Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

Stoppere har vi , men holder det ? Sokratis er selvskreven i laget. Hva skjer med Kos ? Kommer Holding for fullt nå eller blir det nye skader ? Mustafi holder ikke mål. Chambers er bedre enn Mustafi for tiden , men han og Sokratis blir ikke bra nok. Vi har sett gang på gang at forsvars spillerne våre ikke er gode nok. Vi må få luftet ut etter Wenger nå og få inn nye folk.Spillere som har de kvaliteter som skal til for å heve den defensive delen. 

Fortsetter vi med de samme folkene som vi har hatt den senere tid så blir det ikke bedre. Samme hvilken manager som leder de , system manageren ønsker de skal spille - så har ikke de vi har bakerst kvalitetene for å gjennomføre det. De personlige feilene gjentar seg gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

11 minutes ago, Marius- said:

Da har vi ifølge «troverdige» Twitter folk budt på Pepe. Lille skal ha akseptert, og det er da opp til spilleren. 5 års avtale med ca 1mill i uka. Overgang rundt 80mill euro.

 

Dette blir nok dagens snakkis.

Jeg kunne også lese at Arsenal ikke var den eneste klubben som hadde fått akseptert et bud på Pepe, så jeg tar dette ryktet med særdeles stor ro. Det var tydeligvis to tre klubber til som hadde lagt inn tilsvarende bud.

"Lille president Gerard Lopez has confirmed that four clubs have reached their asking price for Pepe and that a decision will be made this week upon his return to France. “For Pepe, we have received 4 acceptable offers from four big clubs,” he told Tuttosport."

I følge samme artikkel så skal Pepe være tilbake fra ferie på mandag og vil da ta stilling til hvilken klubb han eventuelt ønsker å gå til.

 

-----------------------

Når det gjelder Tierney-sagaen så er dagens rykte at Arsenal og Celtic nå er enige om overgangssum og det tekniske rundt avdragene rundt den. Tierney skal iflg ryktene gjennomgå den medisinske sjekken i løpet av helgen (eller rett over helgen).

Link to comment
Share on other sites

Ja det er utrolig, dette virker til å være i boks. Samtidig skotten inn så lukter det litt. Leie en stopper ett år så er vi i rute!

 

Kanskje korenke jr hadde sine ord i behold likevel. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Ryktene er positive for vår del. Tar gjerne imot Pepe , Tierney og stopperen du nevner Marius. Kommer disse så skal det gjerne vanke noen positive ord om eierne også. Men , jeg venter litt til før jeg begynner på de positive ordene. Jeg vil se de signeringene bli fullført først 🙂 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Ornstein er rett nok en av de mer seriøse i "ryktebransjen", men det er dessverre også en god del av hans rykter som til slutt viser seg å ikke stemme. 

Uenig i den. Ja når han starter en tweet med "Sources have told me" f.eks., så er dette som oftest rykter. Når han kjører på med en bekreftelse så er det som regel rett frem, ingen "sources have told me". Når dette skjer, så er han som regel 100% spot-on. Han er den som bekrefter overganger for Arsenal før vi offisielt bekrefter de selv på Arsenal.com.

Tidligere i sommer så skrev han at han hadde kilder som hadde sagt at Arsenal ikke var i løpet for Pepe. Mest sannsynligvis så har dette blitt lekket til klubben for å hindre andre klubber å kuppe overgangen/evt. for å gi oss bedre kort når det gjelder forhandlinger.

Eksempel på denne bekreftelsen:

"Arsenal have reached an agreement with Lille to sign Ivory Coast winger Nicolas Pepe for ~€80m, paid by instalments to fit #AFC budget. 5yr deal, agent agreement still needed but set to be closed in next 24/48hrs. Napoli also have agreement with #LOSC but agent rejected proposal"

 

Da kontra rykte:

"Sources tell @BBCSport Arsenal have not submitted a bid for Lille forward Nicolas Pepe and do not have the level of money being reported (€80m) to sign the Ivory Coast international this summer #LOSC #AFC"

 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Stefanb said:

Uenig i den. Ja når han starter en tweet med "Sources have told me" f.eks., så er dette som oftest rykter. Når han kjører på med en bekreftelse så er det som regel rett frem, ingen "sources have told me". Når dette skjer, så er han som regel 100% spot-on. Han er den som bekrefter overganger for Arsenal før vi offisielt bekrefter de selv på Arsenal.com.

 

Jeg vet ikke helt hva du egentlig var uenig i 😯. Jeg skrev kun, på et generelt grunnlag,  at det også er en del av hans "rykter" som ikke slår til 😃.
Om "sannhetsgehalten" er større eller mindre alt etter hvordan han innleder sine innlegg er noe jeg aldri har tenkt på 😜.

 

Quote

Da kontra rykte:

"Sources tell @BBCSport Arsenal have not submitted a bid for Lille forward Nicolas Pepe and do not have the level of money being reported (€80m) to sign the Ivory Coast international this summer #LOSC #AFC"

EDIT: Var nettopp innom twitterkontoen til Ornstein og også til BBC Sport, jeg finner IKKE noe på de kontoene som tilsier at Arsenal IKKE har kommet med noe bud på Pepe. BBC Sports skrev dog for en time siden at salg av Auba/Laca ikke vil skje for å finansiere denne (hypotetiske (min merknad)) overgangen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Polljen said:

Jeg vet ikke helt hva du egentlig var uenig i 😯. Jeg skrev kun, på et generelt grunnlag,  at det også er en del av hans "rykter" som ikke slår til 😃.
Om "sannhetsgehalten" er større eller mindre alt etter hvordan han innleder sine innlegg er noe jeg aldri har tenkt på 😜.

 

EDIT: Var nettopp innom twitterkontoen til Ornstein og også til BBC Sport, jeg finner IKKE noe på de kontoene som tilsier at Arsenal IKKE har kommet med noe bud på Pepe. BBC Sports skrev dog for en time siden at salg av Auba/Laca ikke vil skje for å finansiere denne (hypotetiske (min merknad)) overgangen.

Uenig i at når Ornstein bekrefter så er det "ofte en god del som ikke stemmer". 

Tror det var 13. juli at Ornstein kom med den nederste "bløff" tweeten.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Uenig i at når Ornstein bekrefter så er det "ofte en god del som ikke stemmer". 

Tror det var 13. juli at Ornstein kom med den nederste "bløff" tweeten.

Jeg forstår den første kommentaren din, men jeg er fremdeles uenig siden jeg aldri nevnte at det ofte er feil i rykter han "bekrefter", for meg var det bare en generell kommentar om hans rykter 😎

Når det gjelder den andre kommentaren så misforstod jeg fullstendig det du skrev, jeg trodde at kommentaren som startet med"Da kontra rykte:" var en kontra på det ryktet Ornstein "bekreftet" tidligere i dag og ikke en gammel tweet fra ett par uker tilbake i tid 🙄, beklager det 😇

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare minutter/timer til Pepe blir annonsert på Arsenal.com

Nå har det lekket såpass med bilder etter den medisinske testen, og alt skal være klart. Ett virkelig godt kjøp på en posisjon vi absolutt har hatt mangler i flere år. Som nevnt over håper jeg virkelig at Tierney kommer også, og at vi får solgt Kos/Mustafi slik at vi kan hente inn en ny solid CB. Da snakker vi ett overgangsvindu over alle mine forventninger. Edu har jo gjort mer enn Gladizis på 1 mnd. Bravo!

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sas2002 said:

Han blir nok offentligjort i morgen. Han har signert. Får draktnr 19. Nå får vi endelig driblestyrke og ikke Iwobi som dribler seg selv når han kommer innenfor 16 metern.

The Sun avbildet han utenfor våre fasiliteter med klubbfotograf, Stuart MacFarlane. Bildene til annonseringen er nok klare allerede. Selv ikke Arsenal klarer vel å snuble på målstreken nå?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Han blir nok offentligjort i morgen. Han har signert. Får draktnr 19. Nå får vi endelig driblestyrke og ikke Iwobi som dribler seg selv når han kommer innenfor 16 metern.

Veldig fint med driblestyrke. Da har vi to i Pepe og Iwobi som er god til å skape ting, selv om du muligens mener noe annet. 

 

Velkommen til klubben Pepe

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Ben Elfen said:

Veldig fint med driblestyrke. Da har vi to i Pepe og Iwobi som er god til å skape ting, selv om du muligens mener noe annet. 

 

Velkommen til klubben Pepe

Iwobi er ikke i nærheten så rask og bestemt i angrepet som denne Pepe. Men hvem vet? Kanskje Iwobi kan plukke opp litt ting og ta ett nytt steg selv også, ingenting ville vært bedre. 

Link to comment
Share on other sites

Iwobi har vært inn og ut av førstelaget noen år, ja, men han er fortsatt ett år yngre enn Pepe og det er vel liten tvil om at Ligue 1 er en god del svakere enn PL.

Jeg håper Iwobi nå med flere gode spillere rundt seg og en annen konkurranse endelig kan utvikle seg til å bli en viktig brikke for oss. På sitt beste er han umulig å ta ballen fra, og starten av forrige sesong spilte han med en helt ny selvtillit og var en av våre beste.

Link to comment
Share on other sites

Satser fortsatt på at vi får Tierney ved siden av Pepe. I så fall begynner virkelig troppen vår å se veldig veldig bra ut.

 

Førstelag:

Leno
Bellerin - Sokratis - Holding - Tierney
Torreira - Ceballos
Pepe - Özil - Aubameyang
Lacazette

 

Andrelag:

Martinez
Niles - Chambers - Medley* - Kolasinac
Guendouzi - Xhaka
Nelson - Willock - Iwobi
Nketiah

* Hvem som helst bare ikke Mustafi.

Vet at Mkhitaryan ikke er satt opp her, men det er fordi han er ekstremt av og på + vi er dømt til å ha skader, og han kan spille på begge kantene samt som nr. 10.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som tar så lang tid med lanseringen av Pepe? Han har jo allerede vært hos fotografen. Nei, jeg har ingen tro på at vi venter på Tierney. Selv Ceballos og Saliba som ble annonsert samme dag, ble annonsert hver for seg. Kan ikke huske at to spillere har blitt presentert samtidig siden Overmars og Petit.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...