Jump to content

2019.04.07 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

1 minute ago, Pirès#7 said:

Ramsey med det verste innhoppet jeg noen gang har sett. 

Han starta bra de første 27 sekundene - og etter det var det bare griseræva. 

 

Kun Sokratis, Mustafi (ja, faktisk), Leno og Iwobi som får godkjent i dag. 

 

Sokratis og Leno var svært gode

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Ble den kampen jeg forventet når vi spiller borte mot et lag som gir gassen mot oss. Vi kommer til å få nøyaktig de samme problemene borte mot Leicester , Wolves , Burnley  og Watford. Vi har i flere år hatt problemer mot slike lag - spesielt på bortebane. Vi er ikke kommet noe særlig lenger nå. Stallen vår er for tynn i mange sammenhenger. Dagens kamp var nok et bevis på det.

Vi trenger bedre spillere hvis vi skal komme videre. Mange som skuffet i dag. Hva i all verden som gjorde at Elneny gikk rett inn vet ikke jeg. Øzil viste nok en gang at han ikke har noe å gjøre på banen i kamper som idag. Gjemmer seg bort og er definitivt ingen leder.  Skjønner ikke hva det er som gjør at han skal være kaptein. Ben Elfen har rett i at han sjelden mister ballen , men vi må kunne forvente mer av Øzil en han viser i dag.

Vi har fortsatt kontakt med topp 4 og må muligens være fornøyd med det. Skal vi til CL så MÅ vi handle bedre spillere. Får Emery midlene til det  ? Ser ikke frem til de neste 4 borte kampene.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, RP7 said:

Huff så svakt. Kaster bort muligheten til å koble et grep om topp 4. Fatter ikke at ingen kan stå opp i slike kamper. Everton får dytte og herje som de vil. Helt håpløst

Ja - vi må kunne forvente mer av Özil - men jeg mener vi må gi juvelen vår en fri rolle på midten bak spissene. Da er han svært god. På ving kommer han aldri til sin rett

Link to comment
Share on other sites

Saken er bare den at vi trenger 11 mann som gjør jobben sin utpå banen Ben Elfen. Vi har ikke råd til å la han lunte rundt / gjemme seg bort. Nå var Øzil langt ifra den eneste som sviktet i dag. Men , han er ingen ledertype heller - aner ikke hvorfor han er kaptein . Øzil kommer til sin rett når vi spiller på hjemmebane , helst mot dårligere lag - mot fysisk tøffe lag faller han ofte av og blir borte i lange perioder. Tviler på om Emery kommer til å bruke ham i bortekampene som gjenstår fra start. Synd at han ikke klarer å hente frem det vi vet han er god for oftere.

 

Link to comment
Share on other sites

Idag var det kollektivt. Emery trudde nok at Matteo og Eleny skulle klare å vinne midtbanekrigen. Der tapte vi så det sang og Emery innså vel at Eleny ikke har noe å gjøre i klubben mer. Mest skuffende var Mikketarian. Idag ble vi løpt i senk og vi har ingen ledere som tar tak når det buttet imot. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Saken er bare den at vi trenger 11 mann som gjør jobben sin utpå banen Ben Elfen. Vi har ikke råd til å la han lunte rundt / gjemme seg bort. Nå var Øzil langt ifra den eneste som sviktet i dag. Men , han er ingen ledertype heller - aner ikke hvorfor han er kaptein . Øzil kommer til sin rett når vi spiller på hjemmebane , helst mot dårligere lag - mot fysisk tøffe lag faller han ofte av og blir borte i lange perioder. Tviler på om Emery kommer til å bruke ham i bortekampene som gjenstår fra start. Synd at han ikke klarer å hente frem det vi vet han er god for oftere.

 

Helt fjernt å mene at en av verdens beste spillere kun fungerer mot dårlig motstand hjemme, men dette er bok diskutert. 

 

Dessverre ikke overraskende at det er Özil som blir «dratt frem som syndebukk» når det er en håndfull spillere som spiller langt verre enn han

Link to comment
Share on other sites

En verdensklasse spiller og den som tjener nesten det samme som de andre tilsammen vil alltid bli dratt frem. Om han bare kunne levert til ryktet engang innimellom, når vi sliter hadde hjulpet. Det skjer ekstremt sjeldent. Så vi får vanvittig lite valuta for penga. 

Det er lett å skinne når andre gjør deg god, kunsten er å kunne snu ting på egenhånd. Det er for meg det som skiller klinten fra hveten, og Ozil har aldri vært der. Regner med han ikke starter bortekamper mot fysisk sterke lag resten av sesongen. 

Men igjen, det er absolutt ikke bare Ozil som leverer dårlig utpå der idag. Tilogmed fler andre som er mye dårligere! Det var en svak dritt kamp, nesten som frykta da oppstillinga kom. Nå må de ta noen møter, der de snakker sammen og bretter opp ermet. Dette holder ikke 

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til alt du skriver over her Marius , med unntak av at det ble som frykta da lagoppstillingen kom. Jeg har fryktet disse 5 bortekampene en stund. Hvis ingen skjønner alvoret i de møtene du etterlyser så blir det ikke noe bedre i de neste 4 bortekampene. Samme hvem som starter.

Det er ikke så fjernt at Øzil kun fungerer mot svakere lag , Ben Elfen. Det er omtrent fasiten for de to siste sesongene. Det er kanskje mer fjernt å fortsette å tro han er en av verdens beste spillere for det  er lenge mellom de prestasjonene som er i verdens klasse. Øzil har uten tvil vært i den klassen , men ikke nå lenger. Da må han vise det da.

Link to comment
Share on other sites

Leser flere steder at Sokratis får to kamper karantene for gule kort. Det betyr flere kamper på Mustafi, skrekk og gru.

Var selvfølgelig flere som ikke var gode i dag, men midtbanen vår ble overkjørt. Elneny er ikke god nok, Guendouzi vil være ustabil og hadde en dårlig dag. Vi savnet Zhaka og Torreira big time. Michi gjør mye rart. Øzil er Øzil, presterer på hjemmebane, men bare innimellom.

AMN så ut som en junior som ga opp, spesielt i situasjonen da han forsøkte å heade tilbake. Kolasinac har vært god en stund, men ikke i dag.

Laca fikk mye juling. Auba var nær ballen 12 ganger og fant seg aldri til rette.

Vi så ut som oss selv slik vi har vært i mange år nå, så en viss forutsigbarhet er å spore.

Flere beinharde bortekamper gjenstår, en verdig test på om vi har noe i CL å gjøre.

Jeg irriterer meg over at jeg lar meg prege, er rett og slett sur. Kjipt for de rundt meg.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi vært avskrevet en periode, og har levert noen veldig gode hjemmekamper. Nå som vi hadde et svært godt utgangspunkt poengmessig sprer panikken seg. Igjen svikter vi når det står noe på spill. Nå hadde vi muligheten til å ta grep om 3.plassen, og da faller vi sammen som et korthus. Dårligst når det gjelder, med noen hederlige unntak i FA-cupen.  

Link to comment
Share on other sites

90 % av stallen er Wenger era så dette handler mer om mental weakness men i går sviktet også Emery taktisk. Alle visste at Eleny og Matteo aldri kom til å fungere og når de ikke fikk noe hjelp av mikkerarian og øzil så tapte vi full fortjent. Blir ikke noe cl på oss det er jeg 90% sikker på. Stallen er for svak når skader og karantener kommer.

Link to comment
Share on other sites

Vi var høyt oppe i høst og det har de siste ukene sett veldig lyst ut igjen. Inne på 3 plass og fortsatt med i EL. Vet ikke om det er panikken som brer seg som verminator 5 er inne på. Dette skjer iallefall hver gang vi er i nærheten av noe. Med unntak av FA cupen som han også nevner over her. Noen mener vi har en meget bra stall. Det har vi ikke og vi har sett mange eksempler på det over lang tid nå. Det er bare det at vinner vi noen kamper på rad så stiger optimismen til uante høyder - uansett hva som ligger bak resultatet. 

Noen som tør å sette en pen sum på borte seirer i de kampene vi har igjen. Vel , Torreira , er tilbake igjen i neste kamp. Vi har forhåpentligvis sett Elneny og Liichsteiner for  siste gang i Arsenal drakt. Flere til må ut - ikke bare de to. Det nytter ikke å spare spillere nå. Emery må muligens sette alt inn enten på PL eller CL. Skulle likt å ha  vist hvorfor han startet med Elneny i går.

Mikki har for det meste vært en skuffelse , du vet hva du får fra Øzil i bortekamper som i går. Leno får absolutt godkjent som en av få i går. 

Håper på litt flax i EL og et trofe - og da er jeg veldig optimistisk - da vi er best i cup. I PL tviler jeg på at vi er i stand til noe mer med så mange borte kamper. Lurer på hvor mange  ganger Wenger sa : the squad is mentaly strong. Det er en vits og alle  viste det. Til tider så fremstår vi som en gjeng med hodeløse kyllinger. Hva skjer med oss hvis ikke vi får flere FORSTERKNINGER. Vi blir vinge klipte i CL iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt å la kampen komme litt på avstand, og trodde jeg uansett ville komme med et relativt negativt innlegg. Men nei, slik blir det ikke (litt negativitet blir det selvsagt).

Jeg er på ingen måte fornøyd med det som skjedde på søndag, og jeg var ikke glad da jeg så lagoppstillingen, men samtidig så var det lite som overrasket meg.
Når det gjelder laget som startet så er det bruken av Håret nr 2 (Elneny) sammen med Håret nr 1 (Matteo) som jeg slet med å forstå. Egentlig så sliter jeg med å forstå at Elneny i det hele tatt fikk ny kontrakt og drakt nr 4 under Wengers styre og på samme måte så sliter jeg med å forstå at han starter en kamp i det hele tatt under Emery. Årsaken skal slik jeg forstod det var at Emery var i tvil om at Ramsey ville klare en hel kamp p.g.a. "sliten/sår" muskulatur. Greit nok, men han burde startet og så blitt byttet ut hvis han ikke klarte en hel kamp.

Når det gjelder Mustafi og Micky så er jeg ikke like negativ som andre her, jeg føler at de på samme måte som Özil er lette å bruke som "hoggestabber".

Som nevnt så var jeg ikke så overrasket over det som skjedde.
Hvis jeg starter med vår motstander så så er det ett vanskelig lag å møte borte, de var også i en bra flyt etter å slått hammers borte og Chelsea hjemme i de to foregående kampene.
Når det gjelder vårt eget lag så mener jeg ett av våre store problemer er at de "nest beste" rett og slett ikke er gode nok for ett topplag i PL. Når vi mangler midtbanespillere som Torreira og Xhaka så blir den defensive balansen i laget for svak, uavhengig om det er Mustafi eller noen annen som spiller på stopperplass. 
Jeg har tidligere nevnt at jeg er litt skeptisk til det tøffe kampprogrammet i ukene som kommer, og det gjelder ikke minst p.g.a. faren for at vi i for stor grad må stole på de "nest beste". I løpet av de kommende to ukene så skal vi bl.a. møte to tøffe bortelag i Watford og Wolverhampton, for meg så er det de to kampene som avgjør om vi er kandidater til topp fire eller ikke..

Når det gjelder suspensjoner så er Torreira tilbake mot Watford, Sokratis må stå over borte mot Watford og hjemme mot Palace. 
Jeg vet at det er lettere å si det enn å gjøre det, men hadde Sokratis hatt litt mer selvdisiplin så kunne suspensjonene vært unngått. Reglene i PL er litt "sære", to kampers suspensjon gjelder "kun" hvis man får ti gule kort til og med kamp nr 32 i PL. Kampen mot Everton var Arsenals kamp nr 32 i PL denne sesongen. Ett tiende gult kort mot Watford  (kamp nr 33) kommende mandag ville ikke resultert i noen suspensjon. Etter kamp nr 32 så er det kun 15 gule kort i løpet av sesongen som gir karantene (da tre kamper).

 

Link to comment
Share on other sites

Fulham er ikke bedre enn oss (generelt), men uten å ha sett dagens kamp så må jeg ut fra resultatet i dag konkludere med at Fulham i dag kan ha vært et bedre lag enn det Arsenal var sist søndag.

Det finnes dog mange måter å tolke enkeltresultater på, så det er lett å tolke slikt i mange retninger 😂

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...