Jump to content

2019.03.10 Manchester United (H)


Polljen

Recommended Posts

Herlig! 3 poeng hjemme mot Man United, Chelsea og Tottene på èn sesong. - DET er mange år sida. Heldig for oss at Lukaku stinker med høyrefoten, om ikke kunne det sett veldig annerledes ut, men alt i alt var det en strålende lagprestasjon hvor det kollektive presset tidvis var meget bra. Og deilig å ha en matchvinner bak! Store redninger mot Spurvene sist og nye imponerende parader idag. 

😎 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

My fan for deilig, knuse hatlag nr 1 for meg. Banens dårligste Semb, hvordan I helvete går det ann å bruke en sånn dust som ekspert?

Å høre O L G komme med alle unskyldingene blir jeg kvalm av. De tapte for ett bedre lag.

Må det bare forsette.

Link to comment
Share on other sites

Det vanker mange lovord om Emery og laget i engelsk media etter seieren igår.

Lurer på hva som gikk igjennom Aubas hode når han stod på kritt merket og skulle ta straffen igår ? Tenk om han han satt sist helgs straffe  også. Straffen i går var heller ikke imponerende , men bra nok til at det ble mål. Vet ikke om jeg våger å se på neste straffe han skal ta 🙂 

De to siste kampene viser at det er et meget bra potensiale i laget . Men , vi sliter til tider med å få ut dette potensialet. Hadde vi ligget på nivået i går og sist helg ellers i sesongen så hadde vi pustet City i nakken. Da hadde jeg vært like positiv som en del andre her inne på forumet. Jeg skulle likt å vite hva som gjør at vi fremstår så bra som vi gjør i går og mot Spurs og så ræva som vi er mot Rennes. 

Emery får resultater og det ut av et lag som ekspertene i England sier skal være et lag på 6 plass.. Nå kan det godt hende at vi havner der til slutt , men vi har alle muligheter nå. 3 - 4 plass er vel mer en de fleste våget å håpe på før denne sesongen. Ikke alt Emery har gjort har vært like bra , men jeg syntes hans første sesong har vært bra . Det har vært fremgang på flere områder. 

Tenk om vi hadde hatt en eier som satset på dette laget.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Igår var det igjen innsats, og det kombinert med litt etterlengtet flyt så ble det positivt resultat. Jeg vil tro at innbyrdes oppgjør mot «top6» lagene (som nå er over for sesongen) er noe av det bedre på mange mange år. Her har det tydelig skjedd en endring fra forgjengeren. Det som nå gjenstår er å gjenprodusere dette uke etter uke, og at man klarer å opprettholde instillingen uavhengig motstander. Emry viser at han klarer motivere,  men jeg tror holdningene i spillergruppa ennå sliter med å faktisk levere stabilt. 

Etter gårsadagens seier forventer jeg at Rennes slås med minst 3 mål torsdag. Alt annet vil være dårlig. Burde starte med så å si samme laget også. 

 

Edit: lacca og sokratis er jo vekk. Men inn med Mikki og den unge greker. Det var godt å slippe Mustafi igår. 

Link to comment
Share on other sites

forrige sesong rundspilte man ManU, og tapte 1-3. I går var Arsenal som sagt litt heldige, men selv om ManU hadde tre-fire store sjanser, var det vel bare i siste halvdel av første omgang at ManU var det dominerende laget. Og ja, dette var en av de beste kampene ManU har spilt mot Arsenal borte, og nå tapte de. Tidligere har de vunnet selv om de har spilt dårlig. Dette viser vel hvor mye tilfeldigheter det egentlig er i fotball, og hvor rart spill fotball egentlig er. Og i det perspektivet måtte vel simpelthen Solskjær-flaksen ta slutt en gang...? Og på tross av de store ManU-sjansene, seieren i går var da ikke direkte ufortjent. Arsenal hadde da også flere fete sjanser; de kunne tatt ledelsen etter to minutter, det var jo bare millimetere om å gjøre at Laca fikk en tå på ballen. Og samme mann var jo alene gjennom i andre omgang. Selv om Arsenal hang litt i tauene på slutten av første omgang, viste de stor defensiv innsats, og Leno spilte en kjempekamp. Der hadde jo Semb rett. Og kanskje den defensive innsatsen er det som skiller Emerys Arsenal fra Wengers? Vi har sett det mot Chelsea og Spurs; i enkeltkamper klarer de å mobilisere, hvis de virkelig vil. Resultatene mot topplagene er mye bedre enn under Wenger; og to av kampene var de to første under Emery, og har sånn sett liten "statistisk verdi". Unntaket var kampen mot Pool på Anfield, men selv om tapet der var rimelig nok, var sifrene flatterende store, noe to billige straffer for Pool og to situasjoner andre veien, der Arsenal ikke fikk straffe vitner om. Og årets Arsenal jobber generelt mye hardere enn de foregående utgavene. Sånn sett har Emery klart å sette sitt preg på laget. Men han har fortsatt en lang vei å gå. Mannskapet må forsterkes, særlig i forsvarsrekka, er alder og skader gjør det tynt i rekkene. De trenger minst to nye midtbanespillere; Xhaka er egentlig ikke god nok, Özil er kanskje på vei ut, og Ramsey er ute. Det blir spennende å se hvilke grep Emery gjør i sommer. I første omgang har de nå alle sjanser til å ende topp 4, særlig fordi de ikke er med i CL, og har det på papiret enkleste programmet igjen.  

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Gunners68 said:

Det vanker mange lovord om Emery og laget i engelsk media etter seieren igår.

Lurer på hva som gikk igjennom Aubas hode når han stod på kritt merket og skulle ta straffen igår ? Tenk om han han satt sist helgs straffe  også. Straffen i går var heller ikke imponerende , men bra nok til at det ble mål. Vet ikke om jeg våger å se på neste straffe han skal ta 🙂 

De to siste kampene viser at det er et meget bra potensiale i laget . Men , vi sliter til tider med å få ut dette potensialet. Hadde vi ligget på nivået i går og sist helg ellers i sesongen så hadde vi pustet City i nakken. Da hadde jeg vært like positiv som en del andre her inne på forumet. Jeg skulle likt å vite hva som gjør at vi fremstår så bra som vi gjør i går og mot Spurs og så ræva som vi er mot Rennes. 

Emery får resultater og det ut av et lag som ekspertene i England sier skal være et lag på 6 plass.. Nå kan det godt hende at vi havner der til slutt , men vi har alle muligheter nå. 3 - 4 plass er vel mer en de fleste våget å håpe på før denne sesongen. Ikke alt Emery har gjort har vært like bra , men jeg syntes hans første sesong har vært bra . Det har vært fremgang på flere områder. 

Tenk om vi hadde hatt en eier som satset på dette laget.

 

 

I intervjuet etter kampen sa Aube at han i motsetning til Spurs-kampen ventet ut keeper denne gangen -  noe han vanligvis gjør - kan det være lurt å avsløre dette da ?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Ray1955 said:

I intervjuet etter kampen sa Aube at han i motsetning til Spurs-kampen ventet ut keeper denne gangen -  noe han vanligvis gjør - kan det være lurt å avsløre dette da ?

Taktisk prat ;) neste setter han nok direkte i ett hjørne

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...