Jump to content

2019.03.10 Manchester United (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Tredje- til sjetteplass er helt åpent nå. Blir en veldig spennende sesongavslutning. På papiret har vi det 'enkleste' kampprogrammet igjen, men ingen kamper i PL er lette. Nå er spørsmålet om Emery har klart å endre noe av mentaliteten i klubben allerede.

Link to comment
Share on other sites

Det er meg en gåte  hvordan dette Arsenallaget, som viser en så flott innsats mot Tottene  sist helg og nå mot United i dag, klarte å skape den fadesen som ble levert i Frankrike i midtuka.

I dag er jeg strålende fornøyd. Vi har nok marginene på vår side, men det er også på tide at vi har mot en slik motstander. Fullt fortjent seier.

Laget som helhet leverer i dag og selv om han sikkert ikke var vår beste mann så vil jeg fremheve Ramsey. Da han skrev under for Juventus så var det noen her som mente at ha ikke burde få spille mer, og selv om jeg forstår følelsene bak et slikt ønske så var han en meget viktig brikke i dagens lag.

Skal jeg komme med et "negativt" punkt, så er det ikke et som er negativt for dagens resultat men som må forbedres til senere kamper. Dagens straffespark fra Aubameyang gikk i mål, men det var egentlig et like svakt straffespark som det han hadde mot Tottene sist helg, forskjellen var bare at keeper denne gangen gikk feil vei. Jeg er overbevist om at Auba klarer å plassere et slikt straffespark bedre 😜

Link to comment
Share on other sites

Utrolig morsomt at de diskuterer dommeren og ikke linjedommerne. Straffen er riktig og Moss står perfekt til for å se både dytten og at han er på foten. Han nøler ikke et sekund med å blåse. 

Dommerne har ekstremt tøffe fysiske krav og Moss dømmer fordi han har klart kravene, ikke på nåde.. Panelet har rett og slett ikke peiling på hva de sitter og kritiserer. Rett og slett pinlig å høre på. 

De 3 feilaktige avvinkingene ble ikke kommentert. 

Nå er kampene borte mot Wolves og Everton nøkkelkamper. United har City og Chelsea igjen, Spurs har Liverpool borte. Jeg tror vi klarer topp 4 med en uavgjort og ett tap på de resterende. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

Utrolig morsomt at de diskuterer dommeren og ikke linjedommerne. Straffen er riktig og Moss står perfekt til for å se både dytten og at han er på foten. Han nøler ikke et sekund med å blåse. 

Dommerne har ekstremt tøffe fysiske krav og Moss dømmer fordi han har klart kravene, ikke på nåde.. Panelet har rett og slett ikke peiling på hva de sitter og kritiserer. Rett og slett pinlig å høre på. 

De 3 feilaktige avvinkingene ble ikke kommentert. 

Nå er kampene borte mot Wolves og Everton nøkkelkamper. United har City og Chelsea igjen, Spurs har Liverpool borte. Jeg tror vi klarer topp 4 med en uavgjort og ett tap på de resterende. 

Gode poenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke ta stilling til om Moss er kvalifisert eller ikke, synes han har vært OK opp gjennom årene. Men han hadde ikke en spesielt god kamp i dag. Og straffen var vel ikke den dårligste avgjørelsen, selv om den kanskje var LITT billig. Synes for mange frispark-situasjoner ble feildømt. Og Pogba skulle ha et soleklart gult kort da han rev ned Ramsey. Og det ble bommet på mange offside-avgjørelser, men det er jo primært linjedommernes ansvar. Men feildømmingen gikk begge veier, og ingen kan vel påstå at dette var grunnen til at Arsenal vant...?

Link to comment
Share on other sites

Matic og Pogba var heldige som ikke fikk to gule kort hver.

Straffesparket er noe billig, men det er kontakt og en liten dytt så kan absolutt forsvares. Kanskje spesielt fra Moss sin vinkel. Uansett klønete av Fred å gå inn i Laca på den måten.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

@Ben Elfen bare forsett å være positivt når det gjelder tabellplasseringen i mai 😉, jeg tør ikke være det. Kanskje jeg "jinxer" det til hvis jeg blir for positiv 😝

Deiligere å leve et positivt liv enn et negativt. 

 

There’s no such thing as jinx

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Deiligere å leve et positivt liv enn et negativt. 

 

There’s no such thing as jinx

😋😎

Kanskje det. Men jeg fikk tross alt litt sjokk noen få uker tilbake, da jeg etter min selvpålagte "forumferie", opplevde å lese ett par negative innlegg fra selveste Ben Elfen. Jeg vurderte da å forlenge ferien 😂

Link to comment
Share on other sites

Just now, Polljen said:

😋😎

Kanskje det. Men jeg fikk tross alt litt sjokk noen få uker tilbake, etter min selvpålagte "forumferie", opplevde å lese ett par negative innlegg fra selveste Ben Elfen. Jeg vurderte da å forlenge ferien 😂

😂😂😂

@RP7 har dårlig innvirkning på meg 😂

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig kamp, null spenning. United er dessverre alt for dårlige.

 

Sånn ender tabellen.

 

1. City

2. Pool

3. The mighty gunners

4. Chelsea

 

United kommer på femte, foran Tottenham.

 

Sånn blir det, for jeg tar sjeldent eller aldri feil 

 

Link to comment
Share on other sites

Noen få ord om resten av PL-sesongen.

Nå er vi ferdige med de "store" kampene og det er den grå hverdagen i PL som gjenstår. Som Ben Elfen kan skrive under på så har undertegnede i perioder vært noe pessimistisk/negativ når det gjelder hvor Arsenal kommer til å havne på tabellen. Men nå er det ingen "sekspoengs-kamper" igjen, nå er det bare lag utenfor "topp-seks" som gjenstår. Arsenal er det eneste toppseks-laget som har møtt alle de fem andre to ganger denne sesongen, de andre fem har en eller flere slike kamper igjen.

Så det å havne topp fire er nå helt og holdent i Arsenals egne hender. laget avgjør egentlig selv om de vil være tilbake i CL neste sesong.

Gjenstående PL-kamper for Arsenal.

Newcastle (H) (pr i dag lag nr 13 i PL)
Everton (B) (pr i dag lag nr 11 i PL)
Watford (B) (pr i dag lag nr 8 i PL)
Crystal Palace (H) (pr i dag lag nr 14 i PL)
Leicester (B) (pr i dag lag nr 10 i PL)
Brighton&Howe (H) (pr i dag lag nr 15 i PL)
Burnley (B) (pr i dag lag nr 17 i PL)
Wolverhampton (B) (pr i dag lag nr 7 i PL) (dette er en utsatt kamp som ikke er terminfestet enda)

Når det gjelder våre tre rivaler til tredje og fjerdeplassen så skal de bl.a. spille slik (mot lag i topp seks):
Liverpool - Tottenham
Liverpool - Chelsea
Man City - Tottenham
Man Utd - Man City
Man Utd - Chelsea

Link to comment
Share on other sites

Det er opp til laget nå. Vi har vunnet topp kamper tidligere denne sesongen og så har vi falt tilbake i neste kamp . Nå går vi inn i slutt spurten og alt er mulig. Vi vil få tøffe kamper borte mot flere av lagene på listen til Polljen. Da er det bare til å brette opp ermene. Det er opp til gutta nå.

Ny kamp torsdag mot Rennes. Håper de viser oss at kampen mot de sist var en kamp hvor de kun hadde møtet mot United i hodet. Vi skal slå Rennes hjemme.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Polljen said:

Noen få ord om resten av PL-sesongen.

Nå er vi ferdige med de "store" kampene og det er den grå hverdagen i PL som gjenstår. Som Ben Elfen kan skrive under på så har undertegnede i perioder vært noe pessimistisk/negativ når det gjelder hvor Arsenal kommer til å havne på tabellen. Men nå er det ingen "sekspoengs-kamper" igjen, nå er det bare lag utenfor "topp-seks" som gjenstår. Arsenal er det eneste toppseks-laget som har møtt alle de fem andre to ganger denne sesongen, de andre fem har en eller flere slike kamper igjen.

Så det å havne topp fire er nå helt og holdent i Arsenals egne hender. laget avgjør egentlig selv om de vil være tilbake i CL neste sesong.

Gjenstående PL-kamper for Arsenal.

Newcastle (H) (pr i dag lag nr 13 i PL)
Everton (B) (pr i dag lag nr 11 i PL)
Watford (B) (pr i dag lag nr 8 i PL)
Crystal Palace (H) (pr i dag lag nr 14 i PL)
Leicester (B) (pr i dag lag nr 10 i PL)
Brighton&Howe (H) (pr i dag lag nr 15 i PL)
Burnley (B) (pr i dag lag nr 17 i PL)
Wolverhampton (B) (pr i dag lag nr 7 i PL) (dette er en utsatt kamp som ikke er terminfestet enda)

Når det gjelder våre tre rivaler til tredje og fjerdeplassen så skal de bl.a. spille slik (mot lag i topp seks):
Liverpool - Tottenham
Liverpool - Chelsea
Man City - Tottenham
Man Utd - Man City
Man Utd - Chelsea

Hadde faktisk glemt at Spurs har både Pool og City borte. De andre har alle to kamper mot hverandre, vi er ferdige. Mange poeng på spill for de fleste her. 

Bortsett fra City-tapet hjemme og den forferdelige kampen borte mot Pool har vi levert stabilt mot de beste i år. City borte var ingen høydare, men ikke grusomt. Vi ender i minus totalt mot de to beste  

United og Spurs borte går totalt i pluss med hjemmekampene og Chelsea ender med seier hjemme og tap borte. Vi kan derfor forvare posisjonen i forhold til lagene som kjemper om 3-6 plassen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Kjedelig kamp, null spenning. United er dessverre alt for dårlige.

 

Sånn ender tabellen.

 

1. City

2. Pool

3. The mighty gunners

4. Chelsea

 

United kommer på femte, foran Tottenham.

 

Sånn blir det, for jeg tar sjeldent eller aldri feil 

 

Dagens 🤣🤣

Link to comment
Share on other sites

Emery skal ha ros for laguttak, tilnærming og gjennomføring i dag. Virket roligere enn før og mye mindre «masete» på sidelinjen.

Jeg tror dette har en positiv innvirkning. La spillerne få styre kampen når den først er i gang. For mange beskjeder eller direktiver skaper kun forvirring og usikkerhet. 

Kosc er sjef når kampen er i gang og måten han styrte laget på i dag var rett og slett meget bra. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...