Jump to content

2019.03.07 Rennes (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

1 minute ago, Polljen said:

Det er ufattelig at dette laget som viste en då god innsats og vilje mot Tottene skal være så dårlige mot ett middelmådig fransk lag. Det er selvsagt ikke lett å spille med en mann mindre, men det som ble vist før det røde kortet er rett og slett skremmende dårlig. 

Etter bortetapet mot BATE så følte jeg meg sikker på at det ikke ville være noe problem å ordne det på hjemmebane. Jeg tror vi skal få mye større problemer hjemme om en uke. 

Jeg ser ikke bort fra at vi etter de to neste kampene i realiteten har mistet begge mulighetene til CL neste sesong. 

Jeg tror vi går videre og jeg tror vi slår United i helgen. Synes ikke vi har spilt så forferdelig i dag. Vanskelig å spille med en mann mindre og jeg synes det røde kortet var feil. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply
Just now, Verminator5 said:

Når vår vi taper mot Utd til helgen har vi kastet bort to potensielle kanaler inn i CL på en uke.

Nå er det ikke over da. Hjemmebane trenger 2 mål og videre. Slipper vel inn, så trenger 3 da ;)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Se på 3-1 målet og noter dere Monreal når vi mister ballen før målet. Er jeg Emery så er det trekk i ukelønn. Benk neste. Ferdig!

Ta en titt på Matteo også... Om han gidder så rekker han fint å ta ut mannen bak der. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Nå er det ikke over da. Hjemmebane trenger 2 mål og videre. Slipper vel inn, så trenger 3 da ;)

Alt er mulig i teorien, men jeg ser ikke stor ved dette laget som tror vi klarer å snu dette og/eller ta skalpen på Utd. Kampen mot Tottenham ser ut til å være et av få blaff.

Link to comment
Share on other sites

Tipper stemningen på flyet hjem nå er rimelig anspent. Er noen som bør se swg selv i speilet her. En ting er å være 10 mann, men å kolapse slik er utilgivelig. Hadde de hatt bedre avsluttere hadde dette vært over. 2-0 hjemme kan man fint klare, samme med 3-1, 4-1 osv også. Men jeg tipper dette sitter i hodene til søndag, og at vi fort går på en stjernesmell. Måtte de motbevise meg, men nei jeg tror denne gjengen er noen pingler mentalt. 

Link to comment
Share on other sites

Trur vi må innse at vi ikke kommer videre før lommeboka til Kroenke åpnes. Vi baseres på inntekter og utgifter. Ingen midler spyttes inn. Se på sunderland. For dårlige spillere og da blir det som det blir. Vi rykker ikke ned hvertfall. Matteo og xhaxa på søndag. Masse balltap og kontringer i mot. Grøss. Null ledere utpå der. Kun sokratis. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

Jeg tror vi går videre og jeg tror vi slår United i helgen. Synes ikke vi har spilt så forferdelig i dag. Vanskelig å spille med en mann mindre og jeg synes det røde kortet var feil. 

Jeg er også uenig i det røde kortet, siden jeg er uenig i det andre gule kortet til Sokratis. 

Selvsagt er det vanskelig å spille med en mann mindre, men våre var dårlig før det røde kortet ble gitt. Spesielt Auba og Özil fikk lite til da, men alle de seks som spilte foran våre fem bakerste fikk relativt lite til i den perioden (dog hadde Iwobi noen lyspunkt). Det som skuffet meg mest var hvor lett våre spillere mistet ballen, til tider så virket de allergiske mot ballen. 

Mot Tottene forsvarte Arsenal seg som et lag, jeg skrev da at jeg var veldig stolt over det våre leverte i den kampen. I dag fikk vår forsvarsrekke minimalt med hjelp av resten av laget. Våre forsvarere gjorde også sine feil, men det er ikke lett å forsvare seg hvis resten av laget ikke hjelper til. 

Er jeg for kritisk til våre spillere i dag? Mulig det, men i dag skuffet de meg virkelig, og det å gå fra den innsatsen de viste på lørdag til det de viste i dag, gjør muligens at jeg blir i overkant kritisk. Men når jeg vet at dette laget har levert mye bedre enn de gjorde i dag da mener jeg oppriktig at det må være lov å slå på den kritiske stortromma! 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

Ta en titt på Matteo også... Om han gidder så rekker han fint å ta ut mannen bak der. 

Har sett repriser sv målet på Arseblog. 

Utilgivelig av gode Monreal og krølltoppen. Rett og slett ræva på 3. Målet. 

 

Håper vi kan kjøpe Sarr

Link to comment
Share on other sites

Flere ganger mener jeg vi ikke er skikkelig påskrudd og undervurderer lag, såg ikke kampen så kan ikke uttale meg. Alle vet jo hva som bur I laget. Hvor mye skyld har Emery I  at vi ikke er påskrudd eller har elendig innsats. Vet ikke lenger om vi kan kjøpe oss ut av dette. Vi for se på søndag, motivasjonen for å knuse Ole G bør hvertfall være der.

Link to comment
Share on other sites

Vi har spilt noen gode hjemmekamper mot feks Pool , Spurs og Chelsea. Vi kan gjøre det samme mot United. Men , hvis spillere svikter på søndag så går det ille. Det må opp  på nivået som mot Spurs.

Auba er ikke venn med ballen for tiden.  Øzil fremstår på vanlig vis når laget er i vanskeligheter. Ikke mye han bidrar med. Han hadde i første omgang noen pasninger som var bra  , men ut over det var det dårlig. Vet han har sine beundrere her inne uansett hva han gjør på banen , men for min del så støtter jeg Emery . Er Øzil vår beste spiller ? Da får han fremstå som det da.

Forsvaret langt under pari i går , men de fikk ikke mye hjelp av de foran seg , som Polljen sier over her. 

Tror det er mulig å snu dette i neste kamp. 

Link to comment
Share on other sites

Virker som xhaka begynner å merke kjøret. Skulle hatt rødt både igår og sist kamp. Han har begynt å ta disse snarveiene sine igjen også. Var vel også han som mistet ballen helt utilgivelig på midten, så sokratis fikk sitt føste gule. 

Synd, for den delen av Xhaka er det en stund siden man har sett, har ikke savnet den.

Link to comment
Share on other sites

Virker som det er flere av spillerne som merker dette kjøret , Marius. Matteo og Torreira har fått kjørt seg , Xhaka , som du nevner. Skal tydeligvis godt gjøres å prestere høyt over lang tid. Skjønt i vårt lag så er det totalt sett ikke så mange som har prestert på høyt nivå lenge. Våre spillere er vel ikke kjent for det. Men , det koster tydeligvis. Omtrent ingen ble spart i går med tanke på kampen søndag mot United. 

Link to comment
Share on other sites

En ting er å tape, det kan skje. Måten det skjer på er derimot vond. Rødt eller ei, Arsenal skal ikke sette seg i en situasjon hvor man risikerer å få disse kortene. Det er balltap på balltap sentralt i banen og vi blir gang på gang tatt på kontringer. Hvorfor i all verden skal et hjemmelag få kontre på et bortelag som leder?? Jeg fatter ikke at de aldri lærer, det var det samme under Wenger. Arsenal taper bortekamper fordi de blir kontret på.. Det er helt utilgivelig. Det må da gå an å lære helt elementære taktiske valg?

I går er det alt for mange som gjemmer seg og ikke gjør jobben sin. De velger å se bort på naboen og håper at han skal måke snøen foran egen garasje. Slik kan det ikke være. Alle må gjøre grovarbeidet i forsvarsjobben.

Rennes er et helt middelmådig lag og skal ikke kunne slå Arsenal. Når det skjer er det på grunn av slurv og unnasluntring.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

En ting er å tape, det kan skje. Måten det skjer på er derimot vond. Rødt eller ei, Arsenal skal ikke sette seg i en situasjon hvor man risikerer å få disse kortene. Det er balltap på balltap sentralt i banen og vi blir gang på gang tatt på kontringer. Hvorfor i all verden skal et hjemmelag få kontre på et bortelag som leder?? Jeg fatter ikke at de aldri lærer, det var det samme under Wenger. Arsenal taper bortekamper fordi de blir kontret på.. Det er helt utilgivelig. Det må da gå an å lære helt elementære taktiske valg?

I går er det alt for mange som gjemmer seg og ikke gjør jobben sin. De velger å se bort på naboen og håper at han skal måke snøen foran egen garasje. Slik kan det ikke være. Alle må gjøre grovarbeidet i forsvarsjobben.

Rennes er et helt middelmådig lag og skal ikke kunne slå Arsenal. Når det skjer er det på grunn av slurv og unnasluntring.

Har ventet på slakten din. Synes du var svært moderat av deg i dag 🙂

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, RP7 said:

En ting er å tape, det kan skje. Måten det skjer på er derimot vond. Rødt eller ei, Arsenal skal ikke sette seg i en situasjon hvor man risikerer å få disse kortene. Det er balltap på balltap sentralt i banen og vi blir gang på gang tatt på kontringer. Hvorfor i all verden skal et hjemmelag få kontre på et bortelag som leder?? Jeg fatter ikke at de aldri lærer, det var det samme under Wenger. Arsenal taper bortekamper fordi de blir kontret på.. Det er helt utilgivelig. Det må da gå an å lære helt elementære taktiske valg?

I går er det alt for mange som gjemmer seg og ikke gjør jobben sin. De velger å se bort på naboen og håper at han skal måke snøen foran egen garasje. Slik kan det ikke være. Alle må gjøre grovarbeidet i forsvarsjobben.

Rennes er et helt middelmådig lag og skal ikke kunne slå Arsenal. Når det skjer er det på grunn av slurv og unnasluntring.

Spot on!!!  (både det jeg har uthevet og også resten av innlegget). Jeg kunne ikke sagt det bedre 🙂

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...