Jump to content

2019.02.03 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply
On 2/4/2019 at 9:08 AM, Guest Gunners68 said:

Det er helt klart at en hver manager må ha sitt system , RP7, men hva når spillerne er for dårlig . Ben Elfen og Gunners77 som over her etterlyser Øzil - dårlig behandlet . Hva som skjer internt i Arsenal mellom Øzil og Emery vet ikke jeg. Når Alexis forlot oss så kom det frem litt av hvert om han og de andre spillerne. Det hadde vært mange interne problemer. Mulig han har blitt behandlet dårlig eller er det sånn at Øzil må ta noe av skylden selv ?

Er Øzil mannen for oss ? Er han mannen og sette inn i kamper som i går ? Han gjør knapt noe som helst når han spiller. Glimter til en gang i blandt og da går folk helt av skaftet. Hva med alle kampene hvor han har vært bånn i bøtta - og de siste sesongene så har det vært flest av de. Det må vel være en grunn til at ekspert kommentatorer og tidligere Arsenal legender slakter Øzils innsats gang på gang. 

 Vi trenger en Øzil slik han fremstod for noen sesonger siden , vi trenger en kreativ hjerne som Øzil , ingen tvil om det , men vi trenger ingen Øzil som han har fremstått i den senere tid.

Vi trenger bedre spillere hvis vi skal være med i toppen. Regner med at 6 plassen er der vi havner denne sesongen. Hvis ikke eieren bruker penger til sommeren så vil flere andre lag innhente oss. Vi er ikke et topp 4 lag lenger selv om noen tror det.  I CL har vi ingenting å gjøre. Vi kan lettere signere bedre spillere når vi er i CL vil noen si. Det er viden kjent hvor mye vår eier satser så det er ikke så veldig mange spillere på øverste hylle som har kommet til oss.

Enig i at Emery ikke treffer med alt , men det er ikke lett med en stall som ikke er god nok. Hvor mange av våre spillere hadde gått rett inn på et av de 5 lagene over oss i PL ? Der ligger en del av svaret og hva Emery må slite med ?

 

Enig i mye her. Hvordan enkelte på et forum kan sitte å hevde at Øzil blir mobbet uten å ha mer innsikt enn hva vi har, ja det blir for meg skivebom.

Vi aner ikke hva som skjer i kulissene. Det er vell slett ikke usannsynlig at det kan ha skjedd ting på treningsfeltet. F.eks at Emery og Carcedo forsøker å oppildne tyskeren til å jobbe hardere, men at MØ ikke er videre villig til å lystre dette? Kun ett mulig scenario, det kan være hva som helst. Jeg mener hvertfall det er riktig å benke Øzil fra start borte mot City. Han har vist gang på gang vist at han ikke er "egnet" for slike oppgjør. Samtidig blir det da veldig merkelig for meg å da plutselig skulle gjøre han til kaptein i Cardiff-kampen...

At ikke vi har noe i CL å gjøre er jeg derimot uenig i. Det er ikke en turnering vi vil kunne vinne, men vi har absolutt mulighet til å avansere og - både sportslig og økonomisk - er den turneringen en gullgruve. 

@RP7 De OPTA-tallene du viser til er overraskende, negative og det går selvsagt ikke å avfeie dem. Men det er flere måter å tolke tall på. Og min personlig oppfatning og hypotese er at Emerys spillestil oppfordrer til visse mønster. Og når vi ikke finner disse mønstrene så avventer vi. Når vi finner dem, blir det ofte store sjanser. Større og "bedre" sjanser enn hva f.eks 3 skudd fra 20 meter vil være. Et av disse mønstrene vi lykkes med veldig godt i mine øyne har vært å tre gjennom sidebackene i rommet mellom stopper og back, og da spesielt Kolasinac. Ofte kommer vi helt inn på mål og skaper hundreprosentere. 

I andre enden har vi vanvittig mye å jobbe med. Samtlige lag skaper mange sjanser på oss. De få smultringene vi har hatt har vell egentlig nesten ikke vært fortjent.. Jeg mener Emery har en positiv og utviklende stil, som vi forhåpentligvis vil høste frukter av i sesongene fremover. Stilen, samhandlingene og mønstrene sitter naturligvis ikke optimalt etter kun 7 måneder og resultatene blir selvfølgelig påvirket av dette. Selv om jeg mener stilen er positiv og at vi i lengden vil tjene på å praktisere den i kamp etter kamp, så er jeg samtidig av den oppfatning av at vi må ta noe mer hensyn. Vi må trene oss på å også ligge i kompakte lagdeler, sideskyve, sonemarkere og straffe lag på kontringer. Kynisme. 

Uten sammenligning forøvrig - Pep havnet på tredjeplass i sin første sesong, Klopp på 6(?). Det tar tid å få satt sitt avtrykk og få til det man vil! Kanskje må det gå noe nedover før det går oppover! Jeg er positiv og synes Emery out er barnslig vrøvleprat. 

Link to comment
Share on other sites

Guest sas2002

Det er bare å kjøre all inn i europaligaen. Vi er for dårlig defensivt til å kjempe om topp 4 i år og klarer vi CL til neste år så kan vi sakte men sikkert bygge litt mer kvalitet på sikt. 

Ingen av delene så er jeg redd vi blir en middelshavsfarer de neste 4-5 årene. Kvalitet koster og nå koster jo tilogmed en middelmådig spiller som Eleny et par hundre mill :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Til deg , thomasholland , så deler vi vel de samme synspunkter når det gjelder Øzil.  Gunners77 mener Øzil skal få spille mer så han kan blomstre. Han blomstret før han og deretter visnet han og det nærmest for godt ser det ut til.. Hvor mange kamper skal han få for å vise at han fortsatt kan ?  Han har spilt noen gode kamper denne sesongen , tatt et par hæl flikker og en gjennombrudds pasning og så er Øzil best i verden. Hvor lenge skal han få leve på det spillet han leverte de første sesongene ?

Jeg vil se det spillet han leverte før. Jeg vil se de samme flikkene , pasningene , frisparkene - hele hans register vi vet han besitter - gjorde iallefall. Men , jeg orker ikke å se den mannen gå rundt der ute på banen uten og kunne bidra mer enn det han har gjort i veldig mange kamper. Virker til tider helt umotivert ut. Om det er noe vi ikke vet som er årsaken - ikke vet jeg. Synd at vår best betalte mann skal sitte på benk.

Jeg er fristet til å være helt enig med Sas2002 - Øzil ser mettet og lei ut. 

Når det gjelder CL så er selvfølgelig det et viktig sted å være med for en hver klubb. Sportslig for spillerne selvfølgelig og ikke minst for  supporterne også. Økonomisk - viktig for Silent Stan - dessverre så går det ikke så mye til spiller kjøp som i andre klubber. Selv når vi var i CL så var det andre klubber som brukte mer penger på spillere enn oss. Selv om vi er den 9 rikeste klubben i verden så bruker andre lag på NEDERSTE del av tabellen mer penger enn Arsenal. 

Når det gjelder Emery så er det fortsatt min mening at han må få arbeidsro. Og forlange hans hode på et fat alt nå er for billig. Han må få flere vinduer til å få inn bedre spillere. Virker for meg som at Leno er en meget bra keeper selv om det har vært noen blundere her og der. Torreira  og Guendouzi er to kupp i mine øyne. Det lyser innsats vilje lang vei og det har vi ikke sett for mye av i de senere år.  Lichsteiner er en big flopp og må ut. Han er jo helt ubrukelig.

Det etterlyses forskjellige ting ved Emery - ja , det er helt rett at flere ting kan bedres - men han må få mer tid på seg. Bedre spillere må inn før han kan sette sitt preg på dette. Som jeg skrev i går så står jeg fortsatt ved at knapt en av våre spillere hadde fått plass på de 5 lagene foran oss på tabellen.  Ikke mange iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...