Jump to content

2019.01.12 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

Guest Arsenal forever
6 minutes ago, Guest Arsenal forever said:

Da har du glemt følgende: Paul Mariner, Viv Anderson, Kenny Sansom, Sol Campbell, Pat Jennings, Allan Hudson mm. Som var store stjerner før de kom til Arsenal

Her tok jeg med 80 tallet i samme slengen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply
4 hours ago, Guest Arsenal forever said:

Da har du glemt følgende: Paul Mariner, Viv Anderson, Kenny Sansom, Sol Campbell, Pat Jennings, Allan Hudson mm. Som var store stjerner før de kom til Arsenal

Det første som slår meg er at Viv Anderson og Paul Mariner var vel på tur ned i karrierene sine, Kenny Sansom vet jeg ikke hvor stor stjerne han var før han kom til Arsenal, da han bare hadde en sesong i toppdivisjonen for Palace før han ble Gooner. Sol Campbell var god, men han hadde vel aldri blitt en Gooner om det ikke var for at han var "free agent". Pat Jennings var vel en gammel mann da vi fikk han, og var vel litt på hell også? Og Alan Hudson vet jeg ikke hvor god var, men det var vel kortvarig lykke.

Mulig jeg er på jordet her, for her er jeg ikke på komfortabel grunn.

Midten av 70- tallet og 80- tallet var vel ikke vår beste periode?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Noenlunde grei beskrivelse du gir igjen Joppe. Flere spillere som kan gå inn i den gruppen Arsenal Forever nevner som hadde vært gode i tidligere klubber eller som gjorde det brukbart hos oss. Feks Brian Talbot , Charlie Nicholas , Tony Woodcock for å nevne noen.

Dog så hevder jeg fortatt at kjøpene av Alan Ball og Super Mac ga mest sus i pressen den gang vi kjøpte de. Ser da bort ifra overgangen til Campbell grunnet rivaliseringen mellom oss og Spurs.

Pat jennings fikk vel over 300 respektable kamper for oss. Alan Hudson var i en kort periode engelsk landslags spiller . Vant cup winner cupen med Chelsea i 71.

Det ble ikke noe greie på det før Graham kom i 86. Ikke verdens vakreste fotball , men vi vant iallefall trofeer 🙂

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal Forever
10 hours ago, joppe said:

Det første som slår meg er at Viv Anderson og Paul Mariner var vel på tur ned i karrierene sine, Kenny Sansom vet jeg ikke hvor stor stjerne han var før han kom til Arsenal, da han bare hadde en sesong i toppdivisjonen for Palace før han ble Gooner. Sol Campbell var god, men han hadde vel aldri blitt en Gooner om det ikke var for at han var "free agent". Pat Jennings var vel en gammel mann da vi fikk han, og var vel litt på hell også? Og Alan Hudson vet jeg ikke hvor god var, men det var vel kortvarig lykke.

Mulig jeg er på jordet her, for her er jeg ikke på komfortabel grunn.

Midten av 70- tallet og 80- tallet var vel ikke vår beste periode?

Min fartstid er fra 76-77 sesongen med super Mac og vi ble kalt the Irish team og vi hadde 3 FA Cup finaler på rad fra 79 til 81 under Terry Neill.

Etter at Don Howe tok over i 83 eller 84 (Husker ikke helt) hadde vi en av de mest spennende lagende på øya offensivt. Mariner, Woodcock, Rix, Robson, Nicholas, Robson, Davis mm. Men dessverre hadde vi ett spille system som ikke virket.. og ble ofte kalt boring Arsenal av motstandernes supporter. Vi kunne slå hvem som helst og tape mot hvem som helst.

80 tallet var magert og Don Howe ga seg frivillig og GG tok over i 86. Resten er historie med ligacup i 87 mot Liverpool og den legendariske seieren med 2-0 på overtid og seriemester på selveste Anfield i 89.. Så helt "tørt" var det ikke 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Nei , det ble sving på sakene når Graham overtok , Arsenal Forever. Jeg så flere kamper på 70 tallet og 80 tallet på Highbury og det var ikke mye å skryte av. Det ble kick and run 🙂 Graham har alltid fått kritikk for kjedelig fotball , men vi vant iallefall en del titler med han,

Historisk korrekt så var finalene i 78 , 79 og 80 🙂 Don Howe avløste T.Neill helt i slutten av 1983 og overtok stillingen permanent våren 1984. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal forever
1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Nei , det ble sving på sakene når Graham overtok , Arsenal Forever. Jeg så flere kamper på 70 tallet og 80 tallet på Highbury og det var ikke mye å skryte av. Det ble kick and run 🙂 Graham har alltid fått kritikk for kjedelig fotball , men vi vant iallefall en del titler med han,

Historisk korrekt så var finalene i 78 , 79 og 80 🙂 Don Howe avløste T.Neill helt i slutten av 1983 og overtok stillingen permanent våren 1984. 

Takk for korreksjonen 🙂 Med 54 år i baken, kan årstallet forkludres.. med jevne mellomrom ;) 

Lett å glemme at vi var i finalen mot Valencia og Mario Kempes i cup vinner cupen, etter å ha slått selveste Juventus borte i semifinalen i 1980.. Noe stort var på gang.. men dessverre forsvant den irske plattformen med Brady og Stapleton..

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi er over middagshøyden nå Arsenal forever - det å glemme kan skje den beste 🙂 Ikke minn meg på den kampen A. forever. Brady misset dessverre vår første straffe og Rix den siste 🙂 

Artig med litt nostalgi. Tenker tilbake til tidene når vi fikk tippekampen , Shoot og Goal kom ut på fredager og sist men ikke minst - FOTBALLKORTENE 🙂

Har faktisk truffet Liam Brady en rekke ganger når jeg har vært på Emirates. Hyggelig type som omtrent alltid har tid til en liten prat. Ingen nykker der i gården. Fantastisk spiller.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal forever

Ja.. artig med nostalgi. Fikk man ikke med seg tippekampen av en eller annen grunn,  eller gikk glipp av sportsrevyen.. så måtte man vente heeeeelt til mandag får å få det på trykk etter skoletid.. En fantastisk forsvunnen tid 🙂 Liam Brady var faktisk grunnen til at det ble Arsenal.. morsomt:-)  Gleden og spenningen med åpne avisen på fredag for å vite hvem som skulle spille  tippekampen, var nesten like spennende som selve kampen og gleden ekstra stor når Arsenal skulle spille 🙂 

Interessen er dessverre like stor i dag, men påkjenningene større.. og skuffelsene mer synlig når man kommer hjem til fruen med ett simulerende smil rundt munnen.. åja..de tapte i dag også.. 🙂  Lykke til med kampen i dag

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi får ikke de tidene tilbake A.forever 🙂 Ikke de karakter typene som spilte den gangen heller. Slike typer lages ikke mer 🙂 

Okay - det synes altså godt på deg når resultatene uteblir 🙂 Det har dessverre blitt noen tunge stunder de senere år. Har vært noen lyspunkter denne høsten - men så blir vi også innhentet av gamle synder litt for ofte. Vi kunne ha trengt en Liam Brady idag 🙂

Lykke til ja 🙂

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...