Jump to content

2018.12.29 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply
1 minute ago, Marius- said:

Jo men poenget mitt står. Det trenger ikke automatisk være feil inngang for meg det. Glad han gjør det, og hvis det er slik at det skulle vært feil inngang så er jeg glad han gjør grepene. 

Hvor ofte har han bytta 2 i pausen tro?

Nei, det trenger ikke å være fri inngang, men når vi ligger under til pause gang på gang, så tyder vel det på at inngangen ikke har vært perfekt heller.

 

Jeg liker Emery og støtter han, som jeg har støtta alle våre tidligere managere, men alt er ikke rosenrødt. Laget løper mye og jobber knallhardt, men innimellom føler jeg at jeg ser Sunderland og ikke på Arsenal. Det er så mange hardtarbeidende, men litt kjedelige spillere. Slik vi har sett hos middelmådige lag i premier keague. Klarer han ikke å få integrert inn eksepsjonelle spillere som Özil eller andre, så blir jeg nok mer skeptisk etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tapapa said:

Nei, det trenger ikke å være fri inngang, men når vi ligger under til pause gang på gang, så tyder vel det på at inngangen ikke har vært perfekt heller.

 

Jeg liker Emery og støtter han, som jeg har støtta alle våre tidligere managere, men alt er ikke rosenrødt. Laget løper mye og jobber knallhardt, men innimellom føler jeg at jeg ser Sunderland og ikke på Arsenal. Det er så mange hardtarbeidende, men litt kjedelige spillere. Slik vi har sett hos middelmådige lag i premier keague. Klarer han ikke å få integrert inn eksepsjonelle spillere som Özil eller andre, så blir jeg nok mer skeptisk etterhvert.

Ikke uenig. Samtidig mener jeg ikke at resultatet til pause nødvendigvis er feil inngang. Noen ganger blir vi bedre når motstander løper seg slitne også, og de opprinnelige planene kommer bedre frem. Og noen ganger er det sikkert feil inngang også, absolutt.

Om alt er rosenrødt med Emry tror jeg ikke. Selv skrev jeg under sist kamp at nyforelskelsen har lagt seg, noe jeg absolutt står for. Likevel mener jeg han leverer som forventet og bør få like god tid på seg som feks Klopp/Guardiola før man skal dømme han. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det har iallefall vært bytter rundt pause i veldig mange kamper. Grunnen er jo at noe ikke  funker. Vi har hatt mange som har fått sjansen fra start som ikke har levert. Bytter har skjedd pga det eller  det har også vært skader. Jeg er enig med at det tas grep fra Emerys side . Man blir sårbar mot slutten - enig idet - men funker ikke spillere så bytt de ut.

Når det gjelder å integrere Øzil så kan vi tydeligvis bare glemme det. Han har sin spille måte og vil ikke endre på det. Synd - han har virkelige kvaliteter som trengs . Skulle ønske han ville by på litt innsats , men det går på krabbe gear når det gjelder gjenvinning av ball. Dette har jeg sagt mye om før og understreker for siste gang 🙂 - han trenger ikke å jage ballen i 90 minutter som Matteo og Torreira. Ber kun om litt innsats når ballen er innenfor rimelig avstand. Vis de andre på laget at han delta LITT i Emerys filosofi. 

Vil han ikke bidra til dette så kall han gjerne syk , skadet , ute av taktiske grunner eller kanskje best av alt - selg ham.

Link to comment
Share on other sites

 

Litt usikker på lagoppstillingen. Om det er en tre stopper bak med AMN og Kolasinac som vingbacker, eller om vi kjører en firer der AMN eller Kolasinac spiller kant på midtbanen. Med kun en spiss så tipper jeg på sistnevnte oppstilling.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Guest Gunners68 said:

Er helt på linje med deg i innlegget lenger opp Polljen. Vi har som du skriver fått inn vilje og innsats. Det har vi manglet lenge. Det har vært positive tendenser på flere måter. Det er ikke lenge siden vi geni erklærte Emery etter at vi tok poeng fra Pool og slo Spurs . En del av oss geni erklærte Emery for sine tidlige bytter - gjerne til pause. Skjedde ALDRI under Wenger.  Øzil av banen -skjedde ALDRI under Wenger.

Nå , spesielt etter at vi ble satt tilbake med mye skader ,er det mange som stiller spørsmålstegn ved Emerys sine tidlige bytter. Nå er det feil lag uttak det heter. Vi kan sikkert diskutere det der - iallefall så foretas det noe - var uttaket til star feit så var det det da . Emery prøver iallefall å gjøre noe - feil eller ikke - på et tidlig tidspunkt. Skjønner argumentet til flere av dere om at vi blir sårbare mot slutten av kampen med disse tidlige byttene.

Har dårlig følelse for kampen idag. Skader preger oss. Men , vi er med der oppe og vi får se hvor vi ender til slutt. Er redd topp 4 kan bli tøft , men det kan skje  mye med de andre lagene også.

Jeg har kommentert dette fra første kamp. Vi har ledet til pause en-1-gang i PL så langt i år. Det er en katastrofe og det fører til tidlige bytter og stor slitasje da mange må fullføre kamper med småskader fordi byttene er oppbrukt. Belastningen på spillerne fra 75-80 min og ut er ekstrem. Tror ikke så mange innser hva det gjør med spillerne i forhold til å være mottagelige for muskulære skader. Når dette gjentar seg kamp etter kamp så kommer problemene. Dagens situasjon med tanke på skader er i mine øyne delvis selvforskyldt. 

Dagens laguttak er nok et eksempel. Tipper to bytter i pausen. Lichtsteiner og Iwobi ryker. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Jeg har kommentert dette fra første kamp. Vi har ledet til pause en-1-gang i PL så langt i år. Det er en katastrofe og det fører til tidlige bytter og stor slitasje da mange må fullføre kamper med småskader fordi byttene er oppbrukt. Belastningen på spillerne fra 75-80 min og ut er ekstrem. Tror ikke så mange innser hva det gjør med spillerne i forhold til å være mottagelige for muskulære skader. Når dette gjentar seg kamp etter kamp så kommer problemene. Dagens situasjon med tanke på skader er i mine øyne delvis selvforskyldt. 

Dagens laguttak er nok et eksempel. Tipper to bytter i pausen. Lichtsteiner og Iwobi ryker. 

@RP7  du som er lege (eller lignende). Kan du forklare forskjellen med slitasje på spillere om de blir byttet ut i det 45. Minutt kontra det 75.? Hvis det er slitasjeskader er det vel bedre at de blir byttet ut tidlig framfor å bli byttet ut sent?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er ikke å bli byttet etter 45 eller 70. Det er å spille 75 og ut med småskader fordi byttene er brukt som er problemet. 

Opp mot 70% av hamstringskadene oppstår etter 75 minutter. Det kan unngås hvis spillerne med sliten muskulatur kan tas av når de kjenner at det smålugger litt i muskulaturen. 

Rehab-tiden dobles hvis man spiller 90+ tillegg sammenlignet med 75 min. Hodet er mer slitent og søvn er vanskelig. Mange sliter med å få i seg mat fordi kroppen er utkjørt.  

Hvis man i tillegg havner i dopingkontroll tar det enda en time før de kan gå i isbad eller til fysio.

Alt dette spiller inn

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Guest Liverpool-guten said:

Hei hei guttaboyz, remember me? 😍

Dette blir en knakende god kamp!

Big Shaq show😎

Tipper 5-0! YNWA😘

Det er godt mulig at Liverpool vinner i dag, men Liverpool-guten fremstår som en ekte taper som svært så mange andre poolere

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...