Jump to content

2018.12.29 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

14 hours ago, RP7 said:

 

Jeg skal kort forklare: ...................

  

Vi kommer nok forsatt til å være en del uenig fremover, men din forklaring om bakgrunnen forditt syn på Emery var godt forklart og det liker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Leste RP7 sine argumenter og greit beskrevet det. Noen er enig og andre er sikkert ikke enig. Deler av Emerys karriere vet jeg svært lite om da det er engelsk fotball jeg lever for 🙂 RP7  skriver at han følger fotballen i Frankrike tett så jeg vil ikke legge meg ut på noe diskusjon med han om det som  skjer der nede og det som var Emerys tidligere jobb. Jeg har ikke peilig og da er det vel like greit å la være. Samme med det som skjer i Italia og Spania. Jeg ser selvfølgelig alle overskrifter om fotball i de landene som dere andre her inne også gjør. Men , noe  peiling på det øm rører seg i de landene vet jeg ikke mye om.

Men , Arsenal har jeg fulgt veldig tett siden 1968 og der har jeg mye på hjertet 🙂 

Nå gjelder saken det Emery tok over av spillere og det Emery får av støtte og midler til å gjøre noe. Arsenal viste hvem de ansatte og hva slags filosofi han har. Han har mange ting ved seg som jeg liker og som jeg etterlyst lenge i Arsenal. TÆL / INNSATS.

Jeg hater dessverre "  luksusspillere " som ikke gir alt for laget. Derfor må dere som elsker Øzils frie spillestill  slite med meg og hakkingen på Øzil. Han besitter egenskaper som andre ikke har. Jeg er fullstendig klar over det. Mitt ankepunkt er at Øzil var en total fredet fri mann under Wenger og han var langt under pari i mange kamper.

Jeg er enig med RP7 at ikke alt Emery gjør til en hver tid er korrekt. Men , han gjør noe i motsetning til Wenger. Han forsøker iallefall - dog med blandet hell - men han viser vilje til å endre på ting. Det er også noe jeg har savnet lenge . En plan B.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

En plan A er det , men hva skal du gjøre når du nesten aldri vet hva du får av de som starter. Hvor mange av våre er det som har for vane og prestere meget bra i 3 kamper på rad ? Xhaka , Ramsey , Øzil , Sokratis , Cech , Leno , Mustafi , Iwobi , Mikki , Laca , Auba , Sokratis - hele gjengen nærmest . Hvor mange av de her kan du stole på vil levere knall bra 3 kamper på rad. Ingen av de. Det er fra outstanding i en kamp til ræva blues i neste. 

Andre managere har spillere som de vet leverer i kamp etter kamp. Hva skal Emery gjøre når de han tar ut ikke leverer. Han må foreta seg noe. Om det alltid skal skje bytter i pausen er jeg med på at han kanskje må være litt mer forsiktig med. Det kan bli  farlig mot slutten med trøtte bein.

Link to comment
Share on other sites

Et lite sidespor som går på det som har blitt diskutert i de siste postene.

Først vil jeg si at jeg er imponert over de som har et/en ork/vilje/lidenskap nok til å følge med fotballen i mange ligaer rundt om i Europa. Jeg kommer aldri opp i den klassen og derfor så vil mine "globale" kunnskaper rundt spillere og trenere være svært begrenset.

Når det gjelder engelsk fotball rent generelt så hadde jeg sannsynligvis bedre kunnskap hvis vi går noen år tilbake enn det jeg har nå, og det gjør at jeg i liten grad kommenterer andre lag og deres spillere.

Man kan gjerne si at jeg har blitt noe "fotball-lei" etter at dette fantastiske spillet når vises på en eller annen tv-kanal omtrent 24/7. 
Jeg har ikke fulgt Arsenal like lenge som Gunners68, min spede start var tidlig på syttitallet da en drittunge i andre eller tredje klasse, fra en provinsbygd som på folkemunne kalles "Polljen" (derav nicket) av en eller annen grunn ble "Arsenalfan". 

Tilbake til det å være "fotball-lei" så ser jeg nå relativt lite fotball på TV eller live. Arsenal blir jeg nok aldri lei av, bare frustrert, så de følger jeg så mye jeg har mulighet til. Uten om det så ser jeg litt på norsk eliteserie (når jeg gidder) og litt på Internasjonale mesterskap (EM/VM). Dette gjør som sagt at mine faktakunnskaper utenom Arsenal har blitt marginale etterhvert.

Når det gjelder Arsenal så er omtrent alt jeg skriver basert på subjektive fakta. Det går på min subjektive oppfatning av Arsenal gjennom først og fremst Wenger-æraen (der jeg gikk fra "helfrelst" til å bli en relativt tidlig frafallen Wenger-tilhenger), og i tillegg så går det mye på følelser.

Jeg kommer aldri til sette noen fast her på forumet når det gjelder objektive fakta, men når det gjelder subjektive følelser så gir jeg meg aldri 😜

Så utelukkende basert på mine subjektive fakta og de "feelingene" jeg har så er min konklusjon at Arsenallaget pr 30.12.18 er bedre enn det som avsluttet sesongen 2017/18, men det er myyyyye som gjenstår før jeg kan anse meg som fornøyd med ståa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Måtte google dette nicket ditt og vet nå hvor du kommer fra Polljen 🙂 Ellers så er jeg enig i at ting er bedre nå enn da siste sesong ble avsluttet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

Vår venn silent Stan har ikke vært på en kamp i år. Hva får folk til å tru at han er villig til å bruke 1 milliard på noe i januarvinduet. Det skjer ikke. Å løse vår forsvarskrise kommer ikke til å skje. Er vi heldig får vi en Gary Cahill på lån ut sesongen. 

 

At spillere konstant gjør personlige feil handler rett og slett om at spillere som Mustafi, sokrstis og Lichensteiger ikke holder høyt nok nivå. Bellerin og Kola har potensiale. Resten må bare bort.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Tvilsomt at det blir brukt en sånn sum i januar ja. Vi får se om Emery klarer å forløse penger fra eieren.

Skjer ikke det så blir det vel tatt grep i London igjen. Sist sesong var nok nok med Wenger og folk uteble fra kampene. Resultatene var for dårlige , publikum begynte å holde seg hjemme og Wenger måtte gå. Emery har full støtte og neste aksjon vil gå på eieren hvis ikke det skjer noe. Jeg ville vært forsiktig med å undervurdere hva supporterne samlet kan få til hvis de går inn for det.

Noe må skje for det er svært få i forsvaret som holder mål som du også påpeker sas2002.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trønder

Merkelig kamp i går. Skjønner ikke at lacasette og aubemayang ikke starter samtidig. Lichsteiner var svak, hele midtbanen fremsto som veldig uorganisert, som om laget ikke møtte opp. Dette kommer fra en nøktern liverpool supporter. Synd, da jeg har sansen for arsenal og. Håper lager møter opp frem til mai og holder annet svineri unna topp 4.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Tapapa said:

Norge er et fantastisk land. Vi har fan meg en avis som heter Fjordenes tidende!

 Folk bor på steder hvor ingen skulle tro at noen kunne bo og de har egne aviser der også 😀

Sjekk ut fjt.no

Hahaha- endelig noen glad-nyheter:-)

Tapapa du overrasker stadig:-)

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RP7 said:

Hahaha- endelig noen glad-nyheter:-)

Tapapa du overrasker stadig:-)

Prøv å ikke bli hekta på live-skipstrafikk, linken fant jeg i fjt.no

 

http://tv.banett.no/skipstrafikk/skip_fjt.html

 

Jeg gleder meg til å lese dine stadige dystere analyser over at skipstrafikken flyter dårligere enn når Wenger var vår manager 😊

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf
2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Tvilsomt at det blir brukt en sånn sum i januar ja. Vi får se om Emery klarer å forløse penger fra eieren.

Skjer ikke det så blir det vel tatt grep i London igjen. Sist sesong var nok nok med Wenger og folk uteble fra kampene. Resultatene var for dårlige , publikum begynte å holde seg hjemme og Wenger måtte gå. Emery har full støtte og neste aksjon vil gå på eieren hvis ikke det skjer noe. Jeg ville vært forsiktig med å undervurdere hva supporterne samlet kan få til hvis de går inn for det.

Noe må skje for det er svært få i forsvaret som holder mål som du også påpeker sas2002. 

Ja det blir i sannhet spennende å se hva som skjer på forsvarsfronten i januar Gunners68. I hvor mange år med Wenger har vi gnålet i vei om de defensive problemene ?  Synes like vell det har vært positivt med Emery så langt og som kjent så ble ikke Rom bygget på en dag. Spørsmålet blir vel om han får midler nok til å skape kvalitet i de bakre rekker. Hvis ledelsen har ett seriøst ønske om en topp4 plassering  denne sesongen så må det investeres kjapt. Time will show !

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Tapapa said:

Norge er et fantastisk land. Vi har fan meg en avis som heter Fjordenes tidende!

 Folk bor på steder hvor ingen skulle tro at noen kunne bo og de har egne aviser der også 😀

Sjekk ut fjt.no

Joda, tro det eller ei vi har faktisk en avis her. 

Det kan sikkert virke rart for dere sør for Sinsenkrysset, men vi har til og med elektrisk strøm her ute i isødet. 

Nå er det jo slik at for at byråkratbyen Oslo skal overleve så må noen skape det som gir nasjonen inntekter. Hvor skulle Oslo vært uten oss? Det hadde ikke vært mye å rope hurra for rundt Bjørvika da 😝😝😝

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Helt riktig goonerolf - dette med forsvaret har vi gnålet om i mange år. Jeg kan til dags dato ikke forstå hvordan Wenger kunne skyve de defensive problemene til side. Da sesongen startet så var det vel unggutten Movrapanos og Sokratis som var nyervervelsene til et fra før av skade skutt forsvar. Da vet du at det fortsatt vil bli problemer. Nå har vi hatt kamper som forsvaret har gjort det bra i , men det har i vår 22 kamper ubeseirede rekke kladdet en del også. Vi ser de gamle problemene gjenta seg hele tiden.

Det har vært gjort en del positive grep etter mitt syn , forandringer i forhold til hva forgjengeren holdt på med , men vi har fortsatt mye som må bli bedre ja.

Vi får se i de to neste vinduene hvor mye eieren vil satse. Jeg har ikke peiling på hvor mange gode kandidater det finnes i vinduet som åpner nå. Det er selvfølgelig vinduet neste sommer som blir det beste vinduet. Som du alltid sier goonerolf - time will show 🙂 Godt nytt år forresten.

Det er vel ca 250 - 300 innbyggere i bygda de Polljen. Du er heldig da som slipper de store skarene med vemmelige supportere 🙂 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Guest Gunners68 said:

 

Det er vel ca 250 - 300 innbyggere i bygda de Polljen. Du er heldig da som slipper de store skarene med vemmelige supportere 🙂 

"Bygda" mi er nok noe større enn som så, selv om det ikke er noen storby. Men når det gjelder Pool-supportere så florerer de. Kommunen her må være en av de største Pool-bastionene i Norge (sannsynligvis den største) hvis man regner Poolsupportere i forhold til folketall. Bare på min avdeling på jobb der vi er femten ansatte så er det vel fem av de som er Pool-supportere, jeg som er gooner og ni som gir blanke F i å holde med noen lag. Det skal dog nevnes at jeg har satt skapet på plass ovenfor de mest høylytte av de fem, så jeg får få kommentarer (for jeg har som regel et svar tilbake).

Tettheten av medlemmer i YNWA-gjengen her i kommunen er ganske formidabel. Hoveddelen av "Menigheten" ble i hovedsak anlagt på utover på syttitallet og så har jo fanskapet 😋 formert seg gjennom årene. Det finnes selvsagt en del Møkkafans også, men de er stillere og ikke på langt nær så mange. Goonere finnes det også antydning til her og der, men jeg har ennå ikke møtt en Cityfan eller en tilhenger av hottentottene, selv om det nok gjemmer seg en og annen i ett eller annet skap.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

Hva slags lovnader har Emery blitt lovet av Silent Stan ?. Før vi får noen inn så må masse stallfyll bort. Eleny, Jenkinson nå i vinduet. Wellbeck, Ramsey og Øzil forsvinner til sommern.  Hvem burde hentes?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Bare en ting å gjøre Polljen. FLYTT :-) Jobber med 600 ansatte. All møkka samlet Polljen - det går i Chelsea , Spurs , City , United og Pool. Når Arsenal en sjelden gang vinner over de så ser du de ikke på mange dager. Slår de Arsenal så står de i døra med et glis på trynet akkurat som en 3 åring som har fått en trippel soft ice. Ønsker ellers hele gjengen her inne  ( unntatt Pool supporterne )et godt nytt Arsenal år :-)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er ikke godt å si hva slags lovnader Emery har fått. Håper Emery setter krav til ledelsen. Selv om ikke alt går på skinner så er det fortsatt positive vibber i klubben og blant supporterne. Problemene  vi har er ikke oppstått nå. Det er velkjente problemer vi har hatt lenge.

De som ikke er gode nok må ut. Så er spørsmålet hvem som er ledig og hvor mye eieren vil satse.

 

 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Bare en ting å gjøre Polljen. FLYTT 🙂 Jobber med 600 ansatte. All møkka samlet Polljen - det går i Chelsea , Spurs , City , United og Pool. Når Arsenal en sjelden gang vinner over de så ser du de ikke på mange dager. Slår de Arsenal så står de i døra med et glis på trynet akkurat som en 3 åring som har fått en trippel soft ice. Ønsker ellers hele gjengen her inne  ( unntatt Pool supporterne )et godt nytt Arsenal år 🙂

 

Flytte? Hvem vet, det kan skje en vakker dag, men ikke pga Pool-fansen. 

Jeg har mine "våpen" når det gjelder de mest vokale av de 😇😂

Jeg slenger meg på ønsket om et godt nyttår men da til ALLE som er innom forumet, ikke minst til enkelte av de minst intellektuelle innen Pool-fansen som jeg håper evner å lære seg betydningen av begrepet "verdighet". 

🎈🎉🎇🍾🥂

Link to comment
Share on other sites

Trur dessverre det ikke blir noen kjøp i jan og til sommeren får vi vell 50 mill. Trur fan ikke det blir bedre før stan er borte. Den mannen tenker kun penger til seg selv. Kjøpte båt til seg selv til 3 milliarder og gav arsenal 50 mill sist sommer. Nei begynner å miste troa på hele klubben med den eieren. Skal no på kamp imorgen men er ikke direkte oppspilt. Har plass nærme banen så de skal få høre det hvis det ikke er  full innsats. Når skal stan over å se en kamp, fan ikke mye engasjement.

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf
1 hour ago, Gunners77 said:

Trur dessverre det ikke blir noen kjøp i jan og til sommeren får vi vell 50 mill. Trur fan ikke det blir bedre før stan er borte. Den mannen tenker kun penger til seg selv. Kjøpte båt til seg selv til 3 milliarder og gav arsenal 50 mill sist sommer. Nei begynner å miste troa på hele klubben med den eieren. Skal no på kamp imorgen men er ikke direkte oppspilt. Har plass nærme banen så de skal få høre det hvis det ikke er  full innsats. Når skal stan over å se en kamp, fan ikke mye engasjement.

Det blir litt som ett tveegget sverd det Gunners77, det å være med i CL genererer voldsomt med penger til klubben, noe som Stan sikkert ikke har noe i mot, men for å komme dit må han nok bare finne seg i å punge ut i nytt forsvarsmateriell.  Jeg har heller ikke noe tro på at det kommer noen store navn til oss i januar, så det blir nok helst en sesong til uten CL vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det blir nok en sesong til med Qurabag , Barisov , Østersund etc etc ,goonerolf. Det er engelsk fotball for alle pengene her hos meg , men jeg vet det er en del her inne som har peiling på fotball i mange andre  land. Det er vel ikke mange tror jeg som har kommet med noen navn på folk som kan være aktuelle for overgang i januar. Det er vel sommer vinduet som vi må vente på - samt at eieren kommer opp  med penger nok til å kjøpe gode spillere som hever oss. 

Ellers så blir det vel det vanlige - vi fant ikke de rette typene , som Wenger alltid sa. Alle andre klubber fant de rette typene bare ikke Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...