Jump to content

2018.12.16 Southampton (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Våre var ikke det støv bedre mot Huddersfield heller, men da klarte vi likevel tre poeng. Laget har tydeligvis ikke klart utladningen som kom etter kampene mot Shit og Manure. 

Nå slipper vi å tenke på statistikker når vi møter skiten i Mikke Mus Cupen. 

Still med juniorlaget i den kampen og kjør all fokus den neste måneden på å ikke havne for langt bak fjerdeplassen. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

3 innlegg sentralt i boksen. Vi er i overtall 3-1 på alle innleggene og likevel så får de puttet. Det er så svakt. Jeg har ikke ord

Helt enig. Men det lå litt if lufta nå nesten alle et skadd eller suspendert. Det unnskylder ikke opptreden, men forklarer litt. Så skal det sies at kos virker over høyden. Noe man har mistenkt lenge 

Link to comment
Share on other sites

At vi i det hele tatt snakker om top4 etter manager bytte er emry sin fortjeneste. Wenger hadde vært 20+ poeng bak teten allerede, Iår har alle storlag starta helt enormt. Jeg gir ikke opp etter denne. Alle måla til south var headingen der Forsvaret vårt ikke er på nett. Ett forsvar som aldri har spilt sammen. 

Link to comment
Share on other sites

Nitrist. Det er så svakt at det er pinlig. Jeg fatter ikke at det er mulig å slippe inn 3 identiske mål i en og samme kamp. Hva er det som er så vanskelig med å ta ut en enkelt spiller i egne boks? Alle målene kommer etter at vi mister ballen i ufarlig sone og likevel så ender det med mål i mot. Ingen kynisme, ingen taklinger og slett innstilling. Faen så dårlig. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Marius- said:

At vi i det hele tatt snakker om top4 etter manager bytte er emry sin fortjeneste. Wenger hadde vært 20+ poeng bak teten allerede, Iår har alle storlag starta helt enormt. Jeg gir ikke opp etter denne. Alle måla til south var headingen der Forsvaret vårt ikke er på nett. Ett forsvar som aldri har spilt sammen. 

Fullstendig enig. 

Link to comment
Share on other sites

Guest PeterMarinello

Ang. "nytt" forsvar, i dag 20 mål i mot, FØR denne kampen. 

Har ikke TV 2 sagt, at vi er ett av de laga i PL, på linje med feks Cardiff, som slipper til mest sjanser i mot ??

Heldigvis, har vi, i de fleste kampene, kommet i pluss, fremover !

Link to comment
Share on other sites

Just now, Guest PeterMarinello said:

Ang. "nytt" forsvar, i dag 20 mål i mot, FØR denne kampen. 

Har ikke TV 2 sagt, at vi er ett av de laga i PL, på linje med feks Cardiff, som slipper til mest sjanser i mot ??

Heldigvis, har vi, i de fleste kampene, kommet i pluss, fremover !

Vi slipper til MYE! Det er helt korrekt. Men samtidig er kvaliteten av sjansene imot med vårt beste forsvar av de dårligere sjansene. 

Jeg bønnfaller igjen at folk faktisk gir emry 3-4 overgangsvinduer før man konkluderer. Forsvaret han tok over er i utgangspunktet ett av de dårligere i toppfotballen. Wenger nedprioriterte det katastrofalt. Jeg tipper vi vil se noe helt annet om få vinduer 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marius- said:

Vi slipper til MYE! Det er helt korrekt. Men samtidig er kvaliteten av sjansene imot med vårt beste forsvar av de dårligere sjansene. 

Jeg bønnfaller igjen at folk faktisk gir emry 3-4 overgangsvinduer før man konkluderer. Forsvaret han tok over er i utgangspunktet ett av de dårligere i toppfotballen. Wenger nedprioriterte det katastrofalt. Jeg tipper vi vil se noe helt annet om få vinduer 

Det går an å gjøre noe med struktur uansett. Det har ikke Emery klart. Det er så mange følgefeil som fører til mål i mot. I dag er det tre identiske mål hvor vi er i overtall og likevel roter det til. 

De som spiller bak hos oss er hver for seg habile spillere, men de fungerer ikke sammen. De slipper til sjanser som andre lag ikke gjør. Wolves, Spurs, Huddersfield og i dag S’hampton. I alle disse kampene er det dumme feil som setter laget i store vansker. Det er ikke bra nok og i dag taper vi for et meget svakt lag. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

Det går an å gjøre noe med struktur uansett. Det har ikke Emery klart. Det er så mange følgefeil som fører til mål i mot. I dag er det tre identiske mål hvor vi er i overtall og likevel roter det til. 

De som spiller bak hos oss er hver for seg habile spillere, men de fungerer ikke sammen. De slipper til sjanser som andre lag ikke gjør. Wolves, Spurs, Huddersfield og i dag S’hampton. I alle disse kampene er det dumme feil som setter laget i store vansker. Det er ikke bra nok og i dag taper vi for et meget svakt lag. 

Tja, er det strukturen eller spillertypene ? Det kan jo stilles spørsmål ved. Vi ser mye av samme feil i dagens lag, som under Wenger. Hvorfor? Fordi de samme spillerne er der. Jeg tror som innlegget over at Forsvaret om. 1.5 år kommer til å se totalt anderlednes ut. Og når emry har kjøpt sine egne forsvarere og de gjør samme tåpelige feil. Ja da kan du gjerne påpeke det du her gjør. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf

Selv med de beste forsvarspillerne på banen har ikke vi verdens beste forsvar og med ett tilnærmet B-forsvar som i dag, så gikk det omtrent som forventet. At laget vårt i lang tid har hatt store defensive problemer  er selvsagt også Emery klar over og i tiden/årene fremover kommer det garantert til å bli store forandringer nettop her. In Emery we thrust !

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Marius- said:

Tja, er det strukturen eller spillertypene ? Det kan jo stilles spørsmål ved. Vi ser mye av samme feil i dagens lag, som under Wenger. Hvorfor? Fordi de samme spillerne er der. Jeg tror som innlegget over at Forsvaret om. 1.5 år kommer til å se totalt anderlednes ut. Og når emry har kjøpt sine egne forsvarere og de gjør samme tåpelige feil. Ja da kan du gjerne påpeke det du her gjør. 

Man kan gjøre mye med struktur. I dag svikter det i alle pressledd, ikke bare de 3 bak. 

Man forsvarer seg fra topp, og det handler om struktur. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, RP7 said:

Man kan gjøre mye med struktur. I dag svikter det i alle pressledd, ikke bare de 3 bak. 

Man forsvarer seg fra topp, og det handler om struktur. 

Ikke helt uenig i det. Men samtidig vil en klassestopper faktisk ta ut angriperen i de 3 av 3 sjansene. Er faktisk ikke værre enn det. 

Liverpool kjøpte van daijk. Han gjør nettop dette en annenhver kamp. Uten han hadde aldri Liverpool vært der de er. Kudus til dem , som så faktisk hva de trengte og måtte til. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig med @RP7i at Emery ikke har gjort noe med strukturen i laget. Når det er sagt så er det fremdeles mye som gjenstår. Laget er fremdeles for svake  defensivt og det gjelder ikke bare forsvaret. Laget er ikke like hodeløse under press som de var under Wengers siste tid, som Marius skriver så hadde sannsynligvis poengfangsten denne høsten vært dårligere hvis ikke Emery hadde fått litt struktur i dette laget. 

Soton-kampen er litt spesiell siden vi manglet alle de tre stoppere som etterhvert har startet å fungere brukbart utover høsten. 

I dagens kamp er (og var før kampstart) jeg uenig i Emery sitt forsvarsuttak. Etter min mening burde Monreal spilt stopper og AMN burde startet på vingback, hvem Monreal burde spilt sammen med på stopperplass er jeg mer usikker på. 

 

Link to comment
Share on other sites

Vært på jobb, og fikk kun sjekket etter kampen var ferdig. Forbannet meg over resultatet selvfølgelig, men var redd for dette. Southampton er en klubb som har det med å senke oss selv når vi er i nærheten av vårt beste. 

Kommer ikke til å gidde å se denne kampen i reprise heller for å si det mildt, men vet at vi fortsatt må opp mange hakk for å kunne konkurrere med de beste.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Dagen derpå folkens etter 22 kamper på rad uten tap. Det har vært noen virkelige gode prestasjoner underveis , noen ikke fullt så gode , men likevel ubeseiret.  Helt klart at Emery har satt sitt preg på det. Nå skal vi da reise oss - mot Spurs i ligacupen. 

Kampen mot de kommer på et dårlig tidspunkt mht til skade skutt tropp.  Det vil selvfølgelig være en ekstra motivasjon for  de som skal spille at kampen er mot nettopp Spurs. 

Det var forsvaret vårt som ikke holdt mål i går. Folk spilte i uvante posisjoner og det kostet oss. Flere som ikke hadde dagen på midtbanen heller .  Kos er langt unna den han var. 2 av målene i går kom fra spillere som han skulle ha tatt ut.Leno hadde ikke helt dagen bakerst. Synd vi har fått alle skadene i bakerste rekke som vi har fått nå.

Det er helt på det rene for meg at de neste overgangs vinduene dreier seg om å betale det som skal til for å få inn defensive spillere av KLASSE . Mange drømmer om CL spill igjen , men vi kan ikke fortsette sånn som vi gjorde under Wenger. Styret må skjønne at hvis vi nå skal tilbake i det gode selskap så  går  ikke det  med dagens spillere. Da blir vi på sikt slaktet igjen på samme tidspunkt som alle årene med Wenger .

Vi har spillere som er gode nok for å  hamle opp med Cardiff , Newcastle , West Ham etc etc - de har vist  på gode dager at de kan klare resultater som mot Pool ,  Spurs og United. Men , vi må opp på de beste prestasjoner i hver eneste kamp hvis vi skal henge med hele veien for å klare topp 4. Vi kan ikke tillate oss flere kamper som i  går. De vanlige feilene våre bakerst koster oss poeng og vi har holdt på med det lenge. Alt for lenge.

22 kamper på rad uten tap høres ut som om Invincibles. Men , vi er ikke der. Ikke ennå  iallefall. Jeg frykter ikke lenger , men jeg vet ,  at  vi får flere kamper som i går med de samme gamle tabbene som feller oss gang på gang. 

Blir nå spennende å se om vi kan reise kjerringa og vise oss fra en bedre side. Vi må kunne klare poeng mot Burnley hjemme og Brighton borte. Så er det Pool borte 29. 12 og møter vi opp  der med samme skade problemene og personlige feil som i går så er det bare til å drikke opp det som er ment for nyttårs aften. Det kan bli stygt.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Guest Gunners68 said:

Dagen derpå folkens etter 22 kamper på rad uten tap. Det har vært noen virkelige gode prestasjoner underveis , noen ikke fullt så gode , men likevel ubeseiret.  Helt klart at Emery har satt sitt preg på det. Nå skal vi da reise oss - mot Spurs i ligacupen. 

Kampen mot de kommer på et dårlig tidspunkt mht til skade skutt tropp.  Det vil selvfølgelig være en ekstra motivasjon for  de som skal spille at kampen er mot nettopp Spurs. 

Det var forsvaret vårt som ikke holdt mål i går. Folk spilte i uvante posisjoner og det kostet oss. Flere som ikke hadde dagen på midtbanen heller .  Kos er langt unna den han var. 2 av målene i går kom fra spillere som han skulle ha tatt ut.Leno hadde ikke helt dagen bakerst. Synd vi har fått alle skadene i bakerste rekke som vi har fått nå.

Det er helt på det rene for meg at de neste overgangs vinduene dreier seg om å betale det som skal til for å få inn defensive spillere av KLASSE . Mange drømmer om CL spill igjen , men vi kan ikke fortsette sånn som vi gjorde under Wenger. Styret må skjønne at hvis vi nå skal tilbake i det gode selskap så  går  ikke det  med dagens spillere. Da blir vi på sikt slaktet igjen på samme tidspunkt som alle årene med Wenger .

Vi har spillere som er gode nok for å  hamle opp med Cardiff , Newcastle , West Ham etc etc - de har vist  på gode dager at de kan klare resultater som mot Pool ,  Spurs og United. Men , vi må opp på de beste prestasjoner i hver eneste kamp hvis vi skal henge med hele veien for å klare topp 4. Vi kan ikke tillate oss flere kamper som i  går. De vanlige feilene våre bakerst koster oss poeng og vi har holdt på med det lenge. Alt for lenge.

22 kamper på rad uten tap høres ut som om Invincibles. Men , vi er ikke der. Ikke ennå  iallefall. Jeg frykter ikke lenger , men jeg vet ,  at  vi får flere kamper som i går med de samme gamle tabbene som feller oss gang på gang. 

Blir nå spennende å se om vi kan reise kjerringa og vise oss fra en bedre side. Vi må kunne klare poeng mot Burnley hjemme og Brighton borte. Så er det Pool borte 29. 12 og møter vi opp  der med samme skade problemene og personlige feil som i går så er det bare til å drikke opp det som er ment for nyttårs aften. Det kan bli stygt.

 

 

 

Nå er det veldig enkelt å skylde på at forsvaret ikke holdt mål i går, men ser man hvem og hva som spilte så kom de ganske godt ut av det i og med at 2 av de fire bak har vært ute med skader i mere en 3 dager, en midtbanespiller som har fått tyn for omentrent alt som har gått galt. Selvsagt kunne og burde det vært bedre, men sånn er det.

Når vi ikke klarer å putte 100% sjanser i mål og ikke klarer å avgjøre kamper vi har en relativt kraftig overvekt i banespillet, så blir det litt dumt å kun skylde på forsvaret. Så lenge vi angriper som et lag med alle mann i angrep, og forsvarer oss med bare keeper og 2 midtstoppere og en jordfreser som forsøker å være overalt så får vi trøbbel uansett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...