Jump to content

2018.11.03 Liverpool (H)


Polljen

Recommended Posts

Guest Gunners68

Vet ikke hvem du sikter til ? La oss håpe dette fortsetter. Det er opp til laget dette her nå. De har satt oss på kartet. Nå begynner pressen å snakke om oss også. Lenge siden vi har hatt optimisme som nå - og det var på tide. Fortsetter vi som dette så begynner også folk som jeg og se mulighetene for en høy plassering.  Etter å ha ligget fullstendig nede for telling etter flere år med Wenger som manager  - så er jeg også i oppadstigende form ?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Det er dagen derpå etter en såkalt stor kamp - og du har en god følelse med tanke på hva  laget viste i går. I media verden er det positive overskrifter.Du verden dette har vi savnet lenge. 14 kamper på rad uten tap er meget bra med tanke på hvordan vi har fremstått de siste sesongene.

Bare det å se på en over engasjert Emery på kalklinjen er verd inngangs pengene i seg selv. Det må være tindrene klart at et sånt engasjement smitter over på spillerne. Laget viser innsats på en måte som vi har etterlyst i langetider og de nekter å tape. Heldigvis får de betalt for innsatsen som i går.

Ser meget lyst på dette sånn som de har utviklet seg eter de to første tapene. Alt i Chelsea kampen bedret det seg - de kom tilbake etter å ha ligget under med to mål - men de hadde ikke marginene med seg og tapte. Vi så en klar bedring alt i den kampen.

Emery tar tydeligvis tak i problemene i motsetning til Wenger. Det er en plan B og det gjøres kloke bytter. 

Vi får se hvor langt dette rekker - det er iallefall skjedd store forandringer på banen og på tribunene. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, joppe said:

Det er vel kanskje et par stykker som burde fått tyn i dag ? Vi vant riktig nok ikke, men muligheten var så absolutt til stede. Så vi kan vel trygt si at noen dystre spådommer slo ikke helt til ?

Skal ikke skru forventningene i taket, men vi er på rett vei.

Jeg er garantert en av de som du mener fortjener "tyn" og kom gjerne med den i store mengder, jeg står likevel like rak som før kampen.

Jeg har hele tiden vært klar på at dette laget kan kjempe jevnt med de beste så sant de spiller sitt beste, så sant de ikke gjør alle de feilene de for ofte har gjort mot dårligere motstand og så sant konsenstrasjon og arbeidsmoral er på topp. 

Mot Liverpool så leverte laget vårt over hele fjøla, i mange av de foregående kampene i den "lange" rekken uten tap så leverte ikke laget spillemessig og hadde de vært på et nivå som det mot mange av de lagene så hadde vi blitt knust av Liverpool i går.

Jeg kommer fremdeles til å vurdere laget med det jeg kaller realisme, noen vil kanskje kalle det negativitet eller pessimisme.

Jeg er fullstendig enig med deg i at vi er på rett vei, jeg er fullstendig enig med deg i at vi ikke skal skru forventningene i taket, men det var nettopp det enkelte har vært i ferd med å gjøre den siste tiden. 

Forsetter fremgangen så kan dette bli veldig bra, men blir forventningene for høye så kan det blir et stygt fall for enkelte hvis fremgangen ikke forsetter like raskt fremover.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi holder oss til realismen vi Polljen. Kan ikke være noen grunn til å bli kalt pessimister for det. Vi er som alle nå har fått med seg i  en skikkelig medgang på alle fronter. Vi må likevel ha litt bakke kontakt i disse medgangs tider. Som du sier så var kampen i går i overkant av hva vi har prestert ellers så langt. De viste en ny side av seg igår og brettet opp ermene. Tror nok Tottenshit gjengen nord for oss er litt mer betenkt nå når det gjelder oss som motstander. Vi skal ta godt i mot  de to ganger i desember ?

La oss få flere kamper nå som i går hvor vi legger bak oss alle forsvars tabber og lignende som vi har vært gjennom syret av i lange tider. Spiller de som i går så vil superlativene hagle fra en gammel " negativ sjel ". Ellers så vil det bli realistiske tilbake meldinger. 

 

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av oss! Styrer alt av banespillet mot «uslålige» Liverpool. Klopp har hatt dette prosjekter i flere år, men Unai e nettopp begynt! City vinner nok serien i år, men med en slik prestasjon som i går så bør topp 4 gå greit. Få vekk åpent forum, vi kan ikke ha klovner som kommenter helt ukritisk her inne

Link to comment
Share on other sites

I fotballen så går ting fraskt og av og til for raskt for at vi "dødelige" skal få med oss alt.

I tabloidpressene ute på nettet så skal visst nok Leno ha fått en del kritikk for at han ved Liverpools mål skal ha bokset ballen rett i bena på Milner. 
For min egen del så var dette ikke noe jeg bebreidet Leno for, jeg tenkte bare at det ikke alltid er like lett å styre en boksing som kommer på et så hardt skudd.

Men jeg ser nå på videoopptak at Leno faktisk hadde god kontroll på utboksingen, men at den treffer foten til Holding (ingen skyld til Holding, selvsagt)  som gjør at den forandrer retning rett i bena på Milner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bebreidet Leno for scoringen. Innlegget var mulig å holde, og hvis han velger å bokse, så skal den til helvetes langt vekk fra farlig sone.

 

Til tross for denne feilen, så er Leno et fantastisk kjøp. Han kan fint ha ti gode år foran seg i vårt mål.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Jeg bebreidet Lenovo for scoringen. Innlegget var mulig å holde, og hvis han velger å bokse, så skal den til helvetes langt vekk fra farlig sone.

 

Det var nettopp det Leno gjorde, å bokse ballen mot et område uten Pool-spillere (mot Kolasinac), at Holding så kommer inn og "avskjærer" ballen bane er noe som Leno ikke kan gjette i brøkdelen av et sekund. 

Kunne han ga holdt ballen? Kanskje, jeg finner det vanskelig å vurdere akkurat det. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Liverpool-guten said:

Synd så mange av dere ble sååå butthurt bare fordi jeg kom innom og sa mine meninger. 

Er vel en grunn til at fotball-fans ikke regnes som de smarteste når man ser på all navnekallingen som foregår her ene og alene fordi et annet lags fan sier sin mening i en kamp-tråd. ?‍♂️

Men jeg skal la dere få være i fred da...?

Hilsen Liverpool-guten

Stigmaet mot fotball-supportere skyldes nok heller slike som deg, som kamuflerer provokasjon som en meningsytring. Din saklighet kom først når du ble stemplet som troll. Det var ingen som ble såret av dine uttalelser. Det var irritasjon over din tilstedeværelse og usaklighet som forårsaket reaksjonene.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Hehe - du har baller du Liverpool guten ? Jeg vet ikke hvordan det er på forumet til Liverpool. Men , jeg kan levende se for meg hva som ville ha haglet av skjellsord hvis en Arsenal eller United supporter var inne på Kopforum og sa sine meninger . Det ville vel ikke ha sett pent ut på trykk , Liverpool -guten ? 

Motstandernes supportere har ingen ting på hjemmelagets tribuner å gjøre. Blir litt sånn her inne også ,  Liverpool-guten. 

Men , det kunne gjerne ha vært noen felles forum hvor vi kunne ha sagt seriøse meninger om kampene. Men , akkurat for øyeblikket så har du begge beina plantet godt oppe i naboens blomsterbed , Liverpool - guten. 

Eller for å si det som faren min alltid sa : KOM DEG UT ?

Link to comment
Share on other sites

fikk kun sett deler av kampen på lørdag, men har sett mesteparten i opptak. Rettferdig resultat. OK prestasjon mot et godt lag, men det er fortsatt mye å rette på, særlig defensivt. Det viktigste er kanskje at holdningene i laget synes å ha endret seg. Det er mer pondus, og tro på det man driver med. Og bedre evne til å skvise ut et resultat. Sånn sett nok et steg i riktig retning. 

ad "inntrengere" på forumet. Jeg lar meg ikke provosere eller irritere av at det kommer noen utenfra, med sine perspektiver. Så lenge det ikke blir for usaklig. I denne tråden er det vel ingenting som er spesielt ille i så henseende? Dessuten har vi vel alle godt av at det kommer noen utenfra og ser på saken fra andre perspektiver. Det er vel knapt noen gruppe som generelt sett har større skylapper enn fotballfans. Selv ikke vi goonere er vel noen hellige kuer på dette punktet? Når det er sagt, synes jeg naturligvis at vi er LITT bedre og mer balanserte, med en mer realistisk virkelighetsoppfatning enn de fleste andre grupper fans...! Sånn sett er vel de verste scousere, spurs-fans og Salford-folk? Og Chelsea og ManC-fans er helt historieløse, eller hur?  ;) 

så får det bli opp til moderatorene å bestemme om forumet skal hermetiseres eller ei, men forstår ikke hvorfor det å la andre komme innom som gjester skulle ødelegge forumet...

Link to comment
Share on other sites

Det finnes nok utallige diskusjonsforum der supportere fra alle lag kan diskutere - for eksempel VGD.
Syns dette forumet bør forbeholdes Arsenalsupportere.
Alle, inkludert meg, bør i hvert fall registrere seg. Hvis noen supportere fra andre lager gidder å ta seg bryet med å registrere seg så kan de slettes etter hvert.

 

Uten å ha sett alle kampene i PL så langt, så tipper/tror jeg at dette må være den beste kampen som er spilt. 
Dette var underholdning av topp topp kvalitet.
Synd vi ikke tok alle tre poengene, men uavgjort var nok det mest "riktige/rettferdige" resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Savner informasjon fra styre og stell når det gjelder forumet vårt. Det har lenge vært registrerings problemer. Jeg prøvde i lang tid og ventet på svar fra internett ansvarlig når det skulle være mulig å registrere seg. Vet ikke hva som er galt.

Før kunne vi gå inn på de enkelte innlegg  og kommentere de. Det kan vi ikke lenger.  Nå skal alt skje inne på dette forumet. Jeg vet ikke hva som er grunnen til det.

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av Arsenal dette som jeg synes vi hadde fortjent mer ut av. Men Liverpool er gode og trenger ikke mange sjansene på å score. Synes ikke Leno opptrer 100% på målet, men burde kanskje holdt den? Kanskje uflaks at den forandrer retning hos Holding... Men kanskje den største syndebukken her er (nok en gang) Xhaka, han er helt på høyde med Milner, men sprinter ikke tilbake for å dekke opp returrommet, dette har vi jo sett flere ganger før. https://www.tv2.no/v/1390675/. Xhaka fikk skryt og gjorde en bra match han asså, men nok en gang orker han ikke ta det returløpet. Han har Milner 5-10m unna seg og bør se muligheten for at det kan skje.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 11/4/2018 at 1:59 PM, Tapapa said:

Jeg bebreidet Leno for scoringen. Innlegget var mulig å holde, og hvis han velger å bokse, så skal den til helvetes langt vekk fra farlig sone.

 

Til tross for denne feilen, så er Leno et fantastisk kjøp. Han kan fint ha ti gode år foran seg i vårt mål.

David Seaman er helt enig med meg. Det er ikke overraskende, da det er innlysende at han har peil han også 😀  

 

https://www.theguardian.com/football/2018/dec/01/arsenal-david-seaman-bernd-leno-impressed

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...