Jump to content

2005.02.22 Bayern Munich B


Internettansvarlig

Recommended Posts

Bayern skaper ikke mer enn de alltid vil gjøre på hjemmebane, uansett motstand. Men vi fortsetter å slippe inn mål alt for lett.

Vi skaper nesten ingenting. Aner ikke hvor mange ganger i løpet av matchen jeg skrek "kjør på da for f***". Skulle gitt mye for en med Parlour-innstilling i dag.

Vi manglet muskler i dag(også), og taper og eller trekker oss fra viktige dueller.

Og til alle som mener Bergkamp er for gammel. I dag så vi vel ganske tydelig hva han betyr som arkitekt for våre angrep. Lite samhandling og plan framover i dag.

 

Lehmann- Brukbart. Ingen tabber i mine øyne.

Lauren- Virket solid en stund, men er feilplassert og blir mer utrygg for hvert baklengsmål.

Cygan- Vinner luftdueller, men skaper stor usikkerhet med dårlige pasninger og dårlige klareringer med beina.

Toure- Svak kamp dessverre. Er ingen konge i lufta og fungerer best når han kan løpe opp det som evt. Cygan/Campbell taper i lufta.

Clichy- God kamp. Men som de fleste andre vi har; bedre offensivt enn defensivt.

 

Reyes- Gjør alt for mye på egenhånd dessverre.

Edu- Vår beste i mine øyne, så lenge han spilte. Virket våken og voksen nok for oppgaven og var trygg i det han gjorde. Ikke bra om han er lenge ute.

Vieira- Tok styring tidlig og vant endel dueller. Falt av etterhvert, og må for all del jobbe litt mindre offensivt. Trenger han bakover.

Flamini- Grei nok. Forholdsvis usynlig, og gjør det man kan forvente.

Pires- Blir for veik i dag. Hadde han klart å ligge bredt ute i banen, hadde han sluppet flere dueller, men ligger for sentralt og får for mange dueller.

 

Ljungberg- Tydelig utilpass og har ikke løpsmønsteret til en spiss i kroppen. Også han for svak mot sterke tyske midtstoppere.

Henry- Etter min mening involverer han seg alt for mye i det defensive. Ingenting kan glede meg mer enn hans syke defensive løp, men når han faller ned i banen får Bayern full oversikt. Vi hadde trengt han på grensen til offside gjennom hele matchen. Der kunne han skapt mer usikkerhet, selv om det kunne medført at han var usynlig gjennom nesten hele matchen..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply
Guest Viggo Viking

Synes at det nå rett etter kampen er veldig mye syting her på forumet!

 

Det er helt riktig at vi spilte en dårlig kamp, men det virker ikke som om noen har oppfattet at vi er heldige og fortsatt har muligheten til å gå videre med 2-0 seier på Highbury!

 

Når det gjelder kampanalysen, så registrerer jeg at hver enkelt spiller blir bedømt uten at det ses han til andre faktorer. Jeg tenker spesielt på kritikken av Vieira og Henry.

 

Både Vieira og Henry er avhengig at det kollektive fungerer for å spille godt. I mine øyne ligger hovedårsakene til det den dårlige kampen på helt andre skuldre.

 

Forenklet sagt:

1. Freddie som spiss var mislykket , slik at Henry ikke fikk nødvendig støtte.

2. Bayern M nektet oss rom mellom deres midtbane og forsvar. Når vi da manglet bredde på høyresida blir det for små rom å spille i og for få alternativ å velge mellom.

3. Pkt 1 og pkt. 2 ovenfor gjør at 2 mot 1 situasjonene som vi vanligvis er gode til å lage ikke oppstår. F.eks Reyes finner bare ett oppspillsalternativ som som regel blir plukket av Bayern M forsvaret, og blir dermed "lurt"/lurer seg selv til å føre ballen inn i overbefolket område. Dette fører igjen til flere tap av ballbesittelse og Bayern M kan starte kontringer.

4. Når vi i tillegg "starter" kampen på 0-1 og Toure forærer Bayern M to mål så er det ikke rart at kampen ble slik den ble.

 

Dersom det skal fordeles skyld så medfører det at Wenger må ta stor del av skylda førr den dårlige kampen (Enten på grunn av valg av taktikk for dagen eller for ikke ha noen i stallen som kan fylle DB10's rolle, samt muligens valget av Pires på høyresiden).

 

Av spillerne er det vel ingen tvil om at Toure kan klandres for to av målene, mens Pires og til dels Lauren må ta hovedansvaret for manglende bredde på høyresida. Når det gjelder Reyes, så spilte han en heller slett kamp, men det vil jeg i første rekke tilskrive taktikk, kampbilde og manglende rutine.

Link to comment
Share on other sites

Sure greier. Ny svak kamp på bortebane.

Lehmann: Grei, men i mine øyne er han helt feilplassert på (husker ikke hvilket mål det var engang, det salihamidzic scorte), bra ellers. 6

Lauren: Grei defensivt, noen dårlige pasningern, men greit. 5

Toure: Årsverste? To fatale feil, og generelt elendig spill. pluss for viktig scoring. 3

Cygan: Vå beste spiller idag, er feilfri bortsett fra en horribel feilpasning, ellers feilfri. strekker meg til 7

Clichy: God defensivt, og prøvde offensivt. Brøt veldig mye, og gjorde en veldig god kamp. 7

Pires: Starter greit, legger noen greie pasninger, men altfor mye ballen får langt foran seg og mister den for ofte, men greit. 5

Vieira: Starter bra, men faller kraftig av, og er for treg offensivt, noen bra initiativ, men ellers dårlig. 5

Edu: I mine øyne er han faktisk fantastisk god den lille tiden han spiller, har blikket, pasningene, teknikken, alt han trenger faktisk. Men spiller ikke lenge nok til å bli MoM.7

Reyes: Startet greit, men ble svak. Prøver, men får det ikke til. Mister ballen for mye, men jeg ser likevel forbedring. 5,5

Henry: Hvor var han hen? Gjør veldig lite, og er vår dårligste spiller idag. Slet uten en god spiss ved siden av seg. 3

Freddie: Blir godt pakket inn, og får ikke gjort noen ting. Prøver, men får heller ikke til noe særlig, litt pinglete også. 4,5

 

Van Persie: Har et par bra driblinger, men ellers ikke noe å rope hurra for.

Flamini: Bra kamp syns jeg. Jobber veldig bra, vinner mange baller, er med offensivt, og vinner faktisk dueller også. 6,5

Mer senere.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende! Men dette var vel egentlig ikke overraskende, var det vel?? Jeg var optimist før kampen og trodde på seier (men jeg er alltid optimist). Så skjer dette som virker å hjemsøke oss i Europa, vi spiller gå-fotball i 90 minutter, skaper ikke sjangser i det hele tatt og sliter bakover!

Før kampen uttaler Vieira 'Vi har lært leksa' .. Da, Vieira, vil jeg gjerne vite hva dere har lært gjennom å spille CL de siste årene? For dette var akkurat som å se Arsenal anno 2001, ikke 2005.

 

Jaja, da får vi håpe lykken smiler til oss om snaue to uker, for det må nesten et mirakel til for at Lehmann holder buret reint i returen... Får håpe på 4-1 da B)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

I skrivende stund så er det drøye toogenhalvtime siden Milton Nielse blåste av dagens kamp. Jeg tror kanskje det er en fordel at jeg ikke frekventerte dette forumet rett etter kampslutt - min karriere som Gunners.no-debattant hadde nok da mest sannsynlig vært omme. En kraftig frustrasjon har dog forvandlet seg til en litt mildere frustrasjon blandet med optimisme/realisme.

 

La meg først oppsummere litt dagens kamp. Førsteomgangen var etter min oppfatning sesongens dårligste offensive omgang - ingenting fungerte. Absolutt ingenting. Egentlig et meningsløst og dumt spørsmål tatt i betraktning viktigheten av denne kampen, men var holdningen og motivasjonen på topp? Det så vitterlig ikke slik ut. Var ballen over Münchens banehalvdel før spilte ti minutt?

 

Toures nydelige hodepasning til Pizarro var bokstavelig talt hodeløs. Jeg ser egentlig ikke hva han prøver på, en merkelig tilbakespill-variant til Lehmann, eller prøver han kanskje å stusse (Ergo: en stor bom) til Lauren på høyrebacken? Uansett, ballen endte tilslutt til den godeste Pizarro, som skyter et helt klart oppnåelig skudd for Sprelle(H)mann. Skuddet er hardt, men Lehmann kunne etter min oppfatning både tatt en middelmådig benparade samt en enkel gripning med hendene for å forhindre scoring.

 

Etter den første scoringen så var det ikke mye til underholdning. Jeg fryktet storpress fra Bayern, men til min store overraskelse så la dem seg bakpå og lot Arsenal trille ball. Det var kanskje ikke en så dårlig idè? Eller, vi skapte ingen spesielt stor sjanse i førsteomgang, foruten et slafseskudd fra Pires (det kan selvfølgelig ikke kalles "stor sjanse"). Men nå skal det i rettferdighetens navn nevnes at Bayern heller ikke produserte nevneverdig mange sjanser, noe jeg fryktet med tanke på deres kontringstyrke som ifølge flere debattanter på dette forumet, skal være meget bra.

 

Andreomgangen startet oppløftende for Arsenal. Vi tok kontroll over matchen, og produserte en del halvsjanser. Men AlexanderS var ikke lenge i "himmelen" før Toure og dødball-komplekset var tilbake igjen. Gjør HVA du kan for å stoppe Pizarro Kole, bare ikke la Bayerns sterkeste hodespiller stå umarkert og fri på femmeteren. Markere ja, markere, markerer, markere, markere, markere, markere, markere, markere, markere, markere, husk det ordet til neste gang du mottar ukeslønnen på 3-4 hundre tusen kroner. Da helvete var i gang så bestemmer Sprelle(H)mann seg for nok en gang å bedrive sitt sedvanlige "one-man-show". Man kan vel i det minste forvente at du enten griper ballen i fast grep eller på en eller annen måte får den ballen ut til en farefri-sone?

 

Arsenals mål var fryktelig. Akkurat da Toure får ballen så forsvinner bildet fra skjermen og jeg knuser min dyrebare mobiltelefon. Ett sekund senere så var alt fint igjen, da jeg forstod at vi reduserte. Viktigheten av det målet kan nesten ikke beskrives - helt fantastisk.

 

Jeg velger å stille et par spørsmålstegn ved Wengers disponeringer i dag. Jeg henviser da til Wenger som prioriterte Ljungberg som makker til Henry på spissplass fremfor for eksempel Reyès. Jeg tror jeg aldri har sett en mindre delaktig Freddie enn i store perioder under dagens kamp. Tapte så og si alt av dueller, og fikk heller ikke utnyttet hans til vanlig stor styrke; bakromsløpene. Nå skal det sies at det ikke var mye rom å løpe i, men dog. Etter min oppfatning en gedigen tabbe av Arsenè.

 

Paddy var et stort mysterium i kveld. Fra de mest fantastiske dribleseriene og taklinger til latterlig pasninger - noe vi dessverre har vant oss til etter hvert. Skuffende at ikke Paddy løfter laget når det trengs som mest, men får pluss for "målgivende" til Toures scoring.

Henry var elendig i kveld. Nuff said.

Reyès og Pires prøvde iallefall. Førstnevnte jobbet og slet, men har store problemer med effektiviteten. Jeg ser at flere sender Pires til giljotinen, men jeg mener faktisk at han var en Arsenals beste spillere. Man skal ikke glemme at han var altfor ofte alene på høyrekanten, og da ofte mot Lizarasu, Frings og tildels Makaay som kom på mange defensive løp. Pluss for en del fine raid.

 

Ellers så var Lauren en gedigen skuffelse. Gjorde flere fryktinngyende pasninger, og var minimalt med fremover på banen. Hadde også en del problemer med de defensive markeringene. Minus for en idiotisk takling på Kovac (?).

Clichy var Laurens rake motsetning. Hadde flere flotte offensive raid, men der blir som ofteste bare nesten. Hadde tidvis små problemer med Halaihamidndjkhfhkdhf(?), men alt i alt en av de klart beste.

Cygan presterte en kamp midt på treet for han å være.

Toure var kampens dårligste spiller. Må ta to av målene på sin egen kappe. Pluss for målet.

Lehmann var ved siden av Toure kampens dårligste spiller. Han må ta det ene målet på sin egen kappe, samt en del av skylden på det første målet.

 

Det blir selvsagt vanskelig med avansement etter en slik forestilling. Jeg greier dog å se en del positive faktorer etter dagens kamp. Vi spilte kanskje en av våre dårligste kamper så langt denne sesongen, men blir ikke på noen som helst måte utklasset av et langt fra fryktinngytende Bayern München. Bayern har vel så langt jeg kan telle 3-4 STORE sjanser, og får tilnærmet full uttelling. Det vi ikke skal glemme er at Mûnchen ikke spilte oss ut på noen av målene - det er enkeltspillere som svikter på alle målene. Det er selvfølgelig ingen godkjent unnskyldning, men en mager trøst for undertegnede er nå det.

 

Jeg tipper vi vinner 4-1 på THoF

Link to comment
Share on other sites

*Klapp, klapp, klapp*

 

Taktiske disposisjonar som tatt frå helvete.

Pires på høgresida

Ljungberg på topp

Reyes fortfarande på venstresida etter svært dårleg spel i dei siste kampane.

Cygan framfor Senderos, kun fordi han er så mykje meir "rutinert". Ein av dei dårlegaste spelarane våre, punktum!

 

Kvifor denne evige passiviteten på bortebane? Kvifor?! Har forsvarsepelet vårt hittil i år tilsvart at det er noko å spele på, slik vi gjorde unde GGGD(Great George Graham Days)? Svaret er NEI!

Men gang på gang, lar vi spelet orientere seg om det defansive. *applaus*

 

Takk gud for det siste målet, kan komme godt med!!

1095[/snapback]

 

Det er ikke Cygan som er problemet Ulfer'n, det er Toure. Cygan spiller bra han, når han har Senderos eller Campbell sammen med seg.

 

Toure er mer eller mindre direkte skyldig i de 2 første baklengsmålene

1097[/snapback]

 

Idag ja... nå snakte eg mer eller mindre generellt i den sammenheng. Idag var Toure helt klart skyld i førstemålet, og delaktig på bærtur på andre, men Pizarro dytta han det skal sies.

 

Cygan spilte mildt sagt bra, det pga han klarte å la være å tabbe seg ut til de så grader at det medførte baklengs, men han var vaklande idag, som ALLTID ellers

1117[/snapback]

 

 

Dette blir jo helt håpløst. Etter at Sol ble skadet har jo Cygan vært kongen i forsvaret vårt.

Kolo må plasseres på benken når Sol kommer tilbake.

Jensemann var som vanlig meget bra.

1133[/snapback]

 

 

Yeah right... akkurat som vi har hatt noe konge i forsvaret. Er vel heller mangelen på det som har vert problemet i Sol Campbells fravær!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

OK.Det virker som om vi er sjokket for tiden.Vi spiller to gode kamper så taper vi den tredje.Spiller to gode ,og taper den tredje osv.En av disse tingene er feilen.1. tilfedighet 2. ikke godt nok mannskap 3. trener.Jeg tror disse tre tingene er satt sammen og er derfor grunnen til at vi sliter.Jeg vet hvor ligger aller mest.Keeper plassen og spiss plassen.Har sagt dette helt siden arsenal ikke maktet mer enn kvartfinaler og helt siden seaman lot lehmann ta over.Lehmann er ingen god keeper,vil aldri være det og har definitivt aldri vært det til det har han gjort alt for mange tabber.Spiss plassen har vel ingen noen gang diskutert,men jeg tar den opp nå,for det er klare svakheter oppe når vi mest trenger dem.Hvem er den rette spissen for Arsenal?Er det Reyes?Er det Van Persie?Er det Bergkamp?Ingen er det!Per dags dato har vi bare Henry som rein spiss.Han er den beste spissen som fins.Men han trenger mer hjelp,ja,noen som kan score når vi mest trenger det.Ta for eks,Reyes------>Han blir brukt alle mulige plasser,lyktes i begynnelsen men daffa av etter syv kamper.Reyes ble aldri den spilleren som vi trodde han skulle bli.Han virker umotivert og for liten av og til.Jeg tror dette talentet forsvinner snart,til Arsenal og Reyes beste.Van Persie----->Han er bra altså,jeg ser potensiale i han,men han er ikke klar ennå.Vi kan ikke vente på at folk skal bli klare. Bergkamp---->en av de beste spillerne med hjerte i Arsenal.Men han er heller ingen rein spiss og scorer desverre ikke nok,pluss at han er snart ferdig som spiller.Jeg må nok si at det er på tide å hente en rein spiss og ikke en hengendes spiss som vi har altfor mange av.Jeg vet at det vil hjelpe Arsenal å bli bedre.Mange gode spisser nå for tiden,og mange kan hentes for billige penger.Hva om det satses på en god og kjent spiss?For jeg kan bare si:Man U har to reine spisser og begge er klassespillere.Real Madrid har det.Juventus har det,Milan har det.Barcelona har det osv.Men er vi en stor klubb?Hvorfor har vi ikke det da?Og over til Keeper diskusjonen.Er lehmann god?Jeg syns ikke det.Er han passe?Jeg syns ikke det.Er han dårlig?Ja,desverre!.Han er veldig skyldig i det som skjer med Arsenal.Få opp øynene gutter og slutt og blame forsvaret.Ja selvfølgelig gjør forsvaret feil,alle gjør det,men ikke hele tiden!Jeg kan ikke telle hvor mange ganger Lehmann har tabba seg for det er mangeeeeeeeee!Keeper plassen er nesten "halve laget".Tenk dere om vi for.eks hadde hatt alle de største stjernene i heile verden men hadde hatt kjell magne bondevik i mål.Det ville ikke ha smakt,det ville kostet oss ligaen,cup,CHL og alt som heter trofeer.Dette var bare eksempel,tror nok vi ville ha tapt alt med Kjell Magne i mål.Det er på tide å få en stabil keeper.Lehmann er skylda for det meste av det som skjer med Arsenal.Er redd Wenger vil beholde Lehmann slik at Arsenal aldri vil vinne noe igjen B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Lehmann tabbet seg ut igjen! Tell hvor mange sjanser BM hadde idag.Var det mange?Nei.Ballpossesionen var BM?Neppe.Så hvorfor tabbet vi oss ut idag igjen?.

 

Først var det Toure med denne horrible headingen bak til keeper.Men ennå kunne Lehmann tatt den,så bra var ikke skuddet.Ballen snittet hanskene til Lehmann og den burde han ha tatt!har ikke Lehmann bein eller?Hva med beinparade da?Jeg er så forbanna.Den skal tas.

 

Den andre scoringen var mer vanskelig,men vis dere ser på reprisen så bør dere se hvordan Lehmann nøler med å kaste seg.Se på den og tell hvor mange sekunder han tar før han kaster seg.Det ser ut som om Lehmann kaster seg i slow motion.Toure var involvert igjen men så var Lehmann.Ikke skyld kun på toure.

 

Tredje scoringen for Lehmann ta henge opp der med alle de andre tabbene han har gjort i løpet av sin korte Arsenal karriere.Løper ut som en forvirret (Leh)mann istedenfor for å bli igjen og kanskje kunne han ha reddet den.

 

Jeg må si at Toure er ung og lovende forsvar.Vi må ikke kaste oss over han på denne måten,se på hva han har gjort,han og Campbell har vært gode å ha.Toure har ikke gjort så mange feil,og han er en utrolig god spiller både langs bakken og i lufta.Alle gjør feil og denne gang ble det Toure.Men Lehmann er en annen sak og derfor er han grunnen etter min mening 3 baklengs.

 

Se på sjanser i mot Arsenal og se på hvor mange ganger Lehmann må plukke ut av målet.Jeg tror at han redder 60% av skuddene som går mot mål.Det er skremmendes!I dag hadde Lehmann 25%.......Det skremmer meg enda mer!

B) :o

Link to comment
Share on other sites

Ric_IMITOP.COM skreiv:

 

OK.Det virker som om vi er sjokket for tiden.Vi spiller to gode kamper så taper vi den tredje.Spiller to gode ,og taper den tredje osv.En av disse tingene er feilen.1. tilfedighet 2. ikke godt nok mannskap 3. trener.Jeg tror disse tre tingene er satt sammen og er derfor grunnen til at vi sliter.Jeg vet hvor ligger aller mest.Keeper plassen og spiss plassen.Har sagt dette helt siden arsenal ikke maktet mer enn kvartfinaler og helt siden seaman lot lehmann ta over.Lehmann er ingen god keeper,vil aldri være det og har definitivt aldri vært det til det har han gjort alt for mange tabber.

 

OK, så du liker ikkje Jens, men å gi Lehmann skulda for dei to første måla i går, istadenfor Toure er etter mi meining ganske drøyt. B)

Dessutan, eit lite tips: hugs at det skal vere mellomrom etter punktum, komma og spørsmålsteikn. Så vert ikkje innlegga så sinnssvakt tunge å lese :o

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Wenger kommenterer kampen i the sun:

it's piz poor

 

bra oppsummering eigentleg. vi har faktisk ein liten sjanse til å gå vidare, og med tanke på gårsdagens særdeles flaue forestilling er det kanskje meir enn vi fortener. meir deprimerande er det at vi ser ut til å måtte klare oss utan Sol i den kampen også B)

 

pr i dag så formeleg stråler duoen Toure/Cygan av manglande sjølvtillit når dei er utpå der, dette kan verte veldig trist :o

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen. Var faktisk ikke sikker på om den gikk i går eller i dag. Har tydeligvis for mye annet å tenke på om dagen! Men ut fra rapportene og høydepunktene å dømme var dette 'same old story' for Arsenal i Europa. Taktisk naive, tåpelige defensive feil, og for lite 'guts' mot profesjonelle europeiske lag. I PL er Arsenal så spillemessig suverene i forhold til de fleste motstanderne at de vinner PÅ TROSS av sine klare svakheter. I Europa holder ikke dette. Der blir man nådeløst straffet for de feil man gjør (bortsett fra ManU da! ;) ). Det virker ikke som Wenger har det som skal til for å ta laget det siste stykket opp, og det er jo egentlig litt merkelig at en så intelligent mann som Wenger ikke evner å gjøre noe med disse tingene. Istedet fortsetter laget å kjøre på de samme løsningene som vi vet ikke fungerer. Jeg ønsker på ingen måte å kaste Wenger, men jeg er inneforstått at Arsenal må nøye seg med å gjøre det bra på hjemmebane så lenge han er manager.

 

PS: At laget klarte å redusere, og dermed har et lite håp, har vel kun akademisk interesse. En gjentakelse av UEFA cupen fra 1970 virker svært lite sannsynlig. Arsenal kommer nok til å dominere stort i returoppgjøret, men Bayern kommer til å ligge kompakt med forsvaret og satse på kontringer. En slik taktikk mestrer ikke Arsenal å spille mot, og ser heller ikke bort fra at Bayern kontrer inn en scoring eller to på Highbury, akkurat som ManU gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at dette er en av de verste kampene jeg har sett av Arsenal i CL.

Når Toure la opp til Bayerns første mål så vel alle hvor det bar hen.

Det som overrasker meg litt er at av spillerne var det kun Clichy som ga alt.

Hadde de andre 10 hatt litt av gutsen til unge Gael kunne det gått bedre.

For her er det ikke snakk om taktiske feil av Wenger som noen nevner. Her er det snakk om spillere som ikke presterer. Spillere som hever millionlønninger ga en særdeles svak

forestilling i går.

Vi var heldige som ikke tapte mer enn 3-1, og jeg er enig med Wenger...dette

var piss poor. ;)

Link to comment
Share on other sites

Årsverste!!!

For en begredelig forestilling vi fikk servert.

Dette bare bekrefter så ettertrykkelig at forsvaret sliter mer enn aldri før og at Wenger ikke er mannen som takler press.

Savnet av Campbel, Bergkamp, og etterhvert Edu blir alt for tydelig.

Det virker som sulten på suksess og ikke minst lagmoralen er helt visket ut. Det finnes jo ikke noe gnist og innsats. Toure hadde jo sin dårligste kamp noensinne, sjokkerende feil, og høy usikkerhetsgrad preget Toure hele kampen.

Wenger og Arsenal må skjerpe seg ti hakk.

 

Lehmann: Ingen syndebukk i dag, grei match 7

Lauren: Helt usynlig og giddaslaus, noen gode klareringer 5

Cygan : Slettes ikke verst, men har noen merkelige feil også i dag!

Det er ikke lett å gjøre en bra jobb når hans makker gjør det så dårlig 6

Toure : Tragisk, mer er det ikke å si. Målet trekker "opp" 2,5

Clichy : Dagens mann på Arsenal, uten tvil!!!!! 8.5

Pires : Passer ikke på høyre og virker ikke interessert 5

Reyes : Egoisttendenser hele kampen, mister ballen hver gang. 5

Vieira : Hadde noen perioder i kampen hvor han markerte seg, men ellers for svakt av

kapteinen vår 6

Flamini: Som forventet, derfor ikke spesielt synlig. 6

Freddie : Feilplassert til de grader og blir preget av det hele fordømte kampen, manglet også

litt av den energien som kjennetegner han 5

Henry: Begynner å henge med huet allerede etter 0-1 og virker mest interessert i å bli

ferdig med kampen resten. Meget svakt til han å være 5

 

 

Hvor faen er lagmoralen i dette laget??? Trenger vi ny kaptein eller ny manager??

Det som iallefall er sikkert er at vi trenger nytt forsvar! horribelt!!!!!!!!

3-1 er i utgangspunktet et "overkommelig" utgangspunkt men har vanskelig for å se at Arsenal går en hel kamp uten å slippe inn mål.

Tipper vi ryker. Hvis vi spiller en supermatch fremover så kanskje vi er heldige og vinner

5-2?????

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke så aller verst. Cygan vinner mange dueller, Reyes slo et par tunneller og Clichy er solid defensivt.

 

Vi er selvsagt litt uheldige i løpet av kampen, men slik tilskrives selvsagt kontoen for uflax. For det går jo opp og ned på banen som Wenger sa.

 

- Toure hadde uflax og ga bort 2-3 mål.

- Lehmann hadde uflax da han ikke redda mål nummer 1 og glemte hvordan man hoppet på mål numemr 3

- Vieira hadde meget stor uflax da han kollapset som Jørgen Brink etter en times spill. lange stive føtter fikk han til å se ut som en giraff. Meget uheldig.

- Reyes var også veldig uheldig med at han drakk noe av den usynlighetsdrikken som Bergkamp har forært han.

- Pires var en av de som var hardest rammet av uflax. Han hadde 1 ex-kone på hver langside som satt og slengte dritt til han. Dette gjorde at Pires konsekvent måtte trekke inn i banen.

- Flamini har vært meget uheldig da han har fått operert in metallskiver i føttene som gjør at han ikke har ballkontroll.

- Ljungberg var uheldig han også gitt. Han møtte folk som var dobbelt så sterke og like raske som han selv. Dette gjorde at Ljungberg ble tvunget til å ete gress flere ganger i løpet av den evigheten de spilte.

 

- Til slutt kommer vi til de to som hadde mest uflax av alle. Henry og Wenger led av samme syndrom. Totalt-mangel-på-intelligens-syndromet. Henry glemte at han var vår eneste spiss, og gikk i møte i enhver situasjon. Dette ødela ikke bare for han selv, men også Reyes og Ljungberg. Henry glemte også at han må gå på ihvertfall 2-3 løp i løpet av en kamp. Han glemte i tillegg til alt dette hvem han spilte på lag med, for i en periode i kampen spilte han konsekvent ballen til Bayern-spillere. Til slutt glemte Henry at det var en fotballane og prøvde å ta livet av en Bayern-spiller.

Wenger har vi ofte sett at blir paralysert når dommeren blåser i fløyta. Never change the starting-lineup. Spill alltid med en midtbanespiller som spiss i CL. Hvor får han denne dritten fra?

Link to comment
Share on other sites

Hadde mest lyst til å grine. Må vere ein av dei verste CL-kampane Arsenal har spelt.

Kolo må ta dei to første måla på si kappe. Han var rett og slett svak. Har han nådd botn no? Men målet han scora, blir svært viktig. Det er håp i hengande snøre, og eg håper og trur me får sjå eit heilt anna Arsenal lag på Highbury.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke så aller verst. Cygan vinner mange dueller, Reyes slo et par tunneller og Clichy er solid defensivt.

 

Vi er selvsagt litt uheldige i løpet av kampen, men slik tilskrives selvsagt kontoen for uflax. For det går jo opp og ned på banen som Wenger sa.

 

- Toure hadde uflax og ga bort 2-3 mål.

- Lehmann hadde uflax da han ikke redda mål nummer 1 og glemte hvordan man hoppet på mål numemr 3

- Vieira hadde meget stor uflax da han kollapset som Jørgen Brink etter en times spill. lange stive føtter fikk han til å se ut som en giraff. Meget uheldig.

- Reyes var også veldig uheldig med at han drakk noe av den usynlighetsdrikken som Bergkamp har forært han.

- Pires var en av de som var hardest rammet av uflax. Han hadde 1 ex-kone på hver langside som satt og slengte dritt til han. Dette gjorde at Pires konsekvent måtte trekke inn i banen.

- Flamini har vært meget uheldig da han har fått operert in metallskiver i føttene som gjør at han ikke har ballkontroll.

- Ljungberg var uheldig han også gitt. Han møtte folk som var dobbelt så sterke og like raske som han selv. Dette gjorde at Ljungberg ble tvunget til å ete gress flere ganger i løpet av den evigheten de spilte.

 

- Til slutt kommer vi til de to som hadde mest uflax av alle. Henry og Wenger led av samme syndrom. Totalt-mangel-på-intelligens-syndromet. Henry glemte at han var vår eneste spiss, og gikk i møte i enhver situasjon. Dette ødela ikke bare for han selv, men også Reyes og Ljungberg. Henry glemte også at han må gå på ihvertfall 2-3 løp i løpet av en kamp. Han glemte i tillegg til alt dette hvem han spilte på lag med, for i en periode i kampen spilte han konsekvent ballen til Bayern-spillere. Til slutt glemte Henry at det var en fotballane og prøvde å ta livet av en Bayern-spiller.

Wenger har vi ofte sett at blir paralysert når dommeren blåser i fløyta. Never change the starting-lineup. Spill alltid med en midtbanespiller som spiss i CL. Hvor får han denne dritten fra?

1167[/snapback]

 

 

Suverent AnabOle. Kunne ikke vært mer enig dine betraktninger!

Link to comment
Share on other sites

Huff Huff.

Etter ei natt omtrent utan søvn, er det vel på tide å sjå mulighetene, staden for problema etter den begredelege kampen i går.

Å laga 2 mål heime på Highbury mot Bayern er slett ikkje umulig, men å halda nullen kan vel vera mykje verre. Då Kolo, kan du ikkje vera så svak som du var i går. SKREKKELEG dårleg var du. Godt for deg (og oss) at du kanskje "redda" oss med reduseringa di.

 

Kollektiv svikt, både av dei på banen og dei som styrer frå benken. I år er året vi skulle ta steget i champions league. Då må vi 9.mars visa at vi vil "dø for klubben", og sørga for at vi gjer som i 1970 mot Anderlecht og vinn heimekampen 3-0...

Håpar Mr. Wenger får laget på rett kjøl igjen, slik at vi er på topp snarast mulig.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig. Jeg savner til tider spillere som Ray Parlour,Tony Adams og Sol Campbell.

Nå blir jo dette veldig hypotetisk, men jeg håper Wenger ser etter spillere som har

den spiriten disse 3 har.

Unge Gael Clichy var den som stod fram i går og imponerte.

Egentlig var det vel spillere som Pires,Henry,Ljungberg og Vieira som burde

'blødd' for klubben i går.

Link to comment
Share on other sites

Mye blir sagt om Wenger’s mangel på taktiske evner og disposisjoner i denne tråden, mye av det sikkert med rette. MEN: Noe av det som irriterte meg mest i går, var kapteinens mangel på taktisk innsikt og evne til å oppfatte ting underveis. Jeg forventer faktisk at en kaptein med lang internasjonal erfaring og som betegnes som en av verdens beste midtbanespillere, har evne til å endre ting underveis. Når de ti første pasningene hans i lengderetningen mot angrepsspillerne går til helvete, må man begynne å tenke litt. Enten var pasningene av typen ”går det, så går det” eller så var det rett og slett elendig presisjon. I går traff han ikke med en eneste pasning i lengderetningen. I tillegg må han slutt å kjæle med ballen på egen banehalvdel. Altfor ofte driter han seg ut ved å miste ballen. Dessuten trekker han seg i tacklinger. Hvor er den gode gamle Viera?

 

Et annet irritasjonsmoment var Stokke’s evinnelige masing i 1. omgang om Toure’s usikkerhet pga Campbell’s fravær. Kan ikke Stokke konsentrere seg om Nardo?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM
Ric_IMITOP.COM skreiv:

 

OK.Det virker som om vi er sjokket for tiden.Vi spiller to gode kamper så taper vi den tredje.Spiller to gode ,og taper den tredje osv.En av disse tingene er feilen.1. tilfedighet 2. ikke godt nok mannskap 3. trener.Jeg tror disse tre tingene er satt sammen og er derfor grunnen til at vi sliter.Jeg vet hvor ligger aller mest.Keeper plassen og spiss plassen.Har sagt dette helt siden arsenal ikke maktet mer enn kvartfinaler og helt siden seaman lot lehmann ta over.Lehmann er ingen god keeper,vil aldri være det og har definitivt aldri vært det til det har han gjort alt for mange tabber.

 

OK, så du liker ikkje Jens, men å gi Lehmann skulda for dei to første måla i går, istadenfor Toure er etter mi meining ganske drøyt. ;)

Dessutan, eit lite tips: hugs at det skal vere mellomrom etter punktum, komma og spørsmålsteikn. Så vert ikkje innlegga så sinnssvakt tunge å lese ;)

 

mvh Stian

1152[/snapback]

 

 

Les hva jeg skrev først! Ja, jeg skylder på Lehmann syns han skulle ha tatt minst et av de to første skuddene og det siste bør han ta skylda for helt alene.Toure bør bør ta skylda for det også,men forskjellen er at Lehmann kommer til å forsette med tabbene sine noe jeg vet ikke Toure kommer til å gjøre. Det at jeg er ikke liker Lehmann er bare teit , det er forskjell på å like en keeper og å synes en keeper er dårlig :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jeg anbefaler alle deltagerne av forumet til å overse siste taler.

Dette faller selvfølgelig på sin egen urimelighet, det er vel like før Lehmann får skylden for det dårlige været i vinter....

Jens Lehmann spilte en god kamp igjen i går og kan overhodet ikke lastes for noen av målene.

Kolo Toure kommer også sterkt tilbake, bare vent!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM
Jeg anbefaler alle deltagerne av forumet til å overse siste taler.

Dette faller selvfølgelig på sin egen urimelighet, det er vel like før Lehmann får skylden for det dårlige været i vinter....

Jens Lehmann spilte en god kamp igjen i går og kan overhodet ikke lastes for noen av målene.

Kolo Toure kommer også sterkt tilbake, bare vent!!!

1207[/snapback]

 

 

Som sagt, behold den jævla keeperen og synk enda dyper ned i gjørma. Som vosse sa, så er det blitt et problem for forsvaret hver gang motspillere kommer mot mål. Skyter en motspiller vips så er den inni.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...