Jump to content

2005.02.22 Bayern Munich B


Internettansvarlig

Recommended Posts

Ballack var ute mot Dortmund også, men hans fravær GIR et svekket Bayern. Dessuten er ikke Dortmund av gammel klasse. Arsenal er en av et helt annet kaliber. Det blir tett og jevnt, men jeg tror vi kan få et godt utgangspunkt. Hverken Bayern eller tysk fotball generelt er av gammel klasse i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

En tøff kamp mot et Bayern lag i god form. 5-0 i helga er vel nokså brukbart.

Håper Wenger velger rutine i forsvar mot dette laget. Senderos viste opptil flere ganger mot Sheffield at han ennå ikke er klar for førstelaget.

Cygan er ikke noen stor spiller, men ikke så 'vill' som Senderos er til tider. Savner litt mer ro i det han foretar seg. Vi bør ikke gamble med midtforsvaret i en sånn viktig kamp.

 

Laget blir sa:

 

Lehmann

 

Lauren Toure Cygan Cole/Clichy

 

Ljungen Vieira Flamini Pires

 

Henry Reyes

 

Tror denne kampen blir utrolig spennende og forsvaret kan atter en gang gi oss neglebiting.

Håper snart Wenger trekker inn Adams så vi kan få litt skikk på dette og taktiske bytter.

Link to comment
Share on other sites

slutt å være så skeptiske arsenal har kommet i ganske god form reyes er jo blitt en diamant den siste tiden og henry blomstrer jo som aldri før edu er tilbake og viera ggjør ikke så mange tabber lenger. jens er tilbake i buret som er en opplmuntring. toure er kommet i form (arsenals beste spiller i sesongen) Come onn Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om Ballack er bortimot uaktuell for Bayern i morgon. Takk.

Arsenal reiste idag til Munchen uten Sol, Gilberto (selvfølgelig) og Ashley som fortsatt er sjuk.

Gode nyheter er at Henry er utkvilt, Vieira, Lauren og Edu alle er klare.

 

Ser for meg dette laget:

 

Lehmann

Lauren-Kolo-Cygan-Clichy

Freddie-Vieira-Edu-Pires

Reyes-Henry

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at de fleste her setter opp et lag med Pires på venstrekant og Reyes på topp med Henry.

Jeg vet at Wenger sverger til den typiske 4-4-2, men hittil i CL, synes jeg vi har lignet mer på 4-4-1-1 med Reyes på venstre og Pires bak Henry. Spesielt i bortemøtene våre mener jeg å ha sett dette.

Jeg frykter at savnet av Bergkamp kan bli for stort. Reyes og Henry har mange av de samme kvalitetene, og klarer først Bayern å finne en måte å stoppe gutta våre før de når toppfart, kan vi godt komme til å stagnere.

Håper inderlig Edu og Pires i første rekke klarer å ta over Bergkamps rolle som den rolige og presise pasningsleggeren i de avgjørende nest-siste trekkene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at de fleste her setter opp et lag med Pires på venstrekant og Reyes på topp med Henry.

Jeg vet at Wenger sverger til den typiske 4-4-2, men hittil i CL, synes jeg vi har lignet mer på 4-4-1-1 med Reyes på venstre og Pires bak Henry. Spesielt i bortemøtene våre mener jeg å ha sett dette.

Jeg frykter at savnet av Bergkamp kan bli for stort. Reyes og Henry har mange av de samme kvalitetene, og klarer først Bayern å finne en måte å stoppe gutta våre før de når toppfart, kan vi godt komme til å stagnere.

Håper inderlig Edu og Pires i første rekke klarer å ta over Bergkamps rolle som den rolige og presise pasningsleggeren i de avgjørende nest-siste trekkene...

994[/snapback]

Korrekt obeservert, og for å vere ærlig trur eg på Reyes på venstre og Pires på topp. Reyes er såpass mykje bedre på venstre, og i tillegg trur eg Wenger har sett dette. I tillegg tør han vel ikkje stille med RvP, og skal det heller ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Pires i "Bergkamp"-rolla har blitt prøvd før uten hell.

Heilt riktig det. Det er inga ideell løysing. Spørsmålet er kven som skal benkast?

En reyes på vei mot formen, eller en Pires som har en tendens til å vere på riktig sted til riktig tid?

Link to comment
Share on other sites

Pires i "Bergkamp"-rolla har blitt prøvd før uten hell.

Heilt riktig det. Det er inga ideell løysing. Spørsmålet er kven som skal benkast?

En reyes på vei mot formen, eller en Pires som har en tendens til å vere på riktig sted til riktig tid?

999[/snapback]

 

Pires på venstre og Reyes på topp.

Link to comment
Share on other sites

Guest RobertPires

Kampen mot Bayern Munchen blir knalltøff. Det blir den hvertfall med Pascal Cygan i midtforsvaret, hvis Campbell fortsatt ikke kan spille. Da synes jeg heller Wenger kan gjøre som han valgte mot Sheffield United, å bruke Senderos istedet, han får vel ingen internasjonal rutine hvis han ikke spiller kamper. Ellers blir det jo artig å se hvem som står best av Jern Jens og Oliver Kahn-ikke. Håper Jens spiller som en gud. Liker han litt selv om han har utspilt sin rolle, å Arsenal kjøper nok keeper til sommeren. Bayern Munchen er ikke umulig å slå, selv på Allianz Arena, men da må spillerne være mye mer fokuserte og konsentrerte enn de pleier å være ute i Europa. De virker jo lamslåtte, får håpe de ordner på det imorgen. Blir usannsynlig tøft hvis folk som Makaay, Pizarro, Ballack, Ze Roberto, Schweinsteiger å co. får fritt spillerom. Men vi får håpe at Kolo, Vieira, Ljungberg og Henry tar skikkelig tak i kampen. Så får vi håpe at Reyes, Pires, Clichy å gjengen blir med. Lykke til alle sammen. Jeg tror vi vinner hvis vi spiller en god kamp, for vi skal være bedre enn Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Ashley kan kanskje rekke kampen alikevell. Han er vertfall med i troppen som reiste til Munchen.

 

Her er troppen:

 

Jens Lehmann

Manuel Almunia

Ashley Cole

Patrick Vieira

Robert Pires

Freddie Ljungberg

Jose Antonio Reyes

Robin van Persie

Lauren

Thierry Henry

Cesc Fabregas

Mathieu Flamini

Edu

Pascal Cygan

Gael Clichy

Kolo Toure

Philippe Senderos

Sebastian Larsson

Link to comment
Share on other sites

Dette blir selvsagt ingen enkel kamp, men tysk fotball er dog ikke hva det en gang var. Det er mye bedre å møte Bayern München enn f.eks. Milan eller Juve. Tviler på at tyskerne kommer til å henge med i svingene når Arsenal lar kula danse, og løpene sitter. Da blir det würst og berlinerboller på de bayerske herrer. 3-0 til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for Pires eller Reyes i DB sin rolle kunne jeg heller tenkt meg Ljungberg i dypeløp bak Thierry. Ljungberg kan lage mye frustrasjon for Bayern der i stedet for på kanten.

Så får Reyes og Pires ta hver sin kant. Selv om det kan svekke høyresiden defensivt.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for Pires eller Reyes i DB sin rolle kunne jeg heller tenkt meg Ljungberg i dypeløp bak Thierry. Ljungberg kan lage mye frustrasjon for Bayern der i stedet for på kanten.

Så får Reyes og Pires ta hver sin kant. Selv om det kan svekke høyresiden defensivt.

1054[/snapback]

 

Når Freddie spiller på kanten kommer jo dybdeløpene som perler på en snor. Tror det er noe av styrken ved de løpene, det at han krysser inn mot midten fra kanten. Vanskelig for forsvaret å følge da backen må ut av posisjon i så fall, og midtstopperne får en ekstra spiller å se opp for. Så midt ønske er Pires og Ljungberg på kantene, så kan en ballsikker Reyes utgjøre spissparet sammen med No. 14.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Ekstremt viktig at Ashley blir klar i denne kampen.

Clichy er lovende men mangler den nødvendige erfaringen til å plukke ut sin kantspiller.

Kantspillerne til bayern m er veldig viktig i oppbyggingen av spillet.

Ellers kommer nok Freddie til å spille bak Thierry, og det er en defensiv tankegang som jeg setter pris på.

I denne kampen blir taktikken avgjørende.

Vieira/Edu kommer til å ligge veldig dypt, og dermed må vi ha en ilter velps i rommet foran de to; Freddie.

Som kjent binder Henry opp tre mann i tyskernes forsvar, og noe sier meg at det ikke trenger å være nok....

Reyes på venstre og Pires på høyre blir avgjørende for om vi kan etablere et angrepsspill.

Sagnol på høyreback vil bli rævkjørt av Jose Antonio sannsynligvis.

Dette er en kamp så viktig at nakkehårene mine har stått rett til værs i flere dager nå.

Bayern er et meget rutinert lag i europa men nå blir det bare meget gode lag å møte fremover i turneringen.

Come on you GUUUUUUUNNNNNNERS

Link to comment
Share on other sites

Trur det viktigaste idag blir å opptre resolutt og sikre bakover. Sørge for å ikkje gje Bayern målsjanser dei første 15-20 min. Då vil vi ha markert at forsvaret vårt er ikkje så vaklande som mange vil ha det til. :P

Jensemann vil nok også visa seg fram i fødelandet sitt, og eg trur han kjem til å visa seg fram i kveld (på ein positiv måte).

Får vi tetta igjen bakover, så smitter det og over på vårt offensive spel, og vi får forhåpentlegvis overgangane våre til å sitta. Då kan det bli ein kjekk kveld for oss gooners.

Har vel erfart ved tidlegare e-kampar på bortebane at Mr. Wenger er forsiktig taktisk, men vi får håpa at vi klarar å "putte" i kveld, slik at utgangspunktet den 9.mars til returkampen vert brukande. Då skal eg vera ringside på North Bank lower, så eg håpar vi gjer jobben vår i kveld. :) :D

Link to comment
Share on other sites

Guest kanutten

Leser på Soccernet at Ljungberg skal fylle Bergkamps rolle. Det er jeg positiv til. Reyes går bedre til Edu enn Pires på venstreflanke. Pires skyves ut til høyre og spiller ikke bak Henry, noe han har gjort med lite hell før. Ljungberg er en sliter som vi kan trenge på den plassen i et tøft borteoppgjør. Gøy at CL er i gang igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper 3-1 til Bayern M i kveld. Gang på gang har forsvaret vårt blitt avkledd i den hjemlige serie. I kveld møter vi ett godt organisert lag som vistnok skal være ekstremt godt trent. Jeg kan ikke se noen rasjonell grunn til at Arsenal vinner dette opgjøret. Som vi vet holder ikke forsvaret vårt høy nok standard på dette nivået. Ashley Cole eller ikke, vi har for mye sviskekompott defensivt.

Tror denne kampen kommer til å fortelle at her må det handles til sommeren. Er redd vi blir statister i kveld.

 

Hadde dog vært vidundelig å måtte svelge hvet ord jeg sier. :)

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke for meg at vi holder nullen i dag, men jeg tror gutta fremme har dagen og vi vinner 3-2, inspirert av Henry,Reyes,Pires og Freddie.

 

Vi må ha bortemål for å gå videre tror jeg, hører til sjeldenhetene at vi holder nullen på Highbury så det må scores i kveld!

Link to comment
Share on other sites

denne kampen har jeg gleda meg til lenge.

får håpe pires får fart i rævæ idag, han er jo så opp og ned, så kan han legge vekk filminga som er så unødvendig!! :) har jo ingen ting å mobbe united fans'n for da :D tror vi greier 2-2 idag med en inspirert ljungberg og hevnfull reyes! :P

Link to comment
Share on other sites

Nå er det like før jeg drar inn til den store byen (hihi) for å se kampen, så da tenkte jeg skulle dele mine siste tanker om kampen med dere:

Vanskelig bortekamp. Vanskeligste siden Inter. Er usikker på hvilken mentalitet vi går ut med, men tror kanskje vi kommer til å gå for å score ett eller flere mål i løpet av kampen. Vi er ikke akkurat gode til å forsvare oss for tiden, så bi blir nødt til å ha en del ballbesittelse og.... nei, nå vet jeg ikke mer, heldigvis(får vi si) har vi Wenger til å ta seg av akkurat dette.

 

Ser ut som Freddie blir spiss sammen med Henry, noe jeg syns er den beste løsningen. Han jobber veldig bra, er god til å løpe i bakrom, og er i det hele tatt en knallgod spiller når man nærmer seg motstanderens mål. Reyes blir for puslete på topp, mens Pires duger rett og slett ikke som spiss, da er det greit med Freddie. Midtbanen blir som forventet, og forsvaret blir vel: Lauren-Toure-Cygan-Clichy. Urovekkende. Midtbanen må jobbe steinhardt hele kampen og nekte Scholl og de andre noe rom.Det tror jeg Vieira, Edu og delvis Freddie klarer, noe må de da klare.

 

Håper Henry er on fire, og kan etablere noe trykk mot målet til Kahn sammen med Reyes,Pires og Freddie.

 

Jeg vil se samtlige utespillere jobbe steinhardt, gi alt i alle dueller, løpe til de får blodsmak i kjeften, gå hardt i alle dueller, ikke gi de noe respekt, trøkke til i alle dueller, pådra seg gule kort, og blø for drakta. Hvis alle gjør dette, så blir det bra.

Show them no fear, show them no pain.

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt med Freddy på topp ,eneste som bekymrer er Pires sine begrensede defansive kvaliteter. Men han hadde vell spilt på venstre siden hvis ikke Freddy hadde vært på topp.

 

Laget må vere på topp i kveld , ingen tvil om det, og forsvaret er litt bekymrende, men Cygan er jo sterk i luften, så der skal vi ihvertfall gi dem kamp.

Trur at det som blir vårt hovedvåpen ikveld blir hurtigheten, til de offansive spillerene , der skal vi kunne knekke dem ganske bra, så må vi sette de store sjansene.

Tror ikke tyskerene lar seg be to ganger når sjansene byr seg.

Ellers håper jeg at Lehman knuser Kahn i keeperduellen ikveld :)

Link to comment
Share on other sites

Freddie på topp liker eg ikkje. Ikkje Pires eller Reyes heller. alle er vinger, men av tre mindre goder, er Pires best meiner eg. Løpa til Ljungberg er best frå dybda, har ikkje virka like flink frå topp-posisjon. Pires KAN ha kvaliteter som passer bedre der. Det gjeld berre å utnytte dei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...