Jump to content

2018.08.18 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Hva tenker vi?

Prosjektet er i gang og derfor kan vi leve med dette? Skjer jo noe nytt..,

Trenger vi flere nye for å sette laget?

For tidlig å konkludere med noe som helst?

Personlig er jeg veldig usikker på mye, men sikker på at Xhaka ikke bør starte.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Gunner79 said:

Hva tenker vi?

Prosjektet er i gang og derfor kan vi leve med dette? Skjer jo noe nytt..,

Trenger vi flere nye for å sette laget?

For tidlig å konkludere med noe som helst?

Personlig er jeg veldig usikker på mye, men sikker på at Xhaka ikke bør starte.

Det eneste nye er at vi har mistet angrepsspillet. Eneste jeg ser av plan fremover er brede angrep og mange løp i boksen. Ellers ingenting. 

Bakover er alt som før: naivt og tilfeldig.

Som mot City så prøver Arsenal på å spille seg ut av høyt press uten at laget henger sammen. Vi skaper sjansene for Chelsea, de trenger ikke gjøre stort selv. 

 

Link to comment
Share on other sites

Syns det er mye mer positivt angrepsspill nå enn før. Før var vi gjerne bare en mann inne i boksen når vi kom rundt på kanten. Vi prøver ikke hele tiden å tråkle oss igjennom i midten og er blitt mye flinkere til å bruke hele bredden.

Før var det veldig mye mer tilfeldig hva vi skulle gjøre fremover og når ting gled på skinner var det nydelig å se på, men likefullt enkelt å forsvare seg mot om marginene ikke var hundre prosent på vår side.

Angrepsspillet er kanskje mye 'enklere' nå, men også vanskeligere å forsvare seg mot. Mye mer direkte og ballen beveges hurtigere fremover og ikke bare sideveis.

Forsvarsspillet ser jeg en mye klarere plan på, selv om det taktisk var feil å spille slik mot City og Chelsea. Og kanskje også med tanke på spillertypene. Men det tar tid å få et helt lag til å forsvare seg sammen når forsvarsspillet har vært nedprioritert så lenge..

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Simbad said:

Syns det er mye mer positivt angrepsspill nå enn før. Før var vi gjerne bare en mann inne i boksen når vi kom rundt på kanten. Vi prøver ikke hele tiden å tråkle oss igjennom i midten og er blitt mye flinkere til å bruke hele bredden.

Før var det veldig mye mer tilfeldig hva vi skulle gjøre fremover og når ting gled på skinner var det nydelig å se på, men likefullt enkelt å forsvare seg mot om marginene ikke var hundre prosent på vår side.

Angrepsspillet er kanskje mye 'enklere' nå, men også vanskeligere å forsvare seg mot. Mye mer direkte og ballen beveges hurtigere fremover og ikke bare sideveis.

Forsvarsspillet ser jeg en mye klarere plan på, selv om det taktisk var feil å spille slik mot City og Chelsea. Og kanskje også med tanke på spillertypene. Men det tar tid å få et helt lag til å forsvare seg sammen når forsvarsspillet har vært nedprioritert så lenge..

 

Veldig enig i det du skriver her. Føler mange glemmer at Emery skal endre på at forsvarspill som har vært elendig de siste 10 åra og det gjørs ikke over natta. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Kan fortsatt bli bra dette her. De aller fleste av oss ville ha et skifte og det har vi fått. Ny manager , nye folk i støtteapparatet , folk har dratt og nye inn. Alle vet at spillerne og manager må få tid. Vi har tapt mot to av topp  lagene - forventede tap med andre ord. Ser faktisk lysere på det enn på lenge. Vi kommer høyst sannsynlig ikke inn i topp 4. De andre lagene har dessverre større ambisjoner enn vår  eier. Synd vi ikke klarte å få et poeng idag. Det var nok en slurv i egne rekker som sørget for det. 

Det gamle forumet er for lengst historie - men hvor er sas2002 , Sir Tony , 18022 , goonerrolf og ikke minst CHAMP ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Syns det er mye mer positivt angrepsspill nå enn før. Før var vi gjerne bare en mann inne i boksen når vi kom rundt på kanten. Vi prøver ikke hele tiden å tråkle oss igjennom i midten og er blitt mye flinkere til å bruke hele bredden.

Før var det veldig mye mer tilfeldig hva vi skulle gjøre fremover og når ting gled på skinner var det nydelig å se på, men likefullt enkelt å forsvare seg mot om marginene ikke var hundre prosent på vår side.

Angrepsspillet er kanskje mye 'enklere' nå, men også vanskeligere å forsvare seg mot. Mye mer direkte og ballen beveges hurtigere fremover og ikke bare sideveis.

Forsvarsspillet ser jeg en mye klarere plan på, selv om det taktisk var feil å spille slik mot City og Chelsea. Og kanskje også med tanke på spillertypene. Men det tar tid å få et helt lag til å forsvare seg sammen når forsvarsspillet har vært nedprioritert så lenge..

De har hatt 90+ dager for å stramme opp strukturen. Ser du noen tegn til det?

Ang angrepsspillet: Arsenal får aldri hvilt seg med ballen og de spiller ikke på seg selvtillit. Ballen er borte etter 3 trekk og så er det kontring eller delvis kontring i mot. Backene er da høyt i banen og det er enorme rom bakover. Ikke press på ballfører og midtbanen er ikke-eksisterende. 

I 2. omgang ligger Arsenal lavere og mer kompakt. De klarer likevel ikke å vinne ballen og mister den etter 1 eller 2 trekk. Jeg ser virkelig ingen bedring. Endring ja, men enn så lenge i feil retning. 

Vi er 6 poeng bak de lagene vi ønsker å konkurrere med. Det er en katastrofeåpning og lite tyder på at det skal snu

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det skuffende med null poeng etter to kamper. Men vi møter to av ligaens beste lag som har "klassespillere" i de fleste ledd (og også på benk). 

Jeg synes at Chelseas mål egentlig var for "enkle", der i alle fall ett eller to kunne vært forhindret med litt bedre defensiv organisering. Men Auba og hans offensive medspillere bør ta en like stor del av skylden når de bommer på mål med nærmest ferdigscorede baller. 

Det er lett å kritisere en ny manager etter to strake tap og det er ingen tvil om at det ikke er alt av hans disposisjoner jeg er like enig i, men min kritikk blir dog mild siden det ikke er lett å få et så nedkjørt lag som ikke har like mange "klassespillere" (som City og Chelsky) på fote i løpet av noen få uker. 

Link to comment
Share on other sites

@RP7

90 dager + ?? 

Emery startet sitt reelle arbeid i starten av Juli, flere defensive nøkkelspillere var ikke i trening før vi var inne i august. 

Jeg er også misfornøyd med det defensive, også på innkjøpssiden, men å regne innkjøringstiden fra da Wenger dro ut porten blir vel drøyt. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

De har hatt 90+ dager for å stramme opp strukturen. Ser du noen tegn til det?

Ang angrepsspillet: Arsenal får aldri hvilt seg med ballen og de spiller ikke på seg selvtillit. Ballen er borte etter 3 trekk og så er det kontring eller delvis kontring i mot. Backene er da høyt i banen og det er enorme rom bakover. Ikke press på ballfører og midtbanen er ikke-eksisterende. 

I 2. omgang ligger Arsenal lavere og mer kompakt. De klarer likevel ikke å vinne ballen og mister den etter 1 eller 2 trekk. Jeg ser virkelig ingen bedring. Endring ja, men enn så lenge i feil retning. 

Vi er 6 poeng bak de lagene vi ønsker å konkurrere med. Det er en katastrofeåpning og lite tyder på at det skal snu

Det du skriver her om andre omgang er jeg helt enig, men vi må se litt på spillermaterielle er her også og ikke tro at Emery skal kunne trylle. Om vi ser på ballansen i dagen beste 11'er så er vi rett og slett veldig ubalansert. Hvilken hjelp får backene våre fra vingene? Eller hvor god er første forsvarer jobben til Ozil? Det som jeg synes er oppløftede er de grepene som er blitt gjort av Emery. Fra City kampen så kommer Iwobi inn, en spiller som bidrar mye mer defensivt enn Ozil. Dette vitner om at Emery er klar over den defensive ubalansen. Til pause i dag bytter han ut Xhaka, noe viser at han også ser problemene han skaper på midten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er ingen katastrofe så langt mener jeg. Vi kan drømme om topp 4 , men det er ikke realistisk. Det er en ønske tenkning å konkurrere i toppen for oss alle , men det vil ta lang tid å komme opp av sumpen Wenger og styre dro oss sakte men sikkert ned i. De 90 dagene du snakker om RP7 har vært brukt  til å få inn folk , både spillere og trenere , folk har blitt sendt ut av klubben. Pre season kampene burde muligens ha vært brukt bedre for det har vært store utskiftinger i kamp etter kamp. Laget får ikke satt seg. Når du da møter City og Chelsea i de to første så blir det tøft.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Du verden nå ble jeg glad sas2002 ?  Hva med de andre ? Var over en uke i forbindelse med City kampen. Mye positive vibber i supporter kretsene , men dessverre sliter vi med gamle synder på banen. Wenger er ikke savnet ?

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Det er ingen katastrofe så langt mener jeg. Vi kan drømme om topp 4 , men det er ikke realistisk. Det er en ønske tenkning å konkurrere i toppen for oss alle , men det vil ta lang tid å komme opp av sumpen Wenger og styre dro oss sakte men sikkert ned i. De 90 dagene du snakker om RP7 har vært brukt  til å få inn folk , både spillere og trenere , folk har blitt sendt ut av klubben. Pre season kampene burde muligens ha vært brukt bedre for det har vært store utskiftinger i kamp etter kamp. Laget får ikke satt seg. Når du da møter City og Chelsea i de to første så blir det tøft.

Topp 4 er ikke urealistisk i det hele tatt. 

 

For øvrig hyggelig med så mange gjester på forumet. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Polljen said:

@RP7

90 dager + ?? 

Emery startet sitt reelle arbeid i starten av Juli, flere defensive nøkkelspillere var ikke i trening før vi var inne i august. 

Jeg er også misfornøyd med det defensive, også på innkjøpssiden, men å regne innkjøringstiden fra da Wenger dro ut porten blir vel drøyt. 

Han har hatt 90+ dager til å selge inn et budskap og en plan. Han har nok vært i kontakt med alle spillerne selv om de ikke har vært på treningsfeltet. Det hele virker fullstendig tilfeldig per i dag. Jeg ser ingen struktur bakover bortsett fra at vi lå kompakte i 2. omgang. Da var vi ikke istand til å holde ballen mer enn 2 eller 3 trekk annet enn ved spill i bakre 4’er. 

Jeg sier ikke at dette ikke kan bli bedre, men per i dag og etter så lang tid så er jeg bekymret. 

Sarri har hatt betydelig mindre tid og har endret hele Chelsea på de ukene. De har hatt flere spillere borte enn Arsenal. Silva har snudd opp ned på Everton.. De har hatt mer enn nok tid i Arsenal. 

Adam Bate i Sky Sports har en fin analyse av dagens kamp. Vel verdt å lese. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

Han har hatt 90+ dager til å selge inn et budskap og en plan. Han har nok vært i kontakt med alle spillerne selv om de ikke har vært på treningsfeltet. Det hele virker fullstendig tilfeldig per i dag. Jeg ser ingen struktur bakover bortsett fra at vi lå kompakte i 2. omgang. Da var vi ikke istand til å holde ballen mer enn 2 eller 3 trekk annet enn ved spill i bakre 4’er. 

Jeg sier ikke at dette ikke kan bli bedre, men per i dag og etter så lang tid så er jeg bekymret. 

Sarri har hatt betydelig mindre tid og har endret hele Chelsea på de ukene. De har hatt flere spillere borte enn Arsenal. Silva har snudd opp ned på Everton.. De har hatt mer enn nok tid i Arsenal. 

 

Ja man har hatt like lang tid som både Chelsea og Everton, men begge disse klubben er mye mer vant til å bytte manager og spillestill. Jeg mener det blir feil å sammenligne oss med disse klubbene. Chelsea har hatt 15 forskjellige managere de 15 siste åra og hele klubben er bygd opp for å takle hyppige manager bytter. Everton kan vel heller ikke friskmeldes etter 2-2 mot Wolves og 2-1 i dag.

Link to comment
Share on other sites

Skulle definitivt hatt poeng idag. Blytungt å gå ut med 0 poeng etter 2 matcher!  I første omgang burde vi satt 3-4 kasser og avgjort hele sjiten.

Horribelt å se Laca servere Chelsea ballen langt inne på egen halvdel for så gi fullstendig beng i hva som skjer videre. I likhet med flere andre Arsenal-spillere virker det som det er for "ukult" å jobbe ordentlig hjemover og gjøre en real innsats... Man er så altfor vant til å se det, men jeg klarer aldri slutte å irritere meg grenseløst over hver gang det skjer likevel. 

Link to comment
Share on other sites

@RP7 

Som sagt er jeg enig i at det defensive burde vært bedre (det offensive også) , det er ikke der vi er uenige, men igjen når du bruker tidsperspektivet 90+ dager som et argument om hvor "dårlig" jobb Emery har gjort da må jeg helt ærlig si at jeg sliter litt med å ta deg alvorlig. 

Dine 90+ dager tar oss tilbake til siste hjemmekamp under Wenger (13. Mai) og du mener tydeligvis at han skulle ha vært i kontakt med ferierende spillere, samt spillere som var i sine lands respektive landslagstropper, og hamret inn sin fotballfilosofi. I tillegg kommer det noen nyinnkjøpte spillere. 

Hva skal man da si om Wenger som hadde allverdens tid til å få orden på de punktene du kritiserer Emery for. Kritiserte du Wenger like mye for dette?

Nei, jeg er ikke fornøyd med Arsenal pr dato, og det er som sagt ikke alle disposisjoner som Emery har gjort som jeg er enig i. Om Emery vil være den rette personen for Arsenal får tiden vise, men laget/troppen var så nedkjørt/nedbygd etter det foregående regimet (inkludert et fremdeles sittende udugelig styre/eier) at uansett hvem som hadde tatt over så ville vedkommende slitt med å få orden på dette laget på den korte tiden Emery har hatt. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...