Jump to content

Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall


Polljen

Recommended Posts

I det skrivende øyeblikk så er jeg enig med Stefanb i at Tierney er det eneste klare kapteinsemnet jeg ser i laget. 

Jeg avviser ikke at f.eks. Mari og Partey kan bli kandidater på sikt, men jeg har sett for lite av de til å konkludere på det nåværende tidspunkt. 

På generell basis så er ikke det å være en "god" spiller eller et "talent" gode nok kvalifikasjoner til å få kapteinsvervet, vedkommende må også kunne vise klare lederegenskaper både på og utenfor banen, etter min mening.

Dessverre så mener jeg at det er flere av våre utnevnte kapteiner de siste årene (også under Wenger) som ikke støtter mine krav til kvalifikasjoner som kaptein. En naturlig årsak til akkurat det kan selvsagt være et relativt skralt utvalg av kandidater, noe som vel er grunnlaget til at undertegnede år etter år etter år etter..... har etterlyst "ledere" når overgangsvinduet har åpnet. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gleder meg til vi kanskje en dag får se dette laget:

Leno
Bellerin - Saliba - Gabriel - Tierney
Partey - Xhaka
Saka - Smith-Rowe - Nelson
Martinelli

Hadde vært sykt med 3 Hale-End gutter på 3 av de 4 offensive plassene. I mine øyne er alle så store talenter at de faktisk kan bli førstevalg. Nelson er den som er lengst unna, men det er ikke pga. talentet. Alle tre er dog supertalenter.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Gleder meg til vi kanskje en dag får se dette laget:

Leno
Bellerin - Saliba - Gabriel - Tierney
Partey - Xhaka
Saka - Smith-Rowe - Nelson
Martinelli

Hadde vært sykt med 3 Hale-End gutter på 3 av de 4 offensive plassene. I mine øyne er alle så store talenter at de faktisk kan bli førstevalg. Nelson er den som er lengst unna, men det er ikke pga. talentet. Alle tre er dog supertalenter.

Xhaka har gjort det veldig bra i det siste, men for min del håper jeg vi ser en annen spiller i hans posisjon når det kommer til dette antatte punktet. Kanskje også for Bellerin.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Xhaka har gjort det veldig bra i det siste, men for min del håper jeg vi ser en annen spiller i hans posisjon når det kommer til dette antatte punktet. Kanskje også for Bellerin.

Xhaka og Bellerin er modne for utskifting på det antatte punktet. Xhaka har gjort det bra i det siste , men det skorter på tempo. Partey , ikke helt på topp etter skaden , ble flere nummer større en Xhaka i går. Bellerin tror jeg skal slite med å komme tilbake i laget hvis Cedric fortsetter å levere som i går. Han imponerte mange i går. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gunners68 said:

Xhaka og Bellerin er modne for utskifting på det antatte punktet. Xhaka har gjort det bra i det siste , men det skorter på tempo. Partey , ikke helt på topp etter skaden , ble flere nummer større en Xhaka i går. Bellerin tror jeg skal slite med å komme tilbake i laget hvis Cedric fortsetter å levere som i går. Han imponerte mange i går. 

Helt enig. Bellerin sin hemsko er nærteknikk og innlegskvaliteten og det blir ikke noe bedre. Tviler på at Bellerin står igjen på feltet etter treninger og terper på dette. Er natt og dag i forskjell på levering kontra fyren på andre siden fra Isle of Man. VI trenger en bedre fyr på sikt ved siden av Thomas når tiden er inne for å kjempe om PL.

Link to comment
Share on other sites

Synes Bellerin får mye kritikk, men jeg synes han er en god spiller. Mitt største problem med han er samspiller med høyrekanten sin.

Jeg har alltid hatt et håp om at Osei-Tutu skulle slå gjennom for oss. Vært veldig god for Cardiff når han har fått spille, men han har dessverre slitt med en del strekkskader (4-6 uker på sidelinjene igjen nå). Hvis Cedric kan holde seg på nivået han viste på mandag, så er det bra. Niles kunne vært et alternativ, men tror rett og slett at holdningene hans kommer til å gjøre at han ikke lykkes i Arsenal. Dessverre.

En annen som potensielt kan/kan ikke er Guendouzi. Veldig talentfull og kunne vært fantastisk ved siden av Partey. Vært veldig god for Hertha Berlin, men så er det dette med holdninger og ego da..

Link to comment
Share on other sites

Som fotball spiller på øverste nivå får du kritikk når du ikke leverer. Det gjelder også Bellerin. Han har et bra potensiale , men det varierer veldig i hans prestasjoner. Ble satt ut mot Newcastle og det var ikke pga skade. Han satt på benken. 

Cedric tok veldig godt vare på sin mulighet. Ingen som nevnte han før kamp dagen. Mange ble overrasket over å se han starte. Så får vi se hvem som starter i neste. Nå må Bellerin kjempe seg inn i laget igjen og han må levere jevnlig nå. Det er der det har skortet hos våre spillere.  Alt for mange ujevne prestasjoner. De må levere uke ut og uke inn. Alle spillere har noen svake kamper , men hos oss er det flere som har alt for mange av de.

Nå peker  pilen opp igjen , det er konkurranse om plassene , Auba scorer , flere av ungdommene leverer. Vi har holdt buret rent i mange kamper , vi får håpe det fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

Mustafi og Luiz' kontrakter går ut til sommeren, Arteta har hintet om at Luiz kan 'spille seg til' en forlengelse. Mustafi er nok klart på vei ut i det minste til sommeren.

På kort sikt taper vi nok en god del penger på å fristille spillere før kontrakter går ut, men laget vårt/klubben vår er på vei inn i en ny æra, og på sikt tror jeg dette vil lønne seg.

Klarer vi å hente inn en spiller nå i januar(stenger kl 23 mandag 1. februar) som kan kjempe med ESR om plassen, eller i det minste være en habil backup for ham, vil det nok være en god løsning.

Til sommeren kommer det nok nesten garantert (tror jeg) inn minimum 2-3 nye spillere og kanskje et par andre forsvinner.

Går også rykter om at vi ønsker å hente Torreira tilbake fra lånet hos Atletico nå i januar for å sende ham ut på lån til en annen klubb for å få spilletid eller til og med selge permanent.

Jeg er positiv til fremtiden under Arteta og er spent på hva sommeren bringer. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

På kort sikt taper vi nok en god del penger på å fristille spillere før kontrakter går ut, men laget vårt/klubben vår er på vei inn i en ny æra, og på sikt tror jeg dette vil lønne seg.

Selvsagt så er det ideelle å "selge" spillere som er på utgående kontrakt, men jeg ser det ikke som "tapte penger" hvis fristilling gjelder spillere som er relativt usalgbare eller som gir små overgangssummen, i slike tilfeller kan det å la en spiller gå gratis være det rette rent økonomisk. 

Det er viktig fremover at klubben kommer bort fra denne problemstillingen og blir mer aktive og ikke minst mer dyktige når det gjelder i tide å "flytte på" spillere som ikke vil forlenge sine kontrakter eller som rett og slett i passer inn i en managers planer for laget. I dette så er det ikke minst viktig at kontraktsforhandlinger skjer i god tid og ikke som det dessverre for ofte har skjedd de siste årene at forhandlingene ikke kommer i gang før en spiller er inne i sitt siste kontraktår. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Polljen said:

Selvsagt så er det ideelle å "selge" spillere som er på utgående kontrakt, men jeg ser det ikke som "tapte penger" hvis fristilling gjelder spillere som er relativt usalgbare eller som gir små overgangssummen, i slike tilfeller kan det å la en spiller gå gratis være det rette rent økonomisk. 

Det er viktig fremover at klubben kommer bort fra denne problemstillingen og blir mer aktive og ikke minst mer dyktige når det gjelder i tide å "flytte på" spillere som ikke vil forlenge sine kontrakter eller som rett og slett i passer inn i en managers planer for laget. I dette så er det ikke minst viktig at kontraktsforhandlinger skjer i god tid og ikke som det dessverre for ofte har skjedd de siste årene at forhandlingene ikke kommer i gang før en spiller er inne i sitt siste kontraktår. 

Derfor jeg ser på signeringen av Holdings nye kontrakt som et steg i riktig retning. Forhåpentligvis ser vi flere forlengelser av kontrakter på spillere Arteta ønsker å satse på før neste sesong starter. 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Simbad said:

Derfor jeg ser på signeringen av Holdings nye kontrakt som et steg i riktig retning. Forhåpentligvis ser vi flere forlengelser av kontrakter på spillere Arteta ønsker å satse på før neste sesong starter. 

Helt enig. Det er viktig å være tidlig ute med å sikre seg underskriften til de man vil ha med videre. På samme måte så er det viktig for klubben å være klare (og harde) mot de som vegrer seg mot å signere og heller selge de, selv om det på kort sikt kan skade oss sportslig. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/31/2020 at 10:40 AM, Polljen said:

 

PS!! Det kan vel nevnes at reglene for "Homegrown" er strengere i EL/CL enn i PL, så hvis Martinelli (som i EL blir regnet  som non-homegrown) skal få spille EL-kamper når cup-rundene starter ut på nyåret så må en av våre andre "non-homegrown" settes ut av EL-troppen (eventuelle salg vil selvsagt løse dette på en naturlig måte)

Med utgangspunkt i det jeg skrev noen uker tilbake så sitter jeg og tenker litt på endringene i 25-mannstroppene til PL og EL.

Vi har hatt avgang på spillere som var oppført i 25 manns troppene til både PL og EL. Jeg er kanskje litt tidlig ute med mine problemstillinger siden det er en uke igjen av vinduet og flere spillere kan forsvinne ut, men jeg spekulerer litt videre uansett.

Vi har en del avganger i januar så langt, men det er kun Kolasinac av de som frigjør plass i "ikke-homegrown"-kategorien. Matt Macey har også forlatt klubben, men han var i "Homegrown"-gruppa. Vi har fått inn Mat Ryan og Martin Ødegaard er også på vei inn. Dette betyr at hvis vi ikke får "kvittet" oss med minst en spiller som ikke er "homegrown" så må en annen av de som har vært med i første halvdel av sesongen settes ut av laget i vårsesongen. 

Dette gjelder Premier League, i Europa League er problemet enda større (igjen hvis det ikke selges/lånes ut flere spillere som ikke er "homegrown"). Som nevnt i "qouten" over så kommer Martinelli i PL med som "ung spiller" på B-lista, men i Europa så er det ikke slik. I EL så må Martinelli tas med i gruppa som "non-homegrown" og hvis våre to nye samt Martinelli skal være med i troppen til EL så må to spillere "sparkes" ut av 25-mannstroppen (igjen under forutsetning av at det ikke skjer flere salg/utlån av spillere i som ikke er "homegrown").

Når det gjelder aktuelle spillere som kan frigjøre plass bland de i "non-homegrown" gruppen så er det vel kun Mustafi som er aktuell kandidat til å forsvinne fra klubben, jeg sliter med å se andre kandidater. Det måtte i så fall være at lånet av Ceballos ble avsluttet nå i januar. Kandidater til å settes ut av troppene er det flere av, jeg har to klare kandidater. Jeg skal ikke nevne navn, men flere kan nok gjette hvilke det er.

PS!!! av en merkelig grunn så synes januar å være en unntaksmåned i PL, der reglene rundt 25-mannstroppen ikke synes å gjelde. Problemet i PL oppstår derfor først når vi kommer til Februar.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Polljen said:

Med utgangspunkt i det jeg skrev noen uker tilbake så sitter jeg og tenker litt på endringene i 25-mannstroppene til PL og EL.

Vi har hatt avgang på spillere som var oppført i 25 manns troppene til både PL og EL. Jeg er kanskje litt tidlig ute med mine problemstillinger siden det er en uke igjen av vinduet og flere spillere kan forsvinne ut, men jeg spekulerer litt videre uansett.

Vi har en del avganger i januar så langt, men det er kun Kolasinac av de som frigjør plass i "ikke-homegrown"-kategorien. Matt Macey har også forlatt klubben, men han var i "Homegrown"-gruppa. Vi har fått inn Mat Ryan og Martin Ødegaard er også på vei inn. Dette betyr at hvis vi ikke får "kvittet" oss med minst en spiller som ikke er "homegrown" så må en annen av de som har vært med i første halvdel av sesongen settes ut av laget i vårsesongen. 

Dette gjelder Premier League, i Europa League er problemet enda større (igjen hvis det ikke selges/lånes ut flere spillere som ikke er "homegrown"). Som nevnt i "qouten" over så kommer Martinelli i PL med som "ung spiller" på B-lista, men i Europa så er det ikke slik. I EL så må Martinelli tas med i gruppa som "non-homegrown" og hvis våre to nye samt Martinelli skal være med i troppen til EL så må to spillere "sparkes" ut av 25-mannstroppen (igjen under forutsetning av at det ikke skjer flere salg/utlån av spillere i som ikke er "homegrown").

Når det gjelder aktuelle spillere som kan frigjøre plass bland de i "non-homegrown" gruppen så er det vel kun Mustafi som er aktuell kandidat til å forsvinne fra klubben, jeg sliter med å se andre kandidater. Det måtte i så fall være at lånet av Ceballos ble avsluttet nå i januar. Kandidater til å settes ut av troppene er det flere av, jeg har to klare kandidater. Jeg skal ikke nevne navn, men flere kan nok gjette hvilke det er.

PS!!! av en merkelig grunn så synes januar å være en unntaksmåned i PL, der reglene rundt 25-mannstroppen ikke synes å gjelde. Problemet i PL oppstår derfor først når vi kommer til Februar.

Vi skal visst være i samtale med Mustafi om også å avslutte kontrakten hans tidlig. Så dette blir kanskje et 'ikkeproblem' hvis dette stemmer. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Simbad said:

Vi skal visst være i samtale med Mustafi om også å avslutte kontrakten hans tidlig. Så dette blir kanskje et 'ikkeproblem' hvis dette stemmer. 

Det stemmer 😊, det er et "ikkeproblem" i Premier League hvis/når Mustafi forsvinner fra klubben. I Europa League så er det fremdeles et lite "problem" selv om Mustafi drar, men det er da kun en spiller (av de som var oppført i høstsesongen) som må ut av lista. Det enkleste er å ta ut Runarsson og heller gamble på en målvakt fra U-laget hvis det mot formodning skulle bli et skadeproblem på målvaktsfronten.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Det stemmer 😊, det er et "ikkeproblem" i Premier League hvis/når Mustafi forsvinner fra klubben. I Europa League så er det fremdeles et lite "problem" selv om Mustafi drar, men det er da kun en spiller (av de som var oppført i høstsesongen) som må ut av lista. Det enkleste er å ta ut Runarsson og heller gamble på en målvakt fra U-laget hvis det mot formodning skulle bli et skadeproblem på målvaktsfronten.

Mustafi vil kjøre Øzil stil og være ut kontraktstida. Fjern han fra 22 mannstroppen ut sesongen eller godta en frigjørelse av kontrakten. Han har ingenting å gjøre i vår klubb lengre.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge faren til Mustafi har han ingen intensjoner om å terminere kontrakten nå. 

Ser de refererer til football.london, mens transfermarkt skal ha fått denne uttalelsen:

'I read the rumours yesterday that Shkodran is set to terminate his contract. To clarify: there are currently no talks about a contract termination' 

Så gjenstår det å se. Er noen dager igjen av vinduet. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

For et "sjokk". Blir så jævlig deilig når Mustafi endelig forsvinner. Han har holdninger som sprer seg i troppen som kreft. Kom hit i en alder av 23, men aldri tatt noen steg videre. Kun levd på potensialet han hadde og aldri lært av feilene sine. De siste 2-3 sesongene har han ikke ønsket å spille fotball. Nå vil han gå gratis til sommeren etter å ha spist seg så feit som mulig i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Sky sports melder at Ødegård har passert sin medical og vi venter bare på at overgangen blir offisiell.

Så blir spørsmålet når/om han blir kampklar og evt gjør en av startplassene i laget til sin egen, om vi kommer til å fortsette med 4-2-3-1varianten vi har brukt en stund nå og Ødegård og ESR kommer til å rotere/kjempe om plassen bak spissen, eller om Arteta kanskje kommer til å gå over til en 4-3-3variant med feks Partey, Ødegård og ESR sammen på midten.

Blir spennende å følge med resten av sesongen! 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Verminator5 said:

Hva tenker dere om Ødegård-lånet? På en skala fra Dennis Suarez til Arshavin, hva slags innflytelse vil han ha i inneværende sesong?

Forsiktig optimist, er vel det nivået jeg er på i dette tilfellet. 

Jeg er mest fornøyd med at vi forhåpentligvis får et reelt alternativ/backup til Emile slik at vår unge lovende ikke får all belastningen i en periode fylt med kamper denne vinteren/våren. Uten ESR (eller Martin-alternativet) så er det bortimot null offensiv midtbane-kraft i Arsenal.

Bedre enn Suarez må det vel bli, hvis ikke så ..............

Link to comment
Share on other sites

Ødegård kan evt være en avlastning for Saka i en innovervendt høyreving rolle som Willian i grunn er prøvd ut utallige ganger. Med Auba og laca som tar løpene fra venstre siden evt tierny som bølgen bak der igjen. Evt en av indreløperne i 4-3-3. Er jo reeeelativt OK+ på gjennomspill som kan passe auba/tierny/martinelli ganske bra. Håper bare han tar det fysiske spillet i PL ganske fort

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@Gunners68 Det er en viktig diskusjon du (dere) er inne på her, men jeg tar meg den frihet å fortsette med den i en "ikke-kamptråd" 😊 og har derfor kopiert inn ditt siste innlegg (i kamptråden) inn i denne tråden

Quote

Det ligger mange stikkord over her , sas2002 , som er grunner til at vi ikke presterer bedre.

- Riktig fokus og kvalitet på spillerne.

- Mangel på ledere på banen.

- Lederegenskapene til vår manager.

- 22 år med Wenger gjør at vi fortsatt har mye fra han som henger i veggene.

- Eiersiden og de som drifter klubben til daglig.

Mange vil hevde at vi har de rette spillerne og at vi har leder typene. Hadde vi hatt det så skulle Arsenal vært med i toppen av PL , men det er vi ikke . 2016 er siste gang vi havnet innenfor topp 4. Nå har vi havnet gradvis lenger og lenger ned på tabellen. Et sted mellom 8 - 12 plass er sannsynlig i år. 

 

Det må endringer til og de som ikke holder mål må erstattes. Det vil ta tid. Spillerne har sviktet gang på gang. Emirates er ikke noe fort lenger. Hvem som helst kan slå oss på hjemme bane. På en helt spesiell dag kan vi også slå hvem som helst , men det skjer ikke ofte. Bare til å innse at vi denne sesongen har spilt temmelig dårlig i alt for mange kamper. Det er ikke tilfeldig. Det har blitt en vane faktisk. Vi får med oss poeng her og der , men spillet er skremmende dårlig til tider. De store kampene er det få av. Når spillerne da ikke følger kamp planen til vår manager så er det ikke rart det går galt.

Tabellen lyver ikke. Den forteller hvor vi hører hjemme pr dags dato. 

Ja, det er nok mange årsaker til at vi ikke presterer bedre enn vi gjør.
Selv om jeg fremdeles mener Arteta er den rette til å fortsatt lede Arsenal, så må han også ta en del av ansvaret.

Men som du skriver, det ligger mye "arv" i klubbens vegger, og selv om Wenger totalt sett fremdeles er en "helt" i mine øyne, så har også helter en begrenset tid der de er på topp og Wenger overskred denne tiden betraktelig. Jeg har tidligere i hovedsak lagt skylden på dette på et eier og et styre som hadde svært lite fotballfaglige kunnskaper og der de valgte den letteste (og kanskje feigeste) utveien ved å la Wenger styre så lenge pengene kom inn, uten noen særlige faglige føringer fra andre i systemet.

Emery er et kapittel for seg, kanskje var det et feilgrep, men akkurat som nå så var der få reelle kandidater til å ta over. Det var nok ingen av "ønskekandidatene" til fansen som ville ta over en klubb med nedadgående kurve og inkompetente gniene eiere, der og da.

Har vi de rette spillertypene og de rette ledertypene? Svaret mitt er at jeg er usikker. VI har så absolutt noe spillere som jeg anser som viktige i å bygge opp Arsenal på nytt og i de så har vi kanskje også noen ledertyper. Dette er i hovedsak unge spillere med forskjellig grad av erfaring. Men vi har også mange spillere som ikke er for fremtiden og egentlig så skulle jeg gjerne ha byttet ut en del av disse spillerne. Økonomisk sett så er dette lang på vei en umulighet, hvis man kun ser etter spillere på øverste hylle, men jeg vil påstå at det er fullt mulig å bygge opp ett nytt og bedre Arsenal uten å gå etter de såkalt "beste spillerne". Vi ser hva andre "middels" lag har fått til uten å gå etter "øverste hylle", det gjelder å ha kompetente personer som kan finne spillere som ennå ikke har kommet opp på denne hyllen og å finne spillere som passer inn i det laget Arteta ønsker å bygge opp..

Arsenal pr. 20/21 er ikke ett topplag, egentlig så har det ikke vært et topplag på mange år selv om vi klare å være nær topp fire. 

Arsenal må bygges opp på nytt fra grunnen, og som nevnt så har vi noen forhåpentligvis gode og unge grunnsteiner allerede til denne oppbyggingen, men det er mye som må bort og denne oppbyggingen er ikke gjort i en håndvending. De som forventer et Arsenal-lag som er i toppen allerede neste sesong blir nok veldig skuffet, men hvis de som styrer klubben har "is i magen" og jobber systematisk med en slik gjenoppbygging så kan vi nok være der igjen i løpet av noen få år. Men det er et stort HVIS..........

Link to comment
Share on other sites

 @sas2002

Quote

 

Tror det sier mye om kvaliteten på denne Arsenal-troppen hvis Emile Smith Rowe blir sett på som en nøkkelspiller. Det skal ikke gå an at en 20 og en 19 åring skal bære dette laget. Vi er  jammen et midttable lag. 12 nederlag !! Samme som Brighton. Tenk deg at Arsenal blir 10-11, ryker ut av El , går glipp av Europa neste år, hvor går de derfra? Mindre midler fra Kroenke. Grøss. Arteta har en klar filosofi som er godt beskrevet i en artikkel i theatletic idag , men er ikke en filosofi som passer dette laget han har til disposisjon idag. Mange av spillerne har nå begynt å tvile på denne filosofien når Auba plutselig spiller venstreback i over 1 omgang mot pool.

Vi har ingen midler til å hente marokanern fra Inter på høyreback samt hente en god makker ved siden av Partey til sommeren heller så vi sitter nok slik på lillejulaften å sutrer igjen😀

 

Ja, det er absolutt noe som er galt når to tre unge spillere er det som må "bære" dette laget som nøkkelspillere akkurat nå. Men som en fremtidig stamme i laget så anser jeg disse unge spillerne som viktige.

Arsenal er så absolutt et middels PL-lag pr dato. EL neste sesong blir uten Arsenal, ikke det at jeg ser det som noen stor ulempe egentlig, den lille gulroten vi fremdeles har er å satse fullt og helt på denne sesongs EL og håpe på et mirakelet som gjør at vi vinner turneringen og kan spille CL neste sesong. Dilemmaet her er at laget nok ikke er godt nok til å gjøre noe stort i CL neste sesong, men rent økonomisk så ville dette vært viktig. For å ta et eksempel på hvor mye viktigere CL er enn EL rent økonomisk så kan vi ta for oss noen tall for sesongen 2019/20 (jeg har ikke tall fra inneværende "Koronasesong"). Det å kvalifisere seg til gruppespillet i CL gav hver enkelt klubb en utbetaling på litt over €15mill, en utbetaling klubben får uten å vinne en eneste gruppespillkamp. I EL så var samme utbetaling i underkant av €3mill. for et lag som vinner alle sine gruppespillkamper i EL, og så eventuelt ender opp med å vinne EL så ville maksimal utbetaling være rett i overkant av €20mill. Det viser hvor mye viktigere det er å kvalifisere seg til CL kontra EL, rent økonomisk, selv om laget ikke rent sportslig har så mye å gjøre i CL. (bare for å ta det med, hvis et lag vant CL etter å ha vunnet alle sine gruppespillkamper så ville det laget ha fått utbetalt vel €81mill).

Så til Arteta og hans filosofi, så er det godt mulig at det laget han har i dag ikke passer hans filosofi, og derfor trengs det utskiftninger. Med en relativt "tom peng pung" så må dette være smarte utskiftninger, ikke dyre utskiftninger. Jeg sier ikke at det vil bli lett, men jeg tror heller ikke det er umulig. 
Er Arteta den rette til å lede Arsenal fremover? Jeg vet ikke svaret, men jeg sliter med å se alternativene. "Stjernemanagere" kan vi glemme slik situasjonen i Arsenal er pr. dato.

Det er så absolutt godt mulig at vi kommende lillejulaften igjen sitter her og sutrer, men det er vel livet til en "Arsenal-supporter" 🙄.

Det er mye som burde vært endret i Arsenal, og endringene burde startet på toppen med eier og styre. Jeg er ikke ute etter en eier som skal bruke masse av sine "egne" penger for å bygge opp klubben på nytt, jeg er fornøyd hvis vi bare fikk inn en eier som virkelig brydde seg om klubben og som hadde en viss "kompetanse" når det kom til det å drive en engelsk fotballklubb.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...