Jump to content

Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall


Polljen

Recommended Posts

Det nærmer seg et nytt vindu og da spørs det om vi kan ha noen forhåpninger om en ny klassespiller inn - eller gjerne to. Hvem kan forsvinne i dette vinduet - om noen i det hele tatt ? Hva skjer med Øzil ?

Det hadde vært på sin plass med noen forsterkninger. Vi har hatt en tung periode , spesielt i november og desember. Flott seier i går , men hvor lenge blir vi i paradiset ? Skal vi få oppleve en ny nedtur i Brighton ? Vil være forsiktig med å  friske melde oss ennå. Vi har problemer med å spille to kamper som i går på rad. Vi evner ikke å følge opp prestasjoner som i går. Dessverre.

Vi har savnet en type med kreativitet i stort sett hele høst. Men , savner ikke Øzil. Vet ærlig talt ikke om han ville ha løftet oss noe nevneverdig. Rykter i London skal ha det til at det er litt gnisninger i stallen vedrørende Øzil med tanke på at han ikke får være med. Riktigheten vites ikke , men det har blitt et tema i hovedstaden. Han ville ganske sikkert ha fungert i sin offensive rolle i noen av kampene våre. Butter det i  mot for ham så kan du lese kropp språket hans på lang avstand og det er som noen sier - PL dårligste spiller uten ball.

Vi får håpe eieren støtter Arteta og kanskje vi kan få inn en eller flere som kan heve laget.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

20 hours ago, Stefanb said:

Sier det bare slik: Vil se mer av Martinelli, Balogun, Smith-Rowe, Nelson, Niles (på midtbanen) og Saliba.

Balogun er straks fri til å diskutere med andre klubber og i følge Arseblog er Stuttgart interessert i å hente ham. Jeg tipper han er en lost case. I tillegg tipper keg følgende spillere ønsker seg bort grunnet manglende tillit og det er AMN og Nelson. Synes Arteta har gjort en dårlig innsats med å integrere disse. 
 

jeg har (til venner) anslått at vi er foran Tottenham når 25 runder er spilt og på topp 4 etter 32 runder. Noen andre som har trua?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort meg noen tanker om overgangsvinduet i januar og da i hovedsak om spillere som jeg mener klubben bør gjøre sitt ypperste for å «bli kvitt» i dette vinduet.

Nå er det flere faktorer enn bare spillernes kvaliteter som spiller inn når jeg lager denne listen. En av de viktigste faktorene er at Arsenal har for mange spillere i kategorien «non home-grown». Dette har ført til at spillere som Özil, Sokratis og Saliba ikke er tatt ut i 25-mannstroppene i EL/PL.
Det er derfor fullstendig bortkastet å ha et antall spillere på lønningslisten som er overskuddsmateriell når en ny 25-mannsliste skal settes opp i slutten av januar og der klubben igjen må velge noen spillere som ikke skal få spille i den resterende delen av sesongen 2020/21.

Når jeg setter opp kandidater på denne «spillere ut»-listen så har jeg som utgangspunkt at det ikke kommer inn nye spillere i januar-vinduet.

Sokratis (ikke med i 25-mannstroppen). Bør være et relativt enkelt salgsobjekt. Kontrakten går sommeren 2021 så han vil ikke tilføre klubben noen stor overgangssum.
Saliba (ikke med i 25-mannstroppen). Ut på lån (sannsynligvis til Frankrike). Vi har mange alternativer på stopperplass og så sant ikke både Sokratis og Mustafi forsvinner så blir det ikke plass til Saliba i vårsesongen. Jeg vil presisere at jeg ikke ønsker å "bli kvitt" Saliba, men jeg tror han havner for langt bak i Arteta sin kø foran vårsesongen.
Özil (ikke med i 25-mannstroppen). Jeg tviler på at han blir med i troppen til vårsesongen og selv om en overgang ikke gir oss penger i kassa så vil ethvert pund spart i lønn være positivt. Tror dog at Özil selv vil motsette seg en overgang nå og heller dra til sommeren.
Kolasinac (er i 25-mannstroppen). Vi har flere alternativer hvis Tierney må stå over kamper og siden Kola har kontrakt til sommeren 2022 så kan en overgang gi en (mindre) overgangssum til klubben.
Pepe (er i 25-mannstroppen). En spiller som i utgangspunktet har hatt et potensiale og jeg «gambler» kanskje litt når jeg setter han opp som et salgsobjekt. Men jeg mener vi har flere gode unge alternativer som har et større potensiale enn Pepe. Om Pepe er lettsolgt vet jeg ikke, men kanskje en av de spillerne som kan gi oss mest penger i kassa ved et salg.
Bellerin (er i 25-mannstroppen). Sannsynligvis den spilleren jeg er mest uenig med meg selv i når det gjelder om han hører hjemme på denne listen, men hvis maktkampen i Barcelona-styret går den veien synserne tror så er dette en spiller som kan gi sårt trengte pund inn i transferkassa til Arsenal. Vi har også brukbare erstattere for Bellerin, men på sikt må det nok sikkert en ny høyre back inn hvis han blir solgt.

Jeg skulle gjerne hatt med Willian også på denne listen, men en 32-årig spiller med en treårs-kontrakt og meget god lønn, er dessverre ikke noen god salgsvare. Jeg har for så vidt også flere kandidater til i tankene, men de passer bedre inn i en eventuell «re-bygging» av laget i sommervinduet.

I tillegg så bør vel kanskje ett par av unggutta som får lite spilletid ut på lån.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbake @polljen 

For min del så kan du supplere ut-listen med Luiz og Lacazette også, selv om sistnevnte har hatt to gode kamper på rad. 

Jeg er usikker på om vi bør la Kolasinac gå. Jeg ser vel ikke helt hvem som skal være backup for Tierny. Saka bør helst brukes lenger frem. Tenker du på AMN der? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Velkommen tilbake @polljen 

For min del så kan du supplere ut-listen med Luiz og Lacazette også, selv om sistnevnte har hatt to gode kamper på rad. 

Jeg er usikker på om vi bør la Kolasinac gå. Jeg ser vel ikke helt hvem som skal være backup for Tierny. Saka bør helst brukes lenger frem. Tenker du på AMN der? 

Når det gjelder Kola så forstår jeg din usikkerhet, men ja jeg tenker på AMN og hvis absolutt nødvendig også Saka....

Luiz og Laca er blant de jeg tenker på når sommervinduet kommer. Luiz bør ikke få tilbake "klippekortet" på stopperplass, men jeg er ikke helt klar til å kvitte meg med han før vi forhåpentligvis får en større "omrokering" av stallen til sommeren. Når det gjelder Laca så har han vært mye opp og ned, men akkurat nå så anser jeg han som et større aktivum på topp en vår kaptein. Jeg er ikke klar til å gi slipp på franskmannen i "vintervinduet", men til sommeren så skader det ikke å se videre på helheten på topp og da er heller ikke Auba fredet.

Jeg vil presisere at jeg ikke forventer eller nødvendigvis ønsker at alle de jeg nevner i listen over skal ut i januar, men jeg mener at klubben bør tenke litt på å slanke stallen for "ikke-hjemmevokste spillere". Det blir bare tull å ha med flere spillere i troppen som det ikke er mulig å ta inn selv om laget skulle bli rammet av skader/sykdom. Noen må/bør ut i januar, men om det er noen av de jeg har nevnt er en annen sak.
Mustafi er også en spiller som jeg kanskje burde tatt med på listen siden han kun har et halvt år igjen av kontrakten, men i så fall må vi beholde Sokratis eller Saliba.
Hadde jeg skrevet denne listen i august så hadde Elneny vært et førstevalg på listen. Selv om jeg ikke er like imponert av alt det han har vist i høst, så fortjener han likevel å få bli med videre ut denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Når det gjelder Kola så forstår jeg din usikkerhet, men ja jeg tenker på AMN og hvis absolutt nødvendig også Saka....

Luiz og Laca er blant de jeg tenker på når sommervinduet kommer. Luiz bør ikke få tilbake "klippekortet" på stopperplass, men jeg er ikke helt klar til å kvitte meg med han før vi forhåpentligvis får en større "omrokering" av stallen til sommeren. Når det gjelder Laca så har han vært mye opp og ned, men akkurat nå så anser jeg han som et større aktivum på topp en vår kaptein. Jeg er ikke klar til å gi slipp på franskmannen i "vintervinduet", men til sommeren så skader det ikke å se videre på helheten på topp og da er heller ikke Auba fredet.

Jeg vil presisere at jeg ikke forventer eller nødvendigvis ønsker at alle de jeg nevner i listen over skal ut i januar, men jeg mener at klubben bør tenke litt på å slanke stallen for "ikke-hjemmevokste spillere". Det blir bare tull å ha med flere spillere i troppen som det ikke er mulig å ta inn selv om laget skulle bli rammet av skader/sykdom. Noen må/bør ut i januar, men om det er noen av de jeg har nevnt er en annen sak.
Mustafi er også en spiller som jeg kanskje burde tatt med på listen siden han kun har et halvt år igjen av kontrakten, men i så fall må vi beholde Sokratis eller Saliba.
Hadde jeg skrevet denne listen i august så hadde Elneny vært et førstevalg på listen. Selv om jeg ikke er like imponert av alt det han har vist i høst, så fortjener han likevel å få bli med videre ut denne sesongen.

Det er innlysende at  Mustafi bør gå allerede i januar. Han forlenger ikke, ergo er der tullete å la han spille. Chambers og Saliba burde fått 'hans' minutter på banen. 

Elneny er et aktivum i enhver stall. Han klager aldri, virker alltid blid og er undervurdert som spiller. Selv jeg syns han har vært svakere etter at han fikk Korona, men han har en utrolig kondisjon. Man vet at selv når han starter dårlig, så vil han ta seg opp i løpet av kampen, da andre spillere blir slitne og han fortsetter å løpe som om han skulle hatt mannen med ljåen etter seg. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte aldri noe som helst av Willian signeringen. Da det ble tydelig at vi virkelig ønsket han, så klarte jeg ikke å forstå annet enn at han skulle inn i Özil-rollen. Det skulle vise seg at min antakelse var feil og det endte med at han henviste store talenter til benken og selv inderpresterte nesten hele tiden. Jeg skal ikke nekte for at han var glitrende I kampen mot Fulham. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt åpen på at det er mye her i verden jeg ikke forstår og mye av det er så "avansert" at jeg ikke skal bringe opp problemstillingene 😊

For å gå litt mer "lokalt" (dvs Arsenal) så sliter jeg med å forstå problemet Saliba v PL-troppen. Nå er sjansen stor for at jeg har misforstått problemet siden jeg fra sesongstart fikk forståelsen av at han på linje med Özil og Sokratis var utelatt fra 25-mannstroppen siden Saliba heller ikke kunne regnes som "homegrown". 

Så kommer vi til desember 2020 og plutselig  er Martinelli på laget. Bakgrunnen til Saliba og Martinelli er på mange måter lik, begge er født i første halvår 2001, begge ble signert i 2019 (Saliba var dog på utlån det første året), så på linje med Saliba så antok jeg at Martinelli var utelatt fra 25-mannstroppen p.g.a. av skade som ville holde han ute det meste av 2020.

Etter litt søking og fremdeles under tvil, så forstår jeg det slik at i PL så kan man spille uavhengig av "homegrown-status" så lenge man er under 21 år og det er årsaken til at Martinelli nå er på laget. 

Med utgangspunkt i det så finner jeg det litt merkelig at Saliba ikke var aktuell i høst da skadesituasjonen blant våre stoppere var relativt problematisk. Er Saliba virkelig så dårlig at Arteta ikke under noen omstendighet vil slippe han til på benken en gang? Eller er det noe her jeg ikke forstår?

PS!! Det kan vel nevnes at reglene for "Homegrown" er strengere i EL/CL enn i PL, så hvis Martinelli (som i EL blir regnet  som non-homegrown) skal få spille EL-kamper når cup-rundene starter ut på nyåret så må en av våre andre "non-homegrown" settes ut av EL-troppen (eventuelle salg vil selvsagt løse dette på en naturlig måte)

Link to comment
Share on other sites

On 12/28/2020 at 4:10 PM, Ben Elfen said:

Balogun er straks fri til å diskutere med andre klubber og i følge Arseblog er Stuttgart interessert i å hente ham. Jeg tipper han er en lost case. I tillegg tipper keg følgende spillere ønsker seg bort grunnet manglende tillit og det er AMN og Nelson. Synes Arteta har gjort en dårlig innsats med å integrere disse. 
 

jeg har (til venner) anslått at vi er foran Tottenham når 25 runder er spilt og på topp 4 etter 32 runder. Noen andre som har trua?

Ref. Nelson:

on Reiss Nelson’s absence…
Yeah, he had a little niggle and he’s not been feeling 100 per cent. He had a muscular issue and he’s been in and out of training. He’s not 100 per cent and it’s a shame because I felt like he was getting into his performance levels and he was starting to have some really good games. He was starting to build that momentum and this little injury has set him back a little bit, but I think this week has been much better. It was my mistake to not verify the situation with what’s been happening, but he’s not been 100 per cent fit and that’s the reason why he’s been out.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel om hvor mange av disse ungdommene som vil spille seg inn i laget. Martinelli og Saka ser absolutt ut til å ha nivået inne. Eddie har hatt mange sjanser og har fått svært lite til. AMN kan også glimte til , men mangler spilletid akkurat som Nelson. Nå har ESR fått sjansen og har så langt tatt vare på tilliten han har fått av Arteta. Willock har fått sine sjanser med varierende prestasjoner.

United har hatt sitt class 92 hvor mange spillere slo til. Nå har vi også en gruppe på 6 - 8 spillere som kan bli noe. Det er et krevende nåløye å komme igjennom , men du må ta vare på muligheten når du får den. Du får ikke så mange muligheter på øverste nivå til å vise deg frem. Presterer du ikke så spiller du ikke , så enkelt er det noen ganger.

Eddie er etter min mening den som har lengst vei å gå nå. At han har scoret mange mål for England U21 hjelper ikke i Arsenal dessverre - så langt da.

Saliba var ung og vist nok veldig god i følge de som kan mye om fotball i andre land en England. Så ble det med en gang slik at han skulle fortsette et år i Frankrike på utlån. Når han kommer til England har jeg fått med meg at det ikke har gått på skinner for unggutten. Skal ha vært et dødsfall i familien som skal ha preget ham - forståelig nok. Men , det er igjen snakk om utlån og kan altså spille for andre klubber , men ikke Arsenal. Hva er det med denne spilleren som gjør at han ikke kan spille for oss ? Ikke vet jeg - men frykter vi har kjøpt katta i  sekken nok en gang.

Ellers så ser jeg frem til den dagen hvor vi har en rekke klasse spillere til start og hvor Mustafi , Sokratis , Kola med flere , spiller helt andre steder en i Arsenal. De har fått sine sjanser og har aldri vært gode nok for Arsenal drakten. Noen lyse øyeblikk har de alle hatt , men det har vært for mange hjerneblødninger. Nå står de for tur til å selges - men  er det noen klubber som  vil kjøpe de ? Ingen klubber i  England har vist interesse for de så vidt jeg vet. Det sier mye om de spillerne. De  har vært grise heldige som har fått lov til å være så lenge i vår klubb og heve høye lønninger. 

Vi må bli bedre på spiller markedet og signere slike spillertyper må være historie nå. Vi kan ikke fortsette med det.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Verminator5 said:

Ref. Nelson:

on Reiss Nelson’s absence…
Yeah, he had a little niggle and he’s not been feeling 100 per cent. He had a muscular issue and he’s been in and out of training. He’s not 100 per cent and it’s a shame because I felt like he was getting into his performance levels and he was starting to have some really good games. He was starting to build that momentum and this little injury has set him back a little bit, but I think this week has been much better. It was my mistake to not verify the situation with what’s been happening, but he’s not been 100 per cent fit and that’s the reason why he’s been out.

Takk for info. Nyhetene kommer tydeligvis raskere til Spydeberg (eller Løren) enn til Mortensrud

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

Spørsmålet er vel om hvor mange av disse ungdommene som vil spille seg inn i laget. Martinelli og Saka ser absolutt ut til å ha nivået inne. Eddie har hatt mange sjanser og har fått svært lite til. AMN kan også glimte til , men mangler spilletid akkurat som Nelson. Nå har ESR fått sjansen og har så langt tatt vare på tilliten han har fått av Arteta. Willock har fått sine sjanser med varierende prestasjoner.

 

Selv om jeg kanskje er ganske optimistisk på de unges vegne så har jeg ingen illusjoner om at alle de jeg håper på kommer til å være førstevalg om en sesong eller tre. Sannsynligvis så vil flere av de ha forsvunnet fra klubben i løpet av ett par sesonger. Den er en lang vei å gå fra å være "ung og lovende" til å få suksess på lenger sikt.

Jeg vil skille litt mellom de som har fartstid i ungdomsavdelingene og de som har kommet til klubben i løpet av de siste par sesongene. Når det gjelder de som har vokst opp i klubbe så tar jeg kun for meg de som har fått en del spilletid i A-laget, men det finnes også noen meget lovende i U-troppen som kan vise seg å være førstelagskandidater på sikt.

Saka (19 år) er nok ett av de største talentene som har kommet fra ungdomsavdelingen på lang tid og jeg ser ingen til å mene noe annet enn at han kommer til å bli en suksesshistorie i klubben (selvsagt forutsatt at han ikke får større skadeproblemer).
Nketiah (21 år) har så absolutt et talent, men jeg er litt på linje med deg når jeg er usikker på han. Han kan fremdeles få suksess i klubben, men jeg er litt mer usikker der.
Smith-Rowe (20 år)er for meg mer en spiller som trenger tid på å blomstre. Talentet er der og jeg har stor tro på han, men der vil det nok ta tid før han vil være et klart førstevalg.
Nelson (21 år)er en spiller som på en måte fikk suksess i klubben for tidlig. Han kom inn fra det ukjente og imponerte som vikar på back-plass da nøden var som størst noen sesonger tilbake. Jeg føler dog at han har stagnert og jeg blir ikke overrasket hvis han er en av de som forsvinner i løpet av de neste sesongene. Misforstå meg ikke, jeg liker Nelson og han kan fremdeles vise at han har det som skal til. Men......
Maitland-Niles (23 år)sitt største problem er at han er er meget habil allround-spiller, som derfor ikke får den samme muligheten som enkelte andre til å "spesialisere" seg i laget. Dette medfører at han nok lett vil bli det man kan kalle en "superreserve" og han må sannsynligvis til en annen (mindre?) klubb hvis han skal få en fast plass i en førsteellever.
Willock (21 år)er vel også i samme "bås" som Nelson og AMN. Et talent som likevel vil slite med å få plass i en førsteellever på kortere sikt.

Vi har også noen "unge lovende" som kommer utenfra:
Martinelli (19 år) er for meg lang på vei i samme bås som Saka. Et meget stort talent som kan bli store for oss på relativt kort sikt.
Saliba (19 år)er jeg derimot meget usikker på. Han ble meget opphauset da han ble signert, men jeg aner ikke hva vi kan vente oss av han hverken på kort eller lenger sikt.

Selv om de ikke er U21-spillere så vil jeg likevel nevne ett par som jeg anser som "unge" og lovende:
Gabriel (23 år) var fullstendig ukjent for meg da han kom og jeg forventet han som "stallfyll" i de bakre rekker, men han har imponert meg så langt denne sesongen. Han er ikke feilfri, men med utgangspunkt i de spillerne vi har i troppen så er han den stopperen vår bakre lagdel bør bygges opp rundt.
Tierney (23 år) er også en spiller som har imponert meg. Dessverre litt for mye skadeutsatt den første sesongen i klubben, men en spiller som har gjort venstrebacken til sin.

 

Link to comment
Share on other sites

Nketiah er helt avhengig av at laget produserer mye sjanser. Slik laget vårt har framstått til inntil nylig, så hadde Nketiah veldig dårlige arbeidsforhold. Jeg er allikevel usikker på om han noensinne blir det helt store.

Willock er den jeg har minst tro på. Jeg klarer dessverre ikke å se at det er noe spesielt ved ham. 

Nelson kan bli hur god som helst. Han er et enormt talent. Vi får håpe at han holder seg skadefri. 

Ang. Saka og Martinelli. Begge er fantastiske! Digger Saka og neste drakt jeg kjøper, skal prydes med hans navn. 

Link to comment
Share on other sites

Blir et spennende vindu nå med tanke på hvem som forlater oss og hvem som kommer inn. I forsvaret går det bedre nå. Tierney storspiller , Bellerin har hatt en stigende form , Mari har sørget for at vi ikke savner Gabriel og Holding gjør det bra. Gabriel tilbake vil bli en styrke og vi vet at Mari kan gjøre en glimrende jobb. 

På midten er Partey ute for øyeblikket , men han vil heve oss når han er tilbake. Ceballos og Xhaka varierer veldig i sine prestaasjoner. Skal vi få inn en klassespiller i dette vinduet så tror jeg at jeg går for en partner til Partey. 

Martinelli , Saka , ESR , Laca og Auba gjør en god jobb for oss fremover og håper på ytterligere fremgang med våre fremste menn.

I dette vinduet går jeg for en som kan jeg kan stole på gjør jobben sammen med Partey.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Gunners68 said:

Blir et spennende vindu nå med tanke på hvem som forlater oss og hvem som kommer inn. I forsvaret går det bedre nå. Tierney storspiller , Bellerin har hatt en stigende form , Mari har sørget for at vi ikke savner Gabriel og Holding gjør det bra. Gabriel tilbake vil bli en styrke og vi vet at Mari kan gjøre en glimrende jobb. 

På midten er Partey ute for øyeblikket , men han vil heve oss når han er tilbake. Ceballos og Xhaka varierer veldig i sine prestaasjoner. Skal vi få inn en klassespiller i dette vinduet så tror jeg at jeg går for en partner til Partey. 

Martinelli , Saka , ESR , Laca og Auba gjør en god jobb for oss fremover og håper på ytterligere fremgang med våre fremste menn.

I dette vinduet går jeg for en som kan jeg kan stole på gjør jobben sammen med Partey.

En partner for Partey er nok den posisjonen jeg også prioriterer mest, MEN jeg tror nok ikke den spilleren kommer før i sommervinduet.

Jeg er enig i din vurdering av vår bakre linje og jeg ser frem til å få se hva vi på sikt kan få ut av et partnerskap mellom Mari og Gabriel (med Holding som første backup).

På topp er Auba inne i en gedigen bølgedal, men vi vet hva han kan og når han igjen starter å få nettkjenninger så kan det komme til å bøtte inn. Laca har fått mye pepper og en god del av det har vært fortjent, men vi har sett nå i juleperioden hvor viktig han kan være for oss.

Link to comment
Share on other sites

Da er Saliba lånt ut til Nice

Vi betalte 30 mill pund for å ikke bruke en spiller et eneste minutt de to første årene av kontrakten🙄

Nå gjelder det å få solgt Mustafi, Sokratis for å spare lønnskostnadene samt lånt ut Willock og Nellson.

Øzil sitter fint ut kontrakten. 

Hvem hentes inn?

Kan ikke akkurat satse på at Smith Rowe skal være bærebjelka hver helg i tier rollen ut sesongen. Trenger en off.midt inn

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, sas2002 said:

 

Øzil sitter fint ut kontrakten. 

Hvem hentes inn?

Kan ikke akkurat satse på at Smith Rowe skal være bærebjelka hver helg i tier rollen ut sesongen. Trenger en off.midt inn

Ryktene (som oftest tar feil) sier at Arteta var ute etter en offensiv (kreativ) midtbanespiller i dette vinduet, men etter å ha sett hva ESR har levert de siste kampene så er søket etter en slik spiller ikke lenger så viktig.

Jeg er enig med deg i at det å legge hele ansvaret på ESR når det gjelder å dekke tier-rolla kan bli vel drøyt, men samtidig så spørs det hvor mye det hjelper ESR sin utvikling hvis vi henter inn en spiller som gjør at ESR da får mindre spilletid.
Avgangen til Kolasinac har også skapt en ledig plass i "non-homegrown"-gruppa i troppen, så selv om jeg ikke er noen stor fan av Özil, medfører dette tross alt at kanskje vi kan ha han som en reell backup for ESR.

 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, sas2002 said:

Da er Saliba lånt ut til Nice

Vi betalte 30 mill pund for å ikke bruke en spiller et eneste minutt de to første årene av kontrakten🙄

 

Det er nok et fornuftig lån. Det er noe som skurrer i denne Saliba-saken. Håper han får et godt låneopphold i Nice. 

Link to comment
Share on other sites

Ja , her er det noe som skurrer. Skulle likt å vist hva som gjør at han kan spille for alle andre en Arsenal ? Ikke en eneste kamp på øverste nivå.

For å mimre litt så husker den eldre garde her sikkert overgangen til Clive Allen fra QPR sommeren 1980 🙂 3 pre  season kamper og rett til Palace. Vi fikk Kenny Sansom i bytte. 

Så gjenstår det å se om Saliba går rett inn i laget til Nice 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Det er nok et fornuftig lån. Det er noe som skurrer i denne Saliba-saken. Håper han får et godt låneopphold i Nice. 

Definitivt noe som skurrer ja - men gutten er jo knapt tørr bak ørene og det skal ikke bare være å sprade rett inn i Arsenal heller

Link to comment
Share on other sites

Saliba er en gåte for meg. En spiller som til de grader ble "hypet" opp da han ble signert sommeren -19 frem til en spiller som totalt har blitt ignorert i den inneværende sesongen.

Er dette ett bomkjøp fra de herrer som styrte skuta i 2019 eller er det Arteta som ikke har forstått hvilke kvaliteter Saliba innehar. Personlig så har jeg absolutt intet grunnlag for å påstå hverken det ene eller det andre.

Jeg finner dog den manglende bruken av Saliba denne høstsesongen for noe merkelig. Det er selvsagt mulig at skader/sykdom har hatt noe å si uten at jeg egentlig har sett noe som indikerer dette.

At han ikke har gått rett inn i førstelaget har jeg ingen problemer med å forstå, vi har ikke direkte manglet alternativer i den lagdelen (med unntak av en kortere periode med mange på skadelisten). Det jeg finner litt mer merkelig er at han ikke ble "testet" i f.eks. Carabao Cup. Han var på benken den første kampen i den turneringen, men ble ikke byttet inn og etter det har han ikke vært (så langt jeg kan se) i nærheten av førstelaget.
Når det gjelder U-23 så ble han brukt i noen få kamper i første halvdel av høstsesongen, men spilte det meste i siste halvdel av høstsesongen (med unntak av i en kamp så var han på banen i samtlige 90 minutter).

Ett punkt som flere "forståsegpåere" ute på veven henger seg opp i er at det ikke er noen utkjøpsklausul i låneavtalen, noe som enkelte tolker som at Arteta fremdeles har planer for Saliba i Arsenal på lenger sikt.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...