Jump to content

2018.07.14 - 2018.08.04 Pre-season


Polljen

Recommended Posts

Jeg vet ikke i hvor mange sesonger jeg har kritisert Wenger for en ganske statisk angrepsfotball der laget sakte men sikkert skal spille seg framover i angrep, noe som ofte resulterer at vi møter et forsvar som har fått tid til å sette seg og Arsenal møter dermed en mur som er ganske ugjennomtrengelig.

Det vi har sett av Emery sitt Arsenal i dag er konturene av en mye mer dynamisk og variert angrepsfotball der motstander ikke i like stor grad kan ha taktikken for motangrep klar på forhånd.

Selvsagt så er det forskjell på en treningskamp og alvoret i PL der vi møter såkalte dårligere lag som vil legge seg mer i forsvar enn det vi har sett i Singapore. Men likevel offensivt så er jeg så langt relativt positiv til det som jeg oppfatter om Emery sin angrepsfotball.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 204
  • Created
  • Last Reply

Fremdeles mye å plukke på defensivt. Synes særlig Kolasinac har vært svak. Forferdelig posisjonering til tider.

 

Guendouzi har overrasket meg positivt! Virker nesten klar for førstelaget allerede. Enig i det du sier Polljen, men jeg følte også de falt litt tilbake til "gamle synder" i første omg da de forsøkte seg på en 4-2-3-1 igjen. De to holdende var tidvis altfor offensive og angrepsspillet gikk sakte og var ganske statisk til tider. Løsnet skikkelig da de gikk tilbake til 4-3-3 i andre omgang, uten at motstanderen var all verdens. 

Link to comment
Share on other sites

Artig match igår. Vanskelig å gjøre seg opp så mange klare meninger når det var et tilnærmet PSG B-lag vi møtte, men unektelig positivt med gode opplevelser med nytt system, terpe samspill og relasjoner med både gamle & nye spillere. 

Guendozi meget positiv! God fot, god innstilling og en herlig ureddhet, nesten på grensen til det arrogante. Likevel skulle jeg  gjerne sett en erfaren midtbanespiller inn, f.eks Nzonzi. Guendozi kommer fra Ligue 2 og er 19 år. Gi han et års utlån. Upopulær mening kanskje, men jeg mener vi trenger mer rutine og muskler inn på midten. Willoch også kunne hatt godt av mer førstelagsfotball. 

Ellers gledelig at Laca tegnet seg på scoringslista. Håper han sitter med en voldsom revansjelyst etter å ha blitt "frarøvet" et VM-gull. Virker hvertfall tent. Det samme synes jeg ikke kan sies om Mkhi. Litt for lat og uengasjert igår etter min smak. Håper dette tar seg opp når alvoret starter.  

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marius- said:

Nå må du slutte å tippe BE ? Du skal få tippenekt før storkampene iallefall. Er en treningskamp så resultatet bryr meg ett visst sted. Siden BE tippa 4-1 får jeg tippe 1-2 da. 

Jeg får rett i dag. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ben elfen said:

Savner kamptråd @Polljen men fy faen som jeg gleder meg til kamp i kveld. Tipper vi vinner 4-1. 

 

BE

Det er sundt med litt savn i ny og ned ?

Neste ordinære kamptråd (fra min side) kommer førstkommende tirsdag. Jeg skal få den online da før jeg onsdag formiddag tar meg en tur over Nordsjøen for å få sett på klubbens nye regime live. 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Polljen said:

Det er sundt med litt savn i ny og ned ?

Neste ordinære kamptråd (fra min side) kommer førstkommende tirsdag. Jeg skal få den online da før jeg onsdag formiddag tar meg en tur over Nordsjøen for å få sett på klubbens nye regime live. 

God tur gamle ørn. 

8 minutes ago, Stefanb said:

Time will tell. Hvis du har så lenge igjen da selvfølgelig gammern. ?

Du har et poeng. Jeg er jo venstrehendt og vi dør i snitt 10 år før høyrehendte. 

Håper jeg lever til 23:00 i kveld

 

BE

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, ben elfen said:

 Du har et poeng. Jeg er jo venstrehendt og vi dør i snitt 10 år før høyrehendte. 

Håper jeg lever til 23:00 i kveld

 

BE

Haha.

Håper du har rett i kveld selv, men håper også du tar feil og at vi vinner 4-0. ;)

Link to comment
Share on other sites

laget som starter i kveld mot Chelsea er:

Cech (c)

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Kolasinac

Elneny - Ramsey - Guendouzi

Özil - Aubameyang - Mkhitaryan

 

Formasjonen er bare gjetning (ønsketenkning) fra min side.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Polljen said:

laget som starter i kveld mot Chelsea er:

Cech (c)

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Kolasinac

Elneny - Ramsey - Guendouzi

Özil - Aubameyang - Mkhitaryan

 

Formasjonen er bare gjetning (ønsketenkning) fra min side.

Sterkt lag. Tipper Laca scorer to i dag (når han kommer innpå vel å merke)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Barna har sovna, kona er ute, øllen er kald og  bein sports sender kampen i HD. 

 

Gleder meg, det er første kampen jeg ser denne pre-season. 

Med en gang trodde jeg det stod "køllen er ute" ? Noen som får mer nytelse av fotballen enn meg i så fall :P

Ellers første kampen så langt? Filthy casual.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...