Jump to content

2018.05.03 Atletico Madrid (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

HAha fyfaen så latterlig, vi er faen meg helt talentløse... Vi trenger mål, hvem stiller vi med? Welbeck? Isteden for å bruke en Mikhi som kom inn og gjorde tingene bra i starten.

 

 

Wenger, nå kan du ta den jævla hatten din, komme deg ut av klubben du gjorde mye for, for det siste du gjør er å ødelegge hele driten, fuck deg

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier det igjen, avgangen til Wenger kommer ikke ett år for sent, den kommer minst fire til fem år for sent.

 

Laget har vært i forfall i lang tid, men "omdømmet" til Wenger har blitt reddet av et par cup-pokaler.

 

Jeg gleder meg selvsagt over de nevnte pokalen, men i de samme sesongene så var mange av de problemene som har slått ut i blomst etter nyttår 2017 ganske klare å se.

 

Pokaler er viktige, men hvis man er så opptatte av de at man ikke ser de grunnleggende problemene i laget så får man problemer.

 

Wenger har gjort mye bra for klubben, spesielt i sine første ti år, men de som styrer klubben har hatt en for stor respekt (og manglende kompetanse) til å se hvor klubben har vært på vei.

Det har heller Ikke hjulpet at store deler av fansen har hatt en nærmest gudsdyrkelse av Wenger og rett og slett nektet å se at han faktisk ikke var perfekt.

 

Det er kanskje ikke riktig å komme med uttrykket "hva var det jeg sa", men det er mange år siden jeg kom med påstanden om at Wenger er sin egen største fiende. Jeg er ikke sikker på om han enda vil innrømme at han har gjort en del feil som har ført laget dit de er nå. Hadde han fått viljen sin hadde han nok ledet dette laget også neste sesong (på samme måte).

 

Jeg håper Wenger får en verdig avskjed med hjemmepublikummet på søndag, der han hedres behørig og laget også gjør sitt beste på banen, men det virkelig gode ettermæle han kunne ha hatt har han delvis "tilsmusset" noe selv!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg håper Wenger får en verdig avskjed med hjemmepublikummet på søndag, der han hedres behørig og laget også gjør sitt beste på banen, men det virkelig gode ettermæle han kunne ha hatt har han delvis "tilsmusset" noe selv!

 

Banner vel i kjerka. Men spark han imorra. La han komme på kampen og forlate den igjen. Annonser ny manager om denne er klar samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Vi kom til Madrid vel vitende om hva vi måtte gjøre, men vi gjorde ingenting. Nok en gang virker det som vi kommer til en bortekamp uforberedt.

Måten A Madrid spiller på må vel være en av Europas dårligste skjulte hemmeligheter. Vi kommer hit og gjør akkurat som de vil vi skal gjøre. Og selv om planen vår ikke virker i det hele tatt, så endrer vi ikke på en tøddel, vi maler på den samme veggen, med den samme penselen, selv om malingen på penselen for lengst er tørket inn.

Link to comment
Share on other sites

Semifinalene ble som andre nevner langt på vei tapt på hjemmebane. Greit nok så var forsvarsrotet da en viktig faktor, men minst like viktig var inneffektiviteten foran mål. Vi kjører elleve mot ti i åtti minutter, har ett megapress I store perioder og klarer "bare" ett mål.

 

Jeg tror ikke Atletico tok ut alt i dag og jeg tviler egentlig at vi hadde gått videre selv uten baklengsmålet i første kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

Banner vel i kjerka. Men spark han imorra. La han komme på kampen og forlate den igjen. Annonser ny manager om denne er klar samtidig.

Jeg forstår frustrasjonen, men nei avskjeden (når vi nå er kommet så langt) bør skje på en verdig måte. Men jeg tror at de fleste puster lettet ut når sesongen er over. Det noen få et det nok igjen i menigheta som ennå ikke "forstår" post at nok er nok.
Link to comment
Share on other sites

Og selv om planen vår ikke virker i det hele tatt, så endrer vi ikke på en tøddel, vi maler på den samme veggen, med den samme penselen, selv om malingen på penselen for lengst er tørket inn.

Det er slik Wengerfotballen anno tyveti-tallet har vært. Kun plan A, sjelden en plan B.
Link to comment
Share on other sites

Er George Graham ledig på markedet? Å vinne Cup Winners Cupen mot Parma med spillere som Morrow (fikk knapt spilletid i ubetydelige lag i ettertid) og Selley (forsvant nesten ut av ligasystemet i etterkant) mot spillere som Asprilla, Brolin, Sensini, Zola mm. Det er en prestasjon. Det er en taktisk seier.

Fyren var jo også happy med 0-0 til pause mot Liverpool, en kamp vi måtte vinne med to mål. Han hadde staket ut en strategi, en gameplan. Det manglet vi i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er ikke helt sikker på at det finnes en plan A engang, mere sånn vi ser hva som skjer kinda fotball.

Det virker å ha blitt til det. Plan A var tidligere å være kompakte bak og være dødelige på kontringer. En periode var det jo farlig for motstander å få cornere mot oss siden vi var så ekstremt hurtige fremover og fordi vi faktisk var gode på å forsvare oss.

 

Vi gikk etterhvert over til en mer ballbesittende fotball med spillere som kunne spille seg ut av en telefonboks(RvP, Hleb, Cesc osv).

 

Til tider viser vi fortsatt lignende fotball, men vi har ofte null plan B når lag legger seg bakpå med 10 mann. Jeg mener vi hadde spillerne til det(en plan B.) da Giroud og Coq fortsatt var Arsenalspillere, men hvor mange ganger så vi ikke at vi prøvde å spille oss gjennom i midten med Giroud som spiss, istedenfor å slå inn på ham fra kantene?

Eller feks det å bruke Coq som en box-to-boxspiller istedenfor å spille på styrkene hans?

 

Jeg tror vi hadde slått Atletico hjemme med opptil flere mål om Giroud og Coq fortsatt var Arsenalspillere og spilte den kampen. Så mange innlegg vi kom til, men ikke klarte å omsette i mer enn ett mål.. Og Coqs ballvinneregenskaper hadde vært gull verdt både på hjemmebane og ikke minst på bortebane...

 

Denne sesongen har vært en enorm skuffelse..

Link to comment
Share on other sites

Takk for denne sesongen.

Konklusjonen er at me har store mangler i fleire lagdeler og spesielt bakover på bana.

Me er ikkje blant dei 5 beste i Premier League.

Me er ikkje blant dei 15 beste i Europa.

Me har ikkje dei beste forutsetninger for å kunne velge ny manager på øverste hylle.

Men me er Arsenal og vil slå tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier det igjen, avgangen til Wenger kommer ikke ett år for sent, den kommer minst fire til fem år for sent.

 

Laget har vært i forfall i lang tid, men "omdømmet" til Wenger har blitt reddet av et par cup-pokaler.

 

Jeg gleder meg selvsagt over de nevnte pokalen, men i de samme sesongene så var mange av de problemene som har slått ut i blomst etter nyttår 2017 ganske klare å se.

 

Pokaler er viktige, men hvis man er så opptatte av de at man ikke ser de grunnleggende problemene i laget så får man problemer.

 

Wenger har gjort mye bra for klubben, spesielt i sine første ti år, men de som styrer klubben har hatt en for stor respekt (og manglende kompetanse) til å se hvor klubben har vært på vei.

Det har heller Ikke hjulpet at store deler av fansen har hatt en nærmest gudsdyrkelse av Wenger og rett og slett nektet å se at han faktisk ikke var perfekt.

 

Det er kanskje ikke riktig å komme med uttrykket "hva var det jeg sa", men det er mange år siden jeg kom med påstanden om at Wenger er sin egen største fiende. Jeg er ikke sikker på om han enda vil innrømme at han har gjort en del feil som har ført laget dit de er nå. Hadde han fått viljen sin hadde han nok ledet dette laget også neste sesong (på samme måte).

 

Jeg håper Wenger får en verdig avskjed med hjemmepublikummet på søndag, der han hedres behørig og laget også gjør sitt beste på banen, men det virkelig gode ettermæle han kunne ha hatt har han delvis "tilsmusset" noe selv!

 

Enig med hva du skriver, jeg og mente han burde gå for mange år siden. Jeg synes og at i de sesongene han vant mye gjorde mange taktiske grep som ikke fungerte. Flere ganger vi ledet en kamp og han satt innpå defensive spillere og skulle sikre poengene og det skar seg. Synes ellers som noen skriver at vi bør sparke han nå er helt unødvendig, mannen ligger allerede nede.

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden til Wengers avskjedskamp (på hjemmebane) kommer i løpet av kvelden. Jeg kommer samtidig også til å lage kamptråder til de to "betydningsløse" bortekampene som formelt avslutter sesongen.

 

Årsaken til dette er at jeg føler behov for en "pause" (en kort en) fra aktivt supporteraktivitet fram til sesongen er over og ny manager er klar ??

Link to comment
Share on other sites

Det er åpenbart meningsløst å sparke ham nå. Vi har ingenting å spille for. Det jeg imidlertid frykter nå, er at søndagens hyllest blir en avmålt affære. Jeg håper virkelig de fremmøtte synger av full hals, selv om vi er på et historisk bunnivå i Wenger-æraen.

 

Dette dobbeltoppgjøret viser med all tydelighet at managerbyttet er det eneste rette, og at det trolig burde skjedd for flere år siden. Wengers Arsenal er mer enn kapable til å hamle opp med de nest beste, både i England og Europa. Men i oppgjør mot den europeiske eliten har vi kommet til kort hver eneste sesong, i mer enn 10 år. Mønsteret er så tydelig at det er umulig å ikke se det. I løpet av høsten og våren har vi møtt lag som hører hjemme i denne turneringen rent kvalitetsmessig. Det var inntil vi trakk Atletico. Simeones menn tilhører den europeiske elite. Da gikk det som det måtte gå. Vi når dem ikke til anklene når det gjelder taktisk tilnærming, konsentrasjon, motivasjon og kløkt. Da hjelper det ikke at vi har all verdens av offensivt artilleri. Vi er ikke kloke nok. Det florerer av personlige feil, og vi klarer ikke å holde hodet kaldt i avgjørende øyeblikk. Dette handler primært ikke om spillerne, selv om mange av dem svikter. Dette handler om en sportslig ledelse som ikke evner å henge med i tiden. Yngre krefter har passert og distansert Wenger for mange år siden.

 

Atletico spilte med 10 mann i 80 minutter på Emirates. Sånn sett fikk vi en gavepakke og en unik mulighet til å trosse det som etter hvert har blitt en fysisk lov, nemlig at vi er sjanseløse over 180 minutter mot europas elite. At vi da ikke klarer å omsette det enorme overtaket i flere scoringer, handler ikke om Oblak og uflaks. Vi har sett dette så mange ganger. Det mangler punch og plan, og forsøkene blir i stor grad for spede. Vi så det igjen i går. De få gangene vi kom til gode innleggsposisjoner, fikk vi servert noen flaue lomper, som enten endte opp med en enkel klarering fra Godin og co, eller bak mål. Dette til tross for at spillerne våre, spesielt Bellerin og Nacho, hadde nok av tid til å stille inn siktet. Dette er ikke tilfeldig.

 

Det defensive velger jeg å ikke kommentere. Det blir bare gjentakelser fra årevis med naiv Wenger-ball.

 

Heldigvis nærmer vi oss slutten på hans regjeringstid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i kritikken av Jack Wilshere, han var kanskje ikke vår beste i går, men han representerer mye av det jeg mener Arsenal bør stå for. Han trykker til i duellene, han er uredd selv om de aller fleste er større en han selv. Selv om han operer i gråsonen til tider, så får det bare våge seg, Vi har alt for mange balltrillende primadonnaer i klubben. Jack Wilshere representerer noe helt annet. En midtbaneterrier med ferdigheter, det er noe som en hver klubb ønsker seg, bortsett fra Arsenal tydeligvis siden de ikke får en fornuftig kontrakt på bordet.

Jack Wilshere er uvurderlig på mange måter etter min mening, supporterne får en lokal helt å identifisere seg med og samtidig er han en skikkelig Arsenal boy, og de vokser ikke på trær. Og han er en uredd spillertype som trykker til i dueller, noe som er skikkelig mangelvare i Arsenal. At han ikke alltid er i toppform og ikke alltid er banens beste spiller, det får bare våge seg. Men i de aller fleste kampene han har spilt har han vært blant våre beste. Han bør være vår fremtidige kaptein sånn som jeg ser det.

 

Welbeck er en spiller vi burde vurdere om vi trenger, han er regelrett ofte ubrukelig i den posisjonene han spiller. Men likevel er det noe ved han som kanskje gjør at vi skal beholde han likevel. Men ikke i en offensiv rolle. Han har ferdigheter, men mangler avslutter instinktet, men vinner en del dueller.....ballvinnende midtbanespiller?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig angående Jack. Men han har hatt en veldig lang periode nå hvor han har vært under pari.

Vi vet alle hvor god han kan være, og han viste veldig mye bra i starten av 2018. Jeg mener vi burde avklart ny kontrakt med ham allerede i januar/februar eller gjort det offisielt at vi ikke signerte han på ny kontrakt.

 

Jeg mener kritikken av ham i det siste er riktig, men forstår heller mindre kritikken av Ramsey. I går var han den eneste som hver gang han fikk ballen prøvde å sette fart fremover for å prøve å skape noe. Resten stod som regel stille eller slo støttepasninger. Da blir det få sjanser. På Emirates ville hele laget frem og skape problemer for Atletico. I Madrid var det én spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte veldig stor pris på at Jack dundret ned Gabi i går. Gabi hadde nettopp gjort noe tilsvarende på en av våre spillere, og slapp heldig unna det gule kortet. Da er det viktig at våre spillere gir klar beskjed om at slikt ikke nytter. Gabi gjentok ikke den type takling etter hva jeg kunne se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig angående Jack. Men han har hatt en veldig lang periode nå hvor han har vært under pari.

Vi vet alle hvor god han kan være, og han viste veldig mye bra i starten av 2018. Jeg mener vi burde avklart ny kontrakt med ham allerede i januar/februar eller gjort det offisielt at vi ikke signerte han på ny kontrakt.

 

Jeg mener kritikken av ham i det siste er riktig, men forstår heller mindre kritikken av Ramsey. I går var han den eneste som hver gang han fikk ballen prøvde å sette fart fremover for å prøve å skape noe. Resten stod som regel stille eller slo støttepasninger. Da blir det få sjanser. På Emirates ville hele laget frem og skape problemer for Atletico. I Madrid var det én spiller.

 

Jeg vet ikke helt hva folk forventer av Jack Wilshere, assist til Lacazette på Emirates.....ikke bra nok, går i dueller og vinner ganske mange av de......ikke godt nok, stenger av rom......ikke godt nok. Av og til må man slå pass på tvers også, når det ikke er bevegelse foran.....ikke godt nok. Kommer dypt å henter ball......ikke godt nok. Lager frispark for å hindre kontringer i mot.....ikke godt nok. Han trykker til mot andre spillere som har vært ufine med lagkompiser......ikke godt nok.

Jeg synes Jack Wilshere er et prakt eksempel på en midtbanespiller i god Arsenal format, selv om han ikke alltid er like synlig, og selv om han gjør feil innimellom, det er bare å fortelle hvem som ikke gjør noen av disse delene.

 

Ramsey virket som han prøver utad, men om en spiller løper rundt og ikke gjør det han skal i henhold til gameplan, så blir han en hemsko, selv om han jobber og sliter, løper og løper, men er det stikk i strid med hva som er avtalt på forhånd, så blir det bare feil og setter lagkompisene litt ut og forpurrer en eventuell taktikk.

Når Ramsey gjør det Ramsey gjør best, så er han god, men når Ramsey skal være over alt på banen og være et "enmannslag" så blir det feil. Savnet de dype løpene i går, vanskeligere å markere ut, og lettere for medspillere å spille fri.

 

Arsenal leverte rævva fotball i Madrid, enkelt og greit ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer at Wilshere skal prøve (!) å være med på å styre midtbanen og kampen. Slik han gjorde de første kampene i 2018. Det har han slitt med de siste kampene.

 

Slik han gikk inn i Gabi etter at han slapp unna gult for en stygg takling er unødvendig. Det går an å gå hardt til uten å være stygg. Det gule kortet hemmet ham veldig resten av kampen.

 

Ja, assisten til Laca var bra og innsatsen i akkurat den situasjonen var upåklagelig. Men resten av kampen(og også i kampen i går) lunter han rundt, mister ballen, tar ikke løpene hjem og klarer ikke å sette sitt preg på kampen på noen som helst måte.

 

Stikk i strid? Vi trengte mål, da nytter det ikke å spille på tvers og håpe på det beste. Vi hadde ett(!!!) skudd på mål i hele går. Man kan ikke spille forutsigbart mot et lag som er så gode defensivt og tro vi kan vinne.

 

Kampen på Emirates var veldig annerledes. Alle beveget seg mye mer både med og uten ball og vi kom til flere gode sjanser men klarte ikke å omsette mer enn én i mål. Innsatsen var bra generelt, men personlige feil og ineffektivitet foran mål ble vår bane. Kampen i går var stikk motsatt. Bare én spiller gadd å ta de tunge løpene(Ramsey) og bare én spiller prøvde hver eneste gang å øke tempoet og være uforutsigbar(Ramsey). Det var som oftest når Ramsey tok ansvar og prøvde på noe uforutsigbart at vi kom til noe som var i nærheten av en farlighet.

 

Hvis planen virkelig var det resten av spillerne dreiv med mesteparten av tiden hadde vi absolutt null sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...