Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Frykta vi er der at vi ikke kan få tak på en ung fremadstormende Nagelsmann engang 😕 Fryktelig tunge tider om dagen, vi må være en av Europas mest uinteressante «storklubber» for tiden.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis styret og folk i klubben lar seg 'styre' av AFTV sier det ganske mye om dem. Og det er ikke positivt. Det vil alltid være motstand og folk som gjør hva de kan for å belyse det negative. Hvis folk i klubben virkelig er så svake er jeg redd for at det kan ta veldig lang tid før vi er med i det gode selskap igjen.. 

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg har gaulet om hele tiden, det er midtbanen som er problemet. Det er midtbanens feil at vi scorer lite og at vi slipper inn mye. 

Når jeg ser Arsenal spille, så skjønner jeg ofte ikke hvilke roller de har på midtbanen. Og, den verste omgangen i så måte var den første mot Brighton. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tapapa said:

Akkurat det jeg har gaulet om hele tiden, det er midtbanen som er problemet. Det er midtbanens feil at vi scorer lite og at vi slipper inn mye. 

Når jeg ser Arsenal spille, så skjønner jeg ofte ikke hvilke roller de har på midtbanen. Og, den verste omgangen i så måte var den første mot Brighton. 

Indeed you have. Jeg savner virkelig Torreira anno fjorårsesongen, og jeg savner en Arsenal-midtbane uten Xhaka. Konstellasjoner med fire sentrale midtbanespillere samtidig, er også svært uheldig. Vi er i en situasjon der vi må fokusere på det grunnleggende. Jeg forstår tanken om at midtbanen skal være uforutsigbar for motstander å spille i mot, men nå vi må mestre ABC før vi går for resten av alfabetet. Defensive midtbanespillere må få gjøre det de er gode på, og Özil må få gjøre det han er god på. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Indeed you have. Jeg savner virkelig Torreira anno fjorårsesongen, og jeg savner en Arsenal-midtbane uten Xhaka. Konstellasjoner med fire sentrale midtbanespillere samtidig, er også svært uheldig. Vi er i en situasjon der vi må fokusere på det grunnleggende. Jeg forstår tanken om at midtbanen skal være uforutsigbar for motstander å spille i mot, men nå vi må mestre ABC før vi går for resten av alfabetet. Defensive midtbanespillere må få gjøre det de er gode på, og Özil må få gjøre det han er god på. 

Jeg ser gjerne at Xhaka starter, men ikke som holding midfielder. Den plassen skal Torreira ha, eller Guendouzi hvis han får klar beskjed om å holde sin fordømte posisjon og ikke løpe over alt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg ser gjerne at Xhaka starter, men ikke som holding midfielder. Den plassen skal Torreira ha, eller Guendouzi hvis han får klar beskjed om å holde sin fordømte posisjon og ikke løpe over alt. 

For at Guendouzi skal holde den posisjonen kan han og Xhaka aldri starte sammen. Hvis Torreira ikke blir satset på som DM, så bør Guendouzi utvikles som det. Med klare oppgaver.

Guendouzi er mer dynamisk i spillestilen enn Xhaka, men begge trenger hjelp. Når Xhaka spiller er vi enda mer avhengig av 'jordfresere' ved siden av ham enn når vi spiller med Guendouzi.

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor Torreira ikke blir satset på som ankeret på midten med ryddeguttjobben. Han er den spilleren i stallen som har kvalitetene til å gjøre den jobben best. 

Og Guendouzi har mange gode kvaliteter, men når spillere generelt ikke får klare oppgaver blir det veldig kaotisk. Matteo er et kjempetalent. Gutten er i tillegg purung og kunne trengt en skikkelig midtbanesjef/general som kunne holdt ham i ørene. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Midtbanen har sviktet i mange kamper de , ingen tvil om det , men ingen må fortelle meg at de feilene Luiz , Sokratis & Co gjør er pga av midtbanen. De klarer meget enkelt å sørge for de feilene uten hjelp av midtbanen. Personlige feil av verste sort er varemerket til flere av de. 

At midtbanen har sviktet er jeg helt enig i. Ofte har forsvaret fått lite hjelp , men mange av baklengsmålene er personlige feil hvor det aller meste av elementær ABC i forsvarsspill  svikter.

Link to comment
Share on other sites

Torreira sliter med tempoet i PL. Han er en halv meter på etterskudd 9 av 10 ganger. Han blir aldri en Makelele eller Gilberto. Kan si mye om Emery, men at han så Torreiras manglende fysikk for å takle DM rollen i PL skal ikke brukes mot ham. 

Guendouzi har tempoet og mobiliteten, men er ikke moden nok.

Xhaka mangler taklingsstyrke, tempo og disiplin. Kan evnt fungere som en av to i en dyp rolle, men ikke alene.

Det trengs en sentral midtbanespiller med pondus, tempo og erfaring. Ikke mange av dem som er ledige på markedet og det er absolutt ingen i dagens Arsenal-lag som har disse egenskapene. 

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde Coq, som strålte sammen med Cazorla. Så ble han plutselig satt til å være mer offensiv enn det han hadde evner til. 

Det fins nok av defensive midtbanemenn med muskler og tempo i kroppen. Om alle ville blitt en suksess hos oss, sikkert ikke. Men det virker veldig som at vi i flere tilfeller har gått for det nest beste, eller tredje beste pga at vi ikke har hatt ønsker om å punge ut det spillerne er verdt. Generelt har vi som klubb vært elendige til å forhandle de siste ti åra. Både med tanke på andre spillere som vi har ønsket, samt våre egne spillere (kontrakter osv). 

Det er iallefall slik det virker utenifra. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Simbad said:

Vi hadde Coq, som strålte sammen med Cazorla. Så ble han plutselig satt til å være mer offensiv enn det han hadde evner til. 

Det fins nok av defensive midtbanemenn med muskler og tempo i kroppen. Om alle ville blitt en suksess hos oss, sikkert ikke. Men det virker veldig som at vi i flere tilfeller har gått for det nest beste, eller tredje beste pga at vi ikke har hatt ønsker om å punge ut det spillerne er verdt. Generelt har vi som klubb vært elendige til å forhandle de siste ti åra. Både med tanke på andre spillere som vi har ønsket, samt våre egne spillere (kontrakter osv). 

Det er iallefall slik det virker utenifra. 

Spot on.

En rekke av de spillerne vi har signert ha bare ikke vært gode nok for klubbens ambisjoner. Flere har kommet og gått. Noen har vi omtrent ikke blitt kvitt.

Er nå spent på om klubben har sovnet etter seieren i går eller om de fortsetter jakten på ny manager. Vi er langt ifra friskemeldt og seieren i går kan være en kortvarig opptur. Det gjenstår å se hva Ljungberg klarer å få ut av laget i fortsettelsen , men å begynne å lete etter ny manager i januar / februar blir katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

Klubben er i en vanskelig situasjon nå synes jeg.. Skal man fortsette med Ljungberg ut sesongen og få inn en topp topp manager til sommeren eller skal man gå for en litt mindre god kandidat nå? Jeg synes at Ljungberg har gjort mye riktig fem til nå og det kan ikke ha vært lett å ta over en gruppe som så til de grader er blottet for selvtillit. Nå har han fått seieren han trengte for å virkelig kunne ta tak i ting. Blir spennende å se hvilke spillere han kaster ut på på torsdag, for startelleveren som skal brukes mot City kunne trengt et par skikkelig hard økter for å fått opp kondisen og tempo i beina. 

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker på om Ancelotti er riktig mann. 

Han har vunnet veldig mye som manager, til og med PL. CL flere ganger, men er han riktig match for oss? 

Absolutt en dyktig manager men det begynner å bli lenge siden han var lengre enn 3 år i en klubb(Milan 01-09).

Og kanskje de siste sesongene tyder på at han er på vei ned? Eller vil han være sugen på å vise verden at han fortsatt har det i seg? 

Link to comment
Share on other sites

Ancelotti , Allegri , Pochettino er noen av de som blir nevnt av mange. I disse dager prater angivelig Arsenal med en av  Villareals tidligere managere , en av Swanseas tidligere managere - også fra Spania. Dette iflg Daily Mail i går. Så hvor Arsenal har lagt listen og hva som er planen er ikke godt å si. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gunners68 said:

Ancelotti , Allegri , Pochettino er noen av de som blir nevnt av mange. I disse dager prater angivelig Arsenal med en av  Villareals tidligere managere , en av Swanseas tidligere managere - også fra Spania. Dette iflg Daily Mail i går. Så hvor Arsenal har lagt listen og hva som er planen er ikke godt å si. 

Det jobbes i kulissene med Arteta som er førstevalget men han mangler støtteapparat. Det kjører som vanlig intervjurunder!

Link to comment
Share on other sites

klubben bør søke bredt, og ta sin tid. Selv om jeg er usikker på om Ljungberg har det som skal til bør han kanskje få sjansen til å vise hva han er god for frem til sommeren, med mindre man roter seg inn i nedrykksstriden i løpet av vinteren. Da må man ty til drastiske grep. Samtidig er det et dilemma her, man bør kanskje vise handlekraft og ansette en mer permanent løsning raskere. Vil en god løsning i så fall være tilgjengelig? 

er litt skeptisk til Ancelotti. God CV, men alder og utvikling de senere årene, med mange kortsiktige engasjement, tyder vel på at han er en korttidsløsning. Selv om han sikkert vil kunne gjøre noen raske forbedringer, er han mannen til å ta klubben tilbake til toppsjiktet?

Link to comment
Share on other sites

Syns klubben igjen har håndtert dette på en håpløs måte:

Enten så har man en ny manager i bakhånd og gir Ljungberg ansvaret i 1-2 kamper før den nyutnevnte er på plass eller så må man gi Ljungberg ut sesongen slik United gjorde med Solskjær. Å gi Ljungberg 5-6-7-8 kamper for så å skifte ham ut lager bare enda mer uro og instabilitet i gruppen. Da er det «rykk tilbake til start» to ganger på en sesong. Hvordan skal en ny manager få arbeidsro? Hvis avslutningen på 19/20 blir dårlig med en ny manager på plass, skal han da få fortsette i 20/21 med en spillergruppe som er frustrert og uten selvtillit??

Denne klubben har ingen erfaring med ansettelser etter 20 år med Wenger. De virker å være helt uten planer og ting skjer uten mål og mening. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, RP7 said:

Syns klubben igjen har håndtert dette på en håpløs måte:

Enten så har man en ny manager i bakhånd og gir Ljungberg ansvaret i 1-2 kamper før den nyutnevnte er på plass eller så må man gi Ljungberg ut sesongen slik United gjorde med Solskjær. Å gi Ljungberg 5-6-7-8 kamper for så å skifte ham ut lager bare enda mer uro og instabilitet i gruppen. Da er det «rykk tilbake til start» to ganger på en sesong. Hvordan skal en ny manager få arbeidsro? Hvis avslutningen på 19/20 blir dårlig med en ny manager på plass, skal han da få fortsette i 20/21 med en spillergruppe som er frustrert og uten selvtillit??

Denne klubben har ingen erfaring med ansettelser etter 20 år med Wenger. De virker å være helt uten planer og ting skjer uten mål og mening. 

20 år med Wenger skal vi få slite med en stund. Klubben måtte se hvor det bar med Emery. Da de sparket Emery skulle de hatt et navn på blokka og gått for den mannen. Nå er det Ljungberg som styrer skuta  og han må forholde seg hele tiden til spørsmål om sin egen fremtid i klubben. Blir en del unødvendig støy av det. 

Slår vi City så får klubben problemer med hva de skal gjøre. Løse Ljungberg fra sin oppgave etter seier mot City ? Han overtok et lag i full oppløsning og  hvilke kvaliteter sitter han egentlig på. Brighton tapet ble en stygg ripe i lakken , men 2 omgangen mandag var et stort steg i rett retning. 

Vi får se hva som skjer på søndag. Skulle likt å vite hva supperådet i ledelsen har for planer - eller de har vel som RP7 sier -  ingen planer - og de har ikke peiling på hva de skal gjøre. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RP7 said:

Syns klubben igjen har håndtert dette på en håpløs måte:

Enten så har man en ny manager i bakhånd og gir Ljungberg ansvaret i 1-2 kamper før den nyutnevnte er på plass eller så må man gi Ljungberg ut sesongen slik United gjorde med Solskjær. Å gi Ljungberg 5-6-7-8 kamper for så å skifte ham ut lager bare enda mer uro og instabilitet i gruppen. Da er det «rykk tilbake til start» to ganger på en sesong. Hvordan skal en ny manager få arbeidsro? Hvis avslutningen på 19/20 blir dårlig med en ny manager på plass, skal han da få fortsette i 20/21 med en spillergruppe som er frustrert og uten selvtillit??

Denne klubben har ingen erfaring med ansettelser etter 20 år med Wenger. De virker å være helt uten planer og ting skjer uten mål og mening. 

Helt enig. Er skuffet over hvor amatørmessig det virker. Jeg ville gått for Freddie ut sesongen så lenge det ikke går helt ad skogen. Så enten se om han kan være noe å satse på, eller gi en ny manager en god pre-season til å gi sitt preg på laget tidlig. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...