Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Jeg holder fortsatt en knapp på Arteta. Kommer mest sannsynlig inn med en klar fotballfilosofi, har spilt både offensiv og defensiv midtbane og vet hva som kreves for å spille i PL. Er også noe av det nærmeste vi har kommet en skikkelig kaptein etter Vieira. Selv om skader ødela mye for ham mot slutten. 

Ja, jeg vet han er et uskrevet blad, men jeg tror rett og slett ikke mange etablerte managere har lyst til å ta over oss pr dags dato. Kanskje Benitez?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal Arteta inn så må hele forsvaret skrotes. Hans skole er Pep og der er possesion og spille seg ut bakfra full fokus Se for dere kaoset ganger 100 som allerede er der idag. De er rett og slett for svak med ball de vi allerede har. Nei Rodgers eller Benitez er mine valg. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

Skal Arteta inn så må hele forsvaret skrotes. Hans skole er Pep og der er possesion og spille seg ut bakfra full fokus Se for dere kaoset ganger 100 som allerede er der idag. De er rett og slett for svak med ball de vi allerede har. Nei Rodgers eller Benitez er mine valg. 

Bra valg de to der sas2002 , men forstår det vel sånn at Rodgers er temmelig tydelig på at han vil bli i Leicester. Forstår det godt for vi ser for tiden ut som et konkursbo. Både på banen og i ledelsen.

Er vel noe i det simbad skriver over her også at ingen etablerte managere vil overta oss. 

Benitez tror jeg faktisk kan være et  bra valg. 

Link to comment
Share on other sites

I dag spekuleres det i om hvor mye penger vi kan betale for en manager. Vi har angivelig ikke pengene til å ta inn en profilert manager. Det blir Arteta / Ljungberg nivå mest sannsynlig.  Vi skal kanskje kunne strekke oss til litt mer enn hva Emery hadde , men ikke særlig mye mer.

I følge pressen er vi heller ikke særlig attraktive med den stallen vi har. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

I dag spekuleres det i om hvor mye penger vi kan betale for en manager. Vi har angivelig ikke pengene til å ta inn en profilert manager. Det blir Arteta / Ljungberg nivå mest sannsynlig.  Vi skal kanskje kunne strekke oss til litt mer enn hva Emery hadde , men ikke særlig mye mer.

I følge pressen er vi heller ikke særlig attraktive med den stallen vi har. 

Ser den og klubben har naivt tru på stallen. Den er rett og slett ikke god nok til å kjempe om en topp 4 plassering. Vi er litt som United, vi faller lengre og lengre bak topp 4 målet og det er rett og slett pga at spillerne ikke er gode nok samt at spillestil og man management ikke er godt nok. Chambers, Mustafi og Kolasinac, Luiz ville de f.eks spilt fast for f.eks Leicester eller Chelsea eller Spurs. Nope! Men det gjør det for oss. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, sas2002 said:

Ser den og klubben har naivt tru på stallen. Den er rett og slett ikke god nok til å kjempe om en topp 4 plassering. Vi er litt som United, vi faller lengre og lengre bak topp 4 målet og det er rett og slett pga at spillerne ikke er gode nok samt at spillestil og man management ikke er godt nok. Chambers, Mustafi og Kolasinac, Luiz ville de f.eks spilt fast for f.eks Leicester eller Chelsea eller Spurs. Nope! Men det gjør det for oss. 

Det var nok med god grunn at Luiz var en av de første som gikk fra Chelsea , da Lampard overtok. Han er ikke i nærheten av det han presterte for noen år siden. De andre du nevner i forsvaret orker jeg ikke snart lenger å si  noe mer om. Folk får ha sine egne meninger i fred - det er greit - men de du nevner er ikke gode nok hvis vi skal klare topp 4. De er ikke gode nok for CL . Andre her inne mener de er mer en gode nok bare de får et system å spille etter. 

Det finnes ikke en manager i verden som luker bort de personlige feilene til de i forsvaret vårt. De svikter når det gjelder gang på gang. Sånn er det bare og det har vært sånn i mange år.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Det finnes ikke en manager i verden som luker bort de personlige feilene til de i forsvaret vårt. De svikter når det gjelder gang på gang. Sånn er det bare og det har vært sånn i mange år.

Jeg er forsåvidt enig i at det er mange av de vi har i bakre rekker som ikke er godt nok hvis Arsenal skal være ett topplag, men jeg er til en viss grad uenig i at enkelte av de personlige feilene ikke kan lukes bort.

Problemet for Arsenal i mange år er at vi har hatt sportslige ledere (Wenger og Emery) som synes å nedprioritere det defensive til fordel for det offensive. Hvis vi går noen sesonger tilbake, etter at Bould hadde tatt over for Pat Rice som assistent, så var også det defensive relativt elendig. Så var det en periode der enkelte av oss finn inntrykk av at Bould hadde klart å overbevise AW om å tenke noe mer på det defensive og det som var et relativt svakt defensivt lag startet å fungere i forsvar. Dessverre så virket det etter noen tid at Wenger igjen startet med å "glemme" den defensive organiseringen til fordel for det offensive og det fikk dessverre negative følger.

Så ja vår defensive lagdel er for dårlig besatt, ingen tvil om det, men det er etter min mening mulig å skape en bedre defensiv disiplin i laget som gjør at sannsynligheten for personlige feil mindre, Men denne defensive disiplinen må drilles inn i laget som en helhet, det holder ikke å kun "korrigere" spillet til noen få enkeltspillere i vår bakre lagdel.

Link to comment
Share on other sites

Ja, forsvarsspillerne er ikke gode nok, men mange av de personlige feilene er indirekte et resultat av dårlig organisering. Begge målene til Norwich på søndag var jo slik. Kontring i mot, der forsvaret er i ubalanse, og overbelastet fordi man ikke har noen støtte fra en midtbane som bare dilter etter. Da blir det enkelt for angrepsspillere på dette nivået, og individuelle feil blir nesten uunngåelige. 

Link to comment
Share on other sites

Det er greit å trene og lære seg det ene systemet etter det andre i forhold til hvem du har som manager. Men , det er faktisk noen ferdigheter som er grunnleggende og uten de så funker det ikke uansett hva du gjør. Disse grunnleggende egenskapene tar du til deg i tidlig alder og du lærer underveis hvis du feiler. Feiler du så sørger du for at det ikke skjer igjen.

 Det er de samme feilene som går igjen hos oss og trener de ikke på dette på trenings feltet så antar jeg at du selv vet hva som skjedde og lærer av feilen. Hos oss er det flere som ikke lærer i det hele tatt. Det var som Gary Neville sa sist uke at vi har flere defensive spillere som du kan bare gi opp å trene. Feilene skjer igjen og igjen.

Har du dyktige spillere og en dyktig trener så eliminerer du disse feilene. 

Mange av de som kritiserer Arsenal gjør dette fordi vi aldri har kjøpt inn de rette folkene i den defensive delen av laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, piscator said:

og det at feilene skjer igjen og igjen beviser jo at evnen til å lære ikke er tilstede, verken individuelt eller på systemnivå.

Helt riktig piscator.

Kom med hvilken som helst topp manager og du vil se de samme spillerne hos oss tabbe seg ut som de alltid har gjort . Dessverre. Det er  ikke noen enkelt blundere dette her , men det er sånn at du bare sitter og venter på at det skjer. Ikke i hver kamp - men i hver eneste JÆVLIGE kamp må det dette skje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mye heller satse på et uskrevet blad som Arteta enn å satse på managere som har vist seg middelmådige så langt. 

Jeg tror uansett det er en stor tabbe å fortsette å se på managere som ikke har noen som helst tilknytning til PL, eller som ikke er ypperste klasse. Kombinasjonen er åpenbart verre enn om bare ett av kriteriene er tilstede.

Hvis vi skal gå bort litt fra Arteta og Freddie som alternativer på sikt, tror jeg Rodgers, Benitez eller Howe er de beste alternativene av managere som har PL-erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har tatt en kalkyle på hvor mange poeng vi kan regne med å ta mot Brighton (H) , West Ham (B) , City (H) , Everton (B) , Bournemouth (B) , Chelsea (H) og United (H) ? United kampen går som sikkert alle vet 1.1.20. Redd for poeng sankingen kan bli mager . 

Det må skje noe nå i klubben. På mange plan.

 

Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, Gunners68 said:

I dag går det rykter om at Vieira er et hot navn som ny manager hos oss. Han har iallefall mer manager erfaring en Arteta.

Om Vieira er et bedre eller dårligere alternativ enn Arteta skal jeg ikke uttale meg om, det er også  vanskelig å vurdere om sjefsjobb i et par middelmådige klubber er bedre enn assistentjobben i en såkalt storklubb.

Nå skal det sies at også Vieira har erfaring fra City, akkurat som Arteta, om enn på litt forskjellige nivå. Vieira jobbet vel mest med de unge lovende og hadde i en periode en stilling som omtrent er lik den vår BFG nå har i Arsenal. Arteta sin erfaring er vel mer rettet mot A-laget til City.

Rent subjektivt så foretrekker jeg Vieira fremfor Arteta, men når sant skal sies så vil jeg ikke klare å komme opp men noen vektige sportslige grunner for å begrunne dette valget.  Det går vel mest på trynepolitikk og nostalgi fra min side.

Uten om de to så er det flere og flere rykter der ute blant de som dikter opp nye historier, en av de nyeste "ryktene" er at Diego Simeone vurderer å forlate Atletico Madrid og blir der for automatisk linket til Arsenal..

For å være helt ærlig så gir jeg nærmest blanke F i hvem som overtar i Arsenal, så lenge det er en person med ideer, ogsom samtidig er så pragmatisk at vedkommende har evnen til å ta hensyn til at vi har en spillerstall som har mangler og at vedkommende klarer å justere sine taktiske og formasjonsmessige planer ut fra det.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ledelsen har i følge pressen nå fått kalde føtter vedrørende Ljungberg. Hvis ikke ledelsen vår er i stand til å opptre som en ledelse nå så er vi fucked. Emery skulle ha vært sparket etter sesong avslutningen han. Det var en forferdelig avslutning. Den nye sesongen i PL er spillemessig bånn i bøtta helt til han får sparken. 

Hvis vår ledelse hadde vært en ledelse så hadde de sett hva som var i ferd med å skje for lenge siden. Ikke vente med intervjuer til desember måned.

Nå henger vi skikkelig i tauene. Er uten en topp manager. Vi har et forsvar som vel er omtrent det svakeste i PL. Dette har mange advart mot i mange år , men satsingen har kun vært offensive spillere. Nå er vi et nedrykkslag og det vil vi forbli , dessverre. Luiz , Mustafi , Chambers og Sokratis skulle aldri ha vært i vår klubb . De viser seg frem i ny og ne  , men stort sett bidrar de alle sammen til at vi mister poeng. Lampard må ha ledd seg ihjel da vi signerte Luiz. De tre andre hadde ikke fått kontrakt i en eneste klubb innen topp 6 i PL.

Hvem som skal få orden på det rotet vi har havnet i blir spennende å se. Vi står på kanten av stupet nå så ledelsen må treffe blink i valg av manager. For øyeblikket er sannsynligheten større for at vi kan rykke ned enn å havne  på topp 4.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser på Everton 3-1 Chelsea. Hvilken respons Big Dunc fikk! Angrepsspillere som plutselig sprinter hjem (Iwobi). Jakting av ball, full konsentrasjon, i 90 minutter. Mål som bokstavelig talt kjempes inn. Og en fanskare som jager og jubler laget rundt på banen.

Milevis unna den reaksjonen Arsenal fikk med sitt managerbytte. Milevis. Både fra spillere og fans. 

Link to comment
Share on other sites

Det var flotte bilder fra Goodison Park. Alle så hvor mye Ferguson og Everton ville vinne kampen idag. Fantastisk engasjement og vilje til å vinne for manageren.

I Arsenal klarer vi ikke det da alle har hatt det komfortabelt i lang lang tid. Det finnes ikke vinner mentalitet  i laget overhodet. 

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg hadde aldri samme posisjon som Ferguson hadde i Everton. Eneste jeg kommer på i farta er Vieira, han kunne kanskje på kort sikt innført noe lignende. Men bortsett fra det er det vel neppe noe sikkert valg med den mannen heller, ei heller Ferguson over tid. 

Link to comment
Share on other sites

Sa for mange år siden at vi måtte handle noe vanvittig, var som å banne i kirka. Mener fremdeles det samme. Hele midtforsvaret er ræva og det er fan med midtbanen blitt og. Nei, vi må bli en kjøpeklubb skal vi henge med, holder ikke å ligge på 10 plass.  

Link to comment
Share on other sites

En slags status pr dato når det gjelder Emery sin etterfølger, slik jeg oppfatter det.

Nico Kovac  (ex.Bayern Munchen) er den eneste (iflg ryktene) som har gått ut aktivt og ønsket jobben, han skal ikke være en av kandidatene til Arsenals styre.
Patrick Vieira skal etter ryktene være Edu sin favoritt til å etterfølge Emery, og Vieira skal ikke være uinteressert.
Mikel Arteta har vært en favoritt i deler av ryktebørsen  og det jeg leser av hvor interessert Arteta selv er i jobben er veldig sprikende.
Brendan Rodgers er uaktuell da han nylig skrev under ny kontrakt med Leicester.
Allegri skal ikke være spesielt interessert og er klar på at han skal fullføre sitt "friår" fra å lede fotballag.
Pochettino synes heller å ikke være så veldig interessert.
Julian Nagelsmann åpner for å ta over en ny "toppklubb", men slik jeg tolker de sparsomme uttalelsene så er ikke Arsenal pr dato høyt på den listen.

Enkelte andre navn har vært oppe i diskusjonen her tidligere, men det er lite eller intet prat om dette på verdensveven.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...