Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Guest Gunners68

Nå var det vel temmelig mye som i perioder ikke fungerte under Wenger. Mange ville ha mer innsats , større aktivitet i overgangs vinduene - nye defensive spiller etc. Nå har vi fått en ny manager som over på flere måter overtok et " konkursbo ". Ingen får klippekort , det forlanges innsats. Det er forsøk på aktivitet på sidelinjen og det byttes spillere på en annen måte en før. På godt og vondt. Det er for meg forsøk på endringer siden forrige manager.

Hvorfor funker det ikke som mange forventer. Det er kanskje på tide å se på hvor mange store kamper vi har prestert opp mot kamper hvor vi har vært dårlige / fått et resultat men spilt dårlig. Det er ikke mange kamper den senere tid som har vært levert på nivå som  hjemmekampene mot Pool og Spurs. En rekke kamper kunne ha endt med tap - men vi fikk karret med oss poeng.

Vi kan skylde på manageren - det er hans ansvar. Men , du verden og mye daukjøtt Emery arvet og når vi i vår " beste periode " i høst var høyt oppe og drømte om PL gull , så får vi nå vite at det ikke finnes penger. Hvordan skal Emery da kunne bygge et lag. Vi når ikke helt opp med den spille gruppen vi har.

Når vi til tider har et hav av skader og i tillegg en nøkkel spiller som er syk , skadet , ute av taktiske årsaker - what ever - så får ikke Emery det lett. Jeg er enig i det folk har sagt i forskjellige artikler den senere tid på forumet at det er lov å stille spørsmål om hva han holder på med. Byttene i pausen - klokt / uklokt . Taktikk , bruk av spillere i uvante posisjoner - det vedvarende defensive problemet . Helt enig i at det reises spørsmål rundt dette.

Jeg har i alle fall innsett at vi ikke er så gode som mange tror . Det defensive vil vedvare til evig tid - inntil vi får inn bedre spillere enn de fleste av våre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Gunners68

Wenger & Co la listen høyt når de plutselig ga Øzil 3,5 mill i uka.  Ramsey brukte det for det som det var verd og forlangte en stor sum for uken også. Av en eller annen grunn kansellerte Arsenal avtalen. Plutselig virker det som om at det er om og gjøre å få Øzil ut dørene. Det siste er at vi ikke har penger å kjøpe spillere for.

Jeg tenker styre og stell ligger bak dette her. Emery har  vel fått beskjed om at slike lønninger har ikke klubben råd til. 

Jeg vet ikke hva som er rett Gunners77 , men jeg har hele tiden  satt spørsmålstegn ved alle forklaringer om hvorfor Øzil ikke spiller eller er i troppen.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Guest Gunners68 said:

Jeg har i alle fall innsett at vi ikke er så gode som mange tror . Det defensive vil vedvare til evig tid - inntil vi får inn bedre spillere enn de fleste av våre.

Nå vet jeg ikke hvor god mange tror vi er, men jeg vet at vi klarer oss veldig bra i forhold til hvordan vi avsluttet fjorårets sesong. Det er jo der vi må starte, så får vi bygge videre fra derfra. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf

Personlig håpet jeg at det var noe i ryktene som florerte for ett år siden om at Allegri skulle bli vår neste høvding. Dessverre ble det ikke ham, men ble likevel veldig imponert over hva Emery fikk til med de spillerne han overtok etter Wenger på så kort tid. Ingen kan vel nekte for at det så veldig bra ut helt til tapet mot SH for fire uker siden. Motgangen måtte jo komme før eller siden for det gjør det for alle. Se på uovervinnelige fantastiske City som gikk på tre tap på fire kamper....hvem hadde forutsett det  med det stjernegalleriet Pep har å velge i ?

En kan analysere laguttakene, byttene og alle spillerne våre helt til krampa tar en, likevel er det som den godeste Drillo utalte noen ganger " Tilfeldighetenes spill utgjør en mye større faktor i fotball enn noen aner".

Personlig tar jeg det helt med ro og lar Emery få lov til å bruke "prøve å feile metoden" denne sesongen med det mannskapet han har til disp. Rykteflommen velger jeg å stenge ute og håper han greier å forme laget slik han vil ha det og får tak i de spillerne han mener han trenger til neste sesong .  Både Pep og Klopp trengte flere sesonger før det funka optimalt.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Så enkelt kan dett sies , goonerolf 🙂 De aller fleste ville ha en forandring etter 22 år med Wenger og det har vi fått. Alle forstod at ikke alt ville gå på skinner med en gang under ny manager , og det har det heller ikke gjort. Så får vi , som du sier goonerolf , ta tiden til hjelp. Time will show 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Neste Arsenal manager? Jeg er ikke overbevist om noen av disse navnene. Mourinho er bookmakernes favoritt... Og Simeone ser ikke ut til å bli nevnt en gang. Ei heller Erik ten Hag, eller Chris Wilder...

Mourinho (nei takk!)

Luis Enrique (Emery v.2?)

Ljungberg

Arteta (interessant)

Allegri

Rodgers (kommer ikke nå)

Steven Gerrard (gjør det godt med Rangers)

Vieira

Wenger (skjer ikke)

Deschamps

Jesse Marsch (ta med Brauten, så.. Pappa Alfie er jo gooner.)

Nuno Santo

Eddie Howe (interessant)

Pires

Ancelotti (kjedelig)

Tuchel

Conte

Jardim (han som "alle" ville ha for et par år siden)

Southgate

Thierry Henry (tvilende til ham)

Pochettino (!)

Tony Adams

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg synes Eddie Howe hadde vært et interessant valg. Positiv og offensiv stil. Ydmyk, men samtidig en vinner. Kjenner PL selvsagt. Brite. B`mouth har også bedret seg bakover det siste året. Nuno Santo er en annen spennende type. Virker god taktisk, samtidig som fotballen har vært ålreit å se på. 

Arteta er nok sikkert også på blokka. Og for en skole han har gått. Jeg er vell bare noe skeptisk til det å ansette en uten noen form for hovedmanagererfaring. Selv om hans læremester selvfølgelig gjorde det nokså skarpt i lignende situasjon for en dekade siden. 

Allegri? Tja. Hvor godt kan han engelsk. Og er han villig til å ta over en klubb hvor pengesekken ikke er mer åpne enn hva den er. 

Pochettino hadde jeg selvsagt tatt imot med åpne armer, men han har uttalt at hverken Arsenal eller Barca er aktuelt pga bånd til rivaler. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Bergkamp88 said:

Jeg synes Eddie Howe hadde vært et interessant valg. Positiv og offensiv stil. Ydmyk, men samtidig en vinner. Kjenner PL selvsagt. Brite. B`mouth har også bedret seg bakover det siste året. Nuno Santo er en annen spennende type. Virker god taktisk, samtidig som fotballen har vært ålreit å se på. 

Arteta er nok sikkert også på blokka. Og for en skole han har gått. Jeg er vell bare noe skeptisk til det å ansette en uten noen form for hovedmanagererfaring. Selv om hans læremester selvfølgelig gjorde det nokså skarpt i lignende situasjon for en dekade siden. 

Allegri? Tja. Hvor godt kan han engelsk. Og er han villig til å ta over en klubb hvor pengesekken ikke er mer åpne enn hva den er. 

Pochettino hadde jeg selvsagt tatt imot med åpne armer, men han har uttalt at hverken Arsenal eller Barca er aktuelt pga bånd til rivaler. 

Howe en vinner? Har han vunnet no særlig i England ennå? Absolutt ikke negativ til han, offensiv og positiv stil.

Arteta mener jeg må ha hovedansvaret ett eller annet sted før han ansettes som hovedtrener. Han er totalt uskrevet blad.

Poch, gøy om det går bra, og samtidig en det er fryktelig enkelt å sparke :) Ja takk.

Alegri er favoritten min, men tror ikke han ønsker Arsenal. Har nok høyere ambisjoner 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Allegri så er det vel ingen hemmelighet om at Engelsk Premier League har vært hans plan når det gjelder hans neste arbeidsgiver.

Allegri har faktisk oppholdt seg mye i London etter at han forlot Juventus for å lære seg det engelske språket.

Det har vel vært påstått at det var Manchester United som bedreviterne anså som Allegri sitt mål når det gjelder hvilken klubb han ønsker å ta over, men dagens (usikre) rykter sier at han ønsker å ta over Arsenal. Det skal dog sies at Nuno Santo også skal være meget interessert i å ta over Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Marius- said:

Howe en vinner? Har han vunnet no særlig i England ennå? Absolutt ikke negativ til han, offensiv og positiv stil.

Arteta mener jeg må ha hovedansvaret ett eller annet sted før han ansettes som hovedtrener. Han er totalt uskrevet blad.

Poch, gøy om det går bra, og samtidig en det er fryktelig enkelt å sparke :) Ja takk.

Alegri er favoritten min, men tror ikke han ønsker Arsenal. Har nok høyere ambisjoner 

kan ikke forstå annet enn at Arsenal må være den mest interessante klubben å overta av dem alle; den største klubben i den største byen i Europa, med det suverent største uutnyttede potensialet. Og med høyst moderate forventninger. I klubber som Barca, Real M, Bayern, og endog ManU, Pool og andre er jo forventningene skyhøye. 

Alegri er utvilsomt den med den beste CVen, men hvordan vil han takle PL? Poch er naturligvis god, og det er en besnærende tanke at han kommer til oss og gjør suksess etter å ha mislykkes i spurs… Howe har mye bra ved seg, men hvordan vil han mestre en storklubb? Det kan bli bra, men det kan også gå dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange forslag til hvem vi nå bør få inn som ny manager. Hva har styret for planer med Freddie ? Hva har vi råd til ? Howe , Rodgers , Nuno må vi løse ut fra sine klubber for å få de til oss. Det vil koste en del samt at vi i tillegg må løse ut Emery og hans folk. Dette blir ganske mye penger så jeg antar at klubben vil gå for en manager de slipper å måtte løse ut fra en kontrakt.

Blir overrasket hvis vi går for en så høyt profilert manager som Allegri.

Link to comment
Share on other sites

I følge britisk media så skal Allegri ha blitt kontaktet og kommet med et kontant avslag får å ta over etter Emery. Allegri skal i følge samme media også ha blitt kontakt da Tottenham nylig sparket sin manager og fått det samme kontante avslaget.

Allegri skal visst nok ønske å fullføre sitt "friår" fra fotballen og ikke gå inn i en trenerrolle før denne sesongen er over (jeg antar at hvis den "rette" klubben skulle komme med sine følere så vil nok friåret bli forkortet. Det vil si en klubb som allerede er etablert i toppen, en klubb som har et "navn" og som har plenty med penger)

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Polljen said:

I følge britisk media så skal Allegri ha blitt kontaktet og kommet med et kontant avslag får å ta over etter Emery. Allegri skal i følge samme media også ha blitt kontakt da Tottenham nylig sparket sin manager og fått det samme kontante avslaget.

Allegri skal visst nok ønske å fullføre sitt "friår" fra fotballen og ikke gå inn i en trenerrolle før denne sesongen er over (jeg antar at hvis den "rette" klubben skulle komme med sine følere så vil nok friåret bli forkortet. Det vil si en klubb som allerede er etablert i toppen, en klubb som har et "navn" og som har plenty med penger)

Så dette kan bekrefte det jeg mistenkte, at vi ikke er attraktive nok for de beste. Noe fler andre mente måtte være feil. Jeg tror ikke vi skal tro vi kan velge å vrake. Arsenal FC er en stor klubb, men ikke så stor mange tror. Vi må nok håpe på en «upcoming» og spennende manager, enn en etablert topp. Hadde vi landet en Nagelsmann eller lignende så hadde jeg blitt fornøyd, da tar vi en sjans på noe av de bedre talentene som er der ute. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Marius- said:

Så dette kan bekrefte det jeg mistenkte, at vi ikke er attraktive nok for de beste. Noe fler andre mente måtte være feil. Jeg tror ikke vi skal tro vi kan velge å vrake. Arsenal FC er en stor klubb, men ikke så stor mange tror. Vi må nok håpe på en «upcoming» og spennende manager, enn en etablert topp. Hadde vi landet en Nagelsmann eller lignende så hadde jeg blitt fornøyd, da tar vi en sjans på noe av de bedre talentene som er der ute. 

På begynnelsen av 2000 tallet hadde managere og spillere signert kontrakter i blinde for komme til Arsenal. Vi er en attraktiv klubb for mange , vi har bra bane og treningsanlegg i en attraktiv by - men vi er i dag langt unna glansdagene våre. Det er ikke mange topp managere som risikerer sin CV for Arsenal. De signerer for klubber som virkelig satser penger for å være blandt de aller beste. Vår eier har i så måte en frynsete omtale når det gjelder å satse store penger - selv om de  overrasket på siste overgangs vindu. 

Vi liker å tro at vi er en av de beste klubbene i verden , men vi er milevis unna. Om man liker det eller ikke så er det dessverre et faktum.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Allegri sitt påståtte nei til Arsenal, så vil ikke jeg konkludere med at dette skyldes at Arsenal ikke er en attraktiv klubb. 

Helt siden han forlot Juve så har jeg fått ett inntrykk av at han har et konkret mål når det gjelder hvilken klubb han ønsker å overta. 

Jeg vet ikke om den konkrete klubben kommer til å velge han når/hvis de snart er ute etter en ny manager, men jeg har fått ett klart inntrykk av at Allegri har et mål om å ta over som manager i Manchester United. 

Jeg kan selvsagt ha tolket Allegri sine intensjoner feil, men hvis min tolkning er korrekt, og med en OGS som sitter relativt usikkert i manager stolen, så vil ikke Allegri "sløse" bort sine sjanser til dette nå ved å ta over lag som Arsenal eller Tottenham. 

Hadde OGS vært en ubetinget suksess i ManUre så hadde kanskje Arsenal hatt en litt større sjanse i så måte. 

Alt dette er selvsagt et særdeles subjektivt tankespinn fra min side. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Valget av vår nye manager bør være en innertier. Vi henger i tauene og trenger virkelig den rette mannen for jobben. Freddie og Arteta er for meg ikke de jeg håper på grunnet manglende erfaring i manager stolen. De kan på den annen side besitte personlig kompetanse som kan være gull verd. De har begge spilt på øverste nivå og de kjenner PL meget godt.

Likevel heller jeg til ønsket om en meget dyktig leder som har den rette erfaringen og som kan få orden på tingene i klubben vår. Emery hadde ikke det som skulle til. Det har skjedd mye internt i klubben i senere tid og spesielt innenfor akademiet og på rekrutteringssiden. Styret får det glatte lag og består av en haug gamlinger som ikke har hatt peiling på å lede klubben riktig. 

Bommer vi på valget av ny manager så kan det bli en katastrofe. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

 

Bommer vi på valget av ny manager så kan det bli en katastrofe. 

Hvis vi ser ut i fotballverden, og så tar i betraktning de krav som fans og media setter til hva en manager/hovedtrener skal levere, så vil jeg påstå at sannsynligheten for å bomme ved en slik ansettelse er større enn at en slik ansettelse blir en suksess.

Definisjonen av "bom" eller "suksess" vil selvsagt være særdeles subjektiv alt etter hvem man spør. Det er så mange faktorer som spiller inn og en trener/manager kan være en suksess i en toppklubb og en bommert i en annen klubb.

Et eksempel kan jo være Liverpool. Laget som dominerte engelsk fotball på sytti og åttitallet har slitt med PL-heder og det er tretti år siden de sist vant ligaen. Og pre-Klopp så har de med unntak av noen mindre titler (CL er unntaket her) hatt en relativt dårlig periode.

Liverpool har hatt åtte managere etter "King Kenny" sin første periode som manager (da de vant ligaen sist). Klopp er den niende og nå skal det svært mye til for at ikke Liverpool tar sin første ligatittel siden sesongen 1989/90.

Tilbake til Arsenal, så er det ingen grunn til å tro at en ny hovedtrener skal klare å gjøre gråstein om til gull denne sesongen, men håpet mitt er at vedkommende skal klare å få tilbake en optimisme i laget og blant fansen som gjør at vi kan øyne et reelt håp når det gjelder de kommende sesongene.

Jeg innrømmer uten problemer at jeg var tilhenger av ansettelsen av Emery, han har gjort en bra figur i de fleste klubbene han har ledet (ikke alle), og der enkelte anså han som en fiasko i PSG siden han ikke klarte å vinne CL så mener jeg personlig at han langt i fra var en fiasko de to årene han ledet den klubben.
Det som har skremt meg mest med Emery i Arsenal, er fra mitt ståsted at mye av det han har gjort galt var ting som Wenger også gjorde galt i sine siste sesonger i Arsenal. Det gjelder både den defensive organiseringen og mangelen på planer (taktikk/formasjon). Det finnes punkter der Emery var bedre enn Wenger og det finnes punkter der Emery var verre en Wenger (sett perioden fra august 2018 og frem til nå), men det som virkelig har frustrert meg (spesielt i siste del av foregående sesong og starten av inneværende sesong) er "likheten" mellom Emery og Wenger når det gjelder å "føkke" det til.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

 

Tilbake til Arsenal, så er det ingen grunn til å tro at en ny hovedtrener skal klare å gjøre gråstein om til gull denne sesongen, men håpet mitt er at vedkommende skal klare å få tilbake en optimisme i laget og blant fansen som gjør at vi kan øyne et reelt håp når det gjelder de kommende sesongene.

 

Det er det vi trenger nå , Polljen , for supportere og laget har det tungt for tiden. Håper vi får en som får frem det du skriver over her. Håper det også blir gjort en solid jobb når det gjelder å få bukt med det defensive en gang for alle. Det defensive har tatt rotta på oss i mange år nå og må prioriteres . 

Hva vi kan forvente i dag er ikke godt å si , men håper det kan slå positivt ut med Freddie , og at vi slipper flere taktiske bommer ala Emery. Vi har folkene til å kunne slå Norwich .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det er det vi trenger nå , Polljen , for supportere og laget har det tungt for tiden. Håper vi får en som får frem det du skriver over her. Håper det også blir gjort en solid jobb når det gjelder å få bukt med det defensive en gang for alle. Det defensive har tatt rotta på oss i mange år nå og må prioriteres . 

Hva vi kan forvente i dag er ikke godt å si , men håper det kan slå positivt ut med Freddie , og at vi slipper flere taktiske bommer ala Emery. Vi har folkene til å kunne slå Norwich .

Det offensive er i utgangspunktet det enkleste å ordne, i allefall i følge min noe naive tenkemåte. Her er det i hovedsak snakk om mentale endring for vår offensive spillerstall. Når det gjelder det defensive så er det også viktig å få den rette mentaliteten inn for å forbedre denne lagdelen (både forsvar og defensiv midtbane), men jeg tviler på at dette er nok for å bli ett "topplag", før det  kan skje så må det selges og kjøpes spillermateriell, og starten på utskiftningene bør helst skje allerede i januar.

I dag setter jeg  meg ned foran TV'n uten noen som helst andre forventninger enn et håp om at trenerskiftet skal virke positivt rent mentalt på spillerne. Det kan bli kalasseier, men det kan også gå rake veien til H*****e 😎

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

ja, markedet flyter jo ikke over av kvalifiserte kandidater, og med flere sannsynligvis i det samme markedet i nærmeste fremtid, må man nok snart handle. Arsenal "straffes" nå fordi de ikke var mer aktive tidligere. I en fase hadde de kanskje hatt mulighet til å sikre seg Klopp eller Pep. Så tviholder de på Wenger alt for lenge, og toget går. Jeg er riktignok glad at Spurs fikk Mourinho fremfor oss, selv om han helt sikkert vil gi Tottenham en kortsiktig boost. Men han er en korttidssløsning, og har en kjip fotballfilosofi. Men hvor mange andre er det egentlig der ute? Allegri sier vistnok nei. "Eksperimentet" med Emery viser vel at man bør velge en som er god i engelsk... 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...