Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du klarer nesten alltid å ende opp skuffa du Stefan.

 

Jeg gleder meg til å få bekreftet ny manager, samme hvem det måtte bli. Emery er helt topp, sikkert. Arteta likeså

 

Jepp. Fordi jeg ville ha Jardim (eller Tuchel). :)

 

Faktisk mer skuffet over at Cech fikk nummer 1 og at Elneny fikk nummer 4 enn Emery.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Joppe. Jeg har selv vist en viss interesse for Jardim, men selv om jeg gjerne så han i Arsenal så er det en stor sjanse for at han selv ikke ville hit.

 

For meg så fremstår det som at Emery har en del av de samme kvalitetene, så hvis han ender opp i Arsenal så er jeg fornøyd.

 

Uansett hvem som tar over så har vi ingen garantier for suksess, kanskje ville Arteta gjort det enda bedre, men det å ansette en som har minimal erfaring til å gjøre jobben med å få Arsenal oppover på tabellen igjen vil være en enorm gambling.

 

Jeg har også stilt spørsmålet om hvorfor Arteta i det hele tatt vurderer denne jobben med sin minimale erfaring. Det burde på lang sikt vært bedre å starte litt lenger nede I systemet eventuelt å gå noen år som nummer ti I en større klubb.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Lurte faktisk på hvorfor vi ikke vurderte Emery. Har litt å bevise etter PSG selv om de dominerte hjemme i Frankrike med ham ved roret. Er likevel ingen managerpiler som peker rett mot himmelen, selv Pep skuffet jo i CL med BM. Ingen hallelujastemning, men blir spennende å se hva han kan få til.

Link to comment
Share on other sites

Gøy å se hvordan de samme (ikke her inne vel og mere, men folk fra twitter, kommentarfelt på face og andre fora rundt om) whinet over at vi gikk etter en manager uten erfaring nå klager over at vi henter Emery fordi de har fått så ståltroa på Arteta de siste dagene.

Link to comment
Share on other sites

Lurte faktisk på hvorfor vi ikke vurderte Emery. Har litt å bevise etter PSG selv om de dominerte hjemme i Frankrike med ham ved roret. Er likevel ingen managerpiler som peker rett mot himmelen, selv Pep skuffet jo i CL med BM. Ingen hallelujastemning, men blir spennende å se hva han kan få til.

Hallelujastemning hadde ikke kommet fra undertegnede uansett hvem som kom ;D . Suksess i en klubb betyr ikke automatisk suksess i den neste klubben.

 

Jeg er dog svært positiv til Emery, først og fremst fordi (ut fra det jeg har klart å lese på nettet) han fremstår som en som kan få mye ut av lite. Han fremstår som en som kan "bygge" opp spillere, litt som Wenger i sine første år i Arsenal. Jeg mener han egentlig gjorde en bra figur i PSG, selvsagt ikke godt nok for en styrtrik eier, men den største skuffelsen var visst nok at PSG ble slått ut av CL i sekstendelsfinalene av årets finalist Real Madrid.

 

Jeg er helt ening med deg i spørsmålet om hvorfor de ikke vurderte Emery tidligere, og kanskje går det på økonomi. Det var vel forsåvidt en uoffisiell sannhet at PSG kom til å skifte manager, men Emery var under kontrakt og hvis Arsenal gikk inn for tidlig så kunne de risikere å måtte kjøpe han ut av kontrakten. Og etter at Wenger ble "kjøpt" ut av sin kontrakt med Arsenal så er det ikke usannsynlig at enkelte krefter i Arsenal ikke ønsket å måtte gå inn i et eventuelt kostbart "utkjøp" av Emery. Når nå Tuchel er bekreftet i PSG så antar jeg at det er PSG som har måttet betale Emery for å gå og de rent økonomisk (for Arsenal) er tryggere å gå for han. Ren spekulasjon fra min side selvsagt.

 

 

Gøy å se hvordan de samme (ikke her inne vel og mere, men folk fra twitter, kommentarfelt på face og andre fora rundt om) whinet over at vi gikk etter en manager uten erfaring nå klager over at vi henter Emery fordi de har fått så ståltroa på Arteta de siste dagene.

Nå er det vel så at enkelte deltakere på verdensveven kun har som formål å være negative og klage, "okke som ". Slik er det også i dagliglivet, på jobb osv. Noen er ikke friske hvis de ikke får klage om det meste.

Link to comment
Share on other sites

Emry er ett bedre og tryggere valg enn Arteta syntes jeg. Han var ikke førstevalget mitt han heller, men milevis forran Arteta. Satse på det snart offentliggjøres... vi må starte tidlig med oppryddingen i stallen.

 

Ellers er det komisk at i beste fall squad spilleren Elneny skal få nr 4. Såvidt jeg vet er det vel hugget i sten at vi minst kjøper en forsvarer som tiltenkes startplass, at man da evt deler ut 4 drakta til en som Elneny er jo ganske latterlig. Hva blir neste? Bellerin eller Mustafi utnevnes som kapteiner ?

Link to comment
Share on other sites

The Sun er kanskje ikke den aller mest troverdige blekka i "Fleet Street", men Iflg den avisen så er ikke Emery en kandidat som brått dukket opp nå i pinsehelgen. For to uker siden så skal fan angivelig ha hatt et møte med Arsenaltoppene der han la fram sine visjoner for klubben.

 

https://www.thesun.co.uk/sport/football/6345372/arsenal-unai-emery-new-manager/

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha latt nyheten synke inn så er jeg ganske fornøyd.

 

Jeg var ikke fornøyd med Arteta da han aldri har ledet et U11 lag engang. Emery derimot har masse erfaring og er fortsatt forholdsvis ung med sine 46 år (like gammel som Wenger var da han tok over).

Jeg ønsket meg en av Jardim, Tuchel eller Allegri fordi jeg følte at laget vårt (da særlig angrepet) var såpass modne og klare for å ta oss til titler at vi trengte en som kunne komme inn og gjøre en forskjell med en gang kontra et "prosjekt". Emery kan gjøre begge deler. Han liker å utvikle spillere, men har samtidig erfaring med å vinne. Særlig Europa League har han god erfaring med (vant 3 ganger på rad med Sevilla).

 

Det jeg liker best med Emery (etter å ha lest utallige artikler om han) er at han oser fotball. Han elsker alt ved spillet og som Wenger er han en fyr som konstant utvikler seg, men i motsetning til Wenger så er han hakket med engasjert på sidelinjen også. Han er også en ihuga fanatiker når det gjelder videoanalyser og forberedelser til kamper. Her går han gjennom timesvis med video som han selv redigerer og viser fram til spillerne i en samlet visning. Ved siden av dette så får også hver spiller en personlig analyse som de skal se på. En veldig lidenskapelig fyr for å si det mildt.

 

En annen ting som kommer til å glede folk (SÆRLIG POLLJEN) er at Emery liker å spille med en dedikert defensiv midtbanespiller. Så kanskje drømmen kommer i oppfyllelse?

Link to comment
Share on other sites

 

 

En annen ting som kommer til å glede folk (SÆRLIG POLLJEN) er at Emery liker å spille med en dedikert defensiv midtbanespiller. Så kanskje drømmen kommer i oppfyllelse?

JIPPIIII ;D :D

 

Det gjenstår dog å se om Sven, Raul og Ivan vil bruke penger på å oppfylle mitt store ønske :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Det er også bekreftet på hjemmesiden.

 

I forbindelse med Arteta-ryktene så spekulerte jeg i at Arsenal pre-Wenger er på vei bort fra den engelske managermodellen til fordel for den mer kontinentale hovedtrenermodellen. I den sammenheng så er det verdt å merke seg innledningen til artikkelen på Arsenal.com: "Unai Emery is to become our new head coach."

 

Nå vil nok mange av oss i praksis, inkludert undertegnede, bruke ordet manager om Unai Emery, men denne ordleggingen fra Arsenals side viser at det er klare endringer i klubbens organisering.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ja, dette blir spennende! Gleder meg til å se hva han kommer inn og gjør.

 

Kjøp en midtstopper, en sentralmidtbanespiller til maskinrommet og en venstre ving så er vi der tror jeg. Når jeg ser på troppen vår så er den ganske bra, men Wenger fikk ikke det beste ut av de han hadde.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste med dagens ansettelse av Emery er at vi nå kan få litt ro og at klubben kan konsentrere seg om den nye sesongen og spillerstallen som skal spille da.

 

Wenger har i sin tid levd og åndet for fotballen 24/7, men man kan lure på om han i Emery har funnet sin "overmann" (hvis det er mulig). Emery skal i større grad enn Wenger være opptatt av å analysere sine motstandere og bruker video i stor grad i denne analysen. Ifølge ryktene så redigerer han selv videoer som han viser til sine spillere og han er også kjent for å gi sine spillere hjemmelekse (d.v.s. han gir sine spillere en disk med video som de skal studere hjemme), et av ryktene er at han i en tidligere klubb fikk mistanke om at en av spillerne ga blanke F i å studere disse videoene og Emery sendte da med han en blank disk for så å spørre spilleren ut på neste trening hva han fikk ut av analysen.

 

Emery skal også ifølge ryktene ikke akseptere primadonnanykker, alle spillerne behandles likt og dette skal ha skapt konflikt mellom han og Neymar i PSG.

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fall greit at ny manager er på plass og det faktisk i relativt god tid foran neste sesong, håper transfer sagaene går like radig før seriestart. At alle som ønsker seg vekk blir jaga på dør tidlig og ikke noe sånn Alexis piss all over again.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder "Alexis-pisset" og forsåvidt det samme med Özil så har det blitt påstått at den sagaen var starten på at styret i klubben begynte å endre mening om Wenger. Krefter i styret ønsket en avklaring, og eventuelt salg, pre-season. Wenger derimot var så overbevist om at han skulle få avklart dette når sesongen var i gang. Alle "problemene" med Alexis-sagaen gjorde at styret begynte å se med andre øyne på stabukken Wenger.

 

Som sagt bare rykter, men........

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Når Emery nå er ansatt så er det enkelte forståsegpåere rundt om som er skuffet over at Arteta ikke fikk jobben, og den skuffelsen respekterer jeg.

 

Arteta kunne sikkert vært et spennende valg, men jeg skulle gjerne visst noe mer of hvorfor Arteta var det beste valget. Jeg sliter litt med å forstå hvorfor Arteta var det beste valget. Jeg kan ikke erindre at noen av de skuffede har kommet med en konkret begrunnelse.

 

Et ungt og spennende valg. Så absolutt.

En Arsenal fortid er også hyggelig.

To år i lære hos Pep. Men er det nok?

 

Det er ikke ønsket om Arteta jeg sliter med, men rett og slett litt manglende info om hvorfor Arteta.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er mer fornøyd med Emery enn jeg hadde vært med Arteta, men jeg har sagt at UANSETT hvem som kom inn dørene på Emirates så skulle jeg støtte opp 110%.

 

Emery er for meg er et bra valg, satser på at dette blir bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
10 minutes ago, RP7 said:

Tar opp denne igjen:

Velkommen skal du være Arteta

Jada vi bytter manager hver 6 mnd eller 8 eller hvert år, det blir bra skal du se. Litt sand i maskineriet og folk blir fullstendig apekatter, selv med svære murblokker i maskineriet er det vel litt tidlig.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, joppe said:

Jada vi bytter manager hver 6 mnd eller 8 eller hvert år, det blir bra skal du se. Litt sand i maskineriet og folk blir fullstendig apekatter, selv med svære murblokker i maskineriet er det vel litt tidlig.

Ønsket ikke Emery da han kom og han har ikke gjort en ting for at jeg skal skifte mening. 

Nå er det kaos og laget presterer ikke. Hvem har ansvaret?

Det defensive har vært et problem i mange år. Første-pri burde være å stramme opp bakover og skape en solid defensiv enhet. Det motsatte har skjedd. Vi har aldri sluppet inn fler mål etter 22 runder, og i tillegg skapes færre sjanser enn før. Dvs dårligere i begge fasene av spiller som avgjør fotballkamper. Fremskritt?? Noen som ser en positiv trend eller et system i emning? For meg virker laguttak og kampplan tilfeldig fra kamp til kamp. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...