Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Ett par rykter, ikke vedrørende manager men trenerapparatet, fra en av de mer seriøse engelske avisene (the Independent) .

 

Når det gjelder Bould så skal han ha fått tilbud om å bli med videre i støtteapparatet, men han har foreløpig ikke sagt ja, han vurderer visst nok en interesse fra Stoke.

 

Cazorla kan bli med videre som en del av støtteapparatet og til å begynne med så vil han kunne kombinere dette med også å være en del av spillerstallen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Arteta er en særdeles fotballsmart type som jeg tror blir en toppmanager, spørsmålet er hvor fort han blir det.

 

Savner han på midtbanen, selv når han var over toppen hadde han stålkontroll mot 90% av motstanderne med sin organisering og pasningsfot. Midtbanen har i mine øyne vært total kaos i siden han sluttet/la opp.

Så jeg tror han vet hvordan han skal fikse den vi har p.d.d.

 

Eneste spørsmålet er erfaringen som manager. En bra leder er han. Hadde vært dritrått om han fikk det til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får være en motvekt til mye av dere andre her inne.

 

Jeg tror Arteta er et helt riktig valg som manager. Jeg har ønsket han helt fra starten. Mannen er ekstremt fotballklok, han skal ha vært meget dyktig med å utvikle spillerne individuelt i City, han er en sterk leder(jada, jeg også har lest rykter om at han var litt mye "sjef" når han var kaptein for Arsenal) han har gått i lære i 2 år hos den kanskje beste av de alle, han har et hjerte i Arsenal, kjenner klubben, han kommer inn i en organisasjon der mye av Wenger sine oppgaver er flyttet over på andre i Raul og Sven. Kan ikke skjønne annet enn at dette blir en dundrende suksess.

At noen heller vil ha Vieira kan jeg ikke forstå. Hvilke store resultater har han fått til ennå? Se på den veien Arteta gikk og valget han tok når han la opp, kynisk takket han nei til å bli assistent i Totts og gikk rett til kilden der han kunne lære mest. Jeg tror Arteta er den neste store managerstjernen, og vi har nå muligheten til å få han til oss. Do it!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er skeptisk til Arteta, siden han ikke har ledet et lag selv. Men hvis man ser hvordan lagene på nedre halvdel sjonglerer med de samme mangerne med de samme begrensningene så har jo der bevist gang etter gang at det ikke er løsningen, tenker på den konstante rulleringen på Pulis, Pardew, Allardyce, Hughes m.fl. Jeg synes det er merkverdig at ingen satser på noe 'nytt'.

Polljen sitt eksempel med f.eks George Graham og Whittaker viser at man må se de menneskelige verdiene også (human resources). Wenger med en beskjeden spillerkarriere revolusjonerte Arsenal og engelsk fotball med en mer analytisk tilnærming til spillet, derav navnet professor, ikke bare de store brillene og lærerutstrålingen.

 

Derfor er jeg også optimistisk dersom det blir f.eks Arteta eller et annet ubeskrevet blad som f.eks Howe på Bournemouth, som har holdt et stødig tak på lille Bournemouth med sine skarve 12 000 på Dean Court.

Arteta har lært mye av Guardiola, er taktisk dyktig og en naturlig leder.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Positivt med Arteta som evt ny manager; *fått lære av to av verdens beste managere(Wenger og Pep)

*kjenner klubben

*kjenner flere av spillerne

*sterk ledertype

*ung og lovende(med et høyt potensiale)

*verdens mest perfekte hårsveis

Link to comment
Share on other sites

Positivt med Arteta som evt ny manager; *fått lære av to av verdens beste managere(Wenger og Pep)

*kjenner klubben

*kjenner flere av spillerne

*sterk ledertype

*ung og lovende(med et høyt potensiale)

*verdens mest perfekte hårsveis

Potensiale er ikke et ord min venn. Derfor nesten umulig å forstå hva du mener.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ingen anelse- rett og slett.

 

BE

 

Nei vanskelig å tyde hva han snakket om godeste Simbad.

 

Når det gjelder Arteta så skjer det mye endringer i klubben. Wenger var en manager som hadde latterlig mye makt (og det med god grunn).

 

Dette blir nå kuttet betraktelig ned. Arteta (hvis han blir vår nye manager) vil få en betydelig begrenset rolle i motsetning til Wenger. Han vil måtte stå for generell taktikk, lag uttak, motivasjon av spillere samt masse annet, men i motsetning til f.eks. Wenger så blir hovedrollen hans å være "trener" og ikke en som er involvert i absolutt alt som skjer i klubben.

 

Jeg mener det er riktig vei å gå. Jeg mener kanskje ikke at Arteta er den rette mannen akkurat nå, men jeg kan se det positive i å ansette han nå og gi han en sjanse. Oppturen kan være fantastisk og avkastningen kan jo være fenomenal. Jeg er bare redd for at det blir for tidlig for Arteta og fansen å ansette han, og at spillerne og supporterne ikke gir han den støtten han trenger (og fortjener), slik at dette blir en ganske giftig atmosfære for han.

 

Dette er jo noe vi har slitt med de siste sesongene for å si det mildt. Hvor det har vært ganske "toxic" på Emirates til tider.

Link to comment
Share on other sites

Håper heller på Arteta enn f.eks Ancelotti og sånne alternativer.

Men sliter med å forstå at Arteta kan være klar, dog en fantastisk herlig person.

 

Om det er Ancelotti, Allegri, Arteta eller hvem enn det skulle være, så burde _ALLE_ Arsenal fans stille seg bak og støtte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er alltid morsom. Stefan er derimot ofte ei sutrekjerring.

Simbad - skriv norsk heretter er du snill.

 

BE

 

Foretrekker realist, eller sutregubbe.

 

Ellers er jeg enig i at vi burde holde oss til norsk (eller til nød engelsk) her inne på forumet. Vi ble faktisk uavhengige i 1814.

Link to comment
Share on other sites

 

Foretrekker realist, eller sutregubbe.

 

Ellers er jeg enig i at vi burde holde oss til norsk (eller til nød engelsk) her inne på forumet. Vi ble faktisk uavhengige i 1814.

Jepp, for unionsoppløsningen var som kjent i 1814...

Link to comment
Share on other sites

For oss goonere så er selvsagt Arsenal en viktig klubb, men sett objektivt utenfra er er det noe som helst som skulle tilsi at Arsenal er en attraktiv klubb for de beste og/eller "the hot and upandcoming" trenerpersonlighetene?

 

Klubben har hatt en nedadgående sportslig trend. Klubben er veldrevet, men er forsiktig med pengebruken og kan ikke konkurrere med lag som PSG eller City. Klubben flyter ikke like mye på navnet (ute i Europa) som lag som Pool og Manure. Ta gjerne med lag som Juve og lignende i den sammenhengen.

 

Kanskje er alternativ som Arteta det riktige hvis alternativene våre ellers er middelmådige alternativ fra PL eller "avdankede" alternativ fra Europa.

 

Mange av oss kommer gjerne med ønsker om trenere fra den øverste europeiske hylle, men er det egentlig noen grunn til å tro at de finner vårt lag attraktivt?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Tipper at Arsenal ikke er den første klubben alle "store" managere vil til, fordi om så hadde vært er jeg overbevist om at Wengers regime hadde vært over long time ago, og for ikke å snakke om at ny manager sannsynligvis hadde vært på plass allerede, etter at Wenger meldte at han trakk seg om vi fikk velge å vrake,

 

Allegri har en vinner formel og et vinnerlag, hvorfor skulle han ville forlate det til fordel Arsenal? Det samme gjelder vel både Simeone, Löw og Jardim for å nevne noen. Det virker ikke som Arsenal er så forlokkende som vi ønsker og tror. Men kanskje det er noen som ønsker noe nytt, og Arsenal er en klubb med stort potensial for en potensiell manager med de rette egenskaper.

 

Det er selvsagt lovt å ønske seg noen av de, men realistisk så tipper jeg det blir noe "ungt" og fremadstormende.

Link to comment
Share on other sites

Etter at Arteta rykket opp som hovedfavoritt til å ta over etter Wenger så har det blitt bortimot tyst på ryktefronten når det gjelder alternativer til å ta over som manager.

 

Slik jeg tolker ryktene (eller mangelen på sådanne) så skal det mye til at ikke Arteta innen kort tid blir annonsert som Arsenals nye manager/hovedtrener. Det har en periode vært skrevet at Arsenals styre hadde planlagt et styremøte kommende mandag (21. mai) og det er da forventet at styret gir sin formelle velsignelse til utnevnelsen. Det er så antatt (igjen hentet fra rykter) at den offisielle utnevnelsen skjer senest to tre dager senere, jeg antar mindre enn en uke fra nå.

 

Ifølge "the Independent" så skal ledelsen i klubben være innforstått med den skepsisen som deler av fansen har Arteta sin erfaring som trener så de ønsker å offentliggjøre "pakka" med hvem som er med i støtteapparatet samtidig som Arteta blir offisielt utnevnt som ny manager.

 

Ryktene nå går mye på hvem som blir med i trenerteamet og slik jeg tolker det så er det der også mye "ungt" og uerfarent. Kanskje litt for uerfarent.

Xabi Alonso har det vært ryktet til den siste uken.

Cazorla som spillende trener har det også vært rykter om.

Nå ryktes det også at Thierry Henry kan være på vei tilbake i den deltidstillingen han hadde før han sluttet. Wenger/klubben krevde da at han måtte konsentrere seg full tog helt om Arsenal hvis han skulle forsette, men klubben skal visst nok ha myknet litt i det synet etter Wengers avgang.

 

Det jeg savner i ryktene er en erfaren og dyktig nr 2 (ass. manager) som kan veie opp litt for den manglende erfaringen som Arteta har.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ryktene tar selvsagt ikke ferie og det siste døgnet har det dukket opp ett nytt rykte på managerfronten.

Dette nye navnet er Unai Emery som denne sesongen har ledet PSG.

 

Jeg anser fremdeles Arteta som det mest sannsynlige valget, men samtidig så må jeg innrømme at det er ikke fritt for at jeg har litt sans for Emery-ryktene.

For meg er det hva han fikk ut av Sevilla som gjør at jeg ikke direkte er motstander av Emery. I Sevilla hadde han heller ikke store overgangsbudsjett og han fikk relativt mye ut av lite i sin tid der. Med det påståtte "overgangstaket" på £50mill + eventuelle midler fra spillersalg, så tror jeg ikke dette ville vært et dårlig valg.

 

PS!! Når det gjelder Arteta så ser jeg gjerne han i klubben også, men jeg føler meg litt mer sikker hvis han starter sin karriere hos oss som en "nummer 2".

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...