Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Rive ned stallen for å bygge den opp igjen er ren idioti uavhengig om det blir en rutinert eller urutinert manager som kommer inn.

 

Det er vel fint at vi har en del spillere i sin beste alder i troppen Stefan. Det er fint uavhengig av hvem som blir manager.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stallen vår er ikke dårlig. Vi kom på sjette i serien. Finalen i ligacupen og Tim semifinalen i EL. Det siste uten å kunne bruke vår overlegent beste spiss.

 

Ting er ikke så mørkt som noen skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett Tapapa, det er mye bra i den stallen vi har.

 

Offensivt er jeg optimist så lenge vi får en ny sportslig leder som har ett litt mer differensiert syn på den offensive taktikken. Det å konstant prøve å trenge i gjennom kompakte sentrale forsvar har ødelagt mye for oss etter min mening.

Det offensive potensialet er stort i dagens lag.

 

Defensivt er jeg mindre optimist, her trenger vi en omfattende oppreisning både taktisk og spillemessig, men med det rette kjøpene og rett manager, så kan jeg bli optimist også defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Ser på det som bortkastet å ha 3 toppspillere og 8 andre som er forholdsvis gode.

 

Hvis vi ansetter Arteta så mener jeg at dette taler for at vi har tenkt til å gå tilbake på sparebudsjett, og da anser jeg det som litt bortkastede penger å bruke såpass mye penger på disse gutta hvis planen er å bygge opp nytt uansett. For de holder maks 1-3 sesonger på toppnivå til.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til ny manager så vil også trenerstaben bli mye endret.

Primorac, Peyton, Colbert og Banfield er også ferdige i klubben.

Bould og Jensemann blir i utgangspunktet værende i klubben, men hvilke roller de vil ha er vel mye opp til vår nye manager.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg så bould under første 15 min i siste kamp skjønner man at han er lite fornøyd med det defensive. Jeg tror ikke han har fått særlig med spillerom av ledelsen slik ståa nå har vært. Han ristet flere ganger på hue og andre gestikulereringer.

Link to comment
Share on other sites

Ser på det som bortkastet å ha 3 toppspillere og 8 andre som er forholdsvis gode.

 

Hvis vi ansetter Arteta så mener jeg at dette taler for at vi har tenkt til å gå tilbake på sparebudsjett, og da anser jeg det som litt bortkastede penger å bruke såpass mye penger på disse gutta hvis planen er å bygge opp nytt uansett. For de holder maks 1-3 sesonger på toppnivå til.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du skal være så negativ, det går da vel veldig fint å bygge videre på dette laget om manageren heter Arteta eller Allegri. Tuchel blir det vertfall ikke.

Og det går helt fint å erstatte gamle spillere med nye spillere, kanskje til og med hente spillere som passer sammen som en enhet. Og topper man det med 3 toppspillere så blir det bra dette.

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner ikke helt hvorfor du skal være så negativ, det går da vel veldig fint å bygge videre på dette laget om manageren heter Arteta eller Allegri. Tuchel blir det vertfall ikke.

Og det går helt fint å erstatte gamle spillere med nye spillere, kanskje til og med hente spillere som passer sammen som en enhet. Og topper man det med 3 toppspillere så blir det bra dette.

Her får tommel opp Joppe

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det ble vel nevnt av en annen forumdeltaker at å ansette Arteta, et ubeskrevet "kapasitet", er typisk Arsenal. Slik var det jo med "Arsene Who?" i sin tid.

 

Men ser man historisk så har faktisk denne forumdeltakeren helt rett, Herbert Chapman vel er den siste "høyprofilerte" manageren som er ansatt i Arsenal.

 

Tom Whittaker som tok over etter Chapmand død var trener med ansvar for fysioterapi under Chapmans managertid. Whittaker førte Arsenal til to Ligapokaler og en FA-cup pokal.

Bertie Mee var også fysioterapeut i Arsenal da han fikk managerjobben. og ledet Arsenal til "the double" i 1971. Under han vant også Arsenal "the Fairs Cup", en slags forløper til UEFA-cupen, i 1970.

Don Howe hadde heller ingen managererfaring, men han hadde tross alt fungert som hovedtrener under Terry Neill i Arsenal.

George Graham fikk jobben etter å ha ledet Millwall til opprykk til daværende andredivisjon (nå Championship), så han kom da fra nivå 3 til nivå 1 i engelsk liga når han fikk jobben.

 

PS!!! Dette er ikke ment som en anbefaling av Arteta, jeg er fremdeles litt skeptisk, men det er rett og slett ment som litt historisk kuriosa.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Hvis det blir Playmobilsveismannen så satser vi på at han er suveren.

 

Det eneste som irriterer meg foreløpig er at «alle» i Arsenal blir kastet ut, unntatt Bould.

 

Må vi leie fly med banner «Bould out» neste sesong?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis det blir Playmobilsveismannen så satser vi på at han er suveren.

 

Det eneste som irriterer meg foreløpig er at «alle» i Arsenal blir kastet ut, unntatt Bould.

 

Må vi leie fly med banner «Bould out» neste sesong?

 

BE

Forhåpentligvis stemmer det at han ikke har fått for mye å si så langt og er klar for å bevise at han kan stramme opp forsvaret vårt under en annen ledelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at Bould kan bidra positivt til vår defensive lagdel, noe jeg mener han gjorde i en kort periode et par sesonger tilbake da Wenger fikk et "illebefinnende" (ikke medisinsk) og tilsynelatende prioriterte det defensive arbeidet.

Bould har sammen med svært mange (borti mot alle) i Arsenal vært en "ja-mann" under Wenger og der ligger et av de store problemene i Arsenal de siste sesongene.

 

Bould har etter min mening intet å gjøre som nr 2 under en ny manager, men som en del av trenerteamet så tror jeg vi kan få god nytte av han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at Bould kan bidra positivt til vår defensive lagdel, noe jeg mener han gjorde i en kort periode et par sesonger tilbake da Wenger fikk et "illebefinnende" (ikke medisinsk) og tilsynelatende prioriterte det defensive arbeidet.

Bould har sammen med svært mange (borti mot alle) i Arsenal vært en "ja-mann" under Wenger og der ligger et av de store problemene i Arsenal de siste sesongene.

 

Bould har etter min mening intet å gjøre som nr 2 under en ny manager, men som en del av trenerteamet så tror jeg vi kan få god nytte av han.

Jeg er ikke lysten på å gi ham en ny sjanse.

Jeg vil beholde Lehmann - gjerne «the mad version»

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er vel bekreftet at kommer til å bli. Så tror ikke det er noe problem.

 

Ellers må jeg innrømme at hvis vi skal ansette en eks-spiller som manager med lite erfaring så ville jeg heller hatt Vieira enn Arteta, men regner med at prosessen til styret og Gazidis/Kroenke har vært ganske omfattende.

 

Selv om ikke Arteta er mitt førstevalg (eller 6. valg for den saks skyld) så kommer han til å ha min støtte i sesongen som kommer. Får bare håpe at han vinner støtten og respekten til troppen som han var en del av for bare 2 år siden.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Så nå er det altså Arteta (som har null erfaring som manager og 1. år på baken som assistent) som liksom skal gjøre det Wenger ikke klarte de siste sesongene? Blir ikke det som å bytte inn en pent brukt Porsche mot en Fiat, eller et helt nytt kinesisk bilmerke som aldri har vært ute på markedet før med en modell?

 

 

Litt morsom fremstilling, men det nytter ikke med en pent brukt porsche om hjulene er borte. Eller det nytter ikke med en pent brukt Porsche om du skal pløye utmark, der må man bruke en pent brukt traktor :-) Men fra spøk til revolver. Arsenal blir min klubb uansett hvem og hva som skjer videre. Men vi trenger nye visjoner det er det vel ingen som helst tvil over.

Link to comment
Share on other sites

Selv om ikke Arteta er mitt førstevalg (eller 6. valg for den saks skyld) så kommer han til å ha min støtte i sesongen som kommer. Får bare håpe at han vinner støtten og respekten til troppen som han var en del av for bare 2 år siden.

Uansett hvem som blir ansatt om det f.eks. er Allegri, Arteta eller Ancelotti så får vedkommende I utgangspunket min støtte. Jeg kommer nok til å dele både plusser og minuset som jeg måtte ha i tankene rett etter ansettelsen. Deretter så vil jeg prøve å holde kjeft og være minst mulig kritisk så lenge som mulig. Men gjør vedkommende valg jeg ikke liker så kommer jeg garantert til å si fra og det samme gjelder positive punkt.

Men så sant vedkommende ikke gjør hårreisende negative ting så vil jeg gi vedkommende god tid før jeg konkluderer om hans fremtid i klubben.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

@polljen, Arteta som har verdens mest striglete hår, kan ikke gjøre noe hårreisende!

@Tapapa

Du er inne på noe der, men mitt hår er langt fra striglete så hvis det reiser seg da....... ?

Link to comment
Share on other sites

Skal vi virkelig være fornøyde med arteta? Jeg er langt fra fornøyd, rett og slett hårreisende. Null erfaring, og heller ikke likt av spillergruppa når han var i klubben. Slett innsats av klubben om han blir vår nye, det er mye større gambling enn moyes eller van gal.

Link to comment
Share on other sites

@Marius

 

Jeg er skeptisk til at Arteta anno 2018 tar over etter Wenger. Den skepsisen kommer til å sitte i også etter at han eventuelt får jobben.

 

Men hva skal man gjøre vis Arteta blir valgt? Skal man gi fan og eventuelt "forlate" Arsenal enten midlertidig eller permanent? Skal man bruke sommeren og starten på sesongen til å "bitche" ut sin frustrasjon og uenighet hvis han får jobben? Eller skal man, hvis han blir valgt rett og slett gi han en sjanse?

 

Jeg mener at pr i dag så er ikke Arteta det beste valget, men får han jobben så vil jeg gi han en sjanse til å vise meg hva han står for før jeg eventuelt blir negative Polljen igjen. Men vær sikker, så snart jeg eventuelt blir sikker på at dette er en jobb han ikke mestrer så er jeg tilbake i fullt kamphumør med krav om et skifte.

 

Om han er en større gambling enn Moyers og den galne får tiden vise, mye avhenger av det totale sportslige kollektivet som vil være bak Arteta (HVIS han får jobben)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg sier hva magefølelsen min mener om valget, også får han heller motbevise. Lite hadde vært mer gledelig... han skal selvsagt få noen kamper men jeg syntes det er fryktelig tidlig å la en sånn fyr få hovedansvar uten å ha ledet ett eneste lag i sin karriere. Som sagt skeptisk til motsatt er bevist, hadde tatt mange før han...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at, uavhengig av hvem som tar over, så bør de få støtte i minimum en og en halv sesong(kanskje til og med to) før man begynner å ta for hardt av i kritikken(rop om å sparke, si at han er for dårlig). Konstruktiv kritikk bør det være takhøyde for uansett.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid en ny manager bør få "automatisk" støtte til å sitte beror mye på hvordan vedkommende leverer og her vil nok hver av oss ha litt forskjellige mål.

 

Jeg kan skrive noen ord om hvor min grense for en slik "langvarig" og automatisk støtte ligger. For meg er det ikke tabellplasseringer eller pokaler som gir en slik støtte, men heller det at jeg synes at vedkommende fører laget rett vei.

 

Jeg har vært veldig kritisk til det Wenger har levert taktisk de siste sesongene. Jeg har kritisert mangelen på planer når ting ikke fungerer for laget. Jeg har kritisert Wenger for ikke å få spillerne til å fungere som et lag ikke minst defensivt. Jeg har kritiser Wenger for angrepsspillet der det til tider blir for mye stanging mot motstander sentrale forsvar.

 

Det er langt på vei hvordan vår nye manager klarer å løse disse problemene som avgjør hvor lenge jeg "støtter" den neste manageren.

 

Hvis jeg opplever en høst der de nevnte problemene forsetter så blir min støtte kortvarig. Føler jeg at vår nye manager tar tak i problemene så kan min støtte bli langvarig, uavhengig av tabellplassering og manglende pokaler.

 

Jeg tror ikke at et par tre kjøp og en ny manager (uansett navn) automatisk skal gi oss en ny topp fire plassering, men vi bør være nærmere topp fire poengmessig en det vi var denne sesongen.

 

Men for meg koker det meste ned til at så lenge laget viser vilje og evne til å levere så godt som mulig ut i fra den kapasiteten vi må forvente av den spillergruppen vår nye manager får til disposisjon så kan jeg ikke kreve noe mer av vedkommende. Hvis jeg etter en kamp, seier eller tap, sitter med en følelse av at laget leverte de de har kapasitet til da kommer jeg til å la vår manager få fred ?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...