Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Var ikke 500 mill pund jeg mente, snakker om norske kroner.

Men når jeg ser på de spillerne vi har så er det ikke mange som holder toppnivå. Møter vi ett topplag i CL så er det over og ut så det svir. Tar nok mange år eller masse penger for å få ett topplag.

Greit nok gav jeg nok pundet et god kurs, men siden jeg skrev £50mill så burde det vært klart at jeg forstod at tallet 500mill var i norske kroner ;D

 

Når det gjelder spillerne vi har så mener jeg at våre beste offensive spillere holder et godt nivå, defensivt er jeg mer bekymret.

Får vi rettet opp det defensive, samt at vi får en manager med "peiling" så tror jeg at Arsenal kan gjøre det brukbart mot de fleste (kanskje alle) klubbene i CL.

 

Ekstremt mye penger (ala rekordbeløp) kommer aldri Arsenal til å bruke, og ikke ønsker jeg det heller. Det Arsenal må satse på er tid, smarte kjøp og kunnskap/kreativitet på sidelinjen.

Samtidig så er det viktig å ha klart for seg at hvis Arsenal skal være en fremtidig storklubb, så må de dessverre tross alt bruke en del penger, men vi kommer aldri opp på nivået til City m.fl. når det gjelder pengebruk (så sant vi ikke får inn en galning som eier som har mer penger enn forstand)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kopierer og limer inn et innlegg jeg la ut på et annet diskusjonsforum for få minutter siden:

 

"Har blitt mer og mer overbevist om at Leonardo Jardim kan være den rette kandidaten for oss.

Han har kanskje ikke sånn super mye erfaring da han bare har vært manager for Olympiakos og Monaco på toppnivå, men han har vist en utmerket evne til å gjøre lagene sine konkurransedyktig for å hevde seg med de aller beste.

Jardim er bare 43 (blir 44). Det han har vist med Monaco er jo veldig imponerende mtp. at han har bygget opp lag etter lag som kan konkurrere med PSG (pluss gjort det bra i CL) på tross av et veldig begrenset budsjett og at han har mistet sine beste spillere hver sommer. Han har også jobbet mye med å få opp talenter og gi de en sjanse.

Han er en taktisk god manager som er flink på både det defensive og det offensive. Tilpasser seg godt taktikk/spillestil ut i fra motstander, men viktigst av alt så er han en "ung" mann fortsatt når det gjelder å være manager og som virker å ha en sunn fotball filosofi."

Hva mener dere? Kunne Jardim vært riktig mann for oss? Jeg må innrømme at jeg får mer sommerfugler i magen av han enn jeg får av Enrique.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

@Stefan

 

Jeg skal ikke vurdere Enrique v Jardim, kunnskapen min er for dårlig til det, men jeg liker generelt managere/trenere som har evnen til å bygge lag og å utvikle spillere.

 

Jeg finner det ekstra vanskelig å vurdere Enrique siden han først og fremst "bare" har ledet et lag som allerede var bygget opp og vi vet ikke hvor han står når det gjelder å bygge et lag eller utvikle spillere. Samtidig så skal vi ikke nedvurdere Enrique for akkurat dette, siden det å føre et allerede godt lag til nye titler og ny suksess så absolutt også krever talent.

 

Når det gjelder Jardim så finner jeg det også vanskelig å komme med en god vurdering. Ja, jeg liker veldig godt det du skriver om når det gjelder det han har gjort i de to nevnte klubbene og hans filosofi, men spørmålet er om han har det som kreves for å føre Arsenal opp på det nivået som vi ønsker at Arsenal skal komme opp på, og det nivået er langt over Olympiakos og også noe over Monaco. Jeg liker dog at Jardim på en måte gir meg noen gode Wenger-anno1996-vibber.

 

Uansett hvem som blir ansatt så skal jeg prøve å ta det med fatning, både positivt og negativt, det vil si så lenge ikke Arsenal ansetter en middelmådig PL-manager :proud: . En ny manager bør få tid, noe som ikke er så lett i et meget tabloidisert samfunn.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Regner med alle de beste managerene kommer til å kreve en viss sum til å ruste opp stallen. At det trengs å ruste opp viser tydelig denne sesongen, enkelte spillere er ikke i nærheten av å være gode nok. Det er ikke sånn at 200mill pund kjøper deg en stall lenger, det er enkeltspillere som går for den summen.

 

Derimot tviler jeg på at våre amerikanske eiere ønsker noe ala dette, de vil nok helst ha inn en manager som går så stille i dørene som mulig å aksepterer vilkårene man setter.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at vi må trenge så vanvittig mye penger for å være konkurransedyktige. Dersom den nye treneren ikke tror han får skikk på Koscielny og Mustafi så kan han selge begge og kjøpe erstattere. Dette er landslagsspillere for hhv Frankrike og Tyskland.

 

Dersom en potensiell trener mener at han trenger 200 mill for å styrke stallen og har det som et krav til å bli trener for oss - så føkk off. Det han forteller meg er at laget vårt er dritt, og det er jeg uenig i. Vi har et av verdens beste lag, men presterer ikke som et. Jeg ønsker treneren som sier at dette laget er grisebra, la meg gjøre det enda bedre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er vel der vi er uenige. Vi har ikke ett drittlag, absolutt ikke. Men vi er milevis unna hva du kan kalle ett av verdens beste lag (tropper). En sesong lyver aldri sier dem, og når man er 30+ bak vinneren med mange i mellom seg, beviser det for meg at både management men også troppen er for svak.

 

Nå skal jeg ikke henge meg opp i de 200mill eller hva som kreves. Men at man må investerte er for meg rimelig innlysende.

 

Si ny manager selger kos og mustafi. Kos kan umulig være verdt mye alderen tatt i betraktning. Skadeplaget er han å, kanskje 10mill pund. Mustafi er tysk landslagsspiller ja, men aldri fast på det laget der. Sesongene i Arsenal har heller ikke økt prisen hans føler jeg, så kanskje en 30mill? Da er det 40 til å handle to stoppere som skal inn på laget, da skal du ha flaks og treffe med ukjente navn for å si det sånn.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at Enrique er feil kandidat. Jeg sier bare at keg ikke er helt overbevist.

 

BE

Jeg er heller ikke helt overbevist når det gjelder Enrique, men jeg må vel innrømme at jeg etter hvert har blitt så pass kynisk at uansett hvem som blir ansatt så blir det ingen hallelujastemning hos Polljen. Men så lenge vi slipper van Galen og middelmådige PL-managere så har jeg tenkt å la vedkommende få litt tid før jeg blir for kritisk (tror jeg).

 

Det eneste jeg er sikker på er at vi trenger noe nytt i den sportslige ledelsen (og har trengt det en stund)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at vi må trenge så vanvittig mye penger for å være konkurransedyktige. Dersom den nye treneren ikke tror han får skikk på Koscielny og Mustafi så kan han selge begge og kjøpe erstattere. Dette er landslagsspillere for hhv Frankrike og Tyskland.

 

Dersom en potensiell trener mener at han trenger 200 mill for å styrke stallen og har det som et krav til å bli trener for oss - så føkk off. Det han forteller meg er at laget vårt er dritt, og det er jeg uenig i. Vi har et av verdens beste lag, men presterer ikke som et. Jeg ønsker treneren som sier at dette laget er grisebra, la meg gjøre det enda bedre.

 

BE

 

Jeg er fullstendig enig med deg BE.

 

Kast Koscielny, Mustafi og Cech på dør. Hent inn Leno, Koulibaly og Manolas. Da er veldig mye gjort.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at vi må trenge så vanvittig mye penger for å være konkurransedyktige. Dersom den nye treneren ikke tror han får skikk på Koscielny og Mustafi så kan han selge begge og kjøpe erstattere. Dette er landslagsspillere for hhv Frankrike og Tyskland.

 

Dersom en potensiell trener mener at han trenger 200 mill for å styrke stallen og har det som et krav til å bli trener for oss - så føkk off. Det han forteller meg er at laget vårt er dritt, og det er jeg uenig i. Vi har et av verdens beste lag, men presterer ikke som et. Jeg ønsker treneren som sier at dette laget er grisebra, la meg gjøre det enda bedre.

 

BE

 

Vi er nesten på bølgelengde her, noen små justeringer må nok til. Men jeg føler at vi har et relativt bra lag, men Wenger har bare ikke klart å fått ut max potensialet her.

Link to comment
Share on other sites

Manolas har en utkjøpsklausul på €37m og Leno visstnok €25m. Koulibaly er verre. Visstnok €70m, men ingenting tilsier at man må kjøpe en spiller for den prisen. For alt vi vet kunne vi klart å handle han inn for €30-50m.

 

Så Mustafi €35m og Koscielny €10-12m = €45-47m. Manolas og Leno er €62m. Så da er bare spørsmålet hvor mye Koulibaly ville kostet og om han var villig til å komme.

Link to comment
Share on other sites

Men da er vi iallefall enige om at penger må brukes, om det er 100 eller 200mill skal ikke jeg si så mye om. Men at det må investeres ser jo alle. Som jeg nevnte innledningsvis så får man ingen ny stall for 200mill lenger, man får noen forsterkninger. Så om en manager krever feks 100mill så påstår han ikke automatisk at alt er dritt, men at han vet hva det koster å få inn de rette folka.

Link to comment
Share on other sites

Mustafi kommer aldri til å bli god, alt for treg og når han er så dårlig å posisjonere seg og lese spillet så holder han ikke mål. Kos gjør for mange tabber, er vel en del utsatt for skader og har generelt blitt dårligere de siste sesongene. 2 nye stopper og en DM så kan det bli bra. Hvis ikke silent stan har tenkt å bruke penger så skjønner jeg ikke hvorfor han gav wenger sparken. Ingen logikk i det.

Link to comment
Share on other sites

@Gunners77

 

Jeg er helt enig med deg i at laget har behov for styrking på stopperplass(er) og defensiv midtbane, men jeg er uenig i at det ikke er noen logikk at Wenger forsvinner (frivillig eller tvunget) uten at det blir kjøp spillere.

Først må jeg bare si at det blir kjøpt spillere, det er vel få som tror noe annet, hvor mye penger som blir brukt er en annen sak, og her er vel jeg av den mening at laget kan reelt forsterkes uten å bruker "hypersummer".

 

Så til logikken (eller eventuelt manglende sådan) rundt Wengers avgang og eventuelt få nye forsterkninger. Det er mange meninger rundt enkeltspillere som kommer frem, noen er jeg enig i og andre er jeg litt mer uenig i, men det jeg er overbevist om og som jeg har skrevet flere ganger er at det bor mer i den troppen enn hva Wenger har fått ut. Wenger har manglet en vilje og kanskje også en evne til å tenke en defensiv helhet, han har også slitt med en særdeles sta tankegang rundt vårt angrepsspill der Plan B sjelden eksisterer. Det ofte en konkret taktikk som skal kjøres, koste hva det koste vil.

Derfor mener jeg at selv uten store forsterkninger så er det mulig for en ny manager å få mer ut av den troppen vi har, ja kanskje kan vi til og med snuse på en topp fire plass uten store forsterkninger. Men skal vi være kandidater til topplassene i ligaen og gjøre det bra i en eventuell CL-turnering så er det helt klart behov for forsterkninger.

 

Det jeg håper på med en ny manager er en forsterket defensiv lagdel, og en mer helhetlig tanke rundt taktikken og hvordan de spillerne vi har kan brukes best mulig. Vår offensive grunnstamme er god nok til å slå de fleste, vår defensive grunnstamme er i svakeste laget til å hamle opp med de beste.

 

Med speiderevnene til Mislintat, med den erfatingen til Sanllehi til å "drifte" en fotballklubb og med de ønskede taktiske evnene til en ny manager så har jeg troen på fremtiden, selv uten at megasummer blir brukt på spillermarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Tar faktisk heller han der, enn Brendan Rodgers eller en annen "utprøvd" manager. Kan bli spennende, samtidig håper jeg helst på Allegri selv...

Han blir jo kalt "hjernen bak Klopp" og vår sjefsspeider har i allefall en god kjennskap til han fra sin tid i Dortmund, så selv om han er ukjent for fansen så er han ikke ukjent for beslutningstagere.
Link to comment
Share on other sites

Gjør han det?

Jeg ser at det finnes noen twitterrykter, men jeg sliter med å finne noe mer håndfast info

 

Du har helt rett. Rykter bare, men ble tweetet av noen litt mer seriøse aktører så derfor jeg trodde det var sant. Jaggu gikk jeg ikke i fella.

 

Uansett så mener jeg Jardim ville vært det logiske og kanskje det aller beste valget.

Link to comment
Share on other sites

 

Du har helt rett. Rykter bare, men ble tweetet av noen litt mer seriøse aktører så derfor jeg trodde det var sant. Jaggu gikk jeg ikke i fella.

 

Uansett så mener jeg Jardim ville vært det logiske og kanskje det aller beste valget.

Jeg tok en liten tur ut på webben og twitter og for meg så virker det som at kilden er vår "kjære"?? LeGrove. Problemet med hans tweet er at det ikke er nevnt noen som helst kilde til nyheten.

Det som da følger på twitter er diverse varianter fra at han skal gi seg ved sesongslutt til at han (allerede) har sluttet i Monaco. Sistnevnte versjon tror jeg vi ganske sikkert kan si er feil, førstnevnte er ikke helt urealistisk siden han har hatt suksess i Monaco og kanskje vil ta et steg oppover i klubbhierakiet.

Men når saken ikke engang nevnes på ryktenes "kongebørs" NewsNow, da blir det for meg virkelig til en ikkenyhet (PS!! det er mange eksponerte nyheter på newsnow som også kan betegnes som ikkenyheter)

 

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke følger europeisk fotball så mye for tiden, så jeg skal ikke påberope meg mye kunnskap om Jardim, men det jeg leser gjør han til min "type" manager. En som bygger, en som utvikler, en som tydeligvis har planer. Det gjør at jeg så absolutt kan se han som en god kandidat. Det er sikkert også Marius sin kandidat Allegri, uten at jeg har så mye kunnskap der heller.

 

Den kandidaten jeg har mistet lysten på er egentlig Enrique. Greit nok så baserer hele min vurdering seg på rykter, men summen av ryktene gjør at jeg får en følelse at han tar seg selv litt for selvhøytidelig og det er penger og bare penger som er det viktige (både stor lønn og stort overgangsbudsjett). Jeg vil ha en manager som kan skape et lag med "normale" overgangsbudsjetter og jeg vil ha en manager som ikke skal ha mer (mye mer) enn hva Wenger får i dag.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...