Jump to content

2018.02.22 Östersund (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 Ostersunds.png?itok=avJlENUN Östersund FK


Torsdag 22. februar, 21:05. Emirates Stadium


Europa League - Sekstendelsfinale, kamp 2 av 2.


Arsenal vant første kamp 3-0


Kampen vises live på Max / Eurosport Player




Så vidt jeg vet så er det ingen endringer i skadesituasjonen siden den første kampen ble spilt i Sverige. Wilshere var syk da, men selv om han sannsynligvis er frisk til returkampen så mener jeg han skal spares. Det samme gjelder Kos som ble spart for turen til Nord-Sverige.



Selv om jeg i utgangspunktet ikke er så opptatt av Mikke Mus cupen aka Carabao Cup så mener jeg at dobbeltkampene mot Man City (Cupfinale søndag 25. februar og PL hjemme torsdag 1. mars) bør prioriteres og med tre mål å gå på fra første kamp mot Östersund så vil jeg spare en del spillere. Jeg velger å foreslå omtrent den samme lagoppstillingen som jeg foreslo i forkant av den første kampen, men jeg vil samtidig ha en relativt sterk innbytterbenk.



Til tross for at Welbeck og Iwobi ikke hadde sine beste kamper sist torsdag så velger jeg å la de starte denne kampen. Jeg ser også for meg at Xhaka og/eller Ramsey kanskje kan være med fra start og forsterke laget, begge i "offensive" roller i så tilfelle.



Ospina


Chambers - Mavrapanos - Holding - Kolasinac


Elneny - Maitland-Niles


Nelson - Iwobi - Welbeck


Nketiah


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Wenger har kommet med noen spilleroppdateringer i forkant av kampen mot Östersund.

 

Ramsey er ikke klar, han kan kanskje bli klar til kampen mot City på søndag.

Welbeck og Mhiki kommer til å spille kampen mot Östersund.

 

Uten om det var det lite konkret nytt fra Wenger. Det har vært noen rykter på nettet om Özil og sykdom, men på bilder fra dagens Arsenaltrening så var også Özil med.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Ozil har vært nok syk denne sesongen jeg nå! På tide å få på plass imunforsvaret sitt igjen! Ellers er vi allerede videre, så spare spillere før søndag, og kjør på med de som ikke skal starte der uansett.

 

Til søndag kan vel iallefall Auba spille, så det blir kanskje bra.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Ozil har vært nok syk denne sesongen jeg nå! På tide å få på plass imunforsvaret sitt igjen! Ellers er vi allerede videre, så spare spillere før søndag, og kjør på med de som ikke skal starte der uansett.

 

Til søndag kan vel iallefall Auba spille, så det blir kanskje bra.

Ingen forsvar funker i Arsenal ?. Özil må ha en god fastlege som sykmelder ham hver gang vi spiller en «unetydelig» kamp ??.

 

Wenger meldte også at Laca er foran skjema etter operasjonen og er ventet tilbale innen 3,5-4 uker.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ingen forsvar funker i Arsenal ?. Özil må ha en god fastlege som sykmelder ham hver gang vi spiller en «unetydelig» kamp ??.

 

Wenger meldte også at Laca er foran skjema etter operasjonen og er ventet tilbale innen 3,5-4 uker.

 

BE

Haha nå ser jeg Wenger også er bekymret for hans imunforsvar:) ligger artikler på nett om det nå! ellers har du nå rett i at det er lite forsvar som funker for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hehe welbeck er så fryktelig begrenset ja... han og Iwobi burde ikke være i nærheten av noe førstelag.

 

Ikke enig med Iwobi, men Welbeck er bare.. ja. Aldri sett en "spiss" som er så unnvikende mot å faktisk være inne i boksen som det han er. Helt drøyt.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck fortsetter der han slapp forrige kamp. Herlig å se at en av våre yngre spillere får sjansen til å utvikle seg litt! Bare 27 år ennå, kan fortsatt bli den nye Henry altså!

 

 

Begynner å bli rimelig lei av at sånne spillere får sjanse på sjanse.... Giroud 100 ganger bedre enn Welbeck noen gang kommer til å bli..

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli rimelig lei av at sånne spillere får sjanse på sjanse.... Giroud 100 ganger bedre enn Welbeck noen gang kommer til å bli..

 

Det er jeg enig i. Eneste grunnen til at jeg likte Welbeck tidligere var fordi han jobbet beinhardt og var en latterlig hurtig spiller. Nå har han mistet veldig mye av farta si, så er ikke akkurat mye han klarer å bidra med lenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...