Jump to content

Favorittlag..?


Guest Ruben_The_Gooner

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply
Brann = Spurs. Masse ull og lite gull. Lik det eller ikke lik det, fakta er og forblir fremdeles fakta. Brann er på mange måter en lodott i norsk toppfotball. Har hatt undelig med muligheter, kanskje flere enn noen andre klubber, men SK Brann har ALDRI tatt vare på dem.

22539[/snapback]

 

Interessant diskusjon dette. Som fullstendig på sidelinjen i denne saken; jeg har ikke noe norsk favorittlag, men jeg må si du treffer utrolig godt i dine karakteristikker her Chaz! Brann er kanskje den klubben i Norge med størst potensiale, og i relasjon til dette må man si at Brann har oppnådd usedvanlig lite, ja i forhold til forutsetningene er de kanskje norges mest mislykkede klubb? Synd for bergenserne, men sant. At mange stjerner ønsker seg til Bergen forandrer ikke på dette. Og selv om Spurs på ingen måte er klubben med størst potensiale i England, i forhold til potensialet er de omtrent like mislykkede som Brann! :D Ja, hva er det som karakteriserer disse klubbene?

 

* Høy medieprofil, og mange store ord.

* Store planer som alle pleier å renne ut i sanden.

* Liten evne til å tenke tålmodig og langsiktig.

* Mer fokus på 'stjerner' enn på lagbygging.

* Liten evne til å dra i samme retning innad i klubben.

* Sløsing med ressursene.

 

Mons Ivar Mjelde kan kanskje være den som kan klare å snu Branns 'image', og faktisk føre klubben i en ny retning. Men da er han avhengig av at alle de andre i klubben evner å dra i samme retning som ham, og gir ham både den tid og tillit som trengs. Det har man aldri hatt tradisjon for i Bergen. Men noen Wengersk revolusjon kan man neppe forvente i Bergen med det første! :P

Link to comment
Share on other sites

De beste spillerne? Martin Andresen? Mannen med skadene? Petter Vaagan Moen? Har han prestert noe i en Brann drakt? Man bygger LAG, Alexander. Man kjøper ikke enkeltspillere. Nok en gang er sammenligningen med Spurs perfekt. De kjøpte Klinsmann, de kjøpte Ginola, vant de noe? Ble det noe mere??? Ikke en j**** dritt! Det artigste er at du hele tiden drar frem Toni. En suksess fra dag en i Stavanger. En flopp i Bergen. Betyr det at han er en drittspiller, eller innebærer det at "noen" ikke var flinke nok den gangen han var i Bergen?

 

Vi har til og med kjent smaken av CL tidligere, vi. Den må du forklare nærmere......

 

Viking er ikke en interessant klubb lengre, sammenlignet med RBK, VIF og Brann. Det er disse klubbene det vil handle om i fremtiden. Kan du forklare meg hvorfor det i hver eneste kamp mellom VIF og Viking, der førstnevnte har hjemmebane, møter opp mange tusen færre tilskuere enn når det er bergens stolthet som gjester landslagsarenaen?

 

Det er lenge siden Viking faktisk har vært så interessante som klubben er nå. Hvordan du kan hevde at det er de forannevnte klubbene det handler om i fremtiden uten å nevnte Start, LSK og Lyn går over min fatteevne. At du nedvurderer Viking får nå så være, men det bekrefter bare din manglende realitetsevne.

 

At det kommer flere på Ullevål når Brann møter VIF skyldes nok flere årsaker. Brann`s evne til å tekkes media, på godt og vondt. Flere eksil Bergensere, enn eksil Siddiser i Oslo og omegn, casual miljøet i Brann og VIF (enkelte andre tilskuere synes det er artig hvis det "skjer" noe), samt selvsagt det faktum at Brann har flere reisende supportere enn Viking. Men Alexander; det har faktisk talt Spurs også, sammenlignet med Arsenal. Betyr det at Spurs er fremtiden i engelsk fotball, og ikke Arsenal? Akkurat det spørsmålet skal det bli artig å se svaret på.

 

Litt videre når det gjelder nytt stadionanlegg; når skal det stå ferdig? Er området ferdigregulert? Er det søkt om byggetillatelse? Har arkitektkontor blitt hyret inn? Har man gått ut med anbud på de forskjellige enteprisene?

 

Nei, egentlig så koker disse innleggene ganske enkelt ned til at du ser på Bergensere som noen "overmennesker" i forhold til oss litt mer trauste Siddiser. Samt et totalt og fullstendig feil gangsyn i forhold til hva som faktisk talt skjer i norsk fotball. Du om det, feil blir det uansett. Uansett; drømmene skal jeg ikke ta fra deg. Uten drømmer blir nemlig vi mennesker fattige.

 

Spurs & Brann, hand i hand! :D

22439[/snapback]

 

 

 

Jeg skjønner ikke meg helt på deg når du sier at Lyn,Lsk, og Start vil prege fremtiden i Norsk fotball. Det vil de definetivt ikke, og har ikke noe grunnlag for det. Lyn feks,,,, Hehehe hvordan skal de klare å trekke flere tilskuere til klubben..??? det er ingen som liker den klubben, bortsett fra noen sosser fra Tåsen. Lsk blir hatet av alt untatt de som bor innenfor Lillestrøm, og Start kommer til å gå rett ned om et par år, grunnet ustabilitet i styret i den klubben der.

 

Nei, det blir nok RBK,VIF, og Brann som vil prege Tippeligaen fremover de neste 10-20 årene. Grunnen til det er at de er og har vært de tre største klubbene i Norges fotballhistorie. De har et solid grunnlag når det gjelder supportere. I tilleg til at de tre har opparbeidet seg en fin bog solid måte å styre klubbene sine på..

 

 

Å komme her å si at Brann og Spurs går hånd i hånd er bare tull. Du kan ikke sammenligne de, fordi det er to helt forskjellige situasjoner.

 

Men for all del................støtt ditt kjære viking..men de vill aldri nå langt..

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Nei Alexander, jeg skjønte ikke poenget. Ikke fordi jeg ikke vil, eller ikke kan, men ganske enkelt fordi det du skriver er feil. Brann = Spurs. Masse ull og lite gull. Lik det eller ikke lik det, fakta er og forblir fremdeles fakta. Brann er på mange måter en lodott i norsk toppfotball. Har hatt undelig med muligheter, kanskje flere enn noen andre klubber, men SK Brann har ALDRI tatt vare på dem.

 

Hvor ble forresten svarene til mine spørsmål om "nye Brann Stadion" av? Glemte du å svare, eller kan du rett og slett ikke svare?

 

Denne likte jeg forøvrig USEDVANLIG godt: Det ser så lyst ut i Bergen. Er det ikke skremmende? Nei Alexander, det er ikke skremmende. Ikke skremmende i det hele tatt!

 

Brann & Spurs - hand i hand! :P

22539[/snapback]

 

På hvilken måte er det feil, da? Er ikke Brann er mer interessant klubb enn oljeklubben, sett med den gjennomsnittlige fotballinteresserte nordmanns øyne? Er det ikke mer attraktivt for de beste norske spillerne å representere Brann enn Viking? Selvfølgelig er det det. Noe de fleste burde forstå.

 

Følger ikke du med? Forstår ikke helt hvorfor jeg trenger å belære deg med denne informasjonen, da jeg ville tro at dette var allmennkunnskap for en fotballinteressert. Men "nye Brann stadion" skal stå ferdig i 2007. Etter planen skal man rive hovedtribunen allerede denne høsten, og en ny hovedtribune skal stå ferdig til seriestart. Med andre ord, moroa starter nu. Den nye hovedtribunen skal forøvrig ikke stå der den er nå - men på store stå. Hansavingen er den eneste av dagens tribuner som vil bestå.

 

Stadioen skal stå ferdig våren (eller var det høsten?) 2007 - med en tilskuerkapasitet på 21-23000. Jeg mener at vi gjerne kunne plusset på et par ekstra tusen plasser, da vi etter alle solemerker vil være et av de ledende lagene i fremtiden.

 

Tilskuerkapasiteten den kommende sesongen vil nok ikke være av det skremmende slaget, så dere kan faktisk - en gang for alle - ha en sjanse til å matche vårt tilskuersnitt sesongen 2006. Men vi vet selvfølgelig ikke med Viking-folk. Dere begynner vel allerede å gå lei den nye stadioen.

 

Var det godt nok?

 

Dere har et flott nytt stadion, men også her ligger dere bak de "tre store" - VIF, RBK og Brann.

 

Brann: La oss si 22 000.

RBK: 23 000.

VIF: 24 000 (Ullevål tillater ikke mer på klubbkamper).

 

Viking: 15 000.

Start: 11 000 (den nye stadioen).

Lillestrøm: 13 000 (?)

 

Der ligger dere :D

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Brann = Spurs. Masse ull og lite gull. Lik det eller ikke lik det, fakta er og forblir fremdeles fakta. Brann er på mange måter en lodott i norsk toppfotball. Har hatt undelig med muligheter, kanskje flere enn noen andre klubber, men SK Brann har ALDRI tatt vare på dem.

22539[/snapback]

 

 

* Mer fokus på 'stjerner' enn på lagbygging.

 

 

 

22616[/snapback]

 

Forklaring, takk.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, det blir nok RBK,VIF, og Brann som vil prege Tippeligaen fremover de neste 10-20 årene. Grunnen til det er at de er og har vært de tre største klubbene i Norges fotballhistorie. De har et solid grunnlag når det gjelder supportere. I tilleg til at de tre har opparbeidet seg en fin bog solid måte å styre klubbene sine på..

22628[/snapback]

Korleis er dette dei største klubbane i norsk fotballhistorie? Det må du forklare nærmare. Kva i alle dagar gjer Brann foran Viking i eit historisk perspektiv? Objektivisme er eit framandord i Bergen! Eg har levd her i eit og eit halvt år no, og å sjå på fotball-laget sitt på ein normal måte - er det ingen som behersker.

 

Forresten: Brann ein solid måte å styre klubben sin på? Ved bortfall av investorer - som nok vil komme på grunn av manglande suksess vil ikkje Sportsklubben kunne hente inn stjernene som etter sigande vil kome til klubben. Brann sin viktigaste mann er ikkje på bana eller i den sportslege leiinga - men han som sit på pengesekken. TRØNDEREN Idar Vollvik.

Link to comment
Share on other sites

Forklaring, takk.

22643[/snapback]

 

Når har Brann noensinne fokusert på lagbygging? Jeg er klar over at Brann de senere årene ikke har kjøpt de store stjernene, men det skyldes jo ikke klubbens 'attitude', men snarere at ledelsen i klubben ikke har klart å forvalte økonomien på en god måte, slik at man ikke har hatt råd til dette (i dag har man kanskje råd takket være sponsoren Vollvik, men han har kanskje noen ord med i laget når det gjelder hvordan klubben forvalter pengene han gir dem?). I løpet av de 35 årene jeg har fulgt med på fotball, så har Brann så vidt jeg kan bedømme aldri evnet særlig godt å satse på lagbygging, og de trenerne som har forsøkt dette opp gjennom årene har raskt blitt skviset ut, delvis fordi klubben (og publikum?) ikke har evnet å være tålmodige og gitt dem den nødvendige arbeidsro. Kanskje vi kan ane en annen trend nå under Mons Ivar Mjelde?

 

At Brann likevel er blant Norges mest attraktive klubber å spille for er så, den store entusiasmen og det sportslige potensialet er utvilsomt en gulrot. Men dersom man er realistisk er neppe Brann stedet å dra til dersom man har ambisjoner om å vinne tippeligaen, ihvertfall med det første. Medmindre man er overoptimistisk på egne vegne, og tror at en selv kan være nettopp den Brann og Bergen trenger for å ta det siste steget opp...!? :D

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden blir bare artigere og artigere. Haraldac og Alexander fremstår som Brann supportere flest, massevis av mindreverdighetskomplekser og fint liten substans i argumentasjon. RBK, VF og Brann er størst og best, og ikke minst fremtiden i norsk fotball. Underbygges dette med fakta? Ikke denne gangen heller!!! Lær litt av Piscator, Paddy og meg, gutter!!! :D

 

Brann & Spurs - hand i hand!

Link to comment
Share on other sites

He he. Har en blant kompisene som er det og 1963 blir oftere og oftere nevnt.

Ikke vunnet ligagull på over 40 år og snakker om Brann som en av de store.

Nei, her er det snakk om å være historieløse.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden blir bare artigere og artigere. Haraldac og Alexander fremstår som Brann supportere flest, massevis av mindreverdighetskomplekser og fint liten substans i argumentasjon. RBK, VF og Brann er størst og best, og ikke minst fremtiden i norsk fotball. Underbygges dette med fakta? Ikke denne gangen heller!!! Lær litt av Piscator, Paddy og meg, gutter!!! :lol:

 

Brann & Spurs - hand i hand!

22646[/snapback]

 

Jeg er ingen Brann supporter CHaz, det vil jeg ha meg frabedt. Er enga supporter:) Men Brann har lenge og har grunnlag for å være en storklubb, slik som Enga og rosenborg også har. Hvordan kan Lyn bli en storklubb når de driver med masse snusk, og i tilleg har mettet markedet for supportere hos seg selv??

 

Se litt bak dagens resultater og tabell...så skjønner du hvem som kommer til å bli de store de neste årene.:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...