Jump to content

Pierre-Emerick Aubameyang


Stefanb

Recommended Posts

1 minute ago, Tapapa said:

Sukk, for et helvetes sirkus. Jeg håper det er mer i dette en at han kom tilbake litt forsinket fordi han hentet sin syke mor og faktisk rakk treningen som avtalt. 

Egentlig så frykter jeg at det ikke er der. Det minner meg om Guendouzi. Jeg tenkte alltid at det måtte være noe annet enn at han stod opp for laget sitt mot Brighton. Jeg har enda ikke sett noe om hva det andre eventuelt skulle være. 

Jeg håper ikke dette er atter en fillesak som blåses ut av alle dimensjoner. 

Ang. valg av ny kaptein. Det er kun en soleklar kandidat til jobben og han heter Xhaka. 

Å skryte til Maupay om at han tjener mye mer enn ham har ingenting med 'å stå opp for laget sitt' å gjøre. Det var flere situasjoner med Guendouzi, hendelsen mot Brighton var langt i fra den første.

Det var en avtale mellom Auba og klubben at han skulle være tilbake dagen før han faktisk kom hjem, slik at han kunne rekke å teste seg og få svar før treningen. Denne avtalen holdt han ikke og ble med rette satt ut av laget. Med tanke på at dette ikke var første gang, og at det med stor sannsynlighet(mitt syn) har skjedd mer enn bare disse to situasjonene som har kommet ut offentlig og blitt straffet med utelatelse av troppen, mener jeg det er helt rett av Mikel å frata ham kapteinsbindet. En kaptein skal gå foran som et godt eksempel. Både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja , det er en flott kaptein vi har. Undertegnede og mange andre her inne var veldig fornøyd med han når målene rant inn og når han løftet FA cup pokalen. Skjedd en del siden den tid. Nå er det knapt noe mål teft igjen og det har vært noen blundere utenfor banen.

Frank Mclintock var den første kapteinen i min tid som Arsenal supporter . I korte perioder hadde vi Bob McNab , Eddie Kelly og Alan Ball før Pat Rice tok over. Graham Rix og Kenny Sansom før Tony Adams og Patrick Vieira. De ble alle ansett som ledertyper.

Nå er Auba fratatt rollen som kaptein. Har aldri vært noen ledertype. En som var kaptein og mistet båndet foreslås nå igjen  som vår nye leder ? Det sier litt om hvor mange ledertyper vi har i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Å skryte til Maupay om at han tjener mye mer enn ham har ingenting med 'å stå opp for laget sitt' å gjøre. Det var flere situasjoner med Guendouzi, hendelsen mot Brighton var langt i fra den første.

Og hvorfor var det så ille? 

Det var ikke den første. Han hadde en insident i Dubai, tror jeg. Hva mer har du på ham? 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Tapapa said:

Og hvorfor var det så ille? 

Det var ikke den første. Han hadde en insident i Dubai, tror jeg. Hva mer har du på ham? 

Som enkelttilfelle er det ikke så ille, men ifølge daily mail skal han ha gjort det i flere kamper. Både under Arteta og Emery, bare at Emery lot det gå. Uansett, det å gå rundt på banen å skryte av at man tjener mer penger enn motstanderen viser en mangel på respekt for andre som Arsenal FC ikke bør bli kjent for. Og som sagt langt unna å 'stå opp for laget'. 

Det var visstnok to situasjoner i Dubai. Først måtte Arteta splitte Matteo og en annen spiller hvor det sies at Guendouzi var den som initierte konflikten. Deretter en situasjon utenfor treningsfeltet hvor Edu måtte ta en prat med ham. Dette er de tre situasjonene som ble 'offentligjort' under Arteta. Mest sannsynlig(dette er bare synsing) gav Ljungberg Arteta også informasjon om Guendouzi, siden han ikke startet kampen Arteta satt på tribunen mot Everton.

Utenfor Arsenal har både Aliadiére, gamletreneren til Lorient, manageren til Hertha Berlin da han var der, samt Charles Watts vært ute og snakket om dårlig holdning.

Enkelttilfeller kan man leve med, men når det skjer gjentatte ganger og det ikke blir tatt til seg hva andre sier, kan man ikke på sikt ha slike spillere i en stall. Respekt for spillere, trenere og manager er en av 'non-negotiables' Arteta snakker om.

Talentet til Guendouzi tror jeg er udiskutabelt. Jeg mener han har potensial til å bli en verdensklassespiller, men det som kan hindre ham i å nå det målet sitter kun i hans eget hue. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Auba er vel over toppen nå? Det har vel de fleste sett, uavhengig av situasjonen nå. Hvor mange år har han igjen på idiotkontrakten som ble gitt? 
 

Så kunne han nok vært en fin spiller å ha i troppen selv om han er over toppen, men det var utopi å tro han skulle levere til han ble 35… 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, sas2002 said:

Å ha Xhaka og Laca som kapteiner gir ingen mening. Xhaka vil være kaptein til han får sitt røde kort i det  65'. Da er Laca allerede byttet ut fordi han løpte seg tom.😀

Kan la Laca ha kapteinsbindet frem til han har løpt seg tom og la den av Gabriel, Tierney, Ødegaard og Ramsdale som er best egnet ta over da. Fortsette sånn ut sesongen evt om vi får inn en ny spiss i januar la en av de andre nevnte få ha det. Jeg holder en liten finger på Gabriel. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Stefanb said:

I mine øyne er det kun Ramsdale, Gabriel eller Tierney som burde være aktuelle i dagens stall.

Du har vært hardnakket på Tierny som kaptein og argumentet har vært at han tåler så mye kulde!

For meg framstår det som usikkert om han beholder sin plass i førsteelleveren og han burde derfor være uaktuell som kaptein. 

Link to comment
Share on other sites

Auba har gitt faen i regler og smitteregler siden pandemien startet. Kommer ofte for sent til trening. 

Barnebursdager, tatoveringer, utenlandsturer. Cash is king er hele hans ego basert på. Tenker Auba prøves å selges nå. Stor sannsynlighet at vi får en ny Øzil episode her

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Siste rykter nå er at Barca følger med på dette og vil kjøpe han.

Så lenge det ikke nevnes av Ornstein og de troverdige avisene så tar jeg barca ryktet med en klype salt. Skal Arsenal terminere kontrakten og Auba gå med på lønn under 800 tusen i Barca. Skjer ikke. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Verminator5 said:

Det eneste logiske er å holde kapteinsbindet langt unna våre unge juveler! De må ikke utsettes for forbannelsen det tydeligvis er å være kaptein for Arsenal.

Er det lov å utnevne saftblanderen til kaptein?

Link to comment
Share on other sites

ser at det er delte reaksjoner vedrørende at Auba er fratatt kapteinsbindet. Akkurat i denne ene episoden fins det sikkert "formildende" omstendigheter, det at han skulle hjelpe sin syke mor. Da kan naturligvis forsinkelser skje. Problemet er vel at det har vært alt for mange slike "lurvete" episoder, der slett ikke alle er like velbegrunnet. Klubben har jo vært ganske raus med Auba også, ikke minst med tanke på hva slags kontrakt han har. Jeg synes det var riktig å frata ham kapteinsbindet, ikke bare pga denne episoden, men på grunn av manglende profesjonalitet over tid. Denne episoden var bare dråpen som fikk begeret til å renne over. 

det er for øvrig utrolig at klubben ikke klarer å få fram et eneste skikkelig kapteinsemne, med utsikter til å bli i klubben i mange år.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

Det eneste logiske er å holde kapteinsbindet langt unna våre unge juveler! De må ikke utsettes for forbannelsen det tydeligvis er å være kaptein for Arsenal.

Er det lov å utnevne saftblanderen til kaptein?

Vi har jo slitt med å bli kvitt Kolasinac. Kanskje han kan få kapteinsbindet frem mot Januar-vinduet?

Link to comment
Share on other sites

Han må nok legge inn litt innsats ja , for han trener ikke med laget. I går trente han for seg selv på Colney.

Det er helt greit at Arteta kjører en stram linje for hva som er akseptabelt , men dette  må stikke dypere en at han kom for sent fra Frankrike. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Gunners68 said:

Han må nok legge inn litt innsats ja , for han trener ikke med laget. I går trente han for seg selv på Colney.

Det er helt greit at Arteta kjører en stram linje for hva som er akseptabelt , men dette  må stikke dypere en at han kom for sent fra Frankrike. 

Det er det jo ingen tvil om. Han ble utelatt fra troppen mot Tottene i fjor fordi han kom for sent. Det er ikke første gang. Det sies også at han brøt coronareglene våre før kampen mot Brentford. Derfor han ble smittet.

Mener på at det var Charles Watts som skrev at han hadde brutt avtaler og 'non negotiables' flere ganger denne sesongen.

Så han gav rett og slett Arteta ikke noe valg. Og med tanke på responsen til laget, både mot Tottene i fjor, og i de to siste kampene, virker de å være enige med Arteta. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...