Jump to content

Pierre-Emerick Aubameyang


Stefanb

Recommended Posts

Min største bekymring for sesongen er at Aubameyang virker så langt unna der han burde være. 0 mål i pre season.Fjern kapteinbindet og la han bare konsentrere seg om prestasjonene sine. Ikke er det innsats og han er bare en hemsko på kanten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

42 minutes ago, Tony said:

90 mål på 150 kamper. Ikke verst det da.👍

Veldig solide tall. Håper han passerer både Giroud (105 mål) og Walcott (108 mål) denne sesongen. Satser på at han passerer the flying cunt (RvP) neste sesong. Han noterte seg for 132 mål. 

Link to comment
Share on other sites

en påskrudd Auba er jo verdensklasse. Problemet er at han ikke har vært påskrudd siden FA-cupfinalen i fjor. Selv om motstanden var svak i går, får vi håpe scoringene har gitt ham motivasjonen og scoringsgleden tilbake. I så fall vil Arsenal plutselig bli et helt annet lag. Og 90 mål på 150 kamper er ganske eksepsjonelt særlig når man tenker på hvor dårlig han var i så og si hele forrige sesong.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Får han stikkere gjennom til å løpe på, så er han helt fantastisk. 

Da er det rart at ikke Arteta og hans menn har oppdaget dette og brukt ham på rett sted. I stedet har han ligget isolert og usynlig på venstre kant. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Gunners68 said:

Da er det rart at ikke Arteta og hans menn har oppdaget dette og brukt ham på rett sted. I stedet har han ligget isolert og usynlig på venstre kant. 

Det er en av mange snodige ting Arteta har drevet med så langt. Vi får håpe at dette tullet snart tar slutt. 

Link to comment
Share on other sites

ja, dette er det pussigste med Arteta; måten han disponerer mannskapet på. Sett utenfra synes han å bruke spillerne på en lite optimal måte. Å prioritere og bruke spillere som er på vei ut foran nye folk er også merkelig, skjønt det kan jo ha noe med erfaring å gjøre i en presset situasjon?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tapapa said:

Det er en av mange snodige ting Arteta har drevet med så langt. Vi får håpe at dette tullet snart tar slutt. 

Auba spilte på venstrevingen både mot City i semifinalen og Chelskij i finalen. Samt i Community Shield mot Liverpool.

Personlig tror jeg det som skjedde med moren til Auba og at han fikk malaria i fjor påvirket ham mye mer enn vi tror. Samt at det å spille uten publikum også påvirket ham mye. I tillegg var vi dårlige på å spille Auba opp til gode sjanser første halvdel av forrige sesong(da vi spilte uten en 10-er). Vi ble flinkere til det da ESR og ikke minst Ødegaard kom inn i laget og Auba virket å være på vei til å finne nettet igjen i perioden før han pådro seg malaria. 

Jeg tror alle de nevnte faktorene er større faktorer for at Auba slet med å finne nettmaskene i fjor enn at han ble brukt mest på kant.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Auba spilte på venstrevingen både mot City i semifinalen og Chelskij i finalen. Samt i Community Shield mot Liverpool.

Personlig tror jeg det som skjedde med moren til Auba og at han fikk malaria i fjor påvirket ham mye mer enn vi tror. Samt at det å spille uten publikum også påvirket ham mye. I tillegg var vi dårlige på å spille Auba opp til gode sjanser første halvdel av forrige sesong(da vi spilte uten en 10-er). Vi ble flinkere til det da ESR og ikke minst Ødegaard kom inn i laget og Auba virket å være på vei til å finne nettet igjen i perioden før han pådro seg malaria. 

Jeg tror alle de nevnte faktorene er større faktorer for at Auba slet med å finne nettmaskene i fjor enn at han ble brukt mest på kant.

Isolert sett funket taktikken med å plassere han på kant mot storlagene, hvor taktikken var å ligge bakpå og satse på kontra.. Problemet dukket opp når vi møtte svakere motstand og vi skulle føre spillet. Da var Auba helt utilpass på kanten. 

I mitt hode har jeg tenkt at hvis Arteta har tenkt å bruke han på en annen plass enn spydspiss, så kan han like godt selges. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Isolert sett funket taktikken med å plassere han på kant mot storlagene, hvor taktikken var å ligge bakpå og satse på kontra.. Problemet dukket opp når vi møtte svakere motstand og vi skulle føre spillet. Da var Auba helt utilpass på kanten. 

I mitt hode har jeg tenkt at hvis Arteta har tenkt å bruke han på en annen plass enn spydspiss, så kan han like godt selges. 

Jeg er uenig. Mot svakere motstand(i PL) møter vi som oftest (med noen unntak) lag som legger seg dypt og satser på kontringer. I slike kamper mener jeg vi trenger Laca på topp. Laca er overlegen Auba med mann i rygg og er også flinkere til å kombinere med spillerne rundt seg. 

Mot lag som står med forsvaret høyt, passer Auba bedre som spydspiss pga farta si og smartere bevegelser enn Laca. Og da trenger vi minst en Ødegaard eller ESR (gjerne begge) bak ham igjen som kan tre ham igjennom med smarte pasninger(her er Ødegaard bedre enn ESR). Første halvdel av forrige sesong spilte vi uten noen av disse to og Auba fikk ikke den servicen han trenger. I tillegg var det åpenbart at Auba var preget(fikk til og med fri for å besøke moren sin).

Boxing day og utover spilte vi med en 10-er(ESR og etterhvert Ødegaard), Auba fikk etterhvert mer service og begynte så smått å score igjen før han pådro seg malaria og virket å være preget resten av sesongen.

Med utgangspunkt i hvor motivert Auba var i går, at vi har fått hentet Ødegaard permanent, Saka og ESR har mer erfaring og at han er en av verdens beste avsluttere tror jeg vi kommer til å se en helt annen Auba denne sesongen uavhengig av om han spiller på kanten eller på topp. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg må si jeg har vært positivt overrasket over innsatsviljen til Auba så langt denne sesongen. Han ser så langt ut som en spiller/kaptein som i det minste prøver å dra med seg resten av laget ved hjelp av innsats. Han er dessverre ikke noe spesielt god som oppspillspunkt/feilvendt, men tror det er få som kan klage på innsatsen/innstillingen hans så langt. 

Vi mangler fortsatt litt på servicen fremover for ham, men forhåpentligvis er det noe vi blir bedre på utover sesongen. Da ser jeg ikke bort i fra at Auba kan klatre nærmere 20 mål så lenge innsatsen hans holder seg på nogenlunde det samme. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Jeg må si jeg har vært positivt overrasket over innsatsviljen til Auba så langt denne sesongen. Han ser så langt ut som en spiller/kaptein som i det minste prøver å dra med seg resten av laget ved hjelp av innsats. Han er dessverre ikke noe spesielt god som oppspillspunkt/feilvendt, men tror det er få som kan klage på innsatsen/innstillingen hans så langt. 

Vi mangler fortsatt litt på servicen fremover for ham, men forhåpentligvis er det noe vi blir bedre på utover sesongen. Da ser jeg ikke bort i fra at Auba kan klatre nærmere 20 mål så lenge innsatsen hans holder seg på nogenlunde det samme. 

Jeg skjønner ikke helt den opphausingen av innsatsen til Auba. Han gjør jo virkelig ikke mer enn det som forventes av en Arsenalspiller? Samme ligner vi med fjoråret der han knapt gjorde en dritt (av forskjellige årsaker)

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg skjønner ikke helt den opphausingen av innsatsen til Auba. Han gjør jo virkelig ikke mer enn det som forventes av en Arsenalspiller? Samme ligner vi med fjoråret der han knapt gjorde en dritt (av forskjellige årsaker)

Basert både på forrige sesong og tidligere sesonger har Auba vært bedre i presset og tatt flere gode løp defensivt, hvor han både har vunnet ball og forstyrret motspillere til feil. 

Man kan si at det bør forventes av en Arsenalspiller, men vi har (med unntak av Laca og (Sanchez som gjerne presset aleine) ikke akkurat vært bortskjemt med spisser som presser hardt og tar mange defensive løp i løpet av en kamp. 

Link to comment
Share on other sites

Auba har hatt en positiv stigning i allefall. Det er dessverre sånn at over tid så er det en rekke spillere , som ikke har levert som forventet av en Arsenal spiller. Det som forundrer meg er de variable prestasjonene. CP kampen var en skuffelse og så leverer de en fest forestilling noen dager senere.

De to tapte poengene gnager meg inn i sjelen. Greit at vi utlignet i siste sekund og unngikk tap , men det er sånne kamper som mot Palace vi skal ha 3 poeng .

Blir spennende denne helgen med tanke på hvordan det går mot Leicester. De andre lagene foran oss møter sterke lag , og så er det Spurs mot United. Vinner vi så har vi en mulighet til å klatre mange plasser. 

Link to comment
Share on other sites

Ifølge premierleague.com utførte Auba 12 taklinger og blokkerte 13 skudd i fjor, over 29 kamper.

Så langt i år har han 8 taklinger og blokkert 7 skudd, over 8 kamper. 

Sesongen 2019/20 hadde han 31 taklinger og 23 blokkerte skudd over 36 kamper.

Hvis han klarer å holde den defensive jobbingen og snittet oppe, er han på god vei til å slå disse statistikkene fra sistnevnte sesong. 

Ja, fjorårssesongen var spesiell på mange måter, ikke minst for Auba av flere grunner. Han har jobbet defensivt tidligere, men da først og fremst fra venstrevingen. 

Går man dypere inn i statistikkene kan vi se på presspillet til Auba.

Alle statistikkene under er pr. 90 min.

Ifølge Fbref er han pr nå på 81. prosentandel når det kommer til total pressing. I fjor 32. prosentandel og året før enda dårligere, faktisk helt nede i 24. prosentandel. Blant suksessfulle press er han så langt i år oppe i den 69. prosentandelen, mens sesongene før var han henholdsvis på 25. og 14. prosentandel.

Når det kommer til taklinger utført er Auba pr nå på 92. prosentandel, mens sesongene før henholdvis 28. og 22. prosentandel. Taklinger vunnet: I år 69. prosentandel, årene før 6. og 23. prosentandel. 

Vi er ikke helt der vi/Arteta ønsker å være enda, men jeg ser iallefall en god del forbedring i statistikkene til Auba og ved første øyekast under kamp har jeg lagt merke til en helt annen defensiv jobbing enn det vi har vært vant med fra ham tidligere. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
3 minutes ago, Pirès#7 said:

Trist hvordan han har mistet så mye de siste 1,5 årene. Var jo helt fenomenal.

Når det er sagt så burde han aldri vært kaptein, det var da nedturen begynte.

Verken han eller Xhaka burde fått kapteinsbindet til å begynne med, slik jeg ser det. Nå er spørsmålet hvem Arteta velger. Gjør han som Emery gjorde og lar spillerne bestemme? Eller viser han seg som en ordentlig leder og tar saken i egne hender? Gjør han det første er det fare for at Xhaka får bindet igjen. Det håper jeg ikke skjer.

En løsning kan være å gi det til Laca ut sesongen mens spillere som Gabriel, Tierney og/eller MØ8 får være visekapteiner med plan om at en av dem overtar fra neste sesong av. Forhåpentligvis kjøper vi inn en ny spiss allerede i januar og får solgt Auba til feks Barca(som trenger en spiss nå som Aguero legger opp). 

Link to comment
Share on other sites

Sukk, for et helvetes sirkus. Jeg håper det er mer i dette en at han kom tilbake litt forsinket fordi han hentet sin syke mor og faktisk rakk treningen som avtalt. 

Egentlig så frykter jeg at det ikke er der. Det minner meg om Guendouzi. Jeg tenkte alltid at det måtte være noe annet enn at han stod opp for laget sitt mot Brighton. Jeg har enda ikke sett noe om hva det andre eventuelt skulle være. 

Jeg håper ikke dette er atter en fillesak som blåses ut av alle dimensjoner. 

Ang. valg av ny kaptein. Det er kun en soleklar kandidat til jobben og han heter Xhaka. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...