Jump to content

2018.01.07 Nottingham Forrest (B) FA-cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Med unntak av på den offensive delen så stiller vi forsåvidt med det "rette" laget i dag, problemet er bare at det rette ikke er godt nok.

 

Bak så har vi få andre alternativer p.g.a. skadene i laget, men for meg så beviser denne omgangen at det er ikke kvantitet som mangler når det gjelder forsvarsspillere men derimot kvalitet. Per og Holding er to ganske trege stoppere og mot relativt fottrappe unge skogvoktere så sliter våre ganske mye.

 

I tillegg så virker det som at vi i realiteten ikke spiller med tre stoppere. Debuchy er mye langt framme på banen som en back. Nelson er over alt på banen og dekker dermed ikke backplassen. Iwobi, Welbeck og Walcott er rett og slett svake.

 

Og når Arsenal da som vanlig spiller et offensivt spill som i hovedsak består i å spille ballen opp sentralt foran mål, da blir det relativt lett å forsvare seg mot oss.

 

Arsenal har ballinnehavet, men Forrest er farligst

Link to comment
Share on other sites

Nelson... er ikke han egentlig høyrekant? Eller tar jeg feil?

Jeg tror lagoppstillingen lyver og vi spiller med en firer bak. Iwobi sentralt og Nelson på venstre kant siden Walcott "eier" høyresiden.....
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror lagoppstillingen lyver og vi spiller med en firer bak. Iwobi sentralt og Nelson på venstre kant siden Walcott "eier" høyresiden.....

 

Helt riktig dette.

 

Ellers.. da blir det ikke noe FA Cup å redde seg på i år heller.

Link to comment
Share on other sites

Vi er faktisk dårligere enn Wankership laget i _alle_ posisjoner på banen, latterlig.

Er vel kun en som har gjort det godt i dag og det er Ospina, til tross for å ha sluppet inn 3 mål.

Link to comment
Share on other sites

Ikke havnet utenfor top4 under Wenger, ikke røket ut i 3. runde i FA-cupen under Wenger osv, tendensene er der. Negativ utvikling. Eller er vi bare "bortskjemt"? Så bortskjemt at man neglisjerer tendensene i Arsenal under Wengers siste år (i flertall) i managerstolen

Link to comment
Share on other sites

 

Helt riktig dette.

 

Ellers.. da blir det ikke noe FA Cup å redde seg på i år heller.

Ei heller Mikke Mus Cupen kan brukes som alibi når vi ryker ut i semiene mot Chelsea.

 

EL er det eneste håpet når AW skal jeg prøve å bortforklare nok en begredelig sesong.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...