Jump to content

2017.12.02 Manchester United (H)


Polljen

Recommended Posts

Jeg har antagligvis ett dommerkurs mer enn deg ?.

Han hindret en opplagt målsjanse. Bellerin var ikke i nærheten.

 

BE

I så fall burde du vite at regelen ikke sier noe om bakerste mann. Det har den aldri gjort.

 

Regelen er at man kan gi frispark eller straffespark ved å frata en motstander som er på vei mot mål en åpenbar målsjanse.

 

Endringen som oppstod i fjor var at man ved straffespark ikke skal gi rødt kort såfremt ikke taklingen var voldelig eller ekstremt usportslig/kynisk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

I så fall burde du vite at regelen ikke sier noe om bakerste mann. Det har den aldri gjort.

 

Regelen er at man kan gi frispark eller straffespark ved å frata en motstander som er på vei mot mål en åpenbar målsjanse.

 

Endringen som oppstod i fjor var at man ved straffespark ikke skal gi rødt kort såfremt ikke taklingen var voldelig eller ekstremt usportslig/kynisk.

Drammens store sønn:

 

Jeg mener at når Kos setter bein på Lukaku når han er gjennom så er det rødt kort. Bellerin var ikke i en posisjon til å kalle seg sikring.

Du har hengt deg opp i min «balerste mann» kommentar. Når man feier ned en som er gjennom så gjøres det ofte som siste mann, ellers er det ofte noen i sikring.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Drammens store sønn:

 

Jeg mener at når Kos setter bein på Lukaku når han er gjennom så er det rødt kort. Bellerin var ikke i en posisjon til å kalle seg sikring.

Du har hengt deg opp i min «balerste mann» kommentar. Når man feier ned en som er gjennom så gjøres det ofte som siste mann, ellers er det ofte noen i sikring.

 

BE

 

Tror det er du som har hengt deg opp i at jeg ikke er verken enig eller uenig med deg når det gjelder Koscielny. Det eneste jeg ville ha deg til å innrømme var at du tok feil når du poengterte at siden han var "bakerste mann" så var det rødt.

 

I stedet så begynte du å dra opp at du har flere dommerkurs enn meg.

 

Uansett: God lørdag gamlefar! ;)

Link to comment
Share on other sites

Bellerin var på høyde idet siste taklingen ble gjort. Og da vet vi alle inkludert mariner at pogba har en forsvarer til å forholde seg til

Pogba? Var ikke han allerede sendt i garderoben da?

 

Lukaku, derimot.......

Link to comment
Share on other sites

Hadde det ikke vært for tversoveren så hadde det ikke vært så mye å utsette på Kos.

Han ble brukt som rundingsbøye av Pogba på tredje målet til svina. I tillegg var han rufsete og risikerte en utvisning når ha på klønete vis taklet Lukaku.

Link to comment
Share on other sites

Han ble brukt som rundingsbøye av Pogba på tredje målet til svina. I tillegg var han rufsete og risikerte en utvisning når ha på klønete vis taklet Lukaku.

Taklingen er jeg enig med deg i, men i et lag som sender bortimot alle spillere i angrep så skapes det en risiko når det da blir en så defensivt tynn lagdel. Kunne Kos gjort det bedre på det tredje i mot? Ja kanskje det, men jeg sliter med å "nedgradere" min vurdering av Kos sin innsats p.g.a det. Skulle han ha satset på en potensiell rød takling også der?

 

Som sagt tversoveren ved 0-1 er det absolutt meget god grunn til å kritisere. Taklingen på Lukaku er etter min mening også grunnlag for å kritisere, ikke minst p.g.a de følgende en eventuell trekampers karantene ville fått for oss. Jeg har nevnt ovenfor hva jeg mener om det tredje målet.

Kampen sett under ett så mener jeg at Kos (og Monreal) generelt sett gjør en bra jobb bak ikke minst siden de etterhvert i praksis var våre to eneste reelle defensive spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte ha et par dager uten sosiale medier bare for å komme meg, men jeg vil gi Wenger litt cred for kampen på lørdag. Responsen, byttet med Iwobi inn for Mustafi fungerte jo utrolig bra. Var bare en sånn dag hvor alle marginer gikk i mot. Den situasjonen der Rojo har en arm oppe i ansiktet på Lacazette irriterte meg noe grenseløst. Spesielt etter at jeg like før kampstart hadde kost meg med highlightsene fra Spurs-kampen hvor jeg faktisk mener Sanchez noe billig blir vist ut. Han forsøker jo å skjerme ball, men treffer motspiller i ansiktet, midt på banen. Så gjør Rojo et overfall, med mye større grad av intensjon, innenfor 5-meteren, som frarøver oss en hundreprosenter. Da svartnet det fullstendig for meg.

 

Og jeg er utrolig spent på hvor mange kamper Pogba får. Herregud så stygg den taklingen der var. Hadde det vært Shawcross eller Xhaka hadde vel media vært i harnisk. Er jo bare griseflaks at Bellerin kommer fra det uten en alvorlig skade. I tillegg "honerer" han dommeren for avgjørelsen. En mager trøst er jo at han i alle tilfeller må stå over Manchester-derbyet hvor jeg håper de får igjen med renter.

 

Er det noen som vet hvordan skade Mustafi pådro seg? Var det bare en rift i sjela, ødelagt selvtilitt eller var det noe jeg ikke fikk med meg? Så jo ikke ut som han fikk en smell da han spilte vekk ballen..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Wenger ha så mye cred her? Var vel spillerne som bretta opp arma og presterte beste på flere år? Samme som man ikke alltid skal gi Wenger skylda heller for tap.

 

For meg var det imponerende hvordan spillerne responderte til tross for at det ikke ble noe resultat. Kan ikke huske jeg så Wenger gå bananas på sidelinjen eller lignende. Ja han la om taktikk etter mustafi gikk av, men det skulle vel bare mangle når man er under med 2 mål?

Link to comment
Share on other sites

Treneren har jo ansvaret for prestasjonene, både når de går med og mot. Til tross for resultatet så skal han vel ha noe av creden når spillerne bretter opp armene og leverer etter to håpløse personlige feil innledningsvis. Selvfølgelig er det et delingsforhold her, men noe må jo være, riktige, taktiske valg av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vanskelig for å se at en trener i en slik kamp egentlig gjør så vanvittig mye taktisk. Hadde det vært en tilnærming fra start av, så er jeg helt med. Men her er det individuelle feil som gjør at man havner skikkelig bakpå, for så at laget kollektivt storspiller. Dette før trener har fått samlet troppene og gitt "nye" instrukser. Det blir ennå mindre sannsynlig for meg at treneren skal ha cred, når vedkommende knapt er ute på sidelinjen for å gi instrukser heller. Hadde ett lag komme ut etter pause som ett "nytt" lag, så kunne jeg forstått hyllesten.

 

Merk: Dette gjelder både ved tap og seier (dårlig og gode prestasjoner).

Link to comment
Share on other sites

Marius, selv om vi i stor grad mener det samme om Wenger ellers så er jeg uenig med deg her.

 

Når Mustafi må (?) ut så ville ingen blitt overrasket hvis Wenger hadde satt inn en ny stopper og forsatt med det gamle systemet. Wenger valgte å sette inn en offensiv spiller (Iwobi) og legge om systemet og det gav tydelige resultater spillemessig.

 

Jeg er normalt en som kritiserer Wenger for å mangle en plan B, men etter min mening så tok han et tydelig grep med det byttet mot United.

 

En lagleder trenger ikke å trave rundt langs benken og skrike ut ordrer for at man skal tro at han tar grep. Det kan skje i det stille.

 

Jeg mener at både Wenger og spillerne skal ha ros for det som skjedde utover i kampen, men samtidig så mener jeg at både manager og spillerne fortjener pepper for den tafatte starten på kampen. Nok en gang virket det som at "peppen" ikke var der fra start, og det må også Wenger ta ansvar for, på samme måte så bør han også bli gitt sin del av rosen for den forvandlingen laget viste.

 

Jeg har ikke endret min generelle mening om AW, men det hindrer meg ikke for å gi positive tilbakemeldinger også ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...