Jump to content

2017.11.29 Huddersfield Town (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

 

Husker når folk her inne mente Holding var bedre enn Mustafi. :huh:

Det er mange som har snakket varmt om Holding og Chambers. Jeg har til en hver tid ment at de er ræva.

 

Jeg har heller ikke vært super begeistret for Mustafi, men han har tatt seg sammen. Og det er inderlig godt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som har snakket varmt om Holding og Chambers. Jeg har til en hver tid ment at de er ræva.

 

Jeg har heller ikke vært super begeistret for Mustafi, men han har tatt seg sammen. Og det er inderlig godt.

 

BE

 

Synes både Chambers og Holding er veldig store talenter jeg. Problemet er bare at de trenger struktur. Koscielny og Mustafi derimot er veldig gode individualister..

Link to comment
Share on other sites

Chambers og Holding er kanskje talenter (jeg er litt usikker på Chambers) men jeg er usikker på om de passer inn i et lag som har en så offensiv stil som Arsenal. Jeg tror de hadde fungert bedre i ett "middels" PL-lag der laget som helhet er flinke til å trekke seg sammen bak når det må forsvares.

 

Jeg ser på Holding som en grei squadplayer (backup) i Arsenal, men er usikker på om han kan bli førstevalgmateriale i Arsenal. Jeg er overbevist om at Chambers aldri kommer til å bli det.

Link to comment
Share on other sites

Chambers og Holding er kanskje talenter (jeg er litt usikker på Chambers) men jeg er usikker på om de passer inn i et lag som har en så offensiv stil som Arsenal. Jeg tror de hadde fungert bedre i ett "middels" PL-lag der laget som helhet er flinke til å trekke seg sammen bak når det må forsvares.

 

Jeg ser på Holding som en grei squadplayer (backup) i Arsenal, men er usikker på om han kan bli førstevalgmateriale i Arsenal. Jeg er overbevist om at Chambers aldri kommer til å bli det.

Både Chambers og Holding har startet og spilt kamper i Arsenal som om det skulle vært den naturligste ting i verden. Det var vel slik de startet begge to.

 

Det sier meg at nivået er der, men begge ble eksponert for ofte for tidlig, og begynte å gjøre tabber som gikk på selvtilliten løs.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Jeg synes de er griseræva.

 

BE

 

Faen du er irriterende. ;D

 

Jeg rater både Chambers og Holding hvert fall, men jeg er tildels enig med Polljen at de kanskje ikke passer så godt inn i hvordan Arsenal setter opp laget sitt.

 

De trives nok bedre i lag sammensatt mer som f.eks. Mourinho/Conte setter opp sine lag. De trives ikke så godt i lag hvor de konstant ligger rundt halvsirkelen med masse bakrom og en ikke-eksisterende midtbane. Det samme gjelder for øvrig Mertesacker, men han er så latterlig fotballsmart at han har klart å tilpasse seg uansett.

 

En ting som også må nevnes er at både Holding og Chambers bare er 22 år gamle. Er ekstremt få gode forsvarsspillere som har spilt på et stabilt høyt nivå i den alderen, særlig ikke i en såpass krevende spillestil som det Arsenal har under Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Både Chambers og Holding har startet og spilt kamper i Arsenal som om det skulle vært den naturligste ting i verden. Det var vel slik de startet begge to.

 

Det sier meg at nivået er der, men begge ble eksponert for ofte for tidlig, og begynte å gjøre tabber som gikk på selvtilliten løs.

Spørsmålet er vel da om de ble eksponert fordi de ikke har nivået inne eller fordi rammene (spillestil, taktikk m.m.) ikke var gode nok.

Mangel på rutine er noe som det kan rettes på over tid, men det er andre punkt som det ikke er like lett å gjøre noe med.

 

Når jeg skriver at jeg tviler på at de vil kunne bli førstevalg i en så "offensivt" tenkende klubb som Arsenal så går det bl.a. på at begge spillerne er relativt trege. Treghet kan til en viss grad kompenseres med erfaring, BFG er et eksempel på det. Men Mertesacker hadde erfaringen når han kom til klubben, men det er ikke ikke like lett for to unge spillere å få den spilletiden i Arsenal som er nødvendig for å få den erfaringen.

 

Jeg sier ikke at Chambers og Holding er dårligere spillere, men jeg har mine store tvil om at det er der vi finner erstatteren for Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...