Jump to content

2017.11.02 Røde Stjerne Beograd (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 RedStarBelgrade.png?itok=PWKw7nCo Røde Stjerne


Torsdag 2. november 2017, 21:05. Emirates Stadium


Europa League - Gruppespill - kamp 4.


Kampen vises live på Eurosport Norge / Eurosport Player




Bortekampen mot samme lag for et par uker siden var den vanskeligste så langt i EL, og etter å ha skuffet i åttifem minutter så viste vår tre offensive stjernespillere et lite øyeblikks magi.



Når vi nå møter Røde Stjerne hjemme så bør hele laget, og ikke minst våre "stjernespillere" løfte seg og vise at også de "nest beste" skal være med å konkurrere om plassene på vårt PL-lag.



Arsenal er i den heldige situasjonen, tabellmessig, at laget kun trenger tre poeng på de siste tre kampene for å være garantert å gå videre til cupspillet etter nyttår. De tre poengene kan være godt nok til også å vinne gruppen, men her kan det være nødvendig med ett eller to poeng ekstra for å være hundre prosent sikker på gruppeseier.



I utgangspunktet ser jeg for meg at vi stiller det samme laget som starter i bortekampen.


Callum Chambers skal være tilbake i trening på mandag (i morgen), men det er vel kanskje litt tidlig å starte han med bare noen få dagers trening i kroppen. Den eneste endringen jeg ser for meg er hvis Chambers er klar slik at han da går inn i midtforsvaret i stedet for Elneny.


Ospina kan også bli klar til denne kampen, i følge Wenger. Jeg antar at Cech blir spart slik at det blir enten Ospina eller Macey som vokter målet.



Ospina/Macey


Debuchy - Chambers/Elneny - Holding


Nelson - Coquelin - Willock - Maitland-NIles


Walcott - Wilshere


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger føler seg bundet til å bruke Walcott og Giroud, dessverre.

 

 

Forstår det på en måte. Slik jeg ser det så bør walcott være ferdig i klubben i januar eller til sommeren. Han er en OK spiller, kommer aldri til å bli noe mer en det, men at han er en av de som suger mest kroner fra Lønsposten i klubben er vanvittig.

 

Hvis jeg tolker Wengers uttalelser vedrørende Walcott korrekt (noe jeg ikke kan garantere) så har Walcott fremtiden foran seg i Arsenal.

Jeg er nok litt mer tvilsom til dette.

 

Walcott har hatt noen særdeles gode perioder i klubben og det er vel ingen tvil om at han har fått ødelagt deler av karrieren p.g.a. skader. Men Walcott har aldri klart å oppnå en stabilitet som man må kunne forvente av en spiller som kom til klubben med et slikt talent. Han ødela også litt for seg selv med "drømmen" om å bli spiss.

Walcott er 28 år og har vel rett og slett stagnert de siste sesongene.

 

Jeg sier ikke at Walcott ikke kan komme tilbake og bidra for Arsenal, men jeg tviler sterkt på at han kommer til å bli det førstevalget jeg så for meg tidligere. Hvis han skal få et snev av sportslig suksess og bli et klart førstevalg til å starte kamper så er jeg overbevist om at det vil måtte skje i en annen (og mindre) klubb.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ganger har vi ventet på walcott tro? Hvor mange ganger er det ikke sagt at NÅ skal han ta siste steg? Skjer neppe aldri, han glimter til med en kanonkamp i ny og ne, for så å bli totalt fraværende senere! Selg, fortere jo bedre

Link to comment
Share on other sites

Theo og Giroud må heve seg betraktelig om de skal bli tatt med i førstelagsdiskusjonen igjen. Wilshere hadde en 'off-game' sist(mot Norwich), men har ellers sett bra ut. Tror ikke det skjer, men håper Coq får beskjed om å holde seg mer defensivt og at Willock skal prøve å ta litt mer ansvar offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Er mye mer skuffet over spillerne rundt ham i dag. Jack brukte 75 min på å våkne og det varte bare i små glimt. Theo starta positivt men forsvant mer og mer ut av kampen og tør jo ikke utfordre lenger. Vi vet allerede hvor dårlig Coq er offensivt, men Willock har vært rimelig usynlig med unntak av et par gode raid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...