Jump to content

2017.09.14 FC Køln (H) (Europa League)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 fccologne.png?itok=n3FaNFbq FC Køln

Torsdag 14. september 2017, 21:05. Emirates Stadium

Europa League - Gruppespill - kamp 1.

Kampen vises live på Eurosport Norge / Eurosport Player

Skadesituasjonen: Coquelin måtte gå ut mot Bournemouth p.g.a. problemer med hamstringen, hvor alvorlig dette er vet jeg ikke, men Wenger sier at Coq er uaktuell kommende uke.

EDIT: Koscielny må sone en suspensjon fra CL sist sesong.

Oppdatering etter Wengers pressebrief 13/9: Ramsey og Özil hviles etter et hardt kampprogram (landslag og PL)

Vår motstander Køln ligger sist i Bundesliga med tre tap og 1-7 i målforskjell.

Jeg har i flere år vært skeptisk til EL og det ville da være logisk fra min side å fullstendig nedprioritere denne turneringen. Når jeg likevel ikke gjør det så er det rett og slett fordi jeg anser denne turneringen som kanskje vår "enkleste" vei til neste sesongs Champions League.

Selv om jeg faktisk vil satse på EL denne sesongen så er det først etter gruppespillet da motstanden blir hardere at jeg vil stille med et mer toppet lag. I gruppespillet så ser jeg ingen grunn til ikke å bruke mange reserver og reservelagsspillere.

Vi må også ha i tankene at vi skal møte Chelsea på "brua" tre dager etter denne kampen og vi bør ikke risikere våre viktigste spillere.

Ospina er som vanlig vår cup-målvakt.

I forsvar så skal vi spare Kostafi og våre vingbacker.

Offensivt så vi jeg starte med Sanchez, han trenger litt spilletid og han trenger å vise om han er klar til å bli et førstevalg i PL.

Jeg velger å bruke samme system som har blitt brukt i PL, og det er mulig at jeg er for dristig i mine valg (ikke minst i forsvar og på midtbane).

Ospina

Holding - Per - ?Chambers?

Nelson - Elneny - Wilshere - ?Monreal?

Iwobi - Sanchez

Giroud

Om Wilshere er klar til å starte en kamp er usikkert, men jeg tar sjansen.

Jeg har satt spørsmålstegn ved Chambers og Monreal av forskjellige grunner.

Det kan bli vel tøft med tre relativt trege stoppere og jeg vet ikke hvor vi har Chambers pr. nå.

Jeg tenkte i utgangspunktet å spare også Monreal, men vi trenger en viss rutine i laget så jeg valgte å ta han med.

Monreal kan eventuelt erstatte Chambers som stopper og vi får inn en unggutt på vingback.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Jeg føler vi bør ta denne cupen seriøst. Så håper et mer toppa lag enn det der.

Du har sikkert rett i det, og jeg vil faktisk ta EL seriøst denne sesongen, men jeg mener likevel at Arsenal kan ta noen sjanser i gruppespillet.

 

Når det gjelder den "tvilsomme" lagoppstillingen jag har satt opp, så var jeg veldig i tvil når det gjelder stoppere, vingbacker og DM/B2B. De tre på topp mener jeg bør være gode nok mot det svakeste laget i Bundesliga.

 

Men med tanke på at vi møter Chelsea knappe tre døgn etter denne kampen så vil jeg spare noen av de viktigste brikkene våre. Jeg er meget skeptisk til å ta sjansen på å bruke Kosielny og Mustafi, en skade på en av de to vi vi merke godt på "brua". Det er i slike kamper vi får merke at vi har solgt Gabriel.

På vingback og B2B så kunnejeg ha toppet laget litt mer. Men Elneny som DM synes jeg er greit.

Jeg hadde i utgangspunktet heller ikke noe problem når jeg valgte Nelson som vingback, problemet er kanskje at han da blir paret med en litt usikker stopper på samme side.. Jeg ville heller ikke hatt et stort problem med å bruke Wilshere som B2B, hvis han er "kampklar". Det store spørsmålet er om han er fit for fight.

 

Når jeg tenker meg om så står jeg faktisk bak det meste av den lagoppstillingen jeg kom med i første post, men jeg skal innrømme at jeg er noe skeptisk til stoppervalgene jeg har foretatt. Men akkurat der så er det en avveining mellom denne kampen og kommende kamper, og også det faktum at jeg mener at vi mangler kvalitet på de som er backup til Kos og Mus på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Holding - Per - ?Chambers?

Nelson - Elneny - Wilshere - ?Monreal?

Iwobi - Sanchez

Giroud

 

Veldig enig i laget. Ser gjerne at Theo kommer inn for Alexis dog. Kanskje AMN kan komme inn på ene vingbacken også. AMN, Nelson, Iwobi, Holding og Chambers bør være bankers på laget i gruppespillet. De trenger flere sjanser enn de har fått pdd. og lagene i EL er ikke dårlige, men bør kunne slåes med våre nest-beste. Helt enig med Poljen forøvrig, EL bør taes seriøst, men i gruppespillet så kan vi ta noen sjanser. Vingbackene og de sentralt på midten må løpe mye så de bør definitivt spares til denne kampen. Köln er nok vår tøffeste motstander i gruppespillet, men går det dårlig i de to første kampene får vi bare kjøre på med toppet mannskap i de siste så vi er sikret videre spill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler vi bør ta denne cupen seriøst. Så håper et mer toppa lag enn det der.

Enig med løvenes konge, bør klare å mønstre en sterkere mixa lag enn det der. Samtidig forstår jeg Polljens bekymringer for skader spesielt for våre to stoppere.

Det blir en balansegang, og i dette tilfelle er man utsatt for kritikk nærmest uansett hva man gjør. Spiller man med Mustafi og Koscielny og det oppstår skade, men vi vinner komfortabelt blir det kritikk på hvorfor vi ikke sparte minst en av dem. Sparer vi de og taper (og i tillegg taper mot Chelsea) oppstår det nok også endel kritiske røster. Denne er ikke enkel verken for oss forståsegpåere fans eller Wenger.

 

Jeg velger som sagt å stille et litt sterkere mixet lag.

 

Litt tidlig men det ville blitt noe tilsvarende

 

Ospina

 

Chambers Mustafi Holding Monreal

 

Walcott Xhaka Elneny Sanchez

 

Iwobi

 

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i laget. Ser gjerne at Theo kommer inn for Alexis dog. Kanskje AMN kan komme inn på ene vingbacken også. AMN, Nelson, Iwobi, Holding og Chambers bør være bankers på laget i gruppespillet. De trenger flere sjanser enn de har fått pdd. og lagene i EL er ikke dårlige, men bør kunne slåes med våre nest-beste. Helt enig med Poljen forøvrig, EL bør taes seriøst, men i gruppespillet så kan vi ta noen sjanser. Vingbackene og de sentralt på midten må løpe mye så de bør definitivt spares til denne kampen. Köln er nok vår tøffeste motstander i gruppespillet, men går det dårlig i de to første kampene får vi bare kjøre på med toppet mannskap i de siste så vi er sikret videre spill.

Det er mange meninger rundt Sanchez. der noen vil straffe han hardt p.g.a. overgangsvinduet. Jeg ser pragmatisk på dette (selv om også jeg er "sur" på Sanchez), og innser at vi trenger han de månedene han blir i klubben om det er til januar eller til sommeren). Han trenger å spille seg inn i laget, og selv om mange av de han ville spille med i EL-kampen ikke er faste på laget så anser jeg denne kampen mot Køln som ypperlig for dette.

 

PS!! Køln er nok ikke vår tøffeste motstander, det tror jeg BATE Borisov vil være.

 

Enig med løvenes konge, bør klare å mønstre en sterkere mixa lag enn det der. Samtidig forstår jeg Polljens bekymringer for skader spesielt for våre to stoppere.

Det blir en balansegang, og i dette tilfelle er man utsatt for kritikk nærmest uansett hva man gjør. Spiller man med Mustafi og Koscielny og det oppstår skade, men vi vinner komfortabelt blir det kritikk på hvorfor vi ikke sparte minst en av dem. Sparer vi de og taper (og i tillegg taper mot Chelsea) oppstår det nok også endel kritiske røster. Denne er ikke enkel verken for oss forståsegpåere fans eller Wenger.

 

Jeg velger som sagt å stille et litt sterkere mixet lag.

 

Litt tidlig men det ville blitt noe tilsvarende

 

Ospina

 

Chambers Mustafi Holding Monreal

 

Walcott Xhaka Elneny Sanchez

 

Iwobi

 

Giroud

 

Jeg forstår at mitt oppsett kan virke litt svakt og med fire bak så ville jeg nok nærmet meg ditt oppsett. Hvis Wilshere er klar så ville jeg nok tatt sjansen på å la han spille i stedet for Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange meninger rundt Sanchez. der noen vil straffe han hardt p.g.a. overgangsvinduet. Jeg ser pragmatisk på dette (selv om også jeg er "sur" på Sanchez), og innser at vi trenger han de månedene han blir i klubben om det er til januar eller til sommeren). Han trenger å spille seg inn i laget, og selv om mange av de han ville spille med i EL-kampen ikke er faste på laget så anser jeg denne kampen mot Køln som ypperlig for dette.

 

PS!! Køln er nok ikke vår tøffeste motstander, det tror jeg BATE Borisov vil være.

Alexis kan komme på som innbytter. Viktigere å ha han klar for de minuttene AW vil bruke han mot Chelsea. Når det gjelder BATE kan vi være enige om å være uenige. Tipper det blir en tøff bortekamp, men Köln er et sterkt lag, til tross for at de ikke har Modeste lenger.

Horn og Hector er to meget gode spillere for eksempel :)

Link to comment
Share on other sites

For no tull. En spiller hele Europa sikler etter påstår noen er b-lag kvalitet på Arsenal. En annen ting er alt folk påstår han har sagt eller gjort. Såvidt jeg har fått med meg har han aldri satt noen krav eller sagt noe av det som blir påstått.

 

Så spillern som scoret mer enn nesten resten av laget tilsammen ifjor er aldri b lag vare. Uansett hvor mye en misliker en

Link to comment
Share on other sites

Kampen vises på Eurosport ?? http://www.tvkampen.com/kamp/kamp-klar-9-9/

Tjaaaa kanskje det. Jeg så dette da jeg startet kamptråden, man av flere grunner så stoler jeg ikke helt på det som står der.

 

Den siden du linker til på tv-kampen.com tilsier at kampen vises direkte på Eurosport Norge, men ser du litt lenger ned så står det også kamp ikke fastsatt.

Går jeg inn på Eurosport Player så står det fremdeles at kamp ikke er fastsatt. Det samme resultatet vises på diverse tv-guider.

Link to comment
Share on other sites

For no tull. En spiller hele Europa sikler etter påstår noen er b-lag kvalitet på Arsenal. En annen ting er alt folk påstår han har sagt eller gjort. Såvidt jeg har fått med meg har han aldri satt noen krav eller sagt noe av det som blir påstått.

 

Så spillern som scoret mer enn nesten resten av laget tilsammen ifjor er aldri b lag vare. Uansett hvor mye en misliker en

 

Jeg driter i om hele europa sikler etter ham. Jeg ønsker ikke å få ham i kampform for at han skal gå til Citeh. La ham råtne. Vi spiller bedre uten ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har han noengang sagt han ønsker seg til city? Har han levert noen overgangssøknad? Har han streika?

 

Eller er det bare oppkonstruert av media som lyver mer enn ungene i barnehagen?

 

Forøvrig burde vi vel sette øzil på samme benk da?

Nei han har ikke levert overgangssøknad eller streika, men at han har hatt et ønske om City er det vel liten tvil om slik jeg oppfatter situasjonen. At en handel med City nesten var i boks siste dag av overgangsvinduet er det vel ingen i Arsenalsystemet som har benektet.

 

Sanchez ville nok til City og det er faktisk ikke noe galt i å ha "ambisjoner". Det er heller ikke noe galt i å ikke ville forlenge en kontrakt. Men Sanchez synes også å være så pass profesjonell at han nok vil prøve å gjøre sitt beste ut av den tiden han har igjen i Arsenal.

 

 

 

Jeg driter i om hele europa sikler etter ham. Jeg ønsker ikke å få ham i kampform for at han skal gå til Citeh. La ham råtne. Vi spiller bedre uten ham.

 

BE

For meg er saken enkel. Hvis han formmessig er et bedre alternativ enn andre i laget så SKAL han spille. Hvis andre alternative spillere en bedre så benkes han. Akkurat som alle andre på laget så skal han IKKE ha noe klippekort blant de elleve som starter, men å kaste bort en spiller som kan gi oss en best mulig sesong (eller del av sesongen), nei det vil jeg ikke være med på.

 

For meg så er det hva som til en hver tid er best for Arsenal som teller, ikke surmuling for at han ikke skriver ny kontrakt. I hvilken form han er når han (eventuelt) går til City gir jeg blanke F i.

Går han i Januar, ja så får vi en brukbar slump penger, og kanskje er han i storform da (eller kanskje ikke). Går han etter sesongen så må han på nytt spille seg i form etter en lang/kort sommerferie.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering, fra Wengers pre-match pressekonferanse, rundt tilgjengelige spillere til kampen mot Køln.

 

Coq og Kos visste vi fra før var ute p.g.a. skade og suspensjon. Özil og Ramsey er ikke med i troppen da Wenger mener de trenger hvile etter å ha spilt to landslagskamper og en PL-kamp i løpet av kort tid. Ellers er det ingen flere som er uaktuelle til kampen. Det betyr nødvendigvis ikke at alle våre resterende "førstevalg" stiller fra start på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi spiller bedre uten ham.

Agreed. Gått noen rykter om at spillerne mener han er egoistisk i spillestilen. Mistet ballen mer enn noen annen spiller i PL i fjor, tar et par defensive løp, men ofte på hans kant det kommer baklengs og da går han ofte hjemover... Presser alltid høyt, men ikke ofte sammen med resten av laget (Denne typen press fungerte faktisk mot Bournemouth da han var ute for laget presset sammen.)

 

Alexis bør få spille seg i form sammen med Wilshere, Holding og Chambers i EL, dersom noen av de gjør det bra kan de godt komme med på laget i PL. Var dårlig for Chile i landslagspausen også. Utvilsomt en fantastisk spiller, men vi har dårlig erfaring med å sette opp nøkkelspillere i dårlig form uavhengig av hvor bra de som har spilt har gjort det (Chamakh ble jo ødelagt av dette..)

 

Ryktes at Cech, Xhaka, Lacazette, Alexis, Özil og Ramsey får hvile mens Ospina, Wilshere og Walcott skal starte. Mener vi har en meget god bredde nå som troppen er nesten skadefri... Ospina, Wilshere og Walcott hadde gått inn på de fleste andre lag i EL/PL og fortjener å spille litt de også.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært en lang dag og ei jævla søvnredusert natt.

 

Jeg tviler på om jeg klarer å holde meg oppe den ekstra timen.

 

Jeg tror rett og slett at jeg skal gi F i kampen og satse på en uthvilt Polljen i morgen tidlig. Hvem vet om det i det hele tatt blir kamp når det er påstått at 20000 tyskere er kommet over kanalen og bare 3000 av de har billetter.

 

God natt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...