Jump to content

2017.08.27 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Sesonger var over når wenger signerte på ny kontrakt. Eneste som nytter er å kjøpe spillere for 2 milliarder og fjerne wenger ellers så er seongen over.6 poeng etter allerede.

Jeg vil påstå at de spillerne vi har egentlig har mye mer inne enn det de viser, men at de blir ledet på en måte som ikke får ute potensialet i de nevnte spillerne.

Ja, vi bør kjøpe nye spillere, men vi trenger ikke bruke 2 mrd til det. To-tre "nøkkelspillere" inn er nok, selvsagt så trenger vi også nye impulser i managerstolen.

Link to comment
Share on other sites

Patetisk klubb. Er det vits å engasjere seg i dette pisset

JA!!!! Hvis ikke så vil vi bare være medgangsupportere.

 

For å si det på en annen måte, jeg har vært, jeg er og jeg forblir supporter av Arsenal FC. Dette skjer uavhengig av manager, eier og forsåvidt også hvilken divisjon vi til enhver tid måtte befinne oss i.

Når det er sagt så forstår jeg at det kommer et punkt for supportere der de ikke orker å engasjere seg, jeg er der ikke ennå og forhåpentligvis er dette punktet langt unna.

Hvis jeg tipper over til å bli mindre engasjert (d.v.s. forum, reiser for å se Arsenal live o.s.v.) så skjer det ikke p.g.a resultater og manglende pokale. Det som kan få meg til å roe ned engasjementet er at de spm styrer klubben ikke gidder å prøve å få ut det potensialet som ligger i denne klubben og i dens fanskare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå at de spillerne vi har egentlig har mye mer inne enn det de viser, men at de blir ledet på en måte som ikke får ute potensialet i de nevnte spillerne.

Ja, vi bør kjøpe nye spillere, men vi trenger ikke bruke 2 mrd til det. To-tre "nøkkelspillere" inn er nok, selvsagt så trenger vi også nye impulser i managerstolen.

Helt korrekt. Potensialet er der, men vi gjør de samme feil gang på gang år etter år. Og disponerer laget helt feil. Det er så mye ulogisk som blir gjort i denne klubben om dagen at jeg blir nesten bare forbanna

Link to comment
Share on other sites

Sesonger var over når wenger signerte på ny kontrakt. Eneste som nytter er å kjøpe spillere for 2 milliarder og fjerne wenger ellers så er seongen over.6 poeng etter allerede.

 

 

Uenig i første delen(kjøpe spillere for 2 milliarder). Vi har knallgode spillere, men de blir brukt på feil måte. Vi bruker ikke styrkene deres godt i det hele tatt.

Vi har en spillerstall som absolutt burde klare å hevde seg i topp 4, men det hjelper lite å bruke Coquelin som playmaker. Han er et defensivt anker, en ballvinner. Ramsey er ingen defensiv midtbanemann som kan styre spillet eller gå forbi ledd på egenhånd. Han er best uten ball, og i og rund motstanders 16. En bedre taktisk manager ville klart å få mer ut av alle spillerne vi har

Link to comment
Share on other sites

Vi har tapt 4-5-6-0 og 8-2 mot United, Chelsea, Liverpool osv flere ganger. Det har ikke engang sunderland gjort som rykket ned i fjor men har kjempet mot nedrykk i flere år før den tid.

Det er noe elementært som mangler. Det er ikke tilfeldig eller som kan bortforklares. Vi blir tatt på taktikk gang på gang på gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Sesonger var over når wenger signerte på ny kontrakt. Eneste som nytter er å kjøpe spillere for 2 milliarder og fjerne wenger ellers så er seongen over.6 poeng etter allerede.

 

 

 

 

Uenig i første delen. Vi har knallgode spillere, men de blir brukt på feil måte. Vi bruker ikke styrkene deres godt i det hele tatt.

Vi har en spillerstall som absolutt burde klare å hevde seg i topp 4, men det hjelper lite å bruke Coquelin som playmaker. Han er et defensivt anker, en ballvinner. Ramsey er ingen defensiv midtbanemann som kan styre spillet eller gå forbi ledd på egenhånd. Han er best uten ball, og i og rund motstanders 16. En bedre taktisk manager ville klart å få mer ut av alle spillerne vi har

 

Simbad, jeg vil nesten påstå at du motsier deg selv her.

Du sier at du er uenig i første del av Gunner77 sitt innlegg som var "Sesongen var over når Wenger signerte ny kontrakt". Samtidig så kommer du med argumenter pm arsenals spill og organisering som støtter opp om Gunner77 sin påstand.

 

Jeg prøver ikke å være kverulantisk, og jeg tror jeg forstår ditt utgangspunkt for dine argumenter. Men sett i etterpåklokskapens navn så har Gunner 77 egentlig rett i det han skriver ;D

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Simbad, jeg vil nesten påstå at du motsier deg selv her.

Du sier at du er uenig i første del av Gunner77 sitt innlegg som var "Sesongen var over når Wenger signerte ny kontrakt". Samtidig så kommer du med argumenter pm arsenals spill og organisering som støtter opp om Gunner77 sin påstand.

 

Jeg prøver ikke å være kverulantisk, og jeg tror jeg forstår ditt utgangspunkt for dine argumenter. Men sett i etterpåklokskapens navn så har Gunner 77 egentlig rett i det han skriver ;D

 

 

Jeg mente uttalelsen om at vi må hente inn spillere til 2 milliarder(om hva som nytter)

Link to comment
Share on other sites

Plan A: Elendig

Plan B: Verre (4231 funka ikke i fjor og om 3-4-2-1 skal være et bedre alternativ ser jeg ikke helt hvorfor vi bytter hver gang vi sliter...)

 

Laguttak: Forferdelig.

 

Ellers: Ikke en eneste tanke om presshøyde og samarbeid mellom ledd gjennom hele kampene. Angrepsspillerne presser høyt og prøver å få ting til å skje, midtbanen sitter igjen og presser i deres område mens stopperne gjør hva de vil. Der Liverpool ønsker å presse over hele banen mens Guardiolas lag er satt opp for å skape angrep i sone 14 er det INGEN plan om hvor vi skal angripe/forsvare og hva vi ønsker å gjøre for å få med oss et resultat.

 

Fullstendig overkjørt på midtbanen, angrepet til Liverpool 1 mot 1 mot våre stoppere kan bare bety en ting. Våre vingbacker lå for høyt oppe når vi trengte de nede og for lavt nede når vi trengte de oppe. Ikke en av spillerne som startet idag har gode nok ferdigheter en mot en defensivt til å vinne slike kamper og svært få av de evner engang å ta initativer.

Link to comment
Share on other sites

Supportere som kan sitte og se på dette uanfektet og stille seg helt kritikkløst bak Wenger vil jeg påstå ikke er fans.

Supporter handler om klubbfølelse. Man sittet ikke og ser helt upåvirket at vi taper 10-1 mot Bayern Munich, vi taper 4-5-6-0 og 8-2 mot Chelsea, Liverpool, United osv.

 

Husker den perioden vi gikk ca 12 kamper uten seier før vi klarte å slå Nottingham Forrest 1-0 rundt 94. Hadde langt fra det samme opprivende følelsene under kampene da som nå. De to ulike stadiene klubbene er på kan ikke sammenlignes

Link to comment
Share on other sites

Jeg står fortsatt på at med dagens spillermateriale, så ville dette vært en mye bedre lagoppstilling:

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Kolasinac

Ox-Coquelin-Xhaka

Özil

Lacazette-Sanchez

Men hjelper nok lite når det ikke er noen god nok plan over hvordan vi skal spille...

Link to comment
Share on other sites

Absolutt en av de verste kampene jeg har sett av Arsenal. Og jeg har sett en del. På papiret mener jeg fortsatt laget er godt nok til å kjempe om ligagull, kanskje minus en god defensiv midt, men da må man starte med det beste laget.

 

I tillegg må spillerne som faktisk blir plukket ut prestere på et ganske så jæklig mye høyere nivå. Dette var bånn i bøtta!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg mente uttalelsen om at vi må hente inn spillere til 2 milliarder(om hva som nytter)

My bad. Jeg misforstod :shy:

 

Jeg står fortsatt på at med dagens spillermateriale, så ville dette vært en mye bedre lagoppstilling:

 

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Kolasinac

Ox-Coquelin-Xhaka

Özil

Lacazette-Sanchez

Men hjelper nok lite når det ikke er noen god nok plan over hvordan vi skal spille...

 

Helt riktig, og siden dette ikke er noe nytt så er det vel vanskelig å se for seg at gode planer skal komme igjen fra AW....... Hmmm, nå vil jeg motsi meg selv litt. AW kan nok komme med en god plan i ny og ne, det jeg savner er en "konsekvent" god plan og denne forventer jeg ikke å se.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Arsene. Nå er det krise. Igjen.

 

Fremtiden til Sanchez, Øzil og Ox ble ikke avklart innen 30.juni, slik som jeg ønsket. Hva nå? De siste 4 dagene av overgangsvinduet? Noen ut? Noen inn? Hvem vil inn til oss slik stemningen er nå? Og hvis vi ikke får noen gode nok inn, kan vi virkelig kvitte oss med våre i utgangspunktet beste spillere? Spillere som likevel ikke yter maks, og som da kanskje ikke er våre beste likevel?? I dag var det aller meste for dårlig. Innsats. Taktikk. Enkeltspillere. Cech er kanskje den eneste som kan få noe i nærheten av godkjent. Og det på en dag hvor vi slipper inn 4....

 

Det må tas noen store sjefsavgjørelser på Emirates de neste dagene. Og de skjer under stort og delvis selvforskyldt press. Og med vissheten om at den "horrendous environment" som rådet i fjor, nå bare er en feilpasning unna å gjøre sitt come back.

 

Selv ville jeg rensket unna alle som ikke ønsker å være der. Jeg ville gjort det 30.juni, og jeg ville gjort det nå. Det hjelper ikke med allverdens talent hvis ikke ønsket og viljen til å kjempe og ofre seg for en felles sak er til stede. Jeg tror jeg ikke de tre nevnte herrer har den viljen. Jeg tror det smitter. Og jeg klandrer dem ikke. Wengers taktikker har bommet for ofte, også når innsatsen har vært til stede. Men nå, uten innsats, er det naturligvis helt sjanseløst.

 

Phil Neville sier han føler seg trist over å se oss... Medynk og sympati fra ens fiender forteller det meste om ståa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bombesikker på at Wenger dikterer spillet. Satt sammen med en som fulgte med på tysk fotball og han fortalte at Xhaka feks ser ut som en totalt forskjellig spiller nå. Før var han mer aggresiv i presset samt bombet fremover med passningsalternativer ved første mulighet. Nå virker det som han skal være rimelig stasjonær på midten og fordele ballen. Man kan vel trygt si at det funker heller dårlig.

Hva med at vi kjøper oss en spiss til en halv milliard kroner og setter han på benken eller på venstre kanten? Han har faktisk spillt mer på venstre kant enn spiss til nå!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan i all verden skal vi klare å bortforklare dette?

 

Vi snakker om et lag og en manager som en gang i tiden gikk gjennom en hel sesong uten tap i ligaen. Hva er vi blitt i dag? Vi snakker fortsatt om samme manager, men laget hans er blitt en vits.

 

Wenger du skulle gitt deg mens leken var god, og det for 10 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Kleint og trist. Den absolutt verste kampen jeg har sett av Arsenal. I 30 år har jeg sett alt som har vært tilgjengelig. Flere år med mottak av en rekke utenlandske kanaler via ymse dekodere og heller tvilsomme programkort. Troen har hele tiden vært der. Joda, vi snur det og kjemper om tittelen denne sesongen. Men ikke i år. 10.-12.-plass er dessverre blitt mine forhåpninger for sesongen. Wenger er ikke i stand til å få mer ut av dagens stall. Enorme investeringer eller ny sjef må på plass i løpet av neste uke om dette laget i det hele tatt skal være i nærheten av å kjempe om topp fire. Er forresten drita lei av at topp fire er godt nok! Ambisjoner takk! Forandring. Nå!

 

...ellers er jeg redd jeg ikke ser råd for å bruke mer tid på Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Var dette laget mitt?

Jeg fatter det ikke.

Dette var et helt nytt nivå av elendighet

 

Kjære AW. Hvorfor gav du deg ikke bare i mai...

Noen sier spillerene sviktet Wenger idag.

Javisst, men det er Wenger som lar dem svikte han.

Sesong etter sesong.

 

Aaron Ramsey inntok sjefsrollen idag. Artig påfunn å bevisst legge seg på alle fire hver gang noen forsøkte å passere deg.

Heldigvis for deg er alt glemt imorgen og plassen er din igjen mot B`mouth.

 

2 mrd? Det hjelper ikke. Eller jo, hvis vi kan kjøpe Adams, Keown, Campbell og Vieira.

Men vi får ikke inn noen som kommer til å blø Arsenal-blod. Vi får ikke inn en Keown som kan filleriste alle som ikke gjør jobben sin.

En som river av ørene til Ox når han står og teller pundsedler istedet for å følge løpet sitt.

For det er det vi så DESPERAT trenger. Wenger kommer ikke til å gjøre det.

 

Et siste ord går til Rob Holding. Stakkars mann. Å holde han på banen i 90 minutter - sånn som han slet - det er på grensen til hån.

På benken satt en VM-vinner vi ifjor kjøpte for 35 millioner pund.

Hva i allverden er det som foregår i denne klubben.....?!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...