Jump to content

2017.08.27 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

Liverpool liverpool.png?itok=ovWAqy8P arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 27. august 2017, 17:00. Anfield


Premier League - 3. serierunde


Kampen blir vist direkte på TV2 Sport Premium




Skadesituasjonen: Det er vel bare langtidsskadde Cazorla som pr. dato er på skadelisten. Wilshere har prøvd seg på "andrelaget" (med rødt kort), men trenger nok tid før han kan bli klar for førstelaget.



Kos og Alexis skal i følge Wenger være "valgbare" til kampen mot Liverpool, men han er samtidig noe "vag" i sine kommentarer når det gjelder om Alexis spiller på søndag.



Vår motstander Liverpool har heller ikke hatt noen drømmestart på sesongen, men hvis ikke Arsenal får bedre skikk på sin defensive del i denne kampen så blir jeg noe betenkt når jeg vurderer våre muligheter for et godt resultat.


Forhåpentligvis så vil det å få Kos tilbake i laget gi oss bedre stabilitet i de bakre rekker og jeg velger også (i denne sammenheng) å være optimistisk når det gjelder å få se Alexis med fra start.


Dette er forøvrig siste kamp før overgangsvinduet stenger og når vi spiller første kamp i september (den 9.) så er i alle fall usikkerheten borte når det gjelder stallen for månedene fremover.



Jeg er usikker på om vi skal velge to eller tre stoppere bak, men jeg tror jeg fremdeles foretrekker tre stoppere.



Cech


Mustafi - Kos - Monreal


Bellerin/OX - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil - Alexis


Lacazette




Alternativt "vanlig" forsvarsrekke med to stoppere



Cech


Bellerin - Mustafi - Kos- Kolasinac


Ramsey/OX - Xhaka


Alexis - Özil - Welbeck


Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Tror vi får se dette:

Cech

Mustafi-Kos-Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ramsey-Xhaka

Özil - Sanchez

Lacazette

Med denne formasjonen vil jeg helst ha:

Cech

Mustafi-Kos-Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ox-Xhaka

Özil - Sanchez

Lacazette

Om Sanchez ikke spiller ser jeg for meg at Welbeck spiller på venstrevingen. Tror det fort kan bli nok et tap. Spesielt om Sanchez ikke spiller.

Helst vil jeg gjerne se dette:

Cech
Bellerin - Mustafi - Kos - Kolasinac

Ox - Coq - Xhaka

Özil

Lacazette-Sanchez

 

Giroud inn i andreomgang for Özil, Sanchez ned i playmakerrollen og Giroud-Lacazette på topp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på:

Cech

Kos- Per - Mustafi

Bellerin - Kolasinac

Xhaka - Ox

Özil - lacazette

Giroud.

 

BE - føler seg selvsikker

 

Hadde det vært laget mot Stoke ville jeg vært enig i. Men Giroud skal plutselig starte med bakrom som man ALLTID får på Anfield? Nei det skjønner jeg ingenting av tanken bak. Ønsker du heller ikke at Lacazette skal spille spiss, og at Alexis ikke skal inn på ett slikt lag?

PS: Lurer bare på tanken bak valgene! Dine egne ønsker er selvsagt greit.

Link to comment
Share on other sites

Dette bør bli bra. Som Marius sier så er det ofte bakrom mot Liverpool, så den fremre trioen med Xhaka som kan spille langt blir bra. Bellerin bør få høyre vingack da han har mer defensivt å by på i duellene mot Mane, mens jeg vil ha inn tempo og teknikk på midten i form av Ox som kan hjelpe til å løpe opp. Dette forutsatt at han skjønner at han må gjøre ting enkelt. Masse tempo og ferdigheter i dette laget, her vil Pool slite.

 

 

Cech

Mustafi - Kos - Monreal

Bellerin - Kolasinac

Ox - Xhaka

Özil - Alexis

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde det vært laget mot Stoke ville jeg vært enig i. Men Giroud skal plutselig starte med bakrom som man ALLTID får på Anfield? Nei det skjønner jeg ingenting av tanken bak. Ønsker du heller ikke at Lacazette skal spille spiss, og at Alexis ikke skal inn på ett slikt lag?

PS: Lurer bare på tanken bak valgene! Dine egne ønsker er selvsagt greit.

Legitime spørsmål:

Giroud er for meg selvskreven uavhengig av motstander. Hans luftstyrke, en touch spill og spilleforståelse er et must.

Alexis mister ballen mest av alle selv når han er i form. Når han ikke er i form er han ikke god nok for Arsenal. Lacazette får mer enn nok muligheter til å løpe gjennom og nok sjanser med Giroud ved siden av ham.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hans luftstyrke, en touch spill og spilleforståelse er et must.

 

Du har fullstendig rett i akkurat det du skriver her

 

Giroud er for meg selvskreven uavhengig av motstander.

Og da kan man tro at det er en selvmotsigelse når min påstand er at du tar fullstendig feil når du skriver dette!

----------------

 

Giroud er en fantastisk spiller NÅR Arsenal spiller på hans styrker. Han er en fantastisk spiller når Arsenal har kontroll og ikke er så avhengige av kontringsspill eller løpsstyrke fremme.

 

Problemet slik jeg ser det er at Arsenal mot slutten av foregående sesong i mindre grad spilte på hans styrker og det medførte at Giroud rett og slett ikke kom med i spillet. Det var påfallende (og det er ikke Giroud sin feil) at når Giroud startet så spilte Arsenal en slag angrepsfotball som eskluderte han. Det ble få innlegg fra kant der han kunne bruke sin hodestyrke. Det ble få gjennomspill der han kunne bruke sin "genialitet" inne i boksen. Det verste var at når han ble byttet ut og vi da gjerne fikk inn en mer løpssterk kantspiller så kom de angrepene der vi virkelig kunne ha hatt nytte av Giroud, og da manglet vi den spilleren som kunne satt innleggene i mål.

 

Problemet med Giroud er at han egentlig har en litt for liten "spennvidde" som angriper. Han er relativt avhengig av andre for å fungere, mens spillertyper som Alexis og Lacazette er med i større deler av et angrep og kan starte et angrep for å å løpe i posisjon og avslutte det samme angrepet. Dette er det svært sjelden at Giroud kan klare.

 

JA, Giroud kan være genial, men hovedårsaken til at jeg påstår at du tar feil når du sier at han er selvskreven uavhengig av motstander er rett og slett at laget vårt ikke vil eller evner å skape et spill som utnytter Girouds evner maksimalt. Laget gjorde det engang, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor de ikke klarer dette lenger. Er det medspillerne som feiler eller er det de på benken som skaper systemer og taktikk som feiler? Jeg skal ikke svare høyt, men de fleste vet nok hva jeg ville svart!

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg at Xhaka blir nøkkelmannen her forøvrig; Om han igjen svikter under press fra flere kanter og plasserer pasningen til motspiller så blir det en enkel kamp for Liverpool. Om han klarer å distribuere langt og å styre tempoet vil de slite med å ta ut han samtidig som de tar ut våre offensive trusler.

Link to comment
Share on other sites

Legitime spørsmål:

Giroud er for meg selvskreven uavhengig av motstander. Hans luftstyrke, en touch spill og spilleforståelse er et must.

Alexis mister ballen mest av alle selv når han er i form. Når han ikke er i form er han ikke god nok for Arsenal. Lacazette får mer enn nok muligheter til å løpe gjennom og nok sjanser med Giroud ved siden av ham.

 

BE

Vi er enige i å være uenige. Giroud for meg er en av de beste innbytterne i pl. Han virker til å være meget god til å analysere kamper og se an motstander.

 

Alexis mister ball ja, pga han prøver mye. Når du skriver at en alexis i dårlig form ikke er god nok for Arsenal, må jeg nesten be om forklaring. Hvilke annen spiller er da god nok uten form? Alexis er premier leagues mest verdifulle spiller, han produserer sjanser, mål og trussel uansett. Jeg forstår ikke resonnementet ditt. Jeg vil påstå at en Ramsey, OX eller Ozil er mye dårligere valg i dårlig form enn en alexis.

Link to comment
Share on other sites

Holding inne igjen, Mustafi ute! Noe merkelig etter min mening. Det samme gjelder at Kolasinac og Lacazette er benket.

Jeg sliter litt med å fatte logikken til Wenger.

 

Kolasianc er ikke dårligere enn Bellerin defensivt og har vist klare og gode tegn offensivt.

Lacazette har vært litt av og på, men det har også Welbeck vært, og av de to så er det Lacazette som er den som har de største evnene til få ballen over streken.

 

At Walcott er på benken etter å ha vært den mest usynlige Arsenalspilleren så langt denne sesongen er også uforståelig. Iwobi har kanskje ikke vist sitt beste, men det han har vist er i allefall milevis foran det Walcott har vist.

Link to comment
Share on other sites

Mustafi for Holding, Kolasinac for Ox(Evt for Bellerin og byttet pos på de to) og Lacazette for Welbeck...

Men la oss håpe jeg tar feil.

 

 

Ramsey med hans 300ene kamp for Arsenal i dag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...