Jump to content

2017.08.11 Leicester (H)


Polljen

Recommended Posts

Jeg likte og mye av det vi så! Veldig mye positivt fra kampen mot Leicester. Og det med et veldig "b" preget lag. Mustafi, Koscielny og Alexis er alle 3 VELDIG viktige brikker. :) Ser positivt på det selv om det til tider var et helvette i går !: ) Liverpool med 1 poeng, chelsea tapte og har Cahill utvist i 3(?) kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Mange var misfornøyd med midtbanen mot Leicester. Det var ikke jeg. Rett nok var vi ikke helt med defensivt, men det tenker jeg at vi kan klare å gjøre noe med. Men for meg var det gøy å se hvor fort vi klarte å flytte ballen fra den ene siden til den andre og med press på ballfører. Der syntes jeg faktisk Elneny var god, og kanskje bedre enn det Ramsey noen gang kommer til å bli. Vi må ha høyt tempo på ball for å spille ut lagene som skal være bak oss. Det klarte vi til tider på fredag og var det som gledet meg mest!

Link to comment
Share on other sites

Mange var misfornøyd med midtbanen mot Leicester. Det var ikke jeg. Rett nok var vi ikke helt med defensivt, men det tenker jeg at vi kan klare å gjøre noe med. Men for meg var det gøy å se hvor fort vi klarte å flytte ballen fra den ene siden til den andre og med press på ballfører. Der syntes jeg faktisk Elneny var god, og kanskje bedre enn det Ramsey noen gang kommer til å bli. Vi må ha høyt tempo på ball for å spille ut lagene som skal være bak oss. Det klarte vi til tider på fredag og var det som gledet meg mest!

4 taklinger og 0 interceptions. Problemet med Elneny IMO er at han løper rundt på banen uten en "purpose". Føler selv at han ikke er god til å sette press på mannen sin, men at han bare løper rundt... Han er også med på å dra NED tempoet, spesielt en sekvens der hvor vi spilte i høyt tempo og Kola var på vei gjennom, da valgte Elneny å spille tilbake til stopperne...

 

Jeg mener Elneny er en god stallspiller, han var meget god i Community Shield, men vi trenger noen som kan bidra mer offensivt slik som Ramsey klarer. Seri hadde vært ideelt da han kombinerer løpsstyrke med pasningsfot og offensive bidrag, men helsen hans tillater nok ikke kalde engelske vinterdager. Vi trenger en mobil offensiv trussel som har løpsstyrken til å hjelpe til defensivt og den mannen er ikke Coquelin/Elneny/Wilshere.

 

Holding var forøvrig ganske krise, men når han spiller ved siden av to venstrebacker med begrenset erfaring i posisjonen er det ikke så lett. Trenger Kosc/Per/mustafi ved sin side for å få instrukser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vel vår beste oppstilling på midtbanen er Ramsey og Xhaka, med reserver i Elneny/Cocquelin/Wilshere (etter hvert) og så savner jeg jo veldig Cazorla, da må antagelig Ramsey vike.... Ramsey og Caz blir for offensivt. Dessverre så ser jeg ikke at Xhaka er den generalen vi hadde trengt i en slik posisjon... Jeg innbiller meg at Matuidi kunne vært en slik spillere, men mulig jeg ikke er helt oppdatert der... Matic hadde også klart seg helt fint!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...