Jump to content

2017.08.11 Leicester (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Merkverdig hvor mye bedre vi ser ut i 4-2-3-1.

 

Kjøper vi Mahrez og Goretzka/N'zonzi så skal det godt gjøres å ikke vinne ligaen mener nå jeg. Er to virkelige gamechangerne vi trenger i våre potensielt svakeste ledd.

Link to comment
Share on other sites

Har nok ikke alt med formasjonen å gjøre her nå. Har nok veldig mye med hvem som spilte hvor. Det at Holding hadde en rævva game, i tillegg til at Xhaka OG Elneny hadde en rævva game var nok en god bidragsyter til at vi spilte så rævva som et lag.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok hende det også, men jeg mener at 3-5-3 ikke er veien å gå. Ja vi fikk en boost av den på tampen av forrige sesong, men jeg synes aldri vi har sett skikkelig gode ut i den. Faktisk langt mer sårbare bakover enn tidligere..

 

3-5-1-2 derimot mener jeg kan være en veldig god strategi når vi trenger å kaste oss fremover for å jage mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i at Elneny hadde en ræva match. Han var vår beste midtbanespiller frem til han ble byttet ut. Assist på målet til Laca og reddet Holding og Xhaka ved mer enn én anledning. Han er kanskje ikke den mest eksepsjonelle midtbanespilleren vi har, men i dag gjorde han jobben sin.

Link to comment
Share on other sites

Kan iallefall slå ut en fakkel om at Elneny ikke er noe som skal starte I Arsenal uansett (Edit: viktig) kamp. Det er ett par spillere i troppen jeg mener er for dårlige og han er en av de. Men han er kjekk å ha i en tropp og som innbytter.

Link to comment
Share on other sites

En junior og to venstrebacker i midtforsvaret. I fjor var det to juniorer. Det straffes knallhardt på dette nivået. Det samme gjør balltap av typen Xhaka hadde på midten.

 

Framover ser vi skarpe ut. Giroud er et dødelig våpen fra benken. Ozil har en svak match, men vi scorer likevel 4. Og det med Sanchez på tribunen...

 

Bakover, derimot, har vi mye å rette på. Forhåpentligvis kan Koscielny, Mustafi og/eller Mertesacker rette på det. Men vi har sluppet inn for mye mål med disse på laget også. Så, Arsene, det er dette det står på.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at 3-5-1-2 er nok et bedre alternativ. Med Laca og Olli/Welbeck på topp :)

Spiller vi med Cech ute da eller? Er det han som skal ligge mellom midtbane angrep, eller spiller vi med ekstrem sweeper keeper, Cech som en av de tre forsvarerne?

Eller regner vi med dommeren på vårt lag? En liten tellefeil muligens :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i at Elneny hadde en ræva match. Han var vår beste midtbanespiller frem til han ble byttet ut. Assist på målet til Laca og reddet Holding og Xhaka ved mer enn én anledning. Han er kanskje ikke den mest eksepsjonelle midtbanespilleren vi har, men i dag gjorde han jobben sin.

Elneny gjør jobben sin til nød, men ikke noe mer en det

Link to comment
Share on other sites

Ser veldig positivt på hvordan Lacazette og Kolasinac fremsto. Klassespillere som også jobber for laget.
Ox ser som sagt bra ut frem til motstanders 16-meter, men der sliter han.
Bellerin var skuffende i dag, så byttet av side han og Ox i mellom skal Wenger få ros for. Ox fikk mye mer til på høyresiden som jo er hans naturlige side.

Özil fikk veldig lite til og var generelt skuffende kampen igjennom, men han løper mye i dag. Det skal han ha.
Xhaka hadde en forferdelig førsteomgang men tok seg noe opp i andre. Uansett under pari av sveitseren.
Monreal sleit som den midterste av tre stoppere, men kjemper.
Holding var fryktelig. Sleit med å avlevere ballen i tide og ble presset ut av kampen. Riktig å bytte ham ut, men personlig ville jeg byttet ham ut til pause.

 

Ramsey sitt mål er klasse. Nedtaket og avslutningen så utrolig vakker.

Giroud viser sin klasse som boksspiller med en nydelig heading.
Jeg vil faktisk gå så langt å si at vi har to klassespisser som både kan kjempe om plassen på topp, men også utfylle hverandre. Giroud må nok belage seg på å spille andrefiolin, men han kan fort kjempe seg til noen kamper fra start likevel.

Cech med en fryktelig tabbe på førstemålet, men mye mer offensiv i stilen sin i dag. Har Jensemann hatt noe innflytelse der tro?
Elneny vår beste i førsteomgang, noe som kanskje sier mer om resten av laget enn ham. God squadspiller og syns han fortjener skryt for innsatsen i dag. Assist på Laca sitt mål og redder Xhaka og Holding ved flere anledninger.

Godt å endelig vinne en åpningskamp igjen. Selv om det er mye å rydde opp i spesielt defensivt, liker jeg veldig godt fightingviljen i laget.

Link to comment
Share on other sites

Vil si det er stooor forskjell på å 'gjøre jobben sin til nød' og å være ræva.

Joda, men det kommer vel også litt på hvor mye godvilje man legger bak det, for spesielt god var han ikke, bra assist til Lacazette, det skal han ha. Men ellers så har han vel ikke helt Arsenal nivået inne, det nivået vi burde ligge på i hvertfall. Xhaka hadde ingen fantom match han heller, men føler alikevel han har et større nivå inne.

Link to comment
Share on other sites

Det må da vel være mulig å kjempe om ligaen med det laget her? Kanskje en eller to forsterkninger til, selv om det sikkert ikke skjer før vi får kvittet oss med noe daukjøtt. Blir selvsagt viktig å holde backrekka mer skadefri enn den er i dag, men framover slår det jo til tider gnister! Jeg er positiv fordi:

 

1. Vi vant. I dag var det helt sjukt viktig.

2. Vi stilte med en reserverekke bak.

3. Spillerne vi kjøpte i fjor vil bli bedre i år. Det er ofte slik med spillere fra utlandet, som Xakha, Mustafi. Holding, selv om han hadde en elending kamp i dag, har fremtiden foran seg og vil bli mer stabil.

4. Nyinnkjøpene våre ser på hver sin måte ut til å være klasse. Lacazette er det mange mål i, Kolasinac tilfører stål som vi trenger mer av.

5. Özil kommer til å fortsette. Til tross for at han er litt ustabil er han en av våre aller beste. "Heldigvis" er han ikke så god at han blir snappet opp av Real (som han selvsagt har vært i), Barca eller BM.

6. Sanchez kommer kanskje til å fortsette. Jeg har faktisk litt troen, og synes ikke Sanchez har oppført seg så ille mot klubben i sommer. Det er bare å sammenligne med Couthinho nå i Liverpool, eller van Dijk i Southampton. Har foreløpig ikke sett noen transfer request fra vår lille chilener.

7. Vi har mye bra å spa innpå med som kan endre kampbildet fra benk, slik som Ramsey og Giroud i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har igjennom de siste årene fått med meg noen kamper på Emirates og en på Highbury, og de har vært av ymse slag.

 

Det har vært kalaseiere der vi har slitt med å få bort smilet i lang tid etterpå. Det har vært seire der jeg egentlig har vært jævla skuffa til tross for tre poeng. Og det har vært kamper der vi har blitt rundspilt og tapene har vært særdeles fortjente.

Men jeg tror ikke at noen av de kampene har hatt den nerven som dagens oppgjør mot Leicester. I dag kom opp- og nedturene på rekke og rad gjennom kampen.

 

Min vurdering, uten luksusen med ørten repriser av mange situasjoner.

 

Laget som helhet må ta skylden for baklengsmålene, offensivt var det lovende men langt fra perfekt.

 

jeg vet ikke om det skyldes at Leicester hadde løpt fra seg, men forvarsrekka virket mer solid når vi gikk tilbake til fire bak. Jeg var litt skeptisk da jeg så ei rekke bestående av tre sidebacker og en midtbanespiller, men det å bytte side for OX og Bellerin så ut til å fungere godt.

 

Våre to nye lover godt. Kolasinac er et "beist" uten sidestykke og Lacazette er høyt og lavt, der Giroud er ganske statisk så er Laca veldig dynamisk. Giroud er perfekt som superinnbytter når motstander har fått løpe seg møre, men Lacazette er et klart førstevalg slik jeg ser det.

 

PS!! Jeg vil berømme Leicesterspillerne som ikke stakk rett i garderoben da kampen var slutt, men som tok seg god tid til å hylle egne supportere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nesten gå så langt å si at Wenger nesten burde sparkes i Pausen, for andre året på rad klarer han ikke stable et habilt forsvar på beina til ligastarten. Dette laget har klare mangler, for meg virker det ikke som de spiller som et lag, det virker ikke som de jobber så veldig hardt for hverandre, det virker ikke som de prøver gjøre hverandre gode.

Tålmodig fyr ⬆️???.

 

Vi vant serieåpningen og jeg likte mye av det jeg så. Vi starter medre enn Liverpool og Chelsea i alle fall ?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...