Jump to content

2017.07.29-2017.07.30 Emirates Cup


Polljen

Recommended Posts

Jeg har ikke blitt veldig begeistret av det jeg har sett av våre gutter i pre season. Jeg synes vi ser ut til å være der vi var i fjor. Altså en kamp om topp 4. Det store spørsmålet er hva vi gjør med Europa League.. Prøve alt for å vinne? En halvveis løsning? Eller sende et rent b-lag? Hvis vi overhodet skal sikte mot seriegull, tror jeg vi må velge det siste.

 

For meg er Romelu Lukaku akkurat nå favoritt til å vinne serien.

Jeg vil ikke legge alt for stor vekt på pre-season, selv om man ikke skal overse den helt. VI har tross alt manglet viktige brikker der og vi har spilt med "halve" lag enkelte viktige posisjoner i perioder har blitt dekket av spillere som ikke hører hjemme i de posisjonene.

 

Men selv om jeg velger å ikke legge for stor vekt på pre-season så er jeg ikke altfor stor optimist foran den sesongen som snart starter. Jeg tror topp 7 består de samme lagene som sist sesong, jeg tror topp 6 består av de samme lagene som sist sesong men nr 7 (Everton) vil være enda nærmere lag 6 enn de var sist sesong. Arsenal skal slite hardt med å klare topp fire, men det er ikke umulig.

 

Når det gjelder EL, så ville jeg for ett par år siden sagt at vi bør ignorere den turneringen og ikke bruke unødvendige ressurser. Av "praktiske" årsaker så overstyrer jeg mitt "prinsipiell syn" p.g.a. av den gulroten som det å vinne EL nå innebærer. En seier i EL vil gi den samme "premien" som en fjerde plass i PL (kvallikplass til CL) og med litt hell så kan den føre til direkte plass i CL (slik United opplevde sist sesong).

 

Så jeg vil ikke nødvendigvis starte med et toppet lag i gruppespillet i EL, men likevel med en noe over halvveis god sammensetning av spillere og så eventuelt toppe laget mer NÅR vi går videre til cuprundene i EL.

 

For meg er Chelsea også denne sesongen favoritt, men jeg blir ikke overrasket om de to plassene bak Chelsea besettes av Manchesterlagene,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...