Jump to content

Alexandre Lacazette


Polljen

Recommended Posts

Hvis vi ser bort fra Giroud så er det mye jeg er enig med deg i Ben Elfen i det innlegget du kommer med.

Dog er det ett par punkt jeg vil kommentere. Martinelli kan spille kant, men jeg tror han på sikt vil bli en bedre midtspiss enn Nketiah.
Å bruke neste sesong til å spille Özil ut av laget synes jeg er vel råflott. Hvis f.eks. den "ryktede" (arabiske) klubben, eller andre klubber, skulle ønske å kjøpe Özil kommende sommer og Arsenal slipper unna med å kompensere lønnsutgifter så sier jeg bare SELG!!
Mitt ønske om å selge Özil til sommeren har ikke noe med hva jeg liker eller misliker med det Özil viser på banen, det går først og fremst på det økonomiske. Akkurat som med Aubameyang.
Begge to går inn i sitt siste kontraktsår neste sesong, begge begynner å bli godt voksne (blir 32 og 31 år kommende høst/sommer) og når laget trenger å bygges opp på nytt så ser jeg ingen grunn til ikke å cashe inn på de begge. Laca har ett ekstra år igjen på kontrakten i forhold til de to forannevnte, men jeg kan akseptere et salg der og hvis det gir oss viktige midler inn.

Om Willock er svaret på hvem som skal ta over Özilrollen får tiden vise, jeg liker unge "Kåre", men kanskje finnes det også andre løsninger. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

49 minutes ago, Ben Elfen said:

Giroud hadde passet perfekt han i måten Arsenal spiller på nå. Jeg er dog ikke helt overbevist på at måten vi spiller på nå er den rette 😂. For min del må vi gjerne selge Laca og Auba til sommeren og spille med følgende:

høyre Pepe/Nelson

midt En ny/Nketiah

venstre: Martinelli/saka

så bruker vi neste sesong på å spille ut Özil fra laget og la Willock spille seg inn i hans posisjon. 

Bifalles. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
41 minutes ago, Ben Elfen said:

En del rykter om fornyet kontrakt på ham nå. Jeg synes det er bra.personlig foretrekker jeg ham framfor Auba any day of the week (including matchdays)

Personlig foretrekker jeg han foran Ødegaard, any day of the week.

Ødegaard har dessverre vært vår dårligste signering denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg skjønner så vil ikke Arsenal  gi Laca en lang kontrakt. Kun snakk om  en kort forlengelse av den kontrakten han har. Men ,  et par mål på Anfield i morgen og mange gode kamper for  oss de nærmeste månedene så kan det fort snu seg til en ny lang kontrakt 🙂

Når det gjelder Ødegaard så har ikke han prestert veldig mye senere tid. Han må heve seg fort som faen. Skjønner godt hvorfor  han ikke fikk mye spilletid i Madrid. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er utvilsomt at en spiss som Lacazette passer bedre inn i spillestilen vår enn Aubameyang.

Lacazette har mange gode kvaliteter, men han mangler en del foran mål og litt på tempo.

Personlig mener jeg at Martinelli eller Balogun kan være den spissen.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Stefanb said:

Er utvilsomt at en spiss som Lacazette passer bedre inn i spillestilen vår enn Aubameyang.

Lacazette har mange gode kvaliteter, men han mangler en del foran mål og litt på tempo.

Personlig mener jeg at Martinelli eller Balogun kan være den spissen.

Martinelli har energien, avslutteregenskapene, farta og fightervilje. Men han må utvikle spillet med mann i rygg. Der er Laca soleklart bedre pr nå enda. 

Balogun har potensial, men fortsatt litt lite prøvd på toppnivå. Et utlån til en PL eller Championshipklubb er nok neste steget i utviklingen hans. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Martinelli har energien, avslutteregenskapene, farta og fightervilje. Men han må utvikle spillet med mann i rygg. Der er Laca soleklart bedre pr nå enda. 

Balogun har potensial, men fortsatt litt lite prøvd på toppnivå. Et utlån til en PL eller Championshipklubb er nok neste steget i utviklingen hans. 

Helt enig. Tenker selvfølgelig på sikt. ;)

Synd at Lacazette sin kontrakt går ut neste sommer. Hadde det ikke vært for erfaringer med spillere som spiller bra før de får en "siste stor kontrakt" så hadde jeg vært for å forlenge kontrakten til Laca.

Hadde han gått med på 2 nye år (med opsjon på 1 år) på en lavere lønning enn det han har nå så hadde jeg gledelig tatt det og latt Martinelli/Balogun kjempe med han om den plassen de kommende sesongene.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Helt enig. Tenker selvfølgelig på sikt. ;)

Synd at Lacazette sin kontrakt går ut neste sommer. Hadde det ikke vært for erfaringer med spillere som spiller bra før de får en "siste stor kontrakt" så hadde jeg vært for å forlenge kontrakten til Laca.

Hadde han gått med på 2 nye år (med opsjon på 1 år) på en lavere lønning enn det han har nå så hadde jeg gledelig tatt det og latt Martinelli/Balogun kjempe med han om den plassen de kommende sesongene.

Jeg håper Arteta/Edu ser på muligheten for lavere basislønn, bonuser i penger (og opsjon på kontraktsforlengelse) for antall målpoeng og andre positive ting spilleren kan tilføre laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Av våre siste 10 mål har Lacazette vært direkte involvert i 6 av de.

Han scorer dessverre ikke mange mål om dagen, men syntes samspillet mellom han, Ødegaard, Saka og til dels Martinelli/Smith Rowe har vært veldig bra de siste kampene våre.

Link to comment
Share on other sites

Det blir veldig mye frispark rundt det Laca foretar seg. Når han får ballen faller han som regel og så kommer det et jævlig høyt skrik og en arm opp av gresstustene som indikerer at han trenger alle nødetatene samtidig 😁 Laca skal ha det at han prøver iallefall. Han legger alltid inn en bra arbeids innsats for laget. Det har ikke blitt så alt for mange mål , men så kommer det magiske øyeblikket som sekunder før slutt mot Wolves. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Gunners68 said:

Det blir veldig mye frispark rundt det Laca foretar seg. Når han får ballen faller han som regel og så kommer det et jævlig høyt skrik og en arm opp av gresstustene som indikerer at han trenger alle nødetatene samtidig 😁 Laca skal ha det at han prøver iallefall. Han legger alltid inn en bra arbeids innsats for laget. Det har ikke blitt så alt for mange mål , men så kommer det magiske øyeblikket som sekunder før slutt mot Wolves. 

Noen ganger virker det som at det er den eneste måten for oss å få frispark på. Ja, han overspiller en del, men han blir også tatt ofte uten å få noe. Feks straffesituasjonen hvor han først blir holdt for deretter å bli sparket i foten. Hadde det vært oss mot City, hadde VAR bedt dommer se på den, og det hadde blitt dømt straffespark.

Mot Pool ble han holdt igjen med begge hender av Fabinho og Fabinho slapp unna kort.

Mot Villa (i fjor) ble han holdt og dratt ned i feltet av Martinez og fikk ingenting. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg digger Laca. Eneste minuset er at han ikke scorer nok mål

Han er en pest og en plage for forsvars spillerene til motstander laget og lager mye frispark. 

Håper vi beholder han, men håper også at vi får inn en spiss som scorer 30 mål!

Link to comment
Share on other sites

For min del så må Laca gjerne bli i noen sesonger til. Har aldri stått på innstillingen og moralen. I tillegg blir han hyllet for jobben han gjør i garderoben og rundt laget. I det siste har han også hevet seg betraktelig i spillet også. Arteta og klubben har jo nærmest gått ut å sagt at det kommer en ny spiss til sommeren, men det stopper ikke Laca i å få mange minutter til neste sesong, der vi forhåpentligvis skal spille en hel del mer kamper.

Tipper klubben vil se an CL situasjonen osv, før de tar en endelig avgjørelse.

Det største problemer her slik jeg ser det er at dette blir nok Laca siste store kontrakt da han har passert 30, og da tipper jeg det blir vanskelig å få han til å godta et kontraktforslag med kortere varighet samt lavere lønn. 

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lacazette har gått ut i dag og sagt at han er i dialog med flere klubber og at han ønsker seg CL spill neste sesong fordi han savner det.

En spiss som har 2 mål fra åpent spill hele jævla sesongen. Du er ikke god nok for Champions League gutt! 😂

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Stefanb said:

Lacazette har gått ut i dag og sagt at han er i dialog med flere klubber og at han ønsker seg CL spill neste sesong fordi han savner det.

En spiss som har 2 mål fra åpent spill hele jævla sesongen. Du er ikke god nok for Champions League gutt! 😂

Kilde?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Verminator5 said:

Kilde?

Var visst et intervju med canal+. Noenlunde tatt ut av kontekst, og mest sannsynlig er intervjuet gjort noen uker før det ble sluppet. 

Dette er det han faktisk sa:

“I am in discussion with a lot of clubs. I want to play in Europe, it’s been a long time since I played in the Champions League too, so I miss it. Nothing is impossible in life but it’s a little more complicated [for Lyon without Europe].”

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Simbad said:

Var visst et intervju med canal+. Noenlunde tatt ut av kontekst, og mest sannsynlig er intervjuet gjort noen uker før det ble sluppet. 

Dette er det han faktisk sa:

“I am in discussion with a lot of clubs. I want to play in Europe, it’s been a long time since I played in the Champions League too, so I miss it. Nothing is impossible in life but it’s a little more complicated [for Lyon without Europe].”

 

Er vel lov å si at man har lyst på CL. Og han er vel ikke en av de som mangler på viljen til å prøve å få dette til i Arsenal. 

Dessverre så er fasiten 2 mål i åpent spill.... på 31 kamper ikke helt det man trenger for å spille om CL.(Og iallefall ikke i CL)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

×
×
  • Create New...