Jump to content

2017.05.13 Stoke CIty (B)


Polljen

Recommended Posts

Er enig i laguttaket ditt Simbad, men vi vet jo veldig godt at Lucas ikke starter.:/ Jævlig uheldig at vi henter såpass gode spillere som faktisk presterer når de får sjansen, men så dropper vi de allikevel.

 

 

Satser på en brakseier i dag, Stoke borte er ikke det samme som det var før, så har mer troen nå enn for f.eks 4-5 sesonger siden.

 

 

Satsa å brakseier, og brakseier ser det ut som jeg får ! Takk, nå er topp 4 virkelig innenfor rekkevidde!

 

Lurer veldig på hvorfor vi ikke alltid legger mer innlegg når Giroud er på banen!

Link to comment
Share on other sites

Synes Monreal har vært veldig solid i det siste. Både som en av de tre bak og i dag som vingback. Tilbake til formen han hadde i fjorårsesongen. Özil har ikke i nærheten av like mange assist som i fjor, men han er blitt veldig god på å gå på løp i boksen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå at vi i andre omgang fikk sett det meste av hva Wengers lag kan levere både positivt og tildels negativt.

 

I perioder får vi får se flotte mål, fine ballkombinasjoner og god innsats. Samtidig så ser vi hvor utsatte dette laget er når en (ofte) dårligere motstander setter oss under press og laget vårt blir da lett veldig usikre.

I dag var det det positive som overskygget det negative, men i perioden rett etter Stoke sitt dobbeltbytte så slet Arsenal mye en periode.

 

Uansett all honnør til Wenger og spillerne i dag. Alexis fikk en kjenning og ønsket selv å bli byttet ut i forkant av målet hans, men han var såpass spøkefull på benken etter byttet at jeg håper det ikke er noe alvorlig. Med tanke på kampen mot Everton neste helg så bør Alexis uansett hviles mot Sunderland på tirsdag.....

 

PS!! Neste kamptråd kommer i morgen formiddag :proud:

Link to comment
Share on other sites

Synes Monreal har vært veldig solid i det siste. Både som en av de tre bak og i dag som vingback. Tilbake til formen han hadde i fjorårsesongen. Özil har ikke i nærheten av like mange assist som i fjor, men han er blitt veldig god på å gå på løp i boksen!

Generelt så er det flere "utskjelte" spillere som er på rett vei nå mot slutten av sesongen.

 

Monreal er en av dem. Xhaka synes å ha fått kontroll på sine "krumspring" og er etter min mening en av våre beste den siste tiden. Ox er mye mer stabil i vår enn tidligere. Ramsey har også vist et oppsving i prestasjoner de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Bellerin hatt en skuffende første halvdel av førsteomgang. Sliter med valg og pasningsspill. Er nok rusten fortsatt.

Ellers sliter vi litt med presisjonen på siste 1/3 og vi slår fryktelig lite inn på Giroud...

Liker ikke at Coquelin har så mye ball i etablert angrep...

Den traff du virkelig med ;D

 

Når det gjaldt kampen imponerte følgende spillere meg:

Giroud, Ramsey, Özil, Alexis -> Gode påfunn i angrep, går på løp og kommer ned for å hente, begynner å bli vant til å få bevege seg friere enn de kunne i den gamle formasjonen vår. (Giroud er inne her pga. måla selvfølgelig, gjorde lite annet..)

Bellerin og Monreal -> Spanjolene er tilbake til sitt gamle seg ;)

Xhaka -> Dikterer tempoet vårt, bestemmer rytmen i spillet og er flink til å veksle mellom å sentre langt og kort.

 

Disse skuffet meg litt:

Mustafi og Holding -> Spesielt Mustafi er for hissig på grøten, Holding er heldig i flere situasjoner idag.

Coquelin -> Passer ikke Xhaka, blir fortsatt for mye fancy av det han skal holde på med når han får spille litt mer avansert, minner litt om de periodene Ramsey er helt ute av form, er kun DA waliseren skal prøve seg på triks.

 

Ok levert:

Koscielny, Cech

Link to comment
Share on other sites

Solid men "too late". Hadde vi vært mer på når alle skrek om Wengers avklaring hadde vi hatt dette i våre hender. Mulig klubben led av supporternes opprør, men får vi ett skifte lever jeg godt uavhengig av resultatet imorgen mellom west ham og Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...