Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2017


Polljen

Recommended Posts

-----

 

Jeg forstår selvsagt han ikke forteller journalister, f.eks, at klubben jobber med å selge Sanchez og få inn en erstatter, men Wenger har vært helt klinkende klar på at han blir. Gjentatte ganger. Da synes jeg det er forferdelig dårlig og respektløst ovenfor alle fans, hvis han nå selges til City.

Han kan si at klubben jobber med å forlenge kontrakten, vi håper han blir, osv. Ikke lov allerede prøvede og kritiske fans at klubbens desidert beste spiller skal bli, for så å selge han like etterpå.

For Wenger sin del så håper jeg Sanchez blir, så ikke han mister helt ansikt. Om det er det beste for klubben, er jeg neimen ikke sikker på lenger. Men ikke selg han til City da hvertfall...

Jeg forstår det du skriver og jeg har veldig lyst til å være hundre prosent enig, men likevel så er det ett eller annet som gjør at i akkurat dette tilfellet så klarer jeg det likevel ikke. Jeg mener at mye av den svadaen som Wenger har kommet med opp igjennom årene er nettopp som du skriver respektløst, ikke minst i forhold til uttalelser i forbindelse med kamper og mer generelle uttalelser rundt overgangsvinduer, kvaliteten på sine tropper opp igjennom årene o.s.v.

Men tilbake til Sanchez (og litt også OX). Det er mye jeg har mistrodd (og fremdeles mistror) av det som har kommet fra Wengers munn, men jeg tror faktisk at Wenger tidlig i august ønsket å beholde Sanchez, jeg tror at Wenger hadde en overdreven tro på sine egne evner til få gjennom en ny kontrakt etter at overgangsvinduet var over, så av en eller annen merkelig grunn så tror jeg faktisk ikke at Wenger bevist kom med løgn da hen kom med uttalelsene om at Alexis Sanchez blir. Wengers store problem nå er selvsagt at han måter seg selv i døra når nå OX er solgt og Sanchez muligens blir solgt. Virkeligheten har innhentet Wenger og selv om jeg som sagt ikke tror at Wenger der og da (tidlig og midt i august) kom med bevisste løgner så innser jeg selvsagt at Wenger nå sannsynligvis har mistet sin siste anelse av troverdighet. For meg har det meste av tillit forsvunnet for lengst men jeg tror faktisk at han nå er i ferd med å miste tilliten også fra en merkbar del av "Wenger knows" delen av fansen og akkurat det er "farlig" for Wenger.

 

Jeg tror dessverre ikke at Wenger forlater Arsenal i denne landslagspausen, men det skal et mirakel til hvis han blir sittende ut kontrakten.

 

Når det gjelder hvor Sanchez eventuelt drar, så var jeg på dine bølgelengder om at det måtte bli ut av England, akkurat nå gir jeg blanke blaffen. Arsenal kommer ikke til å kjempe om topp fire denne sesongen, City kommer sannsynligvis til å være der oppe. det betyr at vi i realiteten ikke selger til en konkurrent. Når Arsenal eventuelt er tilbake og kan konkurrere om en topplass i ligaen så er jeg ikke så overbevist om at Sanchez er den han engang var. Han er snart 29 år og selv om han (som Zlatan) vil være en god fotballspiller også fremover noen år, så nærmer han seg en alder der man ofte er mer skadeutsatt og der man kanskje begynner å slite litt med farten. Kanskje har jeg rett, kanskje tar jeg feil i akkurat dette. Men får vi £60-70 mill for en spiller som uansett er ferdig hos oss om ni måneder, og selv om Sanchez nok vil være profesjonell hvis han blir så vil han likevel kanskje ikke levere det vi håper, så jeg sier selg selv om det er til City.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Jeg var egentlig tenkt å sitte å kikke på "idiotene" ;D i TV2 Sportskanalen som sitter og synser og sannsynligvis som vanlig har en reporter ved Man U sitt treningsannlegg i tillfelle det dukker opp en ny spiller sent i kveld, men jeg lurer på om jeg skal bryte tradisjonen i år og gi f** i de siste knappe fire og en halv timene som er igjen av vinduet.

 

Jeg tenker jeg tar de siste ryktene for "god fisk" og oppsummerer herved Arsenal "viktigste" overganger i dette vinduet.

 

Kolasinac, ny og spennende, blir benket av Wenger.

Lacazette, spissen jeg har ventet på, blir benket av Wenger.

Gabriel som var en brukbar backup, er solgt.

Chambers som jeg ikke har tro på (men jeg vet andre her har det), skulle selges men salget av Gabriel ødela det. Leicester ville kjøpe han nå i slutten av vinduet.

Gibbs ble endelig solgt, og jeg håper at han har fått gått til en klubb der denne sympatiske mannen kanskje får en god avslutning på karrieren.

OX ville ikke være her, han er happy med å bli solgt til Liverpool.

Mustafi trives visst nok i Arsenal. Var nesten klar for Inter, men må nå en tid fremover forsette å mistrives i Arsenal. Hvor motivert er han?

Sanchez ville vekk, han hadde (i teorien) mange muligheter men ville så absolutt til CIty. Men City vil ikke han han (nå), kanskje de står med åpne armer til sommeren. Hvor motivert er Sanchez til business as usual i Arsenal?

Lucas Perez. Drar han tilbake til Spania, eller skal han sitte på Arsenaltribunen enda et år.

 

Ny(e) spiller(e) inn? Tvilsomt

Andre spiller ut? Hvem har råd til lønningene?

 

Og til slutt, gjett hvem som er drittlei akkurat nå? :shy: Hvis dere tippet undertegnede så har dere rett.

Nei, nå slår jeg av PC'en. Sitter meg bort på sofaen og finner noe hjernedødt på TV'en og hvis jeg klarer å være viljesterk nok så venter jeg til i morgen med å se hvor feil jeg tok i mine antakelser.

 

God kveld, god natt og Wenger out!!!! (+ Stan m.fl.)

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er la vi inn et bud på 92 millioner på Lemar med bud i anførselstegn.

Nå begynner jeg å bli veldig konspiratorisk, men det er lettere å forklare en elendig deadline day med at vi forsøkte i hvert fall å få Lemar. Mens budet og hensikten var aldri å få tilslag fordi det var logistisk umulig ( han skulle spille kamp mot Nederland, og Deschamps var veldig klar at han ville ikke ha noen forstyrrelser ang transfer i oppkjøringen til kampen ), han ville spille CL ( derfor er vi helt uaktuelle ). Med alt det andre rare som skjer i klubben skulle ikke dette forundre meg om er strategisk av Arsenal for å gi fansen troen på at vi forsøkte i hvert fall. Vi var villig til å bruke penger... blablablabla.

 

Ulfagrafr som klarer å få Deadline Day omgjort til en Poirot-episode.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Sanchez ville vekk, han hadde (i teorien) mange muligheter men ville så absolutt til CIty. Men City vil ikke han han (nå), kanskje de står med åpne armer til sommeren. Hvor motivert er Sanchez til business as usual i Arsenal?

 

 

 

City ville ikke ha han? City var jo villig til å by 60mill pund! Det betyr jo at de virkelig ville ha han!

Link to comment
Share on other sites

 

INN:

Sead Kolasinac (Schalke 04)

Alexandre Lacazette (Lyon)

UT:

Takuma Asano (Stuttgart, lån)

Chris Willock (Benfica)

Kaylen Hinds (Wolfsburg)

Yaya Sanogo (Toulouse)

Daniel Crowley (Willem II, gratis)

Marc Bola (Bristol Rovers, lån)

Wojciech Szczesny (Juventus)

Emi Martinez (Getafe, lån)

Gabriel Paulista (Valencia)

Carl Jenkinson (Birmingham, lån)

Cohen Bramall (Birmingham, lån)

Ismael Bennacer (Empoli)

Jon Toral (Hull City)

Savvas Mourgos (Norwich)

Kieran Gibbs (West Bromwich)

Alex Oxlade-Chamberlain (Liverpool)

Lucas Pérez (Deportivo la Coruña, lån)

Donyell Malan (PSV)

Kelechi Nwakali (VVV-Venlo, lån)

Joel Campbell (Real Betis, lån)

Link to comment
Share on other sites

INN:

Sead Kolasinac (Schalke 04)

Alexandre Lacazette (Lyon)

Da har vi klare mangler på høyreback/høyre vingback(Debuchy og Chambers er ikke bra nok til å utfordre Hector) samt et desperat behov for forsterkning på sentral midtbane. I tillegg sitter vi igjen med Mustafi og Alexis som sannsynligvis ikke er supermotiverte for øyeblikket.

Saken er vel at vi har måtte rydde i sommer og ikke fikk hentet noen. Neste vindu står vi i risiko for å miste Alexis og Özil gratis, i tillegg til Mustafi og Mertesacker. Sitter med litt vanskeligheter for å se hvordan vi kan klare å kjempe oss inn i topp 5 med stallen nå.

 

På den annen side kan de jo kikke på spillerne som har forlatt klubben for store summer tidligere:

Hleb, Nasri, Adebayor, Sagna, Clichy, Van Persie har vært/er i tyrkisk fotball, de to førstnevnte var ettertraktet før vi hentet de, de andre kom hit fra (og for) nesten ingenting og ble til superstjerner her, de fleste av de hadde en god sesong eller to i etterkant, men havnet i Tyrkia "alt for tidlig".

Link to comment
Share on other sites

City ville ikke ha han? City var jo villig til å by 60mill pund! Det betyr jo at de virkelig ville ha han!

Ryktene sa at City ville gi £60mill, men ingen vet om det ryktet var korrekt. I min litt sarkastisk kommentar så la jeg til grunn andre (også uverifiserbare) rykter som tilsa at City mente han ble for dyr i forhold til den korte tiden han har igjen i Arsenal. Hva er så sannheten? Jeg valgte min versjon av sannheten en frustrert siste kveld i overgangsvinduet.
Link to comment
Share on other sites

BAre ikke Sanchez ødelegger garderoben totalt nå da... Feil avgjørelse å holde på han mener jeg. Er ganske sikker at han i sitt eget hode er "borte fra" klubben. Vi kommer ikke til å se 30 mål fra Sanchez denne sesongen. Ville være trist med 3 mål og 2 assist for eksempel.... Fy fader. Kunne hatt 60 mill i banken.

 

MEn så har nå dette vært et meget spesielt transfervindu også da... Mange som ikke har fått til de de ville...

Link to comment
Share on other sites

BAre ikke Sanchez ødelegger garderoben totalt nå da... Feil avgjørelse å holde på han mener jeg. Er ganske sikker at han i sitt eget hode er "borte fra" klubben. Vi kommer ikke til å se 30 mål fra Sanchez denne sesongen. Ville være trist med 3 mål og 2 assist for eksempel.... Fy fader. Kunne hatt 60 mill i banken.

 

MEn så har nå dette vært et meget spesielt transfervindu også da... Mange som ikke har fått til de de ville...

Men alle er sterkere, bortsett fra oss. Det skjer ikke endringer før vi taper 5 på rad.

Link to comment
Share on other sites

Klubben er ikke blakk. Så enkelt er det. At de som styrer klubben er gjerrige, det er en annen sak.

 

Arsenal har ikke de samme inntektene som f.eks. United, men Arsenal har relativt liten gjeld og relativt bra med peng på bok. Regnskapene sier så og i dagens samfunn så er det ikke så lett å manipulere et slikt regnskap.

 

Arsenal kan ikke gjøre som PSG og bruke vel to milliarder kroner på en spiller, men hvis viljen er der så finnes også midlene der til en oppgradering av spillerstallen.

 

Et av problemene med de som styrer klubben nå synes å være en manglende forståelse av at man må bruke penger for å tjene penger.

Hvis klubben får et lenger fravær fra toppen i PL, med dertil manglende spill i Europa så blir klubben mindre attraktiv for sponsorer. Hvor skal de da hente pengene? Øke prisene på kampbillettene som allerede er de dyreste i PL?

Klubben er ikke blakk, men den har lagt en kurs som på sikt skaper en trangere økonomi.

 

Hvis jeg skal påpeke en eventuell hypotetisk fordel med det som skjer nå så er det at dette er en kurs som kan svekke verdien på Kroenke sine aksjer og hvis vi er "heldige" så vil det medføre at han vil vurdere å realisere den verdien som ligger i hans aksjer i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

 

Men tilbake til Sanchez (og litt også OX). Det er mye jeg har mistrodd (og fremdeles mistror) av det som har kommet fra Wengers munn, men jeg tror faktisk at Wenger tidlig i august ønsket å beholde Sanchez, jeg tror at Wenger hadde en overdreven tro på sine egne evner til få gjennom en ny kontrakt etter at overgangsvinduet var over, så av en eller annen merkelig grunn så tror jeg faktisk ikke at Wenger bevist kom med løgn da hen kom med uttalelsene om at Alexis Sanchez blir.

 

-------

 

På bakgrunn av Wengers uttalelser så var det godt å se Sanchez ble værende. Så får vi håpe Wengers tro er berettighet.

En ny kontrakt på Sanchez tror jeg hadde vært et stort løft vekk fra den nær giftige atmosfæren som klubben befinner seg i nå.

Men går du til en bookmaker tar han nok gladelig imot mye penger og gir deg god odds på det veddemålet...

 

Det er helt ufattelig at vinduet er over og vi sitter igjen med den troppen vi gjør.. Hvilke grunner Wenger har for å ikke gi seg selv og klubben større sjanse

for suksess på tampen av sin karriere - ja det kan jeg virkelig ikke forstå. Og det er som supporter forferdelig (!) tungt å bevitne at klubben åpenbart ikke gjør alt de kan for

å være så suksessfulle som mulig. Wenger og Gazidis vil hevde noe annet, men ja, de kan.....

 

Det har lenge slått meg hvor alarmerende dårlig klubben virker å bli drevet hva gjelder kontrakter og overganger ifht de andre toppklubbene. Og dette toppet seg selvsagt ved midnatt.

Men jeg tenker nå altså forbi dette vinduet. Det siste halvannet-to årene. Vi har vell knapt lyktes i å re-signere noen utenom Kosci?

Så Wenger og co sitter å venter på at de skal ombestemme seg.. Og har en tropp full av usikkerhet og umotiverte spillere.

Jeg har naturligvis forståelse for at det må være et vanskelig scenario, men sånn som det har vært nå kan man hvertfall ikke ha det.

Da får du være beinhard og selge de som ikke vil være i klubben. Skaffe spillere som har lyst til å prestere og vinne titler for AFC.

 

Det ble i spillerkjøp-tråden nevnt en potensiell grunn til at vi ikke kunne hente nye spillere denne sommeren. Det gjaldt nye regler ifht hvor mye økning klubbene er tillatt når det gjelder lønninger. Hvis regelen har trådt i kraft, kan vi hvertfall se at de andre klubbene synes å ha løst dette på en langt bedre måte enn oss. En ting er United som (som nevnt) er en kommersiell pengemaskin. Men de andre toppklubbene genererer ikke noe veldig mye mer penger enn oss. Nedenfor tar jeg en kort sammenligning for å understreke, og kanskje overdrive, forskjellene mellom de andre klubbene og oss hva gjelder spillerkjøp og kontraktsfornyelser.

 

  • United : Går på markedet og henter NØYAKTIG det de trenger. Lukaku og Matic trenger ingen tilvenningstid og leverer fra dag en. Lindeløf har ikke vært det helt store til nå, men i motsetning til oss har United god dekning og et organisert forsvar, så ingen krise der. I tillegg har man en liten joker i bakhånd i Zlatan...
  • City : Kvitter seg med gamle spillere på utgående kontrakter som Clichy, Sagna, Kolarov. Nasri ønsket de også å kvitte seg med. De fikk ikke summen de ønsket seg, men istedet for å sitte å vente på et beløp de ikke får, kvitter de seg med han for en billig penge og frigjør lønningsposten før siste dag av vinduet. Inn for Nasri? En av europas beste og mest spennende spillere ifjor, Bernardo Silva. Inn har også Ederson, Mendy, Walker og Danilo kommet. Solide navn. God dekning på alle plasser.
  • Chelsea : Mister tunge navn som Costa og Matic. Men henter direkte kvalitetserstattere i Morata og Bakayoko. Samt Rudiger inn for Terry. Og på tampen av vinduet henter de jaggu meg solide Drinkwater og Zappacosta også.. Morata, Bakayoko og Rudiger startet alle i seieren over Everton. (Til sammenlignen opp mot oss)
  • Tottenham : Ventet lenge med å gjøre signeringer, men Aurier og Ajax-stopperen kan vise seg å bli meget gode kjøp. Og enda viktigere (desverre) - spurvene lykkes med å signere nøkkelspillere på nye kontrakter !!
  • Liverpool : Beholder Coutinho og sper på med Salah og OX. Forsvaret tror jeg derimot Klopp har gjort dumt i "neglisjere".
  • Arsenal : Vi henter Kolasinac og Lacazette. I forrige kamp, en vanvittig viktig toppkamp hvor vi skulle revansjere tapet mot Stoke. - Hvor befant de seg? Jo på benken.... Og i forsvaret stiller vi med Holding. En mann som knapt har fylt 20 og stort sett har championshipkamper under beltet å vise til. På benken? Der sitter vår 35 millioner pund forsvarsmann med en VM-tittel rundt halsen... Hva i allverden er det som skjer?! Kanskje har Mustafi sagt noe/ønsket seg vekk, ikke vet jeg, men svelg da en j*vla kamel Wenger! Du startet da med Ox! Holding leverer en kamp som må være noe av det værste en forsvarsspiller har levert i Premier League. Og han får fullføre 90 min. Stakkars mann...

 

Hva mer trenger man egentlig å si... Det at ligavinneren henter TO solide spillere siste uka, mens vi mister Ox og ikke henter NOE nytt som kan styrke troppen sier vell alt om

ambisjonsnivået vårt vs den beste klubben i England forrige sesong. City og United har også gjort et meget godt vindu, og har tropper som det oser klasse og bredde av.

 

Jeg kommer til å fortsette å se på kamper, fortsette å støtte laget. Men jeg ønsker Wenger ut, nå! For dette blir for dumt. En klubb av Arsenals størrelse skal ikke drives på denne måten. Vi skal ha ambisjoner om å vinne Premier League. Det har åpenbart ikke Wenger. Og hver gang vi har mulighet til å hevde oss, så feiler vi grundig. Sesong etter sesong. Og det blir selvsagt managerens ansvar. Jeg ser det er fellow gooner fra jæren som på finn.no har levert inn det han kaller "skilsmisse" med Arsenal og selger alle draktene sine. Full forståelse for at du har fått nok !

Link to comment
Share on other sites

I går var dagen da Arsene Wenger umulig kunne vinne. Hvis han handlet, ville han bli beskyldt for å være i panikk. Hvis han lot være, for å være handlingslammet. Med den sesongstarten vi har hatt, ville alt vært feil.

 

Totalt sett ble det et skuffende vindu. Situasjonen rundt våre to største stjerner er, utrolig nok, akkurat like uavklart som da vinduet åpnet. Hvis de to forsvinner gratis til sommeren, er årets sesong som et rådyrt lån å regne. Prislapp: Cirka 1.milliard. De to skal spille fantastisk godt om det skal sies å være god business.

 

I tillegg til dette kom alle ryktene rundt vår mest sårbare lagdel, Mustafi. Med ham og Koscielny motiverte og i toppslag, har vi på papiret en meget solid stopperduo. Merte er en gammel ringrev og ok backup. Som fjerdevalg er Monreal, Kolasinac, Holding og Chambers ok også. Men hvis Mustafi ikke har hodet på rett plass, hvis helsa til Merte ikke holder og Koscielny blir skadet/suspendert - noe som slettes ikke er utenkelig - da er vi ille ute å kjøre.

 

Den sentrale midtbanen synes også for svak, og i skrikende mangel på en defensivt anlagt sjef.

 

Deadline day: Hvis det medfører riktighet at Arsenal plutselig doblet tidligere bud på Lemar på deadline day, vitner det om en, i mine øyne, elendig strategi. £92m. var en vanvittig pris (omtrent det dobbelte av hva City i juni ga for Bernardo Silva), men endelig nok til at Monaco sa ja. Men med så liten tid, var plutselig Lemar selv skeptisk. Forståelig nok.

 

Spør du meg synes hele skuta ut til å være lekk og uten kurs. Det lappes og tettes her og der, vi slenger ut noen bud hist og pist, og båten bærer, men bare såvidt. Det er få, om noen, som har tro på at vi faktisk er på vei noe sted. Mannskapet vil ikke forlenge sine hyrer, og de nye vi mønstrer på, synes å være de som tilfeldigvis er tilgjengelig, og ikke noen som vi har siktet oss ut og har en plan for hvordan vi skal bruke. Rederen, Kroenke, er taus som en østers. Aldri en lyd om hvor han ønsker vi skal dra. Og kapteinen, Wenger, synes å ha glemt hvordan man kommer seg noe sted som helst.

 

-----

 

I mange år syntes jeg det var morsomst å argumentere mot den gemene hop, uansett hva den måtte mene. Jeg var pessimist når alle andre var optimister, og vice versa. Men nå, nå må jeg innrømme at jeg synes det er vanskelig å finne lyspunkter. Jeg ønsker at Wenger trekker seg, samtidig som jeg overhodet ikke har troen på de styrende herrer som da blir igjen. Jeg har, om mulig, enda mindre troen på dem enn Wenger. Randy Lerner har vist hvor dårlig det kan gjøres..

Link to comment
Share on other sites

I går var dagen da Arsene Wenger umulig kunne vinne. Hvis han handlet, ville han bli beskyldt for å være i panikk. Hvis han lot være, for å være handlingslammet. Med den sesongstarten vi har hatt, ville alt vært feil.

 

Totalt sett ble det et skuffende vindu. Situasjonen rundt våre to største stjerner er, utrolig nok, akkurat like uavklart som da vinduet åpnet. Hvis de to forsvinner gratis til sommeren, er årets sesong som et rådyrt lån å regne. Prislapp: Cirka 1.milliard. De to skal spille fantastisk godt om det skal sies å være god business.

 

 

For en manager og en klubb som har spinket og spart i alle de siste årene for å lose oss gjennom stadiumbytte bryter dette med alle prinsipper og logikk fra tidligere. Vi hadde hele fjorårssesongen og sommeren på å signere kontrakter. På ett tidspunkt måtte man bare ha sagt signèr eller stikk, slik at vi hadde hatt mulighet til å få penger i kassen og tid til å hente erstatter. Nå lar vi, som du påpeker, verdier for over en milliard gå gratis om en sesong OG vi må hente erstattere neste år i steden for. Det vil også sannsynligvis presse prisen på disse spilerne vi trenger opp da vi sitter igjen med utrolig dårlig kort og vi ender opp nærmest desperate etter å forsterke. Det bryter med all logikk vi har erfart tidligere og viser at skuta ikke har noen nordstjerne å navigere etter. Kontraktssagaen har vært løst på en amatørmessig måte. Ingen lederskap.

 

Hvordan kan vi forsvare å ha Englands dyreste kampbilletter når en milliard ++ tilsynelatende ikke er så mye verdt for klubben. Hvordan kan vi risikere å gå gjennom en sesong med demotiverte spillere? Hva gjør det med spillermiljøet?

Link to comment
Share on other sites

En liten feilnavigering fra min side her, men er det noen av dere som er innom vårt rederi sitt "søsterforum" på Facebook? Da jeg hadde et kort opphold der for ett par tre sesonger siden så var det noen av mest de erfarne Wengerorienterte offiserene der som på en ganske fundamentalistisk måte gav de Wengerskeptiske en ganske sterk verbal juling.

 

Er det fremdeles noen der som er like sterke i ordbruken når de tar Wenger i forsvar? Jeg tenker egentlig på et konkret medlem, men jeg vil ikke nevne navn (vil ikke henge ut en konkret person, som jeg hadde stor respekt for da jeg var fersk her på forumet mange år tilbake i tid)

Link to comment
Share on other sites

En liten feilnavigering fra min side her, men er det noen av dere som er innom vårt rederi sitt "søsterforum" på Facebook? Da jeg hadde et kort opphold der for ett par tre sesonger siden så var det noen av mest de erfarne Wengerorienterte offiserene der som på en ganske fundamentalistisk måte gav de Wengerskeptiske en ganske sterk verbal juling.

 

Er det fremdeles noen der som er like sterke i ordbruken når de tar Wenger i forsvar? Jeg tenker egentlig på et konkret medlem, men jeg vil ikke nevne navn (vil ikke henge ut en konkret person, som jeg hadde stor respekt for da jeg var fersk her på forumet mange år tilbake i tid)

Det har minsket seg kraftig etter at denne personen sluttet å være aktiv i gruppa og laget en egen gruppe der kritikk av Wenger ikke er lov. No joke, han gjorde det. Den heter lojale arsenalsupportere eller noe sånt..

Det er enda forsvarere av ham der inne, men ingen som henger ut andre og sender truende PM som denne personen gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Det har minsket seg kraftig etter at denne personen sluttet å være aktiv i gruppa og laget en egen gruppe der kritikk av Wenger ikke er lov. No joke, han gjorde det. Den heter lojale arsenalsupportere eller noe sånt..

Det er enda forsvarere av ham der inne, men ingen som henger ut andre og sender truende PM som denne personen gjorde.

Tro det eller ei, jeg har fremdeles stor respekt for de som fjellstøtt står bak Wenger som manager i Arsenal. Jeg er særdeles uenig med de, men jeg kunne ikke tenke meg å angripe de som personer bare p.g.a. av meninger de har i en sak.

De få dagene jeg var på facebookforumet var rett og slett skremmende, jeg var nok ikke der lenge nok til å bli "angrepet" selv om jeg også der skrev noen skeptiske kommentarer. Det er derfor godt å lese her at det er et mer fornuftig miljø der nå.

Personlig så kommer jeg ikke til å prøve meg der igjen, men det skyldes i hovedsak at jeg finner det alt for "rotete" å drive konstruktive diskusjoner slik et forum på Facebook er bygd opp.

 

Derfor er jeg glad for at dette "ekte" forumet har overlevd til tross for at deltakelsen en stund var særdeles lav. Det å kunne forsette en diskusjon over tid, ja faktisk faktisk over både måneder og år er en sann glede. På Facebook er det kun øyeblikket som teller når det gjelder diskusjoner.

 

PS!! Jeg beklager at jeg har går helt off-topic (og blitt litt nostalgisk) i dette som er en dedikert tråd om sommerens overganger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...