Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2017


Polljen

Recommended Posts

Vist OX noen gang tror han kommer til å lykkes som Sentral midt så bekrefter det vell bare at intelligensen hans står i stil med spilleforståelsene. En spiller med SINNSYKE fysiske attributter. Trist at han forlater oss, men langt fra noen krise, men klubben taper nok ansikt her ja. Husk at ox og gibbs ut gir mer penger inn en det vi har brukt på overganger i hele vinduet, spørsmålet er om det kommer folk inn de siste dagene. Kommer det ingen inn på tampen så er dette vinduet krise, med eller uten OX salget

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Vi får vel fort vekk inn noe ingen har hørt om før. Sanogo lignende next? Hadde ikke forundra meg litt engang. Hadde lett tatt en mellomsesong nå om Wenger hadde gitt seg/ fått fyken og en ny manager kan bygge nytt lag neste år!

Link to comment
Share on other sites

Hadde lett tatt en mellomsesong nå om Wenger hadde gitt seg/ fått fyken og en ny manager kan bygge nytt lag neste år!

Jepp!!!

 

Jeg blir dog ikke overrasket om Wenger tar en Lucas Perez, får "panikk" og kjøper enda en spiller som blir benket når han viser antydning til lovende takter,

Link to comment
Share on other sites

Det som bekymrer meg mest er at klubben og stallen er i den værste tilstanden den har vært i de siste 25 årene. Og i steden for at vi innvisterer i en tropp som var langt fra de beste i fjor, ser vi ut til å få mer penger inn på spillersalg en det som går ut. Syns også det er merkelig hvordan spillerene våres til stadighet går til rivaler. Skyld gjerne påkledt kontaktsøkende igjen, men du ser ikke slikt i klubber der folk planlegger. Frykter ingenting vil skje før vi får nytt styret. Folk ler av oss

Link to comment
Share on other sites

Wenger har gjort absolutt ALT feil:

 

- Han ventet for lenge med klarhet om egen fremtid

- Han ventet for lenge med å fornye kontrakter

- Han har vært naiv og tenkt at fotballspillere er lojale uansett

- Han lar de som ikke vil spille for klubben spille

- Han lar de som vil spille sitte på benken

- Han har kommet med uttalelser i media vi egentlig visste var feil, men naive som supporterne er lot vi oss lure igjen. DET skjer ikke igjen!

Alt dette har gjort at han nå MÅ selge unna gode spillere + Chamberlain, samtidig som han sitter igjen med flere spillere han tydelig ikke vil ha i laget (Chambers, Perez og Debuchy er de klareste eksemplene.)

 

Mannen har ødelagt klubben, og hvis jeg skal sammenligne Arsenal med en annen klubb hvor noe av det samme har skjedd, må det bli Valencia. For 15 år siden var Valencia en topp 5 klubb i Europa, mens den i dag ikke en gang er topp 30!

Link to comment
Share on other sites

Valencia hadde vel "gyldig" grunn til å selge unna\slanke spillerstallen pga dårlig økonomi osv. Og da er det selvfølgelig de beste som forsvinner, vanskelig å komme seg på bena igjen når det virker som bare Real Madrid og Barcelona får pengestøtte fra de statlige\kommunale i Spania, når de opplever dårlige tider og trenger litt hjelp med å bli kvitt litt gjeld.

 

Men hvilken unnskyldning har Wenger\Arsenal for dette? Det er neppe pga dårlig økonomi. Eneste som kan berge dette nå, må vel være noen "HUGE" spillerkjøp i løpet av morgendagen. Som bruker ca 1 sesong på å spille seg varme i Arsenal systemet for så å forsvinne pga vedvarende manglende sportslige ambisjoner og visjoner.

 

Ser ikke ut som dette kommer til å bli vakker skue videre denne sesongen

 

In Wenger we trust......FØKK ÅFF!!

 

.............

 

Mannen har ødelagt klubben, og hvis jeg skal sammenligne Arsenal med en annen klubb hvor noe av det samme har skjedd, må det bli Valencia. For 15 år siden var Valencia en topp 5 klubb i Europa, mens den i dag ikke en gang er topp 30!

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at det er disse nye "PL-reglene" med spillerlønninger som gjør at vi ikke har signert flere (Og ikke kommer til å gjøre det). Til tross for penger på bok har vi ikke lov å øke lønnsinntektene våre mer.. Spillere som ikke er ønsket som Mustafi, Perez og Debuchy må bli for at ikke all dybde fra stallen skal forsvinne siden vi tydeligvis ikke klarer å finne erstattere som går inn på laget på lavere lønninger...

 

Er trist å tenke på hvordan det har blitt. Fra det direkte Invincibles til det ballspillende laget med Cesc, Nasri og Rosicky, frem til dette laget som hverken kan utnytte ballovertaket eller skape gode kontringsmål. Midtbanespillerne mangler enten noe defensivt eller offensivt uansett konstellasjon og stopperne som ikke passer sammen.

 

Laget skriker etter en kreativ spiller som kan ta med seg ballen forbi ledd i midtbaneduoen (Wilshere kunne gjort dette, men måtte vært i en treer) og en midtbanemann som kan hjelpe med å ta ballen fra motstanderen (Coquelin kunnne gjort dette).

 

Tror en 4-3-3 med Xhaka, Coquelin og Wilshere/Ramsey kunne vært mer balansert. Mtp. kontraktssituasjonen og lønnsbudsjettet virker det som om det kun blir 1/3 av den fantastiske fremre trioen som blir neste år dog.

Link to comment
Share on other sites

Smått utrolig at Ox som har uttalt tidligere vil spille for Liverpool, som bare dager før kampen mot Liverpool takker nei til en kontrakt på 180 000 i uka spiller fra start MOT Liverpool med transfervinduet fortsatt åpent.

 

Fotnote: 180 000 i uka?! for Ox. Som ikke har scoret mer enn to mål i en sesong noen gang. Og knapt assists. Kanskje han hadde vært verdt det om han hadde blitt brukt riktig.

 

Hvor mye fikk han som ble hentet ut fra en bilfabrikk? Like mye som Özil?

Link to comment
Share on other sites

Ryktes at det er disse nye "PL-reglene" med spillerlønninger som gjør at vi ikke har signert flere (Og ikke kommer til å gjøre det). Til tross for penger på bok har vi ikke lov å øke lønnsinntektene våre mer..

Dette punktet har jeg kommentert tidligere (husker ikke hvilken tråd), og i beste fall vil jeg kalle slike rykter en misforståelse.

 

Jeg kan finne linker til dette senere i dag (hvis ønskelig), men kort fortalt så er dette en "regel" som PL-klubbene frivillig har gått inn i og som i hovedsak handler om hvor mye av TV-pengene som kan brukes på lønninger. Men samtidig så er dette en "smidig" regel som gjør at klubbene har få begrensninger når det gjelder å bruke av andre inntekter til å dekke lønnskostnader.

 

Denne regelen som ryktene henviser til er ikke et rigidt lønnstak

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvordan United kommer utenom samme regler med alle kjøpene dems og lite salg....

Som nevnt i svaret over så skyldes det at reglene er veldig "fleksible" og United er en kommersiell merkevare som selger, derfor har den klubben nok av "andre inntekter" utenom tv-pengene som kan dekke lønnskostnadene..
Link to comment
Share on other sites

Vi skulle ikke bruke penger pga nytt stadion. Når stadion står ferdig skjer det ingenting Spurs bygger nytt stadion og skal handle. Har sluttet å tru på wenger, arsenal som fotballklubb blir ikke bedre før den mannen er borte.

Er ganske sikke på at han ikke blir sittende I 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Bare å sparke han. Jeg er møkka lei hele trynet hans og alle løgnene. Han kan godt ta med seg hele styret i samme slengen...

Wenger 18.aug: OX is staying, 100%.

Piss meg i øret!

(ps 40mill for ox er god butikk på utgående kontrakt, men ikke uten en erstatter.... og det skal ikkemye til å erstatte han)

Link to comment
Share on other sites

Ja venter igrunn bare på nyheten om Alexis til City. Som Wenger, til det kjedsommelige, har forsikret om blir værende...

 

Det kommer til å skje.

La meg tippe enten lemar eller draxler inn også noe ukjent tjafs. Også skal Wenger plutselig begynne å hylle enkelte middelmådige spillere vi allerede har. Forresten har han allerede begynt på dette med at Elneny har sine beste år forran seg og at han vil ta store steg, selv om de aller fleste vet han er noen hakk dårligere enn de beste... Det er så hakk i plata for denne klubben at vi for magesår av mindre.

Link to comment
Share on other sites

rykter om lemar inn nå, bra det , men vist Sanchez stikker er vi i minus

 

Jeg mener vi skal selge Sanchez omtrent uavhengig av hva vi får inn av erstattere. Hele situasjonen hans skaper usikkerhet. Det er bortkastede penger å holde på en spiller vi kan få 60+ mill pund for som går gratis om et år. Og om det i tillegg er noe hold i ryktene om at han skaper splid i troppen så er det bare å få han vekk. Jo kjappere jo bedre.

Link to comment
Share on other sites

Basert på det han viste borte mot Liverpool, så er det good riddance.

 

Sier ikke at jeg ville beholdt han for enhver pris akkurat, men når vi begynner å selge spillere som har vært blant våre beste den siste tiden (som Chamberlain faktisk har vært) til lag som pdd. er rangert som bedre enn oss så sier det seg selv at vi ikke akkurat er attraktive.

 

Ta også forbehold om at Wenger tidligere har uttalt at "Ox is 100% staying". Også noen uker senere blir han solgt til Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er møkka lei hele trynet hans og alle løgnene.

Wenger 18.aug: OX is staying, 100%.

 

Som du vet så har jeg liten tillit til Wenger og ønsker han bort, men når det gjelder den typen uttalelser som "xxxxxx is staying", så vil jeg faktisk ta Wenger litt i forsvar. Hva annet skal han si når de samme journalistene, kommer med de samme spørsmålene om og om igjen. Skal han bare si "hakke peiling" når noen spør om en konkret spillers fremtid i klubben. Jeg vil gjerne se hvilken manager i hvilken som helst annen klubb som i utgangspunktet ikke ville sagt det samme som Wenger i en slik situasjon. Jeg har mye å bebreide Wenger for, ikke minst for ting han sier og også for ting han ikke sier, men så sant han ikke vet at en konkret spiller er på vei til en konkret klubb, så mener jeg oppriktig at han ikke kan si noe annet enn det han har sagt om fremtiden til OX og Sanchez.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg mener vi skal selge Sanchez omtrent uavhengig av hva vi får inn av erstattere. Hele situasjonen hans skaper usikkerhet. Det er bortkastede penger å holde på en spiller vi kan få 60+ mill pund for som går gratis om et år. Og om det i tillegg er noe hold i ryktene om at han skaper splid i troppen så er det bare å få han vekk. Jo kjappere jo bedre.

Enig. Selg samme faen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Som du vet så har jeg liten tillit til Wenger og ønsker han bort, men når det gjelder den typen uttalelser som "xxxxxx is staying", så vil jeg faktisk ta Wenger litt i forsvar. Hva annet skal han si når de samme journalistene, kommer med de samme spørsmålene om og om igjen. Skal han bare si "hakke peiling" når noen spør om en konkret spillers fremtid i klubben. Jeg vil gjerne se hvilken manager i hvilken som helst annen klubb som i utgangspunktet ikke ville sagt det samme som Wenger i en slik situasjon. Jeg har mye å bebreide Wenger for, ikke minst for ting han sier og også for ting han ikke sier, men så sant han ikke vet at en konkret spiller er på vei til en konkret klubb, så mener jeg oppriktig at han ikke kan si noe annet enn det han har sagt om fremtiden til OX og Sanchez.

-----

 

Jeg forstår selvsagt han ikke forteller journalister, f.eks, at klubben jobber med å selge Sanchez og få inn en erstatter, men Wenger har vært helt klinkende klar på at han blir. Gjentatte ganger. Da synes jeg det er forferdelig dårlig og respektløst ovenfor alle fans, hvis han nå selges til City.

Han kan si at klubben jobber med å forlenge kontrakten, vi håper han blir, osv. Ikke lov allerede prøvede og kritiske fans at klubbens desidert beste spiller skal bli, for så å selge han like etterpå.

For Wenger sin del så håper jeg Sanchez blir, så ikke han mister helt ansikt. Om det er det beste for klubben, er jeg neimen ikke sikker på lenger. Men ikke selg han til City da hvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...