Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2017


Polljen

Recommended Posts

Skysports melder at Ox er på vei til Chelsea nå. £35m.

 

Kunne vi fått mer for ham om vi hadde satt en tidsfrist for kontraktsforslaget for eksempel i juli? Og så invitert til en budkrig? Kanskje, kanskje ikke. Men vi hadde vel sluppet å ha ham på banen i går, i det minste..

 

http://www.skysports.com/football/news/11668/11010458/arsenal-and-chelsea-agree-alex-oxlade-chamberlain-fee

Kanskje. Men jeg synes 35 mill for Ox er bra uansett. Mtp den sinnsyke pengegaloppen som startet med Pogba i fjor og forsåvidt Kina før det så kunne vi kanskje fått noen ekstra millioner, men jeg er fornøyd med 35 mill utifra det han har prestert. Han er aldri i verden verdt 180 000 pund i lønn.

 

Det som derimot er veldig synd er at fyren er misbrukt på laget. Feildisponert. Frykter han kan slå ut i full blomst i Chelsea.

 

PS! Han brukte 100 kamper mer i Arsenal(!) enn i Soton(!) på å score 9 mål.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Kanskje. Men jeg synes 35 mill for Ox er bra uansett. Mtp den sinnsyke pengegaloppen som startet med Pogba i fjor og forsåvidt Kina før det så kunne vi kanskje fått noen ekstra millioner, men jeg er fornøyd med 35 mill utifra det han har prestert. Han er aldri i verden verdt 180 000 pund i lønn.

 

Etter å ha sett Liverpool-kampen på nytt, synes jeg £35m er en helt fantastisk pris! 180 000 var alltid galskap.

 

Stiller meg bak denne nå:

Six reasons why Arsenal should be delighted with selling Alex Oxlade-Chamberlain to Chelsea
Link to comment
Share on other sites

Unektelig overbevisende tall ifht et salg det der ja...

Hvis vi kan få inn Mahrez/en bedre som erstatter, ja så er det igrunn en no-brainer..

Ox sin fysikk og fart er helt vanvittig, men jeg har lenge følt han ikke helt passer inn i vår måte å spille på.

Og som nevnt i artikkelen, sluttproduktet er altfor dårlig.

 

Frykten er at "erstatteren" til Ox blir Walcott/Iwobi/Campbell ..

Og at han blir en heidundranes spiller i Chelsea...

Men. Det er nok verdt å satse 35 mill pund på at det ikke skjer. Hvis erstatteren er av høy klasse vell og merke.

´

Link to comment
Share on other sites

Ox til Chelsea eller beholde? Tap-tap. Kommer aldri til å få ut potensialet sitt for fullt under AW, kommer til å få det til som høyre vingback for Conte.

 

Debuchy ryktes til Brighton. Overalt jeg ser på nettet lanserer alle spillere som Mahrez/Lemar eller egne spillere som Theo som erstattere, men er på høyrebacken vi kun har EN spiller (Belle, som har vært i forferdelig form i ett år snart)

 

Har vært negativ til dette tidligere, men dersom vi bytter til 4 bak igjen, noe vi bør da AW ikke klarer å coache en 3-backslinje, ville jeg virkelig vurdert Sagna for å pushe Bellerin..

 

Ellers linkes fremdeles Mustafi til Inter. Chambers/Mertesacker/Holding kan komme inn å gjøre en fin jobb, men ingen av de bør starte sammen med Koscielny eller Monreal, vi bør ha en ny stopper inn her...

 

På midten er konstellasjonen feil uansett hva vi velger, etter å ha sett oss bli overkjørt på midten mot Liverpool ønsker jeg mest av alt å bytte til en treer sentralt på midtbanen...

Cech

Bellerin/Sagna-Koulibaly(Holding)-Koscielny(Chambers)-Kolasinac(Monreal)

------------Xhaka(Wilshere)----Coquelin(Elneny)-----Ramsey(Ny)

Med en angrepstrio på enten:

Özil(Iwobi)-Lacazette(Giroud)-Alexis(Welbz)

Eller:

Özil(Iwobi)

Lacazette(Giroud)-Alexis(Welbz)

 

Burde egentlig hatt to nye midtbanespillere, en stopper, en høyreback og en ving/spiss til, men vi er i den situasjonen vi er i... Sannsynligvis kommer det ingen store signeringer. Kanskje et par gutter fra ingensteds som debuterer, gjør det kjempebra og vi ikke ser noe til resten av sesongen (selv når vi trenger spillere i den posisjonen).

 

Aller mest er jeg fristet til å si:

Selg Özil, Alexis og Ox. Restart project youth med rutinerte støttespillere som Koscielny, Monreal, Santi og Giroud som kan veilede unggutta. La Holding og Chambers spille litt sammen, gi AMN, Iwobi og Nelson sjansen og la oss heller få en crappy ligasesong med suksess i EL.

 

Vi er på vei mot en crappy ligasesong og kommer sannsynligvis ikke til å hente noe særlig så ser ikke hvorfor vi skal nekte unggutta, de kan umulig spille dårligere enn "spillerne i sin beste alder" gjorde mot Liverpool.

 

Project youth failet sist og blir enda vanskeligere å vedlikeholde nå; men se på hvordan Monaco og Dortmund klarer å erstatte rutinerte nøkkelmenn med juniorer i lagene sine.. Våre juniorer forblir middelmådige frem til de selges fordi de ikke er gode nok/eller fordi de har hatt en god halvsesong og tror de er gode nok til å vinne CL/PL, men at det er klubben det er noe galt med.

 

 

Ellers kan jeg ikke forstå hvordan spillere som Squillacci, Eboue, Denilson, Bendtner, Silvestre og Frimpong kunne levere bedre enn noen av gutta vi har i stallen nå, men det er noe alvorlig feil i klubben som bare blir verre og verre. Styret og manager må vurdere å gå (Kommer ikke til å skje) om vi ikke tar oss sammen kvikt.

Link to comment
Share on other sites

Det skrives mye fornuftig i innleggene over når det gjelder behovet for forsterkninger. Men med ca 64 timer (når jeg skriver dette) igjen av overgangsvinduet og en manager som har en sykelig tro på middelmådige spilleres styrker og den samme troen på sin egen perfekthet så er sjansen for at vi 1. September sitter igjen med den svakeste troppen vi har hatt på mange år.

Link to comment
Share on other sites

https://twitter.com/DeadlineDayLive/status/902441779475226624/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Flive.tv2.no%2Flivesenter-fotballrykter%3Finnlegg%3D1074215760

 

bare gjennomføre dette. Sanchez er tapt for oss, mulig han vil være proff og spille kampene, men han vil aldri yte 100% for Arsenal, tror jeg....

Link to comment
Share on other sites

https://twitter.com/DeadlineDayLive/status/902441779475226624/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Flive.tv2.no%2Flivesenter-fotballrykter%3Finnlegg%3D1074215760

 

bare gjennomføre dette. Sanchez er tapt for oss, mulig han vil være proff og spille kampene, men han vil aldri yte 100% for Arsenal, tror jeg....

Etter den del grubling så har vel også jeg kommet til denne konklusjonen.

 

Tidligere så har argumentasjonen for ikke å selge Sanchez til City, vært at vi ikke skal selge en slik spiller til en rival i PL.

Jeg tror de fleste nå innser at pr.dato så vil ikke Arsenal være en rival til City når det gjelder ligamesterskapet med eller uten Sanchez, så da er det kanskje like greit å cashe inn og ha en større pott når dagens Arsenal lag må bygges opp igjen.

 

Akkurat som deg så tror jeg Alexis vil være en proff og prøve å gjøre en god jobb for Arsenal, men han virker noe desillusjonert og jeg vil påstå at akkurat dette var noe vi så tegn til på vårparten i år også.

 

Jeg hater å selge spillere til de såkalte andre "seks store", men vi er nå i en situasjon der jeg mener at det kanskje skader Arsenal mer å ikke gjøre en slik handel.

Link to comment
Share on other sites

og av de andre topplagene er Man City det minst problematiske å selge til. Sterling er ikke min favorittspiller, vil primært ha bare cash. Ingen vits å tviholde på Sanchez. Som andre skriver, han vil sikkert forsøke å være profesjonell om han blir tvunget til å bli, men han vil aldri klare å yte 100% hvis han ikke er nok motivert. Det samme gjelder for øvrig Özil og Ox. Men nå begynner det å haste... og hvis det selges unna, da må Wenger få inn erstattere. Det vil neppe bli særlig optimale løsninger åkkesom...?

Link to comment
Share on other sites

At Matuidi gikk til Juve for kun 18 mill pund er jo bare helt latterlig... Her burde Arsenal vært på banen, men det er kanskje å være etterpåklok.... Tror han kunne vært den midtbanegeneralen som Xhaka IKKE er. Men med den "stemningen" som er i klubben nå så er det vel ikke en spiller som kan gå inn og snu denne....

Link to comment
Share on other sites

utenifra ser dette så sinnsykt stygt ut for klubben, MEN de har lagt opp til dette selv. Vi går inn i de 3 siste dagene av overgangsvinduet uten en oversikt over hvem som kommer til å forsvinne eller hvem som skal bli deres erstatter. VIST Mustafi blir solgt nå, å det ikke kommer inn en erstatter er jeg i sjokk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er allerede i sjokk. Ingen avklaring på spillere på utgående kontrakt. Fullt kaos spesielt rundt Sanchez. Ox har tilsynelatende kastet inn håndkleet. Mustafi vil vekk, vi har solgt Paulista.

 

Vi har i tillegg nok en gang stilt til startstreken med hørselvern.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å mistenke at Wenger hadde tenkt å gi seg i sommer men at styret ikke hadde noen erstatter eller plan på endring. Det er merkelig at Wenger av alle lar klubben lide en hel vår pga hans egen situasjon.

 

Jeg fritar ikke Wenger for ansvaret her, men det virker så merkelig av en klubb og sette seg i en slik situasjon som vi er i nå. Vi er satt så utrolig tilbake sportslig.

Link to comment
Share on other sites

Vi er nok en gang ikke klare til seriestart og i år ser det verre ut enn på lenge. Wenger og styret har kun seg selv å skylde på og de har få timer igjen på seg til å rette opp inntrykket. Solgt Gabriel, Ox og Mustafi på vei ut. Trenger altså minimum 3-4 spillere inn med kun noen få timer igjen av overgangsvinduet.. Amatørmessig kaller jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å mistenke at Wenger hadde tenkt å gi seg i sommer men at styret ikke hadde noen erstatter eller plan på endring. Det er merkelig at Wenger av alle lar klubben lide en hel vår pga hans egen situasjon.

 

Jeg fritar ikke Wenger for ansvaret her, men det virker så merkelig av en klubb og sette seg i en slik situasjon som vi er i nå. Vi er satt så utrolig tilbake sportslig.

Jeg har ingen tro på at Wenger hadde planer om å gi seg etter foregående sesong. Hvis han hadde slike planer og styret "presset" han til å forsette, så hadde det max blitt en ett års forlengning. I tillegg så hadde ikke Wenger ytt motstand når Ivan og Stan jr ønsket å få inn en person i en stilling ala "sportsdirektør".

Hvis han hadde planer om å gi seg, og ble overtalt til å forsette så har jeg (utrolig nok) så pass tillit til Wenger at han da hadde ville være med på å få til en god overgangsordning før neste manager var på plass. Det burde ikke være ett problem med å få ett nytt system på plass i løpet av en sesong. Det samme gjelder om en ny manager skulle ha den samme innflytelse som Wenger har i dag.

 

Greit nok følgende er synsing fra min side og det er godt mulig jeg tar feil, men her er min teori. Wenger ville forsette og hadde selv tro på at han skulle skape et lag som var mer vellykket denne sesongen. Ivan og Stan jr var ikke negative til et managerbytte, men de viste at Stan sr sitter med makta og beundrer Wenger.

Ivan og Stan jr prøver da å omorganisere klubben med en sportsdirektør. Wenger nekter og med hjelp av Stan sr så får han en ny kontrakt med de samme "rettigheter", men aksepterer å styrke bakrommsapparatet med er par nøkkelpersoner.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4834598/Arsenal-reject-extraordinary-50m-bid-Alexis-Sanchez.html

 

Det tror jeg ikke er riktig... At vi må betale et mellomlegg? Alle vet jo at Sanchez er bedre enn Sterling, så må jo være at vi får litt penger + STerling, men kanskje ikke så mye som 50 mill nei.... Men nå er det så mye crazy Money i markedet at skulle ikke forundre meg om forhandlerne i Arsenal kunne fått til en sånn avtale.

 

Sånn som jeg leser det har de budt 50 mill cash for Sanchez og fått nei, og så har Arsenal bedt om at Sterling legges inn i dealen pluss at vi får noen penger (må det jo være).... Og så spekuleres det om man city vil legge inn et bud på 70 mill. Jeg mener at hvis dette skulle komme så takker vi ja, men at vi kan prøve å få til en avtale som involverer Sterling, så har vi sikret at vi får inn en brukbar spiller i hvert fall....

Link to comment
Share on other sites

Det verserer ulike rykter. Både at Arsenal betaler noe, og at City betaler noe. Også i engelsk presse.

 

Sanchez' kontraktssituasjon og det faktum at Sterling ikke i utgangspunktet er ønsket bort, presser prisen på førstnevnte ned og sistnevnte opp.

 

Uansett: Om vi betaler for å bytte bort Sanchez med Sterling, må det være en av tidenes dårligste avtaler.

 

Sterling har scoret to viktige mål for City nå i innledningen. Men utviklingen hans synes å gå samme vei som Wilsheres, Oxlades, Walcotts og så mange, mange andre engelske fotballspillere: Fra overhypet i ungdommen, til nokså ordinær i voksen alder.

 

Av andre overganger er det Johnny Silvestre Evans som synes mest sannsynlig. Jeg har lite tro på Draxler og VVD. Kanskje Mahrez?

Link to comment
Share on other sites

No har me solgt Gabriel og Kieran Gibbs. Det går rykter om Mustafi til Inter. I tillegg har me Jack Wilshere, Lucas Perez, David Ospina, Mathieu Debuchy og Calum Chambers som ikkje er i bruk men tar kraftig av lønnsbudsjettet. Det er eit eller anna som er riv ruskende gale.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes om at Ox er klar for Liverpool for hele £40 mill. Av en eller annen merkelig grunn har jeg respekt for hans valg. Han har vært klar på at han ikke skifter beite av økonomiske grunner, men vil utvikle seg som en sentral midtbanespiller. Han tror tydeligvis at det best kan skje hos Liverpool.

 

Jeg tipper han får lyskestrekk av all løpingen til pool.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...