Jump to content

2017.01.28 Southampton (B) (FA-cup)


Polljen

Recommended Posts

Det er godt mulig at jeg rett og slett bare er naiv, men jeg er ikke sikker på om at et "toppet" Arsenallag hadde gjort det noe bedre mot dette Southamptonlaget enn det vår b-tropp gjorde.

 

Selvsagt har vi bedre spillere (spiller for spiller) når vi topper laget, men det var noe forfriskende over våre unge og våre benkeslitere som jeg har savnet en del av fra førstelaget i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Giroud ødelegger mindre i angrep enn Ramsey. Enig i at Lucas bør spille mer, innsats og ferdigheter som han viser i dag. Står vel bak iallefall 2 av målene. Kan både spille igjennom, men vi har også sett ham foran kassa. Optimalt håper jeg etterhvert at vi får denne angrepsrekken:
Lucas-Welbeck-Sanchez

 

med Giroud som en 'plan B'.

Alle de tre nevnte kan spille både på vingen og på topp. De kan bytte på under kampen og alle har innsatsvilje og fart til å ødelegge ethvert forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi er bedre med fart på topp som idag, ingenting negativt om Giroud som har vært god men han ødelegger mye i angrepet. Samtidig bør Lucas spille mer i PL da laget rett og slett spiller bedre med han på banen.

 

 

Jeg mener Giroud ødelegger mindre i angrep enn Ramsey. Enig i at Lucas bør spille mer, innsats og ferdigheter som han viser i dag. Står vel bak iallefall 2 av målene. Kan både spille igjennom, men vi har også sett ham foran kassa. Optimalt håper jeg etterhvert at vi får denne angrepsrekken:

Lucas-Welbeck-Sanchez

 

med Giroud som en 'plan B'.

Alle de tre nevnte kan spille både på vingen og på topp. De kan bytte på under kampen og alle har innsatsvilje og fart til å ødelegge ethvert forsvar.

 

 

Giroud er fantastisk når vi spiller på hans styrker i boksen, men det har vært et problem at laget i det siste i for stor grad har prøvd å småspille seg gjennom motstanders forsvar enn å bruke Girouds styrker, og da kan bruken av Giroud være "ødeleggende". I tillegg så har Giroud en tendes til å bli sur når dommeravgjørelser m.m. ikke går hans vei, i motsetning til spillere som Welbeck/Lucas som har lettere for å riste slikt av seg og står på mer eller mindre konstant (akkurat som Alexis).

 

Om Giroud eller Ramsey er mest ødeleggende i angrep er mindre interessant, siden de ikke konkurrerer med hverandre innen samme posisjon på banen,

 

Jeg vil gjerne se mer av Lucas - Welbeck - Sanchez som Simbad nevner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...