Polljen Posted January 22, 2017 Author Report Share Posted January 22, 2017 Kontakt, ja.... er det kontakten som fører til «fallet»? Ikke etter min mening! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Elsker Moss! Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 KOM IGJEN!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Jaaaaaaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Haha! Panenka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Vi blir seriemestere, vent å se! Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 SÅ JÆVLA DEILIG!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Jadda!! Kaptein Koscielny ofrer seg og Sanchez holder hodet iskaldt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Hull knuser Chelsea, så begynner dette å se bra ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Sist jeg husker at vi scoret og avgjorde sykt langt på overtid, så ble vi seriemestere. Jeg tror vi slo Soton tolv min på overtid da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted January 22, 2017 Author Report Share Posted January 22, 2017 Den straffen var KORREKT. Joda, det ble antydet en offside på Kos i forkant, men på (den ene) reprisen så synes undertegnede at han var kommet onside før ballen ble slått. Ikke alt som stemte i dagens kamp, men vi vinner fortjent. Moss hadde rett på det røde kortet (og i enkelte andre situasjoner), men er generelt en svak dommer i dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Enig, Moss har nok korrekt på de avgjørende situasjonene i dag, men overser utrolig mye under resten av kampen. Spark, etterslenger og dytter. Mener likevel at Mustafi sin veldig fort kunne vært blåst på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Mustafi sin er like klar som Coquelin sin straffe i mot. Blir Wenger suspendert til neste kamp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergkampje Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Satan for en kamp da. Sykt deilig at det endte med seier. Synes ikke Moss dømmer spesielt bra, men vi kan ikke nekte for at det røde kortet er riktig. Hodeløst av Xhaka, han må lære ASAP. Straffen til Burnley ser riktig ut, likedan vår. Merkelig at han ikke får med seg Mustafi sin dog, det er klar straffe. Uansett, seier er seier, ekstremt viktig når alle rundt oss fucker opp. Håper "norske" Hull kan ryste chelsea, men anser det som høyst usannsynlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Straffen vi får bør faktisk egentlig dømmes offside på Koscielny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Strengt, men Xhaka er fan meg litt kort i hodet. sant nok, men på manger måte så minner det litt om en annen legende. Patrick Vieira var vel litt det samme med tanke på kort. :-) Får bare håpe Xhaka får samme Arsenal karriere som Patrick :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Jeg syntes slike situasjoner som xhaka får kort der han har ligget langt innenfor limit hele kampen skal vurderes nøyere. En spiller som derimot har levd på limit og hatt noen nesten taklinger kan heller gå i disfavør. Mulig det er meg men Moss virker å ha en agenda mot han. Se på andre spillere som gjør samme tingene uten å få noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Xhaka var jævla god i dag. Synes også det røde er strengt, går hardt inn men ikke hevede ben eller noe. Treffer såvidt. Moss tenner på å gi oss røde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Xhaka var jævla god i dag. Synes også det røde er strengt, går hardt inn men ikke hevede ben eller noe. Treffer såvidt. Moss tenner på å gi oss røde. Det var han, og har egentlig vært i en god stund nå. Synd han ødelegger for seg selv ved å gjøre ting som det her. Vi kommer virkelig til å savne han.. men det røde kortet her var i mine øyne forholdsvis greit. Kan skjønne at det blir rødt når man ser hvordan Xhaka ser ut til å hoppe inn. Det ender opp med lite kraft til slutt, men hadde Burnley sin spiller trådd til så kunne det fort gått verre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Vi spiller ingen solid kamp, men vi vinner fult fortjent kampen sett under ett. Har grei kontroll defensivt sort sett. Dommeren er like dårlig begge veier, skulle vært offside på vårt straffe, samtidig så blir vi snytt for et soleklart straffe , straffen de får er grei og det røde kortet er billig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 22, 2017 Report Share Posted January 22, 2017 Xhaka gir oss noe vi mangler når Cazorla er ute. Han er flink til å vende spillet og å rett og slett styre midtbanen. Dessverre har han noen perioder nesten hver kamp hvor fokuset hans forsvinner og han enten gir bort ballen uten press eller kommer med noen helt idiotiske taklinger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted January 22, 2017 Author Report Share Posted January 22, 2017 Mustafi sin er like klar som Coquelin sin straffe i mot. Blir Wenger suspendert til neste kamp ? Det er vel en stor sjanse for både en eller flere kampers suspensjon. Først så blir han bortvist p.g.a. protester eller noe liknende. Dette kvalifiserer ikke automatisk til suspensjon. Mourinho fikk vel slike bortvisninger som endte i bot og "betinget" utestengelse, d.v.s utestengelse hvis flere liknende tilfeller i en viss periode. Det største problemet for Wenger er ikke denne bortvisningen, men at han kom i en hissig diskusjon med fjerdedommer i etterkant av bortvisningen der Wenger skal ha dyttet til fjerdedommeren. De to episodene samlet gir nok ganske sannsynlig en suspensjon. Wenger har i etterkant av kampen lagt seg "langflat" og beklaget sin oppførsel. Som han selv skal ha sagt på pressekonferansen: "I regret everything. I should have shut up, gone in and gone home. I apologise for that" Når det gjelder Xhaka sitt røde kort så er det vel ikke noen tvil om at Wenger mener det er korrekt. (fra pressekonferansen): Wenger also insisted that Granit Xhaka needs to show greater control. Xhaka was shown his ninth red card since 2014 - and second for the Gunners - after a two-footed lunge on Steven Defour in the 66th minute."He has to control his game and not punish the team with a lack of control in his tackling," the Wenger said. "We don't encourage our midfielders to go down on tackles. We want them to stand up and not make these kind of faults. If it is a bad tackle, it is a red card. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted January 23, 2017 Report Share Posted January 23, 2017 fotball er slitsomt å følge med på! særlig når favorittlaget hele tiden gjør det unødvendig vanskelig for seg selv. Arsenal kan ikke skylde på dommer Moss; OK det røde kortet var litt strengt, men er innafor, og ingenting å klage på. Straffene på overtid var korrekte, men Kos var i hårfin offside. Arsenal skulle hatt en straffe et par minutter før Mustafi scoret, men alt i alt synes jeg ikke Moss var spesielt dårlig. Arsenal har mest å takke seg selv for at de ikke avgjorde tidligere. Og Xhaka må sendes til psykolog for å lære seg å holde hodet kaldt. Makan til hodeløs opptreden. men selv om Arsenal henger med, er dette neppe godt nok til gull, ikke bare fordi Chelsea har for stort forsprang, men mest fordi kvaliteten i Arsenals eget spill ikke er god nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 23, 2017 Report Share Posted January 23, 2017 fotball er slitsomt å følge med på! særlig når favorittlaget hele tiden gjør det unødvendig vanskelig for seg selv. Arsenal kan ikke skylde på dommer Moss; OK det røde kortet var litt strengt, men er innafor, og ingenting å klage på. Straffene på overtid var korrekte, men Kos var i hårfin offside. Arsenal skulle hatt en straffe et par minutter før Mustafi scoret, men alt i alt synes jeg ikke Moss var spesielt dårlig. Arsenal har mest å takke seg selv for at de ikke avgjorde tidligere. Og Xhaka må sendes til psykolog for å lære seg å holde hodet kaldt. Makan til hodeløs opptreden. men selv om Arsenal henger med, er dette neppe godt nok til gull, ikke bare fordi Chelsea har for stort forsprang, men mest fordi kvaliteten i Arsenals eget spill ikke er god nok. Det er selvfølgelig en helt plausibel måte å se ting på. En annen måte er at til tross for at spillet ikke sitter, så ligger vi på annen plass. Hvis vi klarer å heve oss bare littegranne, så kan vi ta igjen Chelsea. Vi møter dem snart, og da er bare seier godt nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted January 23, 2017 Author Report Share Posted January 23, 2017 fotball er slitsomt å følge med på! særlig når favorittlaget hele tiden gjør det unødvendig vanskelig for seg selv. Arsenal kan ikke skylde på dommer Moss; OK det røde kortet var litt strengt, men er innafor, og ingenting å klage på. Straffene på overtid var korrekte, men Kos var i hårfin offside. Arsenal skulle hatt en straffe et par minutter før Mustafi scoret, men alt i alt synes jeg ikke Moss var spesielt dårlig. Arsenal har mest å takke seg selv for at de ikke avgjorde tidligere. Og Xhaka må sendes til psykolog for å lære seg å holde hodet kaldt. Makan til hodeløs opptreden. men selv om Arsenal henger med, er dette neppe godt nok til gull, ikke bare fordi Chelsea har for stort forsprang, men mest fordi kvaliteten i Arsenals eget spill ikke er god nok. Jeg er stort sett enig med deg, men for meg var Moss relativt dårlig i går. Dette gjelder ikke først og fremst de store avgjørelsene, men det var likevel en del å kritisere (forsåvidt fra begge lags side). Selv om Xhaka sitt røde var soleklart riktig (slik jeg ser det) og jeg egentlig ikke finner noen direkte rødt kort situasjoner fra vår motstanders side, så mener jeg de slapp alt for lett unne når det gjelder (gule)kort. Mustafi fikk et par reale (men ikke beviste) albuer i ansiktet, en relativt stygg takling på Giroud i første omgang der det ikke ble blåst (p.g.a. at Burnleyspilleren var bort i ballen et tidels sekund før han meiet ned Giroud) + ett noen flere etter min mening klare kort, gjør at jeg er så krass mot Moss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.