Jump to content

2017.01.07 Preston North End (B) (FA cup)


Polljen

Recommended Posts

Lucas ser veldig bra ut. Minner litt om Sanchez slik han jobber og sliter. Mye bedre andreomgang. Men nå må vi ha lært at vi ikke kan sove ved start av førsteomgang. Kunne fort ha ligget under 3-0 ved pause i denne. Uansett motstander må vi være påskrudd fra start!

Ollie er i kjempeform om dagen og jeg liker det jeg ser. Jobber mye, men burde bli brukt mer. Fikk lite å jobbe med i førsteomgangen her og også mot Bournemouth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Giroud stinker når laget stinker. Han klarer sjeldent dra igang noe selv slik alexis kan. Men at han har en evne til å være avgjørende mot slutten når presser er uten tvil. Utrolig kjekk squad spiller.

 

Lucas bør og må starte mer, gjerne på bekostning av iwobi som virker til å dabbe litt av. OX og ramsey har ingenting i en startoppstilling å gjøre, uavhengig av målet til sistnevnte.

 

Welbeck så faktisk fresh ut, rykket var der og synd han ikke satt skuddet på slutten. Kan bli en joker skadefri utover vinteren og våren.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, veldig hyggelig å se Dat Guy Welbz igjen.

 

Enig med deg om Giroud, men han skal ikke være den spilleren som skal sette ting i gang. Han er targetmannen på topp som kan flikke gjennom medspillere eller vinne dueller i angrep.

Jeg mener at om man skal kritisere noen for at Giroud ikke kommer til rette så er det medspillerne som ikke bruker ham riktig og Wenger som ikke gir klare nok beskjeder om hvordan de skal bruke ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Simbad i at vi ikke kan sammenligne Giroud og Alexis som spisser. Giroud er en naturlig "targetman", Alexis er en naturlig offensiv midtbanespiller. Giroud er god når han er god og elendig når ikke alt går som det skal. På sikt så bør ingen av de være førstevalg på topp. Alexis skal være bak spissen og Giroud bør være Squadspiller og ikke førstevalg når neste sesong starter.

 

Ellers så håper jeg Wenger gir Lucas mye mer tillit, først og fremst på bekostning av OX, men også på bekostning av andre som ikke yter godt nok.

 

Når det gjelder Ramsey så er jeg enig i alt dere skriver, problemet er at jeg er usikker på hvem som skal være makker til Xhaka frem til Coq/Elneney er tilbake. Det finnes sikker noen åpenbare alternativer jeg ikke har i tankene akkurat nå.

 

Når det gjelder kampen så var første omgang grusomt dårlig. Andre omgang betraktelig bedre, men på langt nær perfekt. Innsatsen/viljen i andre omgang var likevel godkjent selv om presisjonen fremdeles manglet mye. Det hjalp vel på at Prestonspillerne sannsynligvis merket kjøret etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...