Jump to content

2016.10.29 Sunderland (B)


Polljen

Recommended Posts

Sunderland sunderland.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 29. oktober 2016, kl 13:30. Stadium of Light


Premier League, 10. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Jeg har ikke sett noen oppdatert informasjon vedrørende Cazorla sin skade så jeg anser han (i utgangspunktet) som uaktuell til denne kampen. Jeg har heller ikke sett noe som sier om Lucas Perez er ute i kortere/lenger tid etter at han haltet ut av banen mot Reading. Han ville nok uansett ikke være aktuell fra start mot Sunderland. Ramsey er kanskje klar til denne kampen, vi får vel vite mer etter pressekonferansen på fredag. EDIT: Rykter på nettet sier at Lucas er ute i minst seks uker p.g.a. en leddbåndskade..


Xhaka er suspendert mot Sunderland (straffen er ferdig sonet etter den kampen).



Vår motstander Sunderland ligger sist på tabellen med to poeng, så det burde tilsi en lett match for våre karer, men vi så mot Boro at det ikke alltid er grei skuring mot "bunnlag" som legger seg i forsvar. Våre spillere (og ledere) bør heve seg et hakk fra kampen sist helg hvis dette skal bli tre garanterte poeng.



Laget mot Sunderland sier i stor grad seg selv og blir vel identisk med det som startet mot Boro. Giroud fikk seg noen minutter på tirsdag, men jeg tviler på at han er klar til å starte en kamp. Med to mål på tirsdag så er det en viss sjanse for at OX får en mulighet til å starte kampen, men jeg tror det er mer sannsynlig at han kommer innpå utover i andre omgang.



Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs


Elneny - Coquelin


Walcott - Özil - Iwobi


Alexis


Link to comment
Share on other sites

Eg anser Sunderland som ligaens nest dårlegaste lag kun slått av Hull. Denne skal vi vinne.
Er heilt einig i din vurdering i å la Gibbs spele foran Monreal. Gibbs har vert solid i sine innhopp og var meget god mot Reading. Eg har lenge hatt lyst at han skal få prøve seg i langt større grad enn han gjer. Har alltid vert stor fan av Gibbs. Eg lurer på om eg ville køyrd Giroud opp på topp og Alexis på venstre til denne kampen så vi har ein hodesterk kraftkar på topp vi kan pumpe nokre innlegg på. Som du påpeikar blir dette ein forsvarskamp frå Sunderland mest sannsynleg med forsøk på nokre kjappe overagangar.

Mitt lag

Cech

Bellerin Mustafi Koscielny Gibbs

Walcott Elneny Coq Alexis
Özil

Giroud

Link to comment
Share on other sites

DEt var årets svakeste lineup i PL.

Tydelig har walcott, santi og monreal alle feilet på fitness testene (normalt skadeplaget Arsenal igjen her?)

 

Coq og elneny på midten igjen. Og OX på kant. Det er også en av våre svakeste benker.. huff november nærmer seg merker man...

Link to comment
Share on other sites

DEt var årets svakeste lineup i PL.

Tydelig har walcott, santi og monreal alle feilet på fitness testene (normalt skadeplaget Arsenal igjen her?)

 

Coq og elneny på midten igjen. Og OX på kant. Det er også en av våre svakeste benker.. huff november nærmer seg merker man...

årets svakaste line-up kanskje ja, men heldigvis mot ligaens dårlegaste lag til nå (edit: eg meinar fortsatt at Hull på papiret har det dårlegaste laget). Dette skal bli tre poeng åkkesom, men ja bekymringsfullt med den sedvanlege opphopninga med skadar nå. Godt det er Ludogretz til uka i CL så får vi kvile nokre av spelararane i den kampen og før alvoret brakar laust mot Tottene. Etter det er det landslagspause, da får Wenger halde tilbake spelararane han no sparar. Er ikkje vits å spare dei so dei kan spele landslagskamp, og ikkje klubbkamp.

Link to comment
Share on other sites

Mye tråkling fremdeles men positivt at målet og se store sjansene kommer fra raske bevegelser og kant, altså ikke etter tråkling. Tilslutt ser Wenger dette også vel? ?

 

Ellers er jeg usikker på hvor gode vi er eller hvor dårlig sunderland egentlig er her. Faller vi ned på deres nivå kan vi tape denne, mens egentlig burde det allerede vært avgjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...