Jump to content

2016.08.27 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

Vi er katastrofe i andre omgang. Fyfaen... Hvordan kan vi gå fra å være så kontrollerte og ha god kontroll på alt vi gjør til dette???

 

Mentalitet. I stedet for at spillerene våre er fokuserte så begynner ting å glippe. Det er da opp til manageren å sørge for at han gjør det beste for at spillerene skal opprettholde det nivået og konsentrasjonen kampen gjennom.

 

Det er umulig å holde det samme nivået hele kampen, men under Wenger så har det dessverre blitt sånn at vi ofte kun har 20-30 minutter hvor vi virkelig er gode, men de resterende 60-70 minuttene er vi rimelig ræva.

Link to comment
Share on other sites

Sesongens første 3 poeng! Måtte det bli mange fler!

 

Ellers venter jeg nå bare på et par offisielle bekreftelser på Perez og Mustafi. :)

 

Second that.

Gleder meg til de er bekrefta. Vet særdeles liiiite om Perez.

Link to comment
Share on other sites

Sesongens første 3 poeng! Måtte det bli mange fler!

 

Ellers venter jeg nå bare på et par offisielle bekreftelser på Perez og Mustafi. :)

Venter litt på beskjeden om Monreals langtidsskade også... Snakkes om en tredjemann inn, burde være noen som kan bekle begge backer isåfall, vi mangler bredde der igjen.. Er så tragisk at vi aldri skal kunne ha dobbel dekning over hele banen...

Link to comment
Share on other sites

Venter litt på beskjeden om Monreals langtidsskade også... Snakkes om en tredjemann inn, burde være noen som kan bekle begge backer isåfall, vi mangler bredde der igjen.. Er så tragisk at vi aldri skal kunne ha dobbel dekning over hele banen...

 

"Arsene Wenger confirms that Valencia defender Shkodran Mustafi and Deportivo striker Lucas Perez have completed their moves to Arsenal."

 

Fra BBC sin reaksjonsside. Awesome!

 

Når det gjelder Monreal så er det vel lite som tyder på at det er en langtidsskade?

 

Edit:

 

Angående Monreal:

 

Wenger: "Nacho Monreal has a kick. It's nothing major."

Link to comment
Share on other sites

 

Mentalitet. I stedet for at spillerene våre er fokuserte så begynner ting å glippe. Det er da opp til manageren å sørge for at han gjør det beste for at spillerene skal opprettholde det nivået og konsentrasjonen kampen gjennom.

 

Det er umulig å holde det samme nivået hele kampen, men under Wenger så har det dessverre blitt sånn at vi ofte kun har 20-30 minutter hvor vi virkelig er gode, men de resterende 60-70 minuttene er vi rimelig ræva.

Jeg er fullstendig enig.

 

Er det noe som har vært min kjepphest i mange sesonger så er det hvordan laget fungerer når vår motstander gjør endringer. Watford gjør et par bytter som gjør de mer offensivt farlige, og Watford var nær å få minst to mål til. Selvsagt så hadde også vi målsjanser utover i andre omgang, men Cech reddet oss nok en gang.

Det byttet jeg ønsket meg (før dobbeltbyttet Elneny/Wilshere) var å få Coq inn for Cazorla slik at han kunne ta et defensivt tak i midtbanen. Cazorla var bra i første omgang, men for meg så ble han svært usynlig utover i kampen.

 

Forsterkning av spillerstallen er selvsagt viktig, men den plan b som jeg har etterlyst fra Wengers side når motstander endre taktikk(trykk) var det lite å se til i dag.

 

Det var svært positive tendenser i første omgang, og andre omgang ble egentlig et antiklimaks der vi ser tendenser til de "problemene" vi har hatt mot denne type lag i flere sesonger.

 

Forhåpentligvis blir to nye spillere klare de neste dagene og får tid til å akklimatisere seg før vi før vi får se hva laget duger til når det skal til Paris om vel to uker. "Dessverre" så er Mustafi med i den tyske landslagstroppen, så det blir ikke allverdens tid sammen med hans nye lagkamerater.

Link to comment
Share on other sites

3 mål, en matchvinner bakerst, 3 poeng, 2 nye kjøp; det er pose og sekk, having your cake and eating it too.

 

Kudos til Walcott, som etter 10 år i Arsenal-trøye endelig fikk sin første grønske på shortsen. Herlig sklitakling i andreomgang! Ellers synes jeg Xhaka var god. Sanchez selvsagt. Og Özil er klasse. Cech likevel viktigst i dag i min bok: hindrer mer nervøsitet og en ny mulig kollaps med noen viktige og gode redninger.

 

Med Perez og Mustafi er det mer enn solid bredde i Arsenal-stallen. Utvalget på innbytterbenken er det bare City som matcher. Endelig kan sesongen begynne!

Link to comment
Share on other sites

3 mål, en matchvinner bakerst, 3 poeng, 2 nye kjøp; det er pose og sekk, having your cake and eating it too.

 

Kudos til Walcott, som etter 10 år i Arsenal-trøye endelig fikk sin første grønske på shortsen. Herlig sklitakling i andreomgang! Ellers synes jeg Xhaka var god. Sanchez selvsagt. Og Özil er klasse. Cech likevel viktigst i dag i min bok: hindrer mer nervøsitet og en ny mulig kollaps med noen viktige og gode redninger.

 

Med Perez og Mustafi er det mer enn solid bredde i Arsenal-stallen. Utvalget på innbytterbenken er det bare City som matcher. Endelig kan sesongen begynne!

----------

men det håpløse er at Arsenal hvert år begynner sesongen først etter et par serierunder og sånn sett alltid starter med "handikap" sammenliknet med konkurrentene... når skal Wenger & co være "på" fra første spark? ellers enig i dine betraktninger. Men på samme måte som man hadde "uflaks" mot Liverpool, hadde man nå "flaks" mot Watford. Eller mer presist; Arsenal spiller med ALT for små marginer, og som vi nå har sett i alt for mange sesonger, de gjør det så utrolig vanskelig for seg selv. De viste klasse de siste ti minuttene av første omgang mot Watford. Resten av kampen så de ut til å forsøke å komme så lett som mulig til ting, noe som fort kunne ha ødelagt, nok en gang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...