Jump to content

2016.08.20 Leicester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Walcott var god de første 45 mot Liverpool. Vært tilbake på sitt sedvanlige nivå etter det.

 

Hvordan Wenger kan se på dette laget og si at han ikke klarer å finne spillere til å styrke oss er faen meg så latterlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Nå som vi har Giroud på banen prøver vi å spille trekant inne i Leicesters boks i stedet for å prøve å finne Giroud..

 

Som jeg sa.. med Giroud på topp så skal vi spille oss gjennom og prøve oss på gjennombruddspasninger. Med Walcott på topp så slår vi plutselig innlegg.

 

Forstå det den som kan..?

Link to comment
Share on other sites

En kamp der ingen av lagene imponerer.

En kamp der Leicester var litt mer "hvasse" offensivt enn Arsenal.

En kamp der jeg må innrømme at hvis straffesituasjon #2 (Bellerin) hadde skjedd på motsatt side så hadde jeg ment soleklar straffe.

En kamp der Kos er vår MoM. Han utførte jobben som en halvannen midtstopper. Nærmest "fotfulgte" Vardy når Leicester hadde ballen

En kamp der Coq viser sitt defensive potensiale, selv om gult kort nr 2 var veldig nær (Akkurat ved byttene så mente jeg at Coq skulle av istedet for Xhaka, men da bare p.g.a. "sannsynligheten" for et rødt kort)

En kamp som viser at Wenger nå bør avslutte sitt eksperiment med Alexis på topp.

En kamp som viser savnet etter en spiss.

En kamp der jeg alt i alt er godt fornøyd met ett poeng.

Link to comment
Share on other sites

Wenger traff tross alt bra med byttene, selv om de kom litt sent og vi var litt heldige med Coquelin. Ellers synes jeg ikke det var straffe på første. Kos er vel ikke nær så vidt jeg kan se og er dessuten bortpå ball. Den andre kan sikkert diskuteres.

 

Når det kommer til selve spillet er jeg enige med mange av betraktningene her. Vingene er for dårlige, Walcott spesielt. Vi tar poeng kun fordi Kos makter å avverge ved flere anledninger. Aller mest synlig er likevel behovet for ny spiss. Ingen av løsningene vi har i dag fungerer tilfredsstillende.

 

Pri 1: spiss

Pri 2: midtstopper

Pri 3: høyre ving (kan leve uten)

 

Opp med lommeboka, Wenger!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pri 1: spiss

Pri 2: midtstopper

Pri 3: høyre ving (kan leve uten)

 

Opp med lommeboka, Wenger!

Du skriver mye bra i ditt innlegg, men selv om laget skriker etter en spiss så bør en makker til Kos være en soleklart førsteprioritet. Å forsette sesongen med Holding/Chambers som våre «andrevalg» vil straffe seg.
Link to comment
Share on other sites

Du skriver mye bra i ditt innlegg, men selv om laget skriker etter en spiss så bør en makker til Kos være en soleklart førsteprioritet. Å forsette sesongen med Holding/Chambers som våre «andrevalg» vil straffe seg.

 

Enig. Midtstopper BØR være førstepri.

Link to comment
Share on other sites

Syntes alle 3 posisjonene er nødvendige å forsterke for at vi skal være blant de beste.

 

Wenger klager på at "fansen blir lurt av media til å tro at vi trenger å bruke penger for å konkurrere", men faktum er at vi bare hentet inn Cech forrige sommer hvor vi trengte spillere i alle de samme posisjonene (pluss midtbanen).

 

Han har hentet inn Xhaka, men vi mangler som nevnt en midtstopper, kantspiller og en spiss. Hadde han gjort jobben sin etter van Persie dro (eller de neste 3-4 sesongene etter det), så hadde kanskje ikke vi trengt å kjøpe en spiss de siste årene, men han har aldri klart å erstatte van Persie (minus Sanogo så har han vel heller ikke brukt penger på en spiss etter at han hentet inn Giroud heller) og vi har lidd sterkt av det.

 

Har null tro foran denne sesongen. Wenger bruker nå Alexis som spiss (som ikke funker i det hele tatt!) og kommer trolig til å gjøre det i en stund fremover. Unnskyldningene har allerede begynt og vi vet alle at vi kommer til å oppleve skader på nøkkelspillere etterhvert. Ikke faen om vi har en sjanse til å være med i jakten på ligagullet.

 

Vi hadde kanskje hatt en brukbar sjanse hvis Wenger faktisk klarte å få det beste ut av spillerne sine, men det klarer han heller ikke dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Syntes alle 3 posisjonene er nødvendige å forsterke for at vi skal være blant de beste.

 

Wenger klager på at "fansen blir lurt av media til å tro at vi trenger å bruke penger for å konkurrere", men faktum er at vi bare hentet inn Cech forrige sommer hvor vi trengte spillere i alle de samme posisjonene (pluss midtbanen).

 

Han har hentet inn Xhaka, men vi mangler som nevnt en midtstopper, kantspiller og en spiss. Hadde han gjort jobben sin etter van Persie dro (eller de neste 3-4 sesongene etter det), så hadde kanskje ikke vi trengt å kjøpe en spiss de siste årene, men han har aldri klart å erstatte van Persie (minus Sanogo så har han vel heller ikke brukt penger på en spiss etter at han hentet inn Giroud heller) og vi har lidd sterkt av det.

 

Har null tro foran denne sesongen. Wenger bruker nå Alexis som spiss (som ikke funker i det hele tatt!) og kommer trolig til å gjøre det i en stund fremover. Unnskyldningene har allerede begynt og vi vet alle at vi kommer til å oppleve skader på nøkkelspillere etterhvert. Ikke faen om vi har en sjanse til å være med i jakten på ligagullet.

 

Vi hadde kanskje hatt en brukbar sjanse hvis Wenger faktisk klarte å få det beste ut av spillerne sine, men det klarer han heller ikke dessverre.

 

 

Nja, jeg tror vi kunne hatt et godt mannskap(Forsterka de 3 posisjonene) Og fortsatt ikke vunnet. Rett og slett fordi jeg tror Wenger er utgått på dato.

Link to comment
Share on other sites

Nja, jeg tror vi kunne hatt et godt mannskap(Forsterka de 3 posisjonene) Og fortsatt ikke vunnet. Rett og slett fordi jeg tror Wenger er utgått på dato.

 

Hadde vi hatt Mustafi, Mahrez og Lacazette så ville jeg påstått at vi hadde hatt det klart beste laget i PL. Dette kunne ha dekket over Wenger sine svakheter (som det gjorde med hans tidligere gullgenerasjon). Jeg sier ikke at vi ville ha vunnet, men at vi kunne konkurrert med de store gutta og kanskje ha vunnet noe.

Link to comment
Share on other sites

For dårlig er fasit. Uten kos hadde kampen vært tapt. Alexis er ingen spiss. Når giroud kom på spillte han mer midtbane enn spiss. Wenger presterer ta av xhaxa og ikke en coq (en takling feil fra rødt)

 

Det et sykdom ennå i laget. Eneste positive var hvor mye farligere vi ble med Özil.

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vi hatt Mustafi, Mahrez og Lacazette så ville jeg påstått at vi hadde hatt det klart beste laget i PL. Dette kunne ha dekket over Wenger sine svakheter (som det gjorde med hans tidligere gullgenerasjon). Jeg sier ikke at vi ville ha vunnet, men at vi kunne konkurrert med de store gutta og kanskje ha vunnet noe.

 

 

Nå vet jeg særdeles lite om Mustafi, men de to andre virker å være bankers. Men selvfølgelig ,man vet jo aldri hvem som vinner!

Men med den troppen så hadde vi nok vært bedre med å kjempet.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er absolutt mest skuffet over(ett poeng borte mot Leicester er ikke elendig) er måten vi spiller på. Jeg synes ærlig talt vi spiller så utrolig kjedelig. Det er altfor lett å forsvare seg mot oss. Ser ikke Wenger dette? Spillestilen vår matcher ikke spillerne våre. Hadde vi hatt Messi-Suarez-Neymar hadde det vært noe annet. Men vi har Walcott-Giroud-Sanchez. Eneste som kunne kjempet mot de tre Barcelonaspillerne om fast plass er Sanchez. Verken Giroud eller Walcott er spillertyper som passer inn i et slikt spillsystem.

Giroud er en spiller som helst vil ha en kjapp og teknisk spiss ved siden av seg. Vi så hvor god han var for Frankrike i EM med Griezmann som kunne plukke opp flikkene og gjennomspillene hans.

Walcott er en spiller som trives best med bakrom. Det får han sjeldent hos oss. Hadde han hatt bedre teknikk kunne det kanskje fungert, men det har han ikke. Og nå er Theo 27 år gammel. Han burde vært 'in his prime' nå. Men av 4x45 min har han kun hatt én 45 min periode hvor han har vært i nærheten av å være noe. Resten har vært 'det vanlige' fra Theo. Og det er ærlig talt rimelig begredelig. Ikke klarer han å skape noe på egenhånd lenger heller..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, vi spiller dorgene kjedelig fotball. Det har vi gjort i flere år nå. Flere av konkurentene våre har nå tatt oss igjen på det punktet. Største problemet slik jeg ser det er den typiske tråklinga ved 16meteren til motstander der ballen skal flikkes og klakkes hele tiden. Det ender altfor ofte med en feil og kontra imot. Dette har vi utallige eksempler på både hvor det har resultert i mål mot og store sjanser til motstanderne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...